Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Näkyy nuo Samsungin pienet 23" näytöt TV-virittimillä varustettuna olevan varsin päteviä kavereita PS3:sten kanssa. Kaverilla on Samsungin 2333HD joka tuntui olevan PS3:n kanssa hieno näyttö, jos ei aikonut juosta kauas siitä näytöstä pelailemaan. Hyvä vaihtoehto kyllä niille, jotka pelaavat lähietäisyydeltä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kävin kiertelemässä gigantit sun muut paikat ja LED-töllön kuva teki vaikutuksen. Olin sitä mieltä aluksi että plasma se olla pitää, mut eipä ainakaan omaan silmää noissa kahdessa tappelu pukarissa ollu mitään eroa, tai ero oli todella pieni (plasma/lcd). Mitä liitäntöjä/ominaisuuksia te pitäisitte tärkeinä?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kolmekakkosessa HD Readyn ja Full HDn erot? Onko niitä?
Eipä paljoa erota. Mulla Olkkarissa Secondary näyttönä 32" Philips HD-Ready, ja kun katsoo samaa lähetystä (MM-Kisat: Yle HD ja Yle 2) niin ei juuri eroa näy, tietokoneella tehdyissä graffoissa eli esim. niissä pelaaja kentällisten esittelyissä on terävyyttä enemmän.

Mutta kun taas vertaa mun 92" ruudulla, niin johan ERON huomaa! SD-lähetys aika puuroa jo, mutta katsoo HD lähetystä on herkkua katsottavaa. Toki sama ero DVD vs. Blu-Ray.

Telkkariin matkaa 2.5m, ja tolle tykki-ruudulleni 2.5-3m (riippuu missä istuu).

Loppu kaneettina, en sijoittaisi 32" FullHD töllöön ellei sitä käytä esim. pöydällä tietsikka ruudun tapaan eli naama alle 1.5m päässä.

Kävin kiertelemässä gigantit sun muut paikat ja LED-töllön kuva teki vaikutuksen. Olin sitä mieltä aluksi että plasma se olla pitää, mut eipä ainakaan omaan silmää noissa kahdessa tappelu pukarissa ollu mitään eroa, tai ero oli todella pieni (plasma/lcd). Mitä liitäntöjä/ominaisuuksia te pitäisitte tärkeinä?
Yksi sana joka on tulevaisuus, OLED, mutta se on tulevaisuutta...
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kävin kiertelemässä gigantit sun muut paikat

Kodinkoneliikkeiden valaistus on hieman valovoimaisempaa kuin kotioloissa...

Liikkeissä tv-paneelien valot ja kirkkaus käännetään maksimille ja siinä lcd pärjää paremmin, se näyttää paremmalta hyvin kirkkaissa oloissa. Siitä päästään Aapeli Aakkosen olohuoneeseen, jossa harvemmin grillataan tv:n katsojaa kymmenillä loisteputkilla.... enemmänkin tarkoitus on saada huone pimeäksi, jolloin värisävyt ja kontrastit nousevat esille (plasma).

Asiantuntevissa hifi-liikkeissä on yleensä pimennetty huone, jossa katseolosuhteet on otettu huomioon.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kodinkoneliikkeiden valaistus on hieman valovoimaisempaa kuin kotioloissa...

Nimenomaan. Kodinkoneliikkeissä tv-kuvan vertailu on usein (lähes) yhtä tyhjän kanssa, valitettavasti. Pitäisi olla eri tv-mallit lähes samoissa säädöissä ja mielellään samaa singaalia tai kuvan lähdettä. Ja olosuhteet eivät ole KOSKAAN marketeissa ja kodinkonekaupoissa edes lähellä samaa kuin omassa olohuoneessa.

Mutta tämä kommentti yleisesti, ei liitty LCD vs Plasma -vääntöön.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eipä paljoa erota. Mulla Olkkarissa Secondary näyttönä 32" Philips HD-Ready, ja kun katsoo samaa lähetystä (MM-Kisat: Yle HD ja Yle 2) niin ei juuri eroa näy, tietokoneella tehdyissä graffoissa eli esim. niissä pelaaja kentällisten esittelyissä on terävyyttä enemmän.

Mutta kun taas vertaa mun 92" ruudulla, niin johan ERON huomaa! SD-lähetys aika puuroa jo, mutta katsoo HD lähetystä on herkkua katsottavaa. Toki sama ero DVD vs. Blu-Ray.

Vertailet tässä sd-kuvaa ja hd-kuvaa, joten et varsinaisesti vastaa Zaromen kysymykseen. Itse olen sitä mieltä, että Full HD-vehkeestä on hyötyä vasta reilusti yli 40-tuumaisella kuvalla, jos ei aio tietokoneen monitorina käyttää.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse olen sitä mieltä, että Full HD-vehkeestä on hyötyä vasta reilusti yli 40-tuumaisella kuvalla, jos ei aio tietokoneen monitorina käyttää.

Kyllä minäkin vähintään 40" nykyään ostaisin ja ehdottomasti suoraan "full HD:n" (myydäänkö edes enää muita?). Hinta-laatu on nykyään jo sillä tasolla, että hyvän 40" saa jo ok hintaan.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olen tässä jo muutaman vuoden aprikoinut millaisen töllöttimen ostaisi :D
Tällähetkellä on LG:n n.3-4 vuotta 26" LCD (HDready).
Olen ollut töllöön tyytyväinen, vaikkakin kyllähän se silloin oli järjettömän hintainen :mad:
Telkku on kuitenkin hieman liian pieni. Olen muuttanut tässä muutaman vuoden aikana 4 kertaa ja katseluetäisyys on ollut 1.5m-3m.
Läheltä pelatessahan tuo on mainio.
Noh ihmismielihän aina vain haluaa suurempaa ja hienompaa.
Tällähetkellä katselumatka on noin.1.5m. Telkkari tuntuu edelleen pieneltä ja joutuu tihrustamaan.
Mietinkin että minkä kokoinen töllö sitten olisi hyvä.

Itse tietysti haluaisin 46", mutta siinä saattaa tulla sitten jo ongelmia jos niin ison ostaa noin lähelle? Olisiko 42" semmoinen kompromissi?
32" tuntuu jo sitten pieneltä kun joskus taas muutan ja pitäisi katsella kauempaa...
Tokihan töllön pitää olla HDready joten silloin tuo 32 ei tule kysymykseen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mistäs sitä tietää, että jos siinä televisiossa on ns. "viivettä", esim. meidän 42 tuumasella full hd telkkarilla on paljon hankalampaa pelata Call of Dutya, kuin putkitelkkarilla, koska jos käännän hahmoani peliruudulla, niin se tulee aina vähän jäljessä siitä, milloin olin sitä oikeasti kääntänyt.
Putkitelkkareilla ei kuitenkaan tapahdu ikinä näin.
Mutta nyt rakas putkitöllöni on irtisanoutumassa, joten ajattelin hankkia tällaisen: 7419 - Samsung 933HD 18.5" - Verkkokauppa.com television tilalle, niin haluaisin tietää, että mistä sen "viiveen" voisi tietää?
Jostain noista tuoteselostuksista?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mistäs sitä tietää, että jos siinä televisiossa on ns. "viivettä", esim. meidän 42 tuumasella full hd telkkarilla on paljon hankalampaa pelata Call of Dutya, kuin putkitelkkarilla, koska jos käännän hahmoani peliruudulla, niin se tulee aina vähän jäljessä siitä, milloin olin sitä oikeasti kääntänyt.

Viivettä ei tarkalleen ottaen näe mistään muuta kuin katsomalla mutta ilmoitettu vasteaika antaa käsityksen siitä, onko ongelmia odotettavissa. Vasteaika ei ole kuitenkaan kovin luotettava mittari. Tuossa näytössä, jota olet hankkimassa, on lähes varmasti TN-paneeli, joka on pelikäyttöön hyvin sopiva nopeuden puolesta. Muut ominaisuudet ovat sitten yleensä heikompia, esimerkiksi katselukulmat, eli näyttöä täytyy katsoa suunnilleen suoraan edestä päin, etteivät värit haalistu tai tummene. 5ms vasteaika on hyvä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Noista viiveistä kun puhutaan niin parasta on jos pääsee itse kokeilemaan. Itse huomasin olevani niin puusilmä että telkkarissa(Z5500) saa olla kaikki kuvankäsittelyt käytössä eikä Super Stardustissa, Red Deadissa taikka Blast Factorissa aiheuttanut mitään ongelmaa. Kaikki herkut on-asennossa liikkuva kuva on niin paljon skarpimpi että eipä noita päältäkään viitsi enää pois ottaa kun kerran kokeili. Vielä on tosin testaamatta tuleeko Bad Company 2:ssa miten pahasti nyt pataan kun muilla on suunnilleen 100 ms etu reaktioajoissa.

edit: "kaikki kuvankäsittelyt" = tarkoittaa siis liikkuvaa kuvaa parantavia, kohinanpoistot ym härpättimet off-asennossa tottakai
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olisiko 360:n ja PS3:n pelaamiseen jonkinlainen suht edullinen "32 Full HD töllö? Ehdotuksia otetaan vastaan, hintaa saisi olla sellainen 400-600e. Only "32
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olisiko 360:n ja PS3:n pelaamiseen jonkinlainen suht edullinen "32 Full HD töllö? Ehdotuksia otetaan vastaan, hintaa saisi olla sellainen 400-600e. Only "32

Itse olen etsinyt vastaavaa ja LG 32LD450 vaikuttaisi lupaavalta. Siinä on vähän liitäntöjä ja varmasti surkeat kaiuttimet mutta tärkein eli kuvan laatu pitäisi olla hintaan nähden erityisen hyvä muilta osin paitsi tummien sävyjen toiston osalta. En ole kuitenkaan nähnyt sitä vielä missään näytillä. Se on tämän vuoden LG:n halpamalli, jonka suurempi versio menestyi mm. TM:n vertailussa hyvin. Suurin osa alle 500 euron näytöistä on poistomalleja, joista tosin osa voi olla hyviäkin.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Okei, kiitti tuosta infosta ylempänä, pistetään harkintaan.

Onko muuten ihmisillä tietoa, soveltuisiko Sony Braviat hyvin pelaamiseen?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko muuten ihmisillä tietoa, soveltuisiko Sony Braviat hyvin pelaamiseen?
Sony 52W5500 möllöttää olohuoneessa ja hyvin pelittää.

PS. Otatko Skypen pois päältä viesteihin vastatessasi? Se tekee inhoja juttuja noille viestien ID-numeroille.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mitä tuo vasteaika tarkoittaa tarkalleen? Kun kattelin tuossa tollasta Sonyn "32 Full HD Bravia 400 mallia missä on 8ms vasteaika, ja toisissa TV:issä taas 5ms taikka 3ms.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mitä tuo vasteaika tarkoittaa tarkalleen?
Se tarkoittaa jotakin kyseisen valmistajan jollain tavalla mittaamaa arvoa kyseisen television paneelilla. Vasteajalle ei ole olemassa mitään standardia, joten jokainen valmistaja ilmoittaa itselleen suotuisimman arvon. Lisää voi lukea käyttämällä Etsi tästä ketjusta -toimintoa ja laittamalla hakusanaksi "vasteaika".
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tälläinen on askarruttanut. Eli Kumpi kannattaa hankkia 40 vai 42 tuumainen full hd televisio? Onko mitään eroa? Kiitos etukäteen vastauksista :)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eli Kumpi kannattaa hankkia 40 vai 42 tuumainen full hd televisio? Onko mitään eroa?
On, kaksi tuumaa kuvaruudun halkaisijassa. (Eri valmistajien ja mallien välillä voi toki olla paljon muitakin eroja.) Hanki sellainen televisio, joka vastaa ominaisuuksiltaan tarpeitasi ja sopii kukkarollesi. Kaksi tuumaa sinne tai tänne ei vaakaa merkittävästi kallista mihinkään suuntaan.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

42" Plasma pitäisi saada pelikäyttöön. Käykö kaikki mallit nykyään pelaamiseen vai pitääkö tällaiseen laitta se reilu tonni?

Sinänsä ei viitsisi laittaa liikaa tähän, kun tulee kolmostelkkariksi ja mulle pelikäyttöön. Sain konsoleineni häädön olkkarista, joten täytyy reagoida..... :)
 
Ylös Bottom