Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päivitys 10 (skippasin 9 kun ei ollut mitään kiinnostavaa, endurance.. pläääh) edelleen se sama maali-tarra kiilto ero.. ja ehkä tämä kuva (joku kisa bmw) hiukan kertoo miten studio ei oikein panosta tähän peliin.. juttuja vaan ei tarkasteta ja monista jutuista ei vaan välitetä.
5a2a4e77-04d3-4739-a0fe-455d6f98fc0d (1).png
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys 10 (skippasin 9 kun ei ollut mitään kiinnostavaa, endurance.. pläääh) edelleen se sama maali-tarra kiilto ero.. ja ehkä tämä kuva (joku kisa bmw) hiukan kertoo miten studio ei oikein panosta tähän peliin.. juttuja vaan ei tarkasteta ja monista jutuista ei vaan välitetä.
Näytä liitetiedosto 17546
Tietämättä mikä auto kyseessä, niin jossain rata-autoissa kierroslukumittari on tarkoituksella noin. Tämä siksi että näkee paremmin kun kierrokset lähenee punaista.

Eli ilman tarkastamista oikean elämän verukkeeseen on vähän paha sanoa ettei studiota kiinnosta jos ja kun tuo on mallinnettu juuri niinkuin se on oikean elämän vastineessa.

Muoks.
Nopealla googlauksella tästä löytyi useampikin Reddit ketju, mutta tietysti silti tapauskohtaista onko mallinnettu tietty auto oikein vai ei.


 
Viimeksi muokattu:
Näin yksinpeli puolta FM pelaavana tämä uusin on kyllä ollut kuin katselisi kiinasta ostetun maalin kuivumista.. väri oli väärä, se ei tartu seinään kunnolla ja on märkää 12kk jälkeenkin. Haukuttuun haalistuneeseen ulkonäköön saivat yksinkertaisen pienen kontrastikorjauksen tehtyä mutta mitään mikä korjaisi tietyissä "sää/vuorokauden aika" näkyvää melko luokatonta lopputulosta jota ei ole mitenkään korjattu. Koko käyttöliittymä on sekalainen lajiltelma erilaisia versioita/tyylejä/tapoja, näihin ei ole koskettu koko vuoden aikana.
Yksinpeli puoli on varmaan 1/10 sitä mitä se oli Forza 7 joka on tuoreimmassa muistissa, monet pelaajat taitaa muistella että FM4:ssä olis paras ura ollut.. Yksinpeli puoli rakentuu sen alun jälkeen ärsyttävään FOMO ajatukseen.. saat palkinnon (erikoisen auton) jos ajat kisat sillon kun tekijät haluaa, sen jälkeen kisat ja palkinto häviää. Ja nämä yksinpelin FOMO kisat on toki ns. perus random kamaa ilman mitään kekseliäisyyttä, otetaan joku "teema", aja nyt keskimoottorisilla jne. Lopputulos on että homma on vaan tylsää, sitä samaa peruspuuroa, autolajitelma kärsinyt FM7:sta kun mentaaliteetti on että "tää on nyt oikea motorsport, laitettiin car passikin täyteen kierrätettyjä kisa-autoja".

Painopisteen peli siirtynyt online suuntaan ja päivitykset tuntuu painottuvan tonne moninpeliin yksinpeli uran sijaan vaikka veikkaan että yksinpeli puolta pelaavia on huomattavasti enemmän. (forza foorumin kyselyissä ehkä 50:50 mutta siellä ei juuri yksinpelin pelaajat pyöri..)
Online pelaajat tuntui vihaavan alkuperäistä CaRPG systeemiä kun eivät saaneet virittää autoaan heti haluamakseen online kisoihin, noh, se muutettiin mutta tavallaan teki sitten koko yksinpeli puolen vähän hassuksi, ei enää tullut mitään rewardia pelaamisesta (että osat aukesi hiukan nopeammin mitä paremmin ajoit jne.) Eihän tuo ollut täydellinen mitenkään mutta yritti jotain uudistusta kun selkeästi yksinpeli puoli FM:ssä hyytynyt palkitsemis ja ansaintamallissa. Online puolella toki erilaiset halut siitä miten haluavat pelata enkä sitä kritisoi. Nämä online ja yksinpeli ei vaan aina käy yhteen yhdessä pelissä.
Enkä minäkään tiedä mikä olisi toimiva suuntaviiva yksinpeliin.. se ei ole selkeästi se että jatketaan sitä ja samaa FM:ää, eikä FM ole ainut mikä etsii suuntaa, sama on kaikissa yksinpeli autopeleissä. Ei onnistunut esim. GT7 tässä.
 
Ainoa odotus tän suhteen mulla oli se, että varsinaisen kilpa-ajon suhteen tää pyyhkii gran turismolla lattiaa, koska forza on aina tehnyt sen paremmin, mutta tämä on melkein samanlaista jäniksen jahtaamista, mutta vieläkin typerämpänä kun kaikki kuitenkin lähtee samaan aikaan.
Google kertoi kuinka alunperin tekoäly aiheutti kisan alussa isoja kolareita kun ne vaan yritti kaikki tunkea optimi ajolinjalle ja sen sijaan, että turn 10 olisi tehnyt niistä fiksumpia niin ne antoi niille vaan eri määrän boostia jotta ne muodostaa jonon ja tämä aiheuttaa sen, että varsinkin kärkikolmikko katoaa horisonttiin.

Tuon takia tässä on myös mahdotonta löytää sopiva vaikeustaso.
Mä olen aina pelannut above average-highly skilled tasolla ja tässä jo taso 4/8 oli liikaa ellei viritä ja säädä autoa.
Mulle forzat on olleet aina siitä hyviä, että niissä on voinut käyttää ihan vakio autoja ja noilla vaikeustasoilla on ollut ihan hyviä kisoja.
Tässä taas ai kuskeilla on jo heti ekassa kisassa vähintään paremmat renkaat joita pelaaja ei voinut edes alunperin ostaa kun kaikki on sidottu niihin car pointseihin.
Nykyään niitä voi sentään ostaa crediiteillä.

Lisäksi kisojen pituutta ei voi säätää ollenkaan ja jo ekan luokan toisessa sarjassa oli viisi 8 minuutin kisaa ja viimeinen kesti 10 minsaa.
Kaikki olisi saanut olla puolet lyhyempiä ja seiskassa mä pelasinkin kaikki short asetuksella.
Musiikkia ei ole kisoissa enää olenkaan.
Sääntöjä ei voi myöskään enää vapaasti valita.
Mä pelasin aina vauriot realistisella, renkaiden ja polttoaineen kulutus pois päältä ja rangaistukset pois päältä.
Tässä on vain kolme valmista pakettia joten jos haluat vauriot niin sitten on myös muut kulutukset päällä ja keskitason rangaistukset.
Kokeilin noin pari kisaa ja se riitti. Tekoäly vetää jarrut pohjaan sillon kun ei tarttis ja mä sain just väistettyä sisämutkan kautta ja sain oikomisesta rangaistuksen. Sitten tekoäly tulee mun perseeseen jarrutuksessa ja ilmeisesti sekin oli mun vika, mutta sentään rangaistusta en saanut.
Muutenkin jo kohtuu pienestä kontaktista tulee rangaistus ja näiden idioottien kanssa sitä ei voi välttää.

Peli myös kaatui kahdesti neljän tunnin aikana.
Ainoat plussat gran turismoon verrattuna on kunnon sisäkuvakulma jossa ei näy rattia joten mun ei tartte katsella kahta rattia naaman edessä ja muiden tekemien säätöjen lataaminen.
Mä pelasin just kesällä yli 20 tuntia sitä ihan ekaa forza motorsportia ja siinä oli parempia kisoja mitä tässä.
 
Eipä ole tullut paria uusinta Forza motorsportia edes pelattua, mutta tuntuu että nelosen jälkeen on ollut punainen lanka vähän hukassa. Tekisivät vaikka remaken siitä nykyisillä grafiikoilla ja fysiikoilla. Väkisin kun yritetään keksiä pyörää uudelleen, niin lopputulos on sitten mitä on.
 
Nyt pelattu yli 20 tuntia ja hieman paremmat fiilikset mitä ekan päivän jälkeen.
Olen pitänyt vaikeustason 4/8 ja startannut sijalta 12. Yleensä vain laittanut autoon paremmat renkaat tai jtn muuta pientä ja kisat on olleet aika ok vaikka on se aivan selvää kuinka feikki tämän vaikeustaso on.

Jos kisassa on vaikka viisi kierrosta ja pääset heti parin ekan mutkan jälkeen neljänneksi niin vähintään kaks ekaa autoa löytää jonkun nitronapin ja niitä sitten jahdataan kunnes yleensä kierroksella neljä ne päättää hidastaa ja päästää sut ohi ja välillä tuon jälkeen saa vielä pari sekuntia keulaakin.
Kerran ne unohti hidastaa ja ykkönen oli maalissa mua yli 10s edellä vaikka sillä oli paskempi PI mitä mulla.
Seuraavassa kisassa se sitten taas jäikin sen 2-3 sekuntia.

Mazda mx-5 sarjan harjoituksissa myös kävi ilmi, että jos vastustajilla on identtinen auto niin sitten niillä on myös identtinen aika.
Voisi peli nyt edes yrittää luoda jotain illuusiota siitä, että nuo kuskit on yksilöitä.

Forza Motorsport 2025-01-02 09-34-07.jpg
 
Ylös Bottom