Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
Tuosta F2P-mallista, sitähän voi toteuttaa monella tapaa. Osa peleistä on selvästi enemmän siihen suuntaan hiottuja, että maksavat ovat ne jotka pärjäävät, piste. Nykytrendinä kuitenkin näyttäisi olevan, että maksajat saavat etuuksia vain nopeammin auki, kuin ilmaiseksi pelaavat. F2P-pelit ovat erittäin herkkiä, joten niiden on oltava tilanteen tasalla jatkuvasti asiakkaiden kanssa.
F2P-mallista pitää mielestäni saada puhua silloin, kun puhumme nyt alkamaisillaan olevasta konsolisukupolvesta. Moni taho on ilmoittanut F2P-projekteista. Crytekin Cevat Yerli on
ilmoittanut, että
Kaikki tulevat peliprojektit olisivat F2P-mallia. Yerli ei myöskään tunnusta premium-tilejä tyyliin Bäfä tai Codi, vaan syyttää niitä asiakkaiden kuppaamisesta (F2P:n ideahan ei ole kupata asiakasta

?).
Rakkaassa länsinaapurissamme on katseltu kristallipalloon noin vuosi sitten. Tulevaisuuden eteeristen huurujen hurmioittama Ngmoco-pomo, Ben Cousins
ennusti, että Skyrimin veroinen F2P-peli tullaan näkemään kahden vuoden sisään. Hommasta tekee erittäin mielenkiintoista se, että kyseessä on yksinpeli!
Olen itse tässä nyt tutkinut muutaman kuukauden F2P-mallia. Olen ollut eri pelialan ammattilaisten (mm. Pascal Luban) kanssa yhteydessä tonkimiseni tiimoilta. Kasassa on nyt 37-sivuinen raportti, joka pitäisi vielä jaksaa muotoilla. Raportista pidän kahden viikon kuluttua opettajilleni seminaariesitelmän, jossa olisi sitten tarkoitus antaa muutama demokin F2P-Peleistä.
Microsoft on vilautellut F2P-korttia boksin puolelle. PS3:lla on jo Dust 514 (ei ehkä se komein ja toimivin peli, mutta on se jumankekka ilmainen!). Itse en usko, että semmoinen markkina-alue kuin konsolit jäisivät paitsi koko tästä F2P-hurjailusta. Mikäli konsoleiden myynti romahtaa tai konsolien sisällönjulkaisujärjestelmistä tehdään liian monimutkaisia/kalliita, voi olla että F2P ei siellä lyö samalla tavalla läpi kuin mobiili- ja PC-puolella. Uskallan kuitenkin väittää, että F2P-malliin on panostettu jo muutama vuosi niin kovaa ja niin isojen toimijoiden taholta, että tulemme näkemään yhä enemmän tämän tyylistä sisältöä konsoleillakin.
pZiuz kuittaa, Kuolema taitaa kuitata mun univelat...