Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Game & Watch GBA:lla

Esa Mäkijärvi

KonsoliFIN Alumni
http://www.makiil5.pp.fi/uutiset_gw_gba.htm

--
Core Magazinen raportin mukaan Nintendo olisi tuomassa klassikkomaineeseen nousseita Game & Watch-pelejä Game Boy Advancelle. Iso "N" ei kuitenkaan käyttäisi Coren mukaan tavallisia GBA-levykkeitä, vaan E-Card Reader-lisäosaa, joka on tällä hetkellä saatavilla vain Japanissa.

Kymmenen eri G&W-korttia on tulossa E-Card Readerin omistajien iloksi, mutta mitään muita yksityiskohtia näistä ei ole toistaiseksi saatavilla.
--

Mitä mieltä?

- Esa

Enpä tiedä mitä mieltä. Game&Watchithan on aivan loistavia, mutta enpä taida kumminkaan ostaa tuota E-Card Readeria vain pelkkien G&W pelien takia (jos siis koko E-Card härveli edes Eurooppaan rantautuu).

Eikös noita Game&Watch-pelejä julkaistu jo Game Boy Colorille kokoelma-kasetteina? Minulla on ainakin sellainen muistikuva. En sitten ole varma, että tulivatko ne Eurooppaan.

Muistikuvasi on Guardian Viper täysin oikea, ja kyllä. G&W-pelit rantautuivat kokoelmakasetteina myöskin eurooppaan asti.

Odotan Card e-readeriltä lähinnä tuota Pokémon-korttipeliin tuomaa mahdollisuutta, mutta taältä G&W-hommalta en menisi odottamaan liikoja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Eikös noita Game&Watch-pelejä julkaistu jo Game Boy Colorille kokoelma-kasetteina? Minulla on ainakin sellainen muistikuva. En sitten ole varma, että tulivatko ne Eurooppaan.

Kyllä, 3 kappaletta. Todella hyviä kaikki, juuri tuollaiset ajantappopelit sopivat GB:lle.

Miten tuo E-Card hommeli edes toimii? Onko kortit paperia/muovia vai sisältääkö ihan digitaalista tietoakin? Luulin, että ne on vain kortteja joista luetaan viivakoodi tai vastaava. En ole perehtynyt sen tarkemmin.
Kömpelöt lisälaitteet ei oikein nappaa, mutta jos E-Cardille(?) voi tallentaa pieniä pelejä, niin se on toki kätevää ja kai myös halpaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt
Card e-readerista tulee huippujuttu.

Trust me:D

Enpä tiedä... Osaatteko sanoa mitä hyötyä koko laitteesta on? Miksi kukaan tahtoisi pelata sellaisella, jos huolella tehtyjä peliKASETTEJAkin on tarjolla?

Joo joo, mutta Card e-reader täysin uusi juttu, jota ei ole koskaan aikaisemmin tehty. Laite luo yhteyden keräilykorttipelien ja Gameboyn välille. Jos laite lyö läpi, niin uskon myös jonkinasteisen Magic-korttipelitekeleen ilmestyvän GBA:lle.
Sitäpaitsi uudet ideat ovat aina alussa hieman hakoteillä, eikä kaikkia koko Pokémon-pelikorttien linkittäminen GBA:han edes kiinnosta. Itse kylläkin odotan kyseistä laitetta innolla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon

Miksi kukaan tahtoisi pelata sellaisella, jos huolella tehtyjä peliKASETTEJAkin on tarjolla?

Yhdyn tuohon. Onhan tuo taas yksi tapa viedä meiltä meidän viimeiset pennoset... Ei minun pennosiani vie vaikka tulisikin tänne Eurooppaan ja kylmään Pohjolaan. :D Varsinkaan kun kyseisellä masiinalla ei vielä ainakaan voi pelata kuin G&W-pelejä jotka siis ovat jo julkaistu GBC:lle... (kiitos muuten teille jotka valaisivat minua tuossa asiassa :)).

Itse en tätä E-Card Readeria aio ostaa, ellei siihen tule jotain jättimäistä pelitulvaa tms.

Game & Watch-pelit kyllä houkuttavat, mutta Game Boy Colorin Game & Watch Gallery-pelit ovat varmasti omiaan siihen tarkoitukseen.

- Esa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Game & Watch-pelit kyllä houkuttavat, mutta Game Boy Colorin Game & Watch Gallery-pelit ovat varmasti omiaan siihen tarkoitukseen.
Niin tai sitten vain pelailee ihan oikeilla Game & Watcheilla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge
Miten tuo E-Card hommeli edes toimii? Onko kortit paperia/muovia vai sisältääkö ihan digitaalista tietoakin? Luulin, että ne on vain kortteja joista luetaan viivakoodi tai vastaava. En ole perehtynyt sen tarkemmin.
Tässä vähän juttua E-Card Readerista.

Sanottiin aiemmin:

"Varsinkaan kun kyseisellä masiinalla ei vielä ainakaan voi pelata kuin G&W-pelejä jotka siis ovat jo julkaistu GBC:lle... "

Kai tuot nyt yritin tolkuttaakkin jo aiemmin kovasti, että koko laite on luotu Pokémon TCG-hommaa varten. Itse en edes odottele noita G&W-juttuja, koska voin pelata niitä alkuperäisinäkin. Luomus on kaiken kaikkiaan uudenlainen ja omaperäinen, ja sen luokan tilpehööriä, että minä ainakin aion ostaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt
Joo joo, mutta Card e-reader täysin uusi juttu, jota ei ole koskaan aikaisemmin tehty. Laite luo yhteyden keräilykorttipelien ja Gameboyn välille. Jos laite lyö läpi, niin uskon myös jonkinasteisen Magic-korttipelitekeleen ilmestyvän GBA:lle.
Sitäpaitsi uudet ideat ovat aina alussa hieman hakoteillä, eikä kaikkia koko Pokémon-pelikorttien linkittäminen GBA:han edes kiinnosta. Itse kylläkin odotan kyseistä laitetta innolla.

Vähän näin off-topiccina tuli mieleen, että Mitenköhän MtG mahtaisi sujua GBA:n näytöllä? Luulisin, että perinteinen vaihtoehto - siis ne pahvilaput - on kaikkien mielestä se paras ja hauskin tapa pelata?!?
WotC on muuten julkaissut jo MtG-OnLinen ensimmäiset versiot. Eli jos virtuaali-korttipeli kiinnostaa, niin 'go ahead'!

Ylös Bottom