Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameCube-ensitesti

No täytyy tähän nyt sanoa, että kun kokeilin Cubea syyslomalla hyvissä ajoin ennen Esaa, niin ei se mitenkään mullistava ollut. Paras konsolihan se oli, eikä mikään pettymys, mutta odotin siltä jotenkin enemmän.

Pelit olivat kyllä loistavia(Japanin julkaisu). WaveRacen fanina olin taivaassa Blue Stormin uskomattomien aaltojen kanssa. Apinapallo vaikutti todella hmh.. erikoiselta.:) Luigis's Mansionin haamumetsästys ei ole koskaan ollut näin mukavaa(paitsi ehkä C-64:n GhostBustersissa :)).

Ja se ohjain.. Uuuh.. Uppoutuu käsiin kuin mummo suohon. Siis se on niin kevyt, että saattaa unohtaa että pelaa ohjaimella. Ainoa miinus ohjaimesta tuli analogien odotettua löysemmästä otteesta. Mutta tuokin oli erittäin pieni miinus.

Nyt vaan odotellaan Euroopan julkaisupäivää tuolle elämän tarkoitukselliseksi tekevälle ihmelapselle.. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

-Petri
 
En ole vielä Cubea päässyt testaamaan, mutta varsin mielenkiintoiselta vehjeeltä vaikuttaa.
Tosin julkaisupeleistä ei minua kiinnosta kuin Super Monkey Ball.

On erittäin valitettavaa että Nintendo ei pahemmin panosta Cuben nettipeliin. Miksi modeemi ei voinut olla koneessa sisäänrakennettuna?
 
Trevor: Sisäänrakennettu modeemi olisi nostanut koneen hintaa, ja näin ollen ne ketkä sitä eivät tarvitsisi, olisivat joutuneet maksamaan ekstraa. Eli koneesta karsittiin kaikki "turha" pois hinnan pudottamiseksi.

-Petri
 
Kerran olin kokeillu ennen Gameworldia ja paremmat fiilikset sai GW:ssa... StarWars oli hieno ja varmaan yksi parhaista Cube peleistä tällä hetkellä..

Vuosi pari niin Cubella on monta hyvää peliä niin voi alkaa miettimään ostoa.. time will tell
 
Latausaikoja ei peleissä esiintynyt lainkaan (!) Super Monkey Ballin muutaman sekunnin alkulatausta lukuunottamatta.

Siis tuo on se jokin, mikä esim. ps2:lta puuttuu..
Riippuuhan se tietty pelistäkin, mutta välillä latausaijat venyvät ihan liian pitkiksi..

Mutta niinhän se oli n64 kanssakin(ei juuri lainkaan latausaikoja), mutta odotellaan jos sen pääsisi ihan itse toteamaan :)
 
Juttua

Elikkä modeemista sen verran, että Sony lupaili jo E3-messuilla modeemia ja nettiä täyteen toimintaan vielä tämän vuoden aikana, mutta kuinkas ollakkaan se myöhästyi ensi vuoden puolelle.

Samoin Xbox lupaili suoraan julkaisusta nettipelaamista, nyt se onnistuu tietääkseni jenkeissä vain jonkun ihme virittelyn kanssa... Dreamcastin nettipeleissä oli isoja probleemia... Minusta on ihan hyvä, että Nintendo odottaa ja katsoo, että netti saadaan varmasti toimivaksi. kulissien takana on varmasti jotain kehitteillä...

Ja latausajoista vielä, että Nintendo-peleissä latausajat tulevat olemaan pienemmät kuin third party-peleissä, mutta eipä tähän mennessä nuo third partytkaan ole kovin suuria latausaikoja peleissänsä sisältäneet, joten hyvältä näyttää.

- Esa
 
Mahtava konsolihan se oli, sitä vanhaa kunnon Nintendo laatua. Ohjain oli parempi kuin N64:ssa, vaikka mielestäni sekin ohjain on helvetin hyvä, mutta kyllä Cuben ohjain sen hakkaa.

Cube on yksinkertaisesti paras pelikone.
 
Tuli vaan tässä mieleen kun tämä BBS on ilmeisesti vielä aika aluillaan, että mitä jättäkää sitten ne "Nintendo on paras ja muut sucks"-viestit, pliis? Tietysti saa olla sitä mieltä kun on ja pidän itsekin Cuben pelejä varsin lupaavina (paitsi ehkä uudet Zelda ja Metroid... se on vaan tyhmää pilata kumpikin loistava sarja tavalla millä ne nyt pilataan... :( Kuvia peleistä nähneet tietävät mistä puhun). Mutta minusta on turhaa alkaa vertailemaan koneita toisiinsa. Aivan toinen asia on vertailla koneiden pelejä. Liian monesti on tullut luettua juttua kuten vaikka "PS2 ja Sony sucks" ja sitten luettelee kaikki hittipelit masiinalle vastaus tulee "kaikki paskoja" pelkästään sen takia että pelit ovat PS2:lla ja pelejä ei ole viitsitty kokeilla. Kone on yhtä hyvä kuin sen pelit, sillä ne eivät olisi ilman niitä mitään. Vaikka itselläni onkin esim. erittäin negatiivinen asenne X-Boxiin on kuitenkin totta että sillekkin masiinalle tulee ilmestymään loistavia pelejä.
Nintendolla on tukenaan Rare ja tietenkin omat pelikehitysosastonsa, Sonylla mm. Squaren tuki... (ja PS2:lla on Metal Gear Solid 2! :D heh... oli pakko usuttaa sekin tähän viestiin jonnekkin).
Tuskin kukaan oikeasti voi väittää jonkun konsolin kaikkia huonoja pelejä huonoiksi?
 
Jep

"Nintendo rulezzz" ja muut vastaavat viestit kuuluvat ehdottomasti "Konsolisota"-osioon, joten täältä ne sensuroidaan armotta.

Älkää siis yrittäkö! ;)

- Esa
 
Re: Juttua

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Dreamcastin nettipeleissä oli isoja probleemia... - Esa
Probleemia?? En ole kuullutkaan? Mulla on ainakin semmoinen käsitys, että Dceen nettipelit toimii todella hyvin, eikä mitään isompia ongelmia ole, eli mistä puhut?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
pidän itsekin Cuben pelejä varsin lupaavina (paitsi ehkä uudet Zelda ja Metroid... se on vaan tyhmää pilata kumpikin loistava sarja tavalla millä ne nyt pilataan... :( Kuvia peleistä nähneet tietävät mistä puhun).
Mistä puhut? Olen nähnyt kuvia peleistä ja ne näyttävät aivan loistavilta! Eli siis mistä pilaamisesta nyt on kyse?
 
Minusta ainakin järetön ongelma oli hinta. Suomessa se oli vissiin 15mk/tunti + ppm. Eli pirun kalliiks ois tullu.

Ja kun Suomeen (tai koko Eurooppaan?) ei edes tullut sitä adapteria millä vois liittää laajakaistaliittymän kiinni (hieno pelata jollain 33,6k modeemilla rahan juostessa).
Ja siihen nettiin ei enää ylipäätänsä oikein tunnuttu panostavan muualla kuin jenkeissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Minusta ainakin järetön ongelma oli hinta. Suomessa se oli vissiin 15mk/tunti + ppm. Eli pirun kalliiks ois tullu.

http://www.dreamcast-europe.com/english/press/000014/000014.php

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Ja kun Suomeen (tai koko Eurooppaan?) ei edes tullut sitä adapteria millä vois liittää laajakaistaliittymän kiinni

Jos sulla on laajakaista yhteys niin on varmaan myös pc eli:

http://www.dcvision.com/Mterlouw/

Ja toisaalta adapterin voi aina tilata ulkomailta. Ei maksa kovin paljon!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
(hieno pelata jollain 33,6k modeemilla rahan juostessa).
Pelit on optimoitu aika hyvin, eli lagia tulee todella vähän ja modeemihan on 56k.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Mistä puhut? Olen nähnyt kuvia peleistä ja ne näyttävät aivan loistavilta! Eli siis mistä pilaamisesta nyt on kyse?

No Zeldan uusi Disney-look ei oikein minua miellytä ja se että Mertoid Prime tulee olemaan perinteinen jenkki FPS ei myöskään. :(
 
Mutta jos tommoseks kikkailuks menee, niin voi sitä jo ongelmaks sanoa.

---

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

...ja modeemihan on 56k.
Euroopan versioon laitettiin 33,6k modeemi, jenkeissä oli 56k.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


No Zeldan uusi Disney-look ei oikein minua miellytä
Uusi Zeldahan on aivan upea..:) Kyllä toi uusi look mut ainakin vakuutta ihan täysillä. Mitä pahaa on Disney-lookissa..:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Uusi Zeldahan on aivan upea..:) Kyllä toi uusi look mut ainakin vakuutta ihan täysillä. Mitä pahaa on Disney-lookissa..:)

Disney look ei välttämättä sovi Zeldaan hyvin... Aion joka tapauksessa ostaa GC:n. Syitä riittää monia esim. halpa hinta, hyvät pelit....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Uusi Zeldahan on aivan upea..:) Kyllä toi uusi look mut ainakin vakuutta ihan täysillä. Mitä pahaa on Disney-lookissa..:)

Voisi olla ainakin enemmän anime-henkinen grafiikka... hahmot voisi pistää uusiksi. Varsinkin Link itse!
Ja esittelyvideota jos olet katsonut, niin viholliset myös käyttäytyvät kuin Disney-leffoissa (eli tekevät tyhmia ja lapsellisia mokia) mikä ei sovi Zelda pelien tyyliin ja henkeen. GameCuben ensiesittelytilaisuudessa kun oli se lyhyt Zelda-pätkä.. siltä uuden Zeldan olisi pitänyt näyttää!
 
Ylös Bottom