Olin aiemmin sitä miltä että tämä uusi "rpg" autojen kokemuspisteet olisi hyvä uudistusyritys forzaan tai autopeleihin yleensäkin. No edelleen samaa mieltä mutta ei tämä yksistään ole kaiken ratkaiseva. Pullonkauloja on se että pisteet tulee vain kyseiselle autolle, eikä samantien myös samoille jos tallissa useita ja se että jos auto olikin huono omaan makuun niin sinneppä meni ponnistelut ja aloita alusta ao. pisteiden kasvatus jos haluaa vaihtaakkin autoa (en nyt edes katsonut onko vaihto kisakauden aikana edes mahdollista) Ongelmana myös se että jossain kisasarjassa auton saa tasolle 20 ja saa sitten jo kohtuullisesti osia mutta entä sitten, mihin tätä autoa enää käyttää kun seuraavat kisasarjat ei välttämättä hyväksy ao. autoa. Ja jos ei ole kisoja niin auto jää helposti siihen tadolle 20 eikä pääse ikinä tasolle 50 missä loputkin palikat aukeaa autoon.
Yksi juttu on myös se että rinnalla pitäisi olla entisen tyylinen kisailu missä kisassa on autoluokka(d,c,b,a jne) ja malli/merkki/vetotapa/autotyyppi ja sitten voi itse päättää haluaako siihen rajoilla olevalla valmiilla autolla vai itse rakentamalla alunperin matalemman luokan autolla (esim FM7 tyyliin, josta tykkäsin itse vaikka kyllähän ns. pelillisesti sitä ja samaa tavallaan kuten lähes kaikissa autopeleissä..)
Tässä vähän ongelma että nämä systeemit ei sovi yhteen, tai sitten pitää jo rpg piste vaiheessa miettiä että tätä c luokan autoa kehitän rpg kisoissa a luokkaan ja sillä sitten kisailen jossain "a luokka" kisoissa (jos näitä olisi?)
Molemmissa on puolensa, kerrytä/rakenna tai osta osat suorilla, että niin, pitääkö tämä pelaajia sen tiukemmin ratissa kiinni. Ymmärrän kyllä ongelman edellisissä forzissa, autoja ja rahaa niin paljon että hommassa runsauden pula, ähky iskee, autot menettää merkityksen.
Tämä siis yksinpelin puolella... tulee mieleen että onko tämä suunniteltu ensisijassa online kisoihin koska siellähän voi rullata haluamallaan autolla sinne 50 tasolle asti?