Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Full Hd, Täyttä Horsen Dikkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raeq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

Raeq

New Member
Korjatkaa jos olen väärässä

(ylläoleva ilmoitus vapauttaa minut minkääntasoisesta älyllisestä kysymiskynnyksestä, että hah.)

Jos ostaisin HD television...

99% Hd pelaamiseni ajasta, tulisi olemaan 720p tarkkuudella eikö totta?

1080p tarkkuuksinen televisio vain skaalaisi kuvan 720p tarkkuudelle, koska pelini ovat niin tehty?

Vaikka televisio olisi 100 tuumainen, ei 720p ja 1080p television välillä näy eroja, jos pelaan pelejäni 720p tilassa? (joka on ainoa varteenotettava vaihtoehto nykypeleillä)

Eli siis peppu linja on : Jjjjjos minä en tule koskaan ikinä milloinkaan käyttämään televisiotani muuhun kuin xbox 360 pelien pelaamiseen, olisi sulaa MADNESS siä ostaa Full HD televisio normaalin HD READY television sijasta?

Valaiskaa.

Vastaus: Full Hd, Täyttä Horsen Dikkiä?

Korjatkaa jos olen väärässä

Eli siis peppu linja on : Jjjjjos minä en tule koskaan ikinä milloinkaan käyttämään televisiotani muuhun kuin xbox 360 pelien pelaamiseen, olisi sulaa MADNESS siä ostaa Full HD televisio normaalin HD READY television sijasta?

Valaiskaa.

No niin no, käytännössä se kai näin on. Jos et aio tietokonetta kytkeä telkkariin ja toistaa koneelta Full-HD -materiaalia, tai josset aio ostaa Blu-Ray toistinta (esim. PS3) millä katsoa BR-leffoja 1080p-tarkkuudella niin eipä sitä kai turhaan kannata alkaa sijoittamaan rahojaan.

Nykyisin (näin joulun aikaan ainakin) tuntuu saavan noita 32" HD-Ready -telkkuja siihen 400-600e pintaan riippuen laadusta, Full-HD on sen +800e. Kaipa tuollainen Full-HD telkkari lopulta pidemmälle vie, tekniikka kun kehittyy jne.

Itse käytän pelaamiseen 24" 1920x1200 näyttöä ja 2.1 kajareita, tällainen setti maksaa sen 350e. Hyvin olen pärjännyt ja tyytyväinen ollut.

1080p tarkkuuksinen televisio vain skaalaisi kuvan 720p tarkkuudelle, koska pelini ovat niin tehty?
Jos ostat mutanttireson (1366*768) HD Ready -television, yhtä lailla siinä kuvaa joudutaan skaalaamaan. Ainoastaan 1280*720-natiiviresolla olevalla näyttölaitteella pääset nauttimaan 720p-peleistä skaalamattomana.

Persuslinjani: FullHD on on satsaus tulevaisuuteen, ja jos kukkaro vaan kestää, kannattaa hankkia mieluummin FullHD- kuin HD Ready -vehjes.

Hmm, ottaen huomioon kuinka harvassa 720p televisiot ovat, niin otetaan nostetaan heti tällainen kissaeläin pöydälle:

1. Onko kuvan skaalaus "mutanttiresosta" 720p:lle sujuvampaa/toimivampaa kuin 1080p: stä?

2. Onko skaalaus yleensäkkään kovin merkittävä tekijä pelien näyttävyydessä?

3. Jos molemmilla HD malleilla, 1080p ja normaalilla "readyllä" joudun katsomaan skaalattua kuvaa, on kysymys aivan puhtaasti pelkästä hintaerosta, jos siis ei mitään muuta tee televisiollaan kuin pelaa xbox 360 pelejä, kuten minä televisiollani tekisin.

Ellei sitten 1080p:stä 720p:hen skaalaaminen ole maagisesti useimpien perusskaalaimien parhain taito...

PS. Siis jälleen peppu linja olisi : JOS KÄYTÄT TELEVISIOTASI VAIN Xbox 360 KONSOLISI KANSSA, EI OLE MMMMIIIITTÄÄÄÄN EROA FULL HD JA NORMAALIN HD READY TELEVISION VÄLILLÄ....paitsi HINTA..... (Capslock is cruizcontrolz for cuulz)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ei tähän voi nyt sanoa muuta kuin että TÄH? Tosin tuossakin oli jo yhtä paljon järkeä kuin tässä threadissa. :eek:

Jaahas.

Ensinnäkin: Otsikot tehdään sellaisiksi, että niistä saa suoraan selvää mitä ollaan tiedustelemassa.
Toiseksi: Hevosen sukuelimet eivät kuulu asiallisiin otsikoihin.
Kolmanneksi: Kysyjä vahvistavaa itselleen ja muille oleellisimman tiedon viestinsä lopussa capslockeilla varustettuna, mikä vahvistaa vain sen, että aiheella leikitään.

Ketjun anti on siis näiltä osin taputeltu. Jatkossa mahdolliset tiedustelut tehdään ilman "luovaa" otsikointia ja viestien sisäistä capslockailua. Itse aiheesta voi jatkaa keskustelua täällä.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom