Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt on uus LG 47LD750N testattu,bluray kuva on erinomainen,dboxin sd kuvakin menettelee.Mut pelaaminen ps3:lla on aivan kauheeta!:mad: Input lagia on aivan liikaa,esim GT5: pelatessa,jarru/kaasu/ohjaus toimivat huomattavalla viiveellä.Pelitila on käytössä.Onkohan 650 pelikäytössä parempi?Onkohan 50hz,100hz tai plasma parempia pelaamiseen?Tämän vien takas giganttiin ja ehkä testaan plasmaa.Suositelkaa hyvää töllöö pelaamiseen,hintahaitari 1000-1500e,koko mielellään yli 46".

Koita myös ottaa kaikki kuvankäsittelytoiminnot pois päältä. Käsittääkseni LG:llä ei enää ole mitään megalagi-laitteita kuten joskus yli vuosi sitten. Aikanani kun itse telsua etsin, niin kiersin LG:t kaukaa siksi, että jokainen kokeilemani malli yski inputlagin suhteen ennätyslukemia niin pahasti, että parin sekunnin pelisessio sen ehti selvittämään. Nykyään, mitä olen oikein pelaamaan LG-telsuilla päässyt, niin joko olen tullut itse hitaaksi, tai sitten niissä ei enää ole inputlagi niin yleistä.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Itellä 55" lcd lg, enkä kyllä ole minkäännäköistä viivettä huomannut missään pelissä vielä.
Sulhan on 650 malli,ois pitänyt ostaa tuo malli.Input lagista vielä,gt5:ssa,ku pumppaa kaasua ja sit jättää kaasun pohjaan,ni kierrokset laskevat vielä kerran ja sit vasta nousevat.Kyl tolla 750:lla jotain shakkipelejä yms.pelaa.:D
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Saa FullHD jäädä kauppaan... Numerot 650 ja 750 ei sano mitään. TV:n käyttö on mennyt salatieteeksi, vanha 30" putkitölsä toiminut luotettavasti jo 11 vuotta. :)

Ei perkele. Taidan samantien vaihtaa tietsikan helmitauluun, pleikan shakkilautaan, hommata erämaatorpan ja lopulta kiivetä munasilleen takaisin puuhun...:D
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Koita myös ottaa kaikki kuvankäsittelytoiminnot pois päältä. Käsittääkseni LG:llä ei enää ole mitään megalagi-laitteita kuten joskus yli vuosi sitten. Aikanani kun itse telsua etsin, niin kiersin LG:t kaukaa siksi, että jokainen kokeilemani malli yski inputlagin suhteen ennätyslukemia niin pahasti, että parin sekunnin pelisessio sen ehti selvittämään. Nykyään, mitä olen oikein pelaamaan LG-telsuilla päässyt, niin joko olen tullut itse hitaaksi, tai sitten niissä ei enää ole inputlagi niin yleistä.
Kaikki kuvankäsittelytoiminnot oli pois ja ne päällä lagi oli vieläkin pahempi.Ja nyt eiku giganttiin vaihtamaan töllöö.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt on testattu SAMSUNG LE46C535 töllö ja input lagista ei ole tietoakaan,eikä valovuotoakaan löytynyt.:)
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Tämä tulossa jo mahdollisesti tällä viikolla kotiin. :cool: Kävin vähän liikkeessä vaklaamassa ja vertailemassa kuvanlaatua keskenään. Ihan hirveitä tekeleitä ne uudet bling bling edge ledit, joihin kaiken muun pahan lisäksi pistetään vielä jotain lasipintaviimestelyjä ynnä muita kauheuksia.

Toivotaan, ettei ole surinakappale, niin ei tarvitse lähteä huoltorumbaan.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt on jokunen tunti peliaikaa takana ja kyllähän tuo aika upealta näyttää. SSHD:ta ja Batmania testaillut. Sirinää ei katselualueelta juuri pysty erottamaan, kuin täydessä hiljaisuudessa ja silloinkin pylväsvalon halogeenin surina peittää tv:n äänen alleen.

Mustan taso oli iltavalaistuksessa jotain aivan käsittämätöntä LCD:n kuvaan tottuneelle. Musta todellakin on mustaa. Etenkin Batmania pelatessa eron vanhaan näki todella selvästi. Väritoisto on muutenkin ihan eri luokkaa. Super Stardust ja dynaaminen kuvatila päälle, niin näkee hyvin, mihin tuo värkki todella yltää. Ihan liikaahan tuo on jo karkkia silmälle, mutta jos haluaa vaikka kaverille päteä.. :p

Hintaan nähden sanoisin, että huippuvehje. Samoissa hintaluokissa pyörivien edgeledien päälle teki mieli syljeskellä, kun liikkeessä vähän vertailin laitteita. Ja sen 50" LG:n plasman harkitseminen unohtui siinä vaiheessa, kun näin miten peilaavia niiden pinnat olivat. Jos katsoo telkkaria vain pimennetyssä huoneessa, niin mikäs siinä, mutta itseä hatuttaisi tuijottaa omaa namaa aina, kun on vähänkään tummasävyisempi kohtaus. Pana heijastaa jopa vähemmän, kuin vastaavat LCD:t eli plasmoille tyypillisestä peilaavuudesta ei ole tietoakaan. Mustan taso toki kärsii suoraan huoneen valoisuuden mukana, mutta missäs telkussa se ei niin tekisi.

Mutta pientä napinan aihettakin. Vanha Sony vei mukisematta Dolby 5.1 ääntä HDMI -> Optical läpivientinä, mutta Pana ei suostu ottamaan HDMI:ltä, kuin kaksikanavaista ääntä. Ihmettelin alkuun, kun jäi mykäksi äänet aina peliä käynnistettäessä. Ja äänet olivat muutenkin vanhalla telkulla paljon paremmat, kun ääni meni vahvarille asti Dolbyna ja muunnos kahteen kanavaan tapahtui vasta Onkyon päässä. Täytynee sitten vaan viedä äänet suoraan optista pitkin vahvistimelle. Tuleepahan kaikki mahdolliset äänitilat tuettua ainakin. Joutuu vaan vähän enemmän vekslaamaan lähdevalintojen kanssa, kun vaihtaa digin puolelta pleikalle. TV:n kaiutinta ei myöskään näyttänyt saavan kokonaan pois päältä, vaan pitää laittaa volat nolliin..

Jos on harkinnut ko. telkun hankintaa, niin kannattaa olla ripeästi liikkeellä. Maahantuojilta viedään viimeisiä ja seuraavaksi saa sitten 2011 malleja, joiden hinnat luonnollisesti pompsahtavat taas reilusti alkuun. Ominaisuuksien voi odottaa kehittyvän melko maltillisesti kaiken muun paitsi 3D:n osalta, mikä varmaan tulee kaikkiin yli 1000€:n malleihin. Toisin sanoen, uskon 3D:n olevan ainoa syy, miksi odottaa Panan 2011 mallistoa kauppoihin.

EDIT: P.S. Älkää missään nimessä ostako liikkeestä esittelylaitetta, vaikka saisi miten halvalla. Ne ovat olleet myymälässä päällä vuoden päivät yhtä mittaa. Gigantin laitteessa oli Eurosport HD ja dynaaminen kuvatila päällä ja laitteen sisäänajosta tuskin tietoakaan, joten voi vaan kuvitella, missä kunnossa se laite on. Ihme jos logo ei ole palanut ruutuun pysyvästi. Ja mustan taso ainakin on jo vahvasti siellä heikomman puolella.

EDIT2: Ja asian vahvisti vielä ohjekirjakin, eli laite ottaa HDMI:tä pitkin sisään vain kaksikanavaista ääntä. Pleikan automaattivalinta toimi siis juuri kuten pitikin. Siirrämme siis optisen äänikaapelin telkusta pleikkariin. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mustan taso oli iltavalaistuksessa jotain aivan käsittämätöntä LCD:n kuvaan tottuneelle.

Mulla on saman tölsyn pienempi ja vanhempi malli. Ei pelkästään tuo mustan mustuus ole se juttu, vaan ne sävyt. Esimerkiksi mustat mattanahkatakit ovat lcd-telkuilla joko valkoisenharmaita yksityiskohtineen, tai mustia klönttejä ilman ainuttakaan yksityiskohtaa. Nyt ne on mustia, mutta jokaisen uoman ja sauman pystyy näkemään kirkkaasti jopa yökuvauksista.

Pelit joissa liikutaan varjoissa säilyttää tunnelmansa, koska kontrastia tai valoisuutta ei tarvitse säätää pilaamaan immersiota. Semmoinen rasittava "näkyy - ei näy" meininki on poissa ja voitte varmaan kuvitella miten ihanalta Dead Space 2 tuntuu. (Juuri nyt pelityksessä) Ja vielä kun tuo ei ole telkun ainoa hyvä puoli, joka on hintaluokassaan melkolailla murskaavan hyvä.

Onkos muuten ollut surinaa? Mulla tuntuu, että joko alan pikkuhiljaa huomaamaan sitä tarkemmin, tai sitten se on vähäsen ajansaatossa voimistunut.

PS.Kannattaa tehdä pelisäädöt elokuvatilan "lämmin" vaihtoehdosta, tiputtamalla yhtä väreistä pari pykälää pois (hoksaat, että minkä värin kun yrität normalisoida väreillä "lämmin" tilaa), ja säätämällä valoisuuden sopivaksi. En muista sen värisäätimen nimeä, mutta se on vain eurooppa-malleissa. Väreistä tulee tuolla taktiikalla kaikkeen sopivia(tv-lähetysket, bluray, pelit jne.) ja ovat mielestäni todellisimman oloiset. Kaikki kuvan muokkaukset pois (paitsi sitä valoisuuden automaattista sensorisäätöä olen pitänyt päällä, kun en jaksa säätää käsin kun valoisuus huoneessa muuttuu.) Mä olen tainnut tähän ketjuun lähettää joskus yhdet kalibroidut säädöt, jotka kieltämättä ovat mielestäni parhaat. Just nyt en jaksa kaivella, mut pitäs löytyä ketjun syövereistä.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Finluxin 32" telkkari n. kuukauden ollut pelityksessä (Tarjouksessa Prismassa 300 €)
Mielestäni todella edullinen kun ottaa huomioon että televisio Full hd
Voi kyllä olla itse todella tyytyväinen tähän, en tosin tiedä miten paljon hienompi / parempi Sonyn 32" full hd olisi ollut, ainakin hinta pomppasi samantien sen 150 €+

Kakkostelkkarina siis tuo Finlux, olohuoneessa vieläkin n. 3vuotta vanha LG:n 37" telkkari, eikä tämä 32" tunnu paljon pienempikokoiselta :D
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Onkos muuten ollut surinaa? Mulla tuntuu, että joko alan pikkuhiljaa huomaamaan sitä tarkemmin, tai sitten se on vähäsen ajansaatossa voimistunut.

PS.Kannattaa tehdä pelisäädöt elokuvatilan "lämmin" vaihtoehdosta, tiputtamalla yhtä väreistä pari pykälää pois (hoksaat, että minkä värin kun yrität normalisoida väreillä "lämmin" tilaa), ja säätämällä valoisuuden sopivaksi. En muista sen värisäätimen nimeä, mutta se on vain eurooppa-malleissa. Väreistä tulee tuolla taktiikalla kaikkeen sopivia(tv-lähetysket, bluray, pelit jne.) ja ovat mielestäni todellisimman oloiset. Kaikki kuvan muokkaukset pois (paitsi sitä valoisuuden automaattista sensorisäätöä olen pitänyt päällä, kun en jaksa säätää käsin kun valoisuus huoneessa muuttuu.) Mä olen tainnut tähän ketjuun lähettää joskus yhdet kalibroidut säädöt, jotka kieltämättä ovat mielestäni parhaat. Just nyt en jaksa kaivella, mut pitäs löytyä ketjun syövereistä.
Kuten tuossa jo mainitsinkin, niin surinaan ei tule kiinnitettyä minkäänlaista huomiota käytön aikana. Jos huoneessa on riittävän hiljaista ja oikein keskityn, niin vaimean surinan pystyy kyllä kuulemaan, mutta häiritseväksi sitä ei voi mitenkään kutsua.

Asetuksiin en ole vielä hirveästi syventynyt, koska en ole nähnyt sille tarvetta. TV-kuvaa katson THX-tilassa ja pleikkaa pelaan Peli-tilassa. Tykkään myös käyttää ecoa, koska tuppaa ottamaan silmiin pimeässä.

Joissain tv-lähetyksissä tulee ylä- tai alareunaan muutaman pikselirivin häiriöraita. Ongelma poistuu, kun vaihtaa kuvasuhteeksi Just, mutta vähän häiritsevää tuo silti on.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Onko yleinenkin vaiva tämmönen "videokameraeffekti" (muistan kuulleni tuon nimityksen joskus tässäkin aiheessa), eli esim. telkkaria katsoessa pimeissä kohtauksissa ruutuun ilmestyy tavallaan "isoja pikseleitä" ja myös semmosta "lumisadeffektiä" näkyy himmeästi (esimerkiksi GTA: The Lost and Damnedia pelatessa huomasin selvästi tämän effektin aina kun pelimaailmassa oli pimeää)? Saisko tuota jotain säädöillä tms. korjattua ja onko tuo ihan normaalia?

Televisio on Samsung UE46C5105 LED-TV.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Onko yleinenkin vaiva tämmönen "videokameraeffekti"
Kuulostaa aika vahvasti nk. pilveilyltä, eli epätasaiselta taustavalolta. Siihen ei mitään poppaskonstia suoranaisesti ole, ja joissain televisiomalleissa tuo clouding-ilmiö on varsin häiritsevää tasoa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Kuulostaa aika vahvasti nk. pilveilyltä, eli epätasaiselta taustavalolta. Siihen ei mitään poppaskonstia suoranaisesti ole, ja joissain televisiomalleissa tuo clouding-ilmiö on varsin häiritsevää tasoa.

Ei se yhtään kyllä tuollaiselta näytä. Pitäis ottaa valokuva, kun seuraavan kerran törmään tuollaiseen. Palataanpa sillon asiaan. :p
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Jos 42-tuumainen kelpaa, olisi LG 42LD450N valintani. Kustantaa 499,90 e Verkkokaupassa. Ongelma tosin on saatavuuden kanssa, koska aika moni muukin näyttää huomanneen, että nyt olisi hyvä telkkari lähdössä halvalla.

Lähde: Verkkokauppa
Itse tätä kattellu vuoden alusta ja pikku hiljaa olisi rahaa säästössä, että voisi alkaa suurempaa telkkaria ostelemaan. Onko kokemuksia? Tosin aika iso plussa jo pelkästään TT-2k'n suosittelemana. :D
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Itelläni on 42' tuumainen Toshiba, joka on YLLÄTTÄVÄN halpa ja hyvä. (Soneran kaupasta ostin)
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mikä olis hyvä telkkari kokoa 40-46
Kriteerit ovat lähinnä pelkästään nämä + tarkka kuva tietty

Ei saa olla input lagia
Ei saa olla ghostaamista (yhtään)
Ei saa tulla äänet jäljessä

Ja hinta voi päättyä siihen kahteen tonniin =) Ja lg:tä ei todellakaan
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mikä olis hyvä telkkari kokoa 40-46
Kriteerit ovat lähinnä pelkästään nämä + tarkka kuva tietty

Ja hinta voi päättyä siihen kahteen tonniin =) Ja lg:tä ei todellakaan

Kahdella tonnilla saa jo laadukkaan 3D-telkkarin.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Onko yleinenkin vaiva tämmönen "videokameraeffekti" (muistan kuulleni tuon nimityksen joskus tässäkin aiheessa), eli esim. telkkaria katsoessa pimeissä kohtauksissa ruutuun ilmestyy tavallaan "isoja pikseleitä" ja myös semmosta "lumisadeffektiä" näkyy himmeästi (esimerkiksi GTA: The Lost and Damnedia pelatessa huomasin selvästi tämän effektin aina kun pelimaailmassa oli pimeää)? Saisko tuota jotain säädöillä tms. korjattua ja onko tuo ihan normaalia?

Televisio on Samsung UE46C5105 LED-TV.
Ei hätää, ainakin Lost and Damnedissa tuo kuuluu siihen peliin. Käy Display asetuksissa pelissä ja laita Noise Effect pois päältä niin tuo lähtee pois.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mikä olis hyvä telkkari kokoa 40-46
Ja hinta voi päättyä siihen kahteen tonniin =) Ja lg:tä ei todellakaan
Citymarketissa tais olla nyt Samsungin 46" 3D toosa 899€. Laadusta en tiedä.. Mutta suosittelen Sonya tai Samsungia.(varsinkn näinä vaikeina Japani aikoina :()
 
Ylös Bottom