Vastaus: Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?
Aloitetaampa vaikka nyt siitä, että en vieläkään saanut vastausta kysymykseen miksi valehtelisin tästä asiasta? Itse en keksi yhtään syytä, joten tuskin teilläkään tulee mitään salaliittoteoriaa enempää mieleen. Kertokaa nyt ihmeessä kuitenkin.
En ole väittänyt, että hiirien banniminen johtuisi siitä, että CTd käytti niitä. Olen sanonut, että tästä asiasta ei olisi noussut tämänkaltaista mielenosoitusta ellei klaani joka Frag FX ohjaimia käytti olisi ollut juuri CTd. On totta, että laite koskee muitakin pelejä kuin CoD:a tai ylipäätään FPS pelejä. Tämä nyt sattuu kuitenkin olemaan CoD-yhteisö ja ainakin itse olen puhunut vain CoD:sta, en tiedä sinusta Ahma.
Ja jotta mitään ei jäisi epäselväksi niin turhaan otit liigakeskustelun tähän mukaan, sillä minulle on ihan okei, että hiiret ovat bannittu. Kritisoin vain sitä, että miten aiotte todistaa asian kyseisen liigan kohdalla ja oletteko huomanneet, että siitä ei ole välttämättä etua kyseisessä pelissä. En nyt halua kutienkaan jatkaa liigakeskustelua, koska se ei käytännössä liity tähän mitenkään. Itselle on yhä okei, että hiiriä vastaan ollaan periaatteesta, mutta en voi ymmärtää sen ylistämistä ilman käyttökokemuksia tai todisteita.
Ahma, on ehkä oletettavaa, että hiiret kehittyisivät tuosta 2004 vuodesta, mutta onko se 100% varma asia, mielestäni ei. Otetaan nyt vaikka esimerkkinä uusin Frag FX ohjain joka oli täysi fiasko verrattuna edellisiin tai kehitys v.1:stä v.2:een, joka oli hyvin marginaalinen. Pelejä on monenlaisia ja laitteita on monenlaisia. Socomin kaltaisissa TPS peleissä voidaan hiirilaitteiden avulla saavuttaa etua pelin yleisesti hitaan ohjattavuuden vuoksi, en ole kokeillut, mutta paljon todennäköisempää kuin CoD sarjan kohdalla. Hiirilaitteiden kielto on nyt ratkaisu KFIN:ltä ja siihen on tyydyttävä. Ja vielä kerran, minulla ei ole mitään hiirien bannimista vasatan varsinkaan, jos sille on esitetty hyvät syyt. Itseä vain tällä hetkellä ärsyttää jostain syystä kovasti laitteiden ylistäminen ja muut valheet, muuta ongelmaa ei ole.
Mutkitta hyppään Ahman arvostelujen ohitse. Arvosanat jo kertovat mielestäni arvostelijoiden ja kokeilijoiden pelikokemuksen ja tason, joka on mielestäni huono, mutta kaikilla on varmasti oikeus uskoa mitä haluaa ja muodostaa oma mielikuva. Itse löysin mm. arvostelun jossa laitetta kahuttiin maasta taivaisiin ja kyljessä oli maailman #1 CoD pelaaja testaamassa laitetta, ja hän myös kehui laitteen maasta taivaisiin, minusta haiskahtaa hieman. Maailman paras CoD pleaaja kehuisi varmasti rapid firen kaltaisia ominaisuuksi ja ei sanoisi yhtäkään huonoa asiaa hiirestä. Itse kuitenkin haluaisin todella kuulla ihan henkilökohtaiset kokemukset, olen lukenut liian monta arvostelua, jotka ovat olleet täyttä sontaa, kuten eräs toinen jäsen sanoi täällä yllättyneen aiemmin.
Sitten Staminan viestiin. Voin sanoa suoraan naurahtaneeni ääneen. Kysyn nyt aluksi, että tulivatko ne kaksi tappoa mahdollisesti siksi, koska hiirellä oli vaikea heittää kranaatteja ja ne lensivät sattumalta vihun jalkoihin? Oletko mahdollisesti messias, jota on kauan odotettu? Niitäkään messiaan lahjoja ei ole usein näkynyt pelikentillä pädillä pelatessa, mutta ehkä hiiri todella nosti sinut aivan uudelle tasolle, sait nyt kaksi tappoa.
Jatketaanpa muutamalla kysymyksellä. Mitä senssiä käytit hiiressä? Paljonko pelailit yleisesti sillä? Mitä hyviä ja huonoja puolia siinä oli sun mielestä? Ei millään pahalla, mutta sanoit aikoinaan IRC:ssä, #rasvaripuli kannulla pelanneesi Frägillä jollain kaverillasi ja sanoit, että se laite on ihan paska. Eli nyt väität, että valehtelit silloin ja kokeilitkin laitetta nyt vasta ensimmäisen kerran. Olisin oikeasti halunnut nähdä sen pelin missä tuplasit taitotasosi frägillä heti ensimmäisessä mapissa, mutta ehkä voit vielä näyttää kun pelaat sillä joku päivä? En valitettavasti usko juuri sanaakaan postauksestasi juuri nyt, varsinkin kun postasit sen juuri tähän väliin ja olet ensimmäinen pelaaja mitä tiedän, joka on nostanut sen kovalle tasolle. Muista vastata kysymyksiin!
Minulla on kutienkin pari kaveria joilla on paljon kokemusta PC:ltä ja heillä meni jopa kuukausia ennen kuin he omaksuivat miten Frägillä voi saada mitään tulosta aikaan, silloin he olivat kuitenkin jo tottuneet pädiin, kuten Stamina. Siksi minun on kyllä todella vaikea uskoa, että olisit pystynyt nostamaan tasoasi Stamina, mutta vastaa toki kysymyksiin ja näytä vaikka vielä joskus.
Ja sitten SBX. Sinulta meni jälleen vähän ohitse, mutta tässä nyt vaikka ensin suora lainaus:
"Ostatteko te sellaiset Ps3:llekin ihan vain sen takia että niiden kanssa on hauskempi pelata ja sen saa kaupasta?"
Sanoit "te" kuten sanoin ja sinä väitit jättäneesi sanomatta. Kysyn siis jälleen ketä tarkoitit sanalla "te"? Se oikeasti tuli vähän siinä yhteydessä, että viittasit minuun ja yhdistit minut hiiripelaajiin. En kyllä tiedä miksi mainitsin myös, että olisin saanut potkut sekä CTd:stä ja dRun:sta. Jälkimmäisestä lähdin melko nopeasti, syitä saat rauhassa miettiä itse. CTd:ssä olin kauan mukana, mutta peliaikaa ei tullut niin paljoa ja ison osan ajasta olin myös epäaktiivisena, lähtö tuskin johtui mistään vainoharhaisuudestani.
Varmasti jäi jotain sanomatta ja sann vielä sitten, mutta eiköhän ala olemaan aika lopettaa saman asian toistaminen. Snaon vain, että tähän mennessä ei ole PS3 aikana kukaan voittanut yhtäkään matsia hiiren avulla ja älkää jauhako paskaa ilman henkilökohtaisia kokemuksia.
Lisäystä:
Voin siis sanoa, että tiedän todella monta pelaaja eri suomi klaaneista jotka ovat pelanneet Frag v.2:lla ja lähes jokainen heistä on lopettanut käytön ennemmin tai myöhemmin. Tiedän vain muutaman pelaajan, jotka jaksavat laitteella pelata yhä, mielestäni se ekrtoo jo jotain. Tiedän myös sen, että he ovat kaikista vähiten lapsia, jotka haluavat viedä helpon voiton. Katsokaa vaikka viime liigan pörssiä, katsokaa vaikka TOP20 listaa, mielestäni hiiriownaajien määrä siellä on melko marginaalinen. Silti CTd vei liigan, tuskin yhden pelaajan avulla, vaan enemmänkin tiimipelin vuoksi. Ei CTd:stä sitten sen enempää, koska turha tässä on nimiä mainita ja kerätä hallaa toisille.