Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameCube:n ohjain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Knight

Active Member
Onko totta, että NGC:n ohjaimesta olisi muka napattu R-nappi pois. Joistain paikoista olen näin kuullut ja lukenut, mutta en oikein usko. Varmistetaan nyt vielä.

Jos tarkoitat siis sitä yläpalkkia ohjaimen katolla niin ei, ohjaimessa ovat L sekä R-napit, mutta joitakin voi hämätä kummaliseen paikkaan sijoitettu z-nappi, tämäkun on lyöty sinne katolle kanssa hankalasti olikos se nyt R:n eteen.

Nyt en todellakaan ymmärrä mitä tarkoitat. Kuten hebba tuossa sanoikin, sekä L- ja R-nappulat ovat toki kehissä, mutta Z-nappula on tosiaan N64-ohjaimesta poiketen siirretty pohjasta sinne ylös R-nappulan päälle.

Periaatteessa Cuben ohjaimessa on siis kolme olkapäänamiskaa ja sitä itse kokeilleena voin sanoa, että melko lailla täydellinen ohjain on.

- Esa

Täydellisesti ainakin sopii niihin kahteen peliin mitä minä olen pelaillut ;).

Wave Racesta tulee arvostelu nettiin kunhan Esa sen sinne heittää.. Luultavasti huomenna.

Loistava ohjain, täytyy myöntää. Z-nappulaa jäin kaipaamaan ohjaimen alle, niinkuin N64:ssä. Vaikka aluksi epäilin, Cuben ohjain on parempi kuin N64:n (joka on pitänyt ykkössijaa minun TOP-ohjainten listassa aiemmin!)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Loistava ohjain, täytyy myöntää. Z-nappulaa jäin kaipaamaan ohjaimen alle, niinkuin N64:ssä. Vaikka aluksi epäilin, Cuben ohjain on parempi kuin N64:n (joka on pitänyt ykkössijaa minun TOP-ohjainten listassa aiemmin!)

Jeps, ja toivottavasti niitä ei tarvitse ostaa uutta neljän sarjaa / kuukausi

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

mutta hei, mä en ole ymmärtänyt tätä N64:n ohjaimen toimintaideaa, pitääkö siinä olla joku 3 kätinen ufo jotta voi sillä pelata?? :p

mpdman: Kylla, tai sitten voit pelata silla niinkuin mina, etta jatat vasemman sakaran turhana pois, eli et koskekaan siihen.

N64:n ohjain on erinomainen, paitsi että L-nappia on turhan vaikea käyttää (ristiohjainta ei edes tarvita) ja tatti kuluu ikävästi. Gamecuben ohjainta en ole kokeillut, mutta se vaikuttaa lähes täydelliseltä. Miksei muut tee yhtä hyviä ohjaimia?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mpdman

mutta hei, mä en ole ymmärtänyt tätä N64:n ohjaimen toimintaideaa, pitääkö siinä olla joku 3 kätinen ufo jotta voi sillä pelata?? :p

Kuten kabakin jo sanoi, tuo vasemmanpuoleisen sakaran voi jättää pois käytöstä, sillä harvoissa peleissä ristiohjainta tai L-nappia tarvitaan. Vasen käsi pidetään keskimmäisessä sakarassa, etusormi Z-napilla. Oikealla kädellä voi sitten pelata "normaalisti" kuten vaikka Dual Shockilla.

Eräässä toisessa foorumissa oli kysely että onko GC:ssä sama ongelma kuin NipaKuusNepan analogitatissa, eli kuluuko se? Ja vastaus: ei. Se on tukevampi ja se on tehty vahvemmista materiaaleista, ja siitä on myös helpompi pitää kiinni, koska se on "kuminen"...
Ja Guardian Viper, itsekin epäilin ja epäilen edelleen, en oo päässy koittaan Kuution ohjainta...
[sarkasmi]Mpdman, oot sääki ihme friikki... Eikö sulla ees vatsakättä oo?[/sarkasmi] No ei vaiskaan, sitä vasemmaista sakaraa ei todellakaan tarvittu koskaan...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor
...sitä vasemmaista sakaraa ei todellakaan tarvittu koskaan...

Ainakin Turok: the Dinosaur Hunter:ssa on D-padia tarvittu juoksun ja kävelyn vaihtamiseen, L-napin käytöstä en ole varma.

No okeih, jos nytte ruvetaan pilkkua hiplaamaan niin Pokémon Stadiumissakin tartti D-padia ja L-näppäintä...

No mutta sitä vasenta sakaraa käytettiin vain toisarvoisiin toimintoihin, joita tarvittiin vain joka toisena juhannuksena. Zelda: OoT käyttää L-nappia kartan piilottamiseen. Miksi joku haluaa piilottaa kartan, jos sellainen on saatavilla?! :confused:

p.s. Retorinen kysymys. Ei tarvitse vastata ;) .

Muuten onko kukaan huomannu kuvia toisenlaisesta gamecube-ohjaimesta, jossa b-näppäin samanlainen harmaa liuskanäppäin kuin y tai x; läpinäkyvä johto; punainen starttinappula?

Valmistiko nintendo siis kaksi valmista ohjaimen prototyyppiä joista valitsi toisen...?

Öhöm... onko GC:n ohjaimessa sitten tärinää? Mutta nyt sitten hehkutus

...rummunpärinää...

Olen kerännyt jo rahat GC:een! JEE :D

Ylös Bottom