Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameCube täyttää yhden vuoden, kirjoita parhaat Cube-aiheiset kokemuksesi

Paras kokemukseni oli tasan kolme viikkoa sitten kun kävin ostamassa metroid bundle pakin.
 
Parhaita hetkiä
- Kun avasin cuben paketista ja parin minuutin päästä pelasin Super Mario Sunshineä.
- Kavereiden kanssa SSMB:tä ja Mortal Kombattia koulun jälkeen 16:00-02:30 olin ainoa joka selvisi kouluun seuraavana päivänä :D

Mutta ehdottomasti paras hetki oli se kun pääsin pelaamaan Metroid Primeä.
Aloitusruudusta lähtien oli sellainen "tämä on jotain niin mahtavaa" fiilis.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TruPlaya
Juu niin kannattais ja yhdistymisen jälkeen ottaa PSO:n kk maksut pois :D muutenhan peliä en osta (s****nan sega ja niiden v****liset kk maksut :mad: )

Nintendo ei ole itse tehnyt PSO:n servereiden hyväksi yhtään mitään vaan Segan on pitänyt rakentaa koko verkosto itse, joten tuskin mahdollisen fuusioitumisenkaan jälkeen Nintendo olisi valmis tukemaan Segan nettipelijärjestelmää poistamalla kuukausimaksut. Päätän viestini GameCuben verkkoyhteysadapterin pääsuunnittelijan, Mr. Wajiman "viisaisiin" sanoihin:

"Nintendo won't set up his own network because Nintendo people don't want to play games against strangers. It's likely to use the modem to create personal networks where small groups of friends and neighbours can communicate. It might even use wireless technology."

- NGC Magazine, Issue 60
 
Kirkkaasti parhain fiilis tuli siinä, kun otti upouutta konsolia pois paketista, se tuoksu... Olin nähnyt GC:n useasti ja läheltä, mutta koskaan en ole kokeillut sen painoa, se "yllätti". Ohjaintakin olen monasti kähminyt, mutta omaksi en pystynyt sitä uskomaan - Kuin automaagisesti aloin pitämään ohjaimesta :p. Ja Metroid...... No eipä kyllä oikein iskenyt. Mielelläänhän tuota pelaa - Kun ei ole muuta ;) - mutta ihan pakko saada jotain muuta pelattavaa, ennen WW:tä tai pääsee parku ja sit se on sellasta itQ,parQ ja winQ. PS2:n ohjaimella Prime toimi yllättävän hyvin, mutta ei kyllä pelattavuutta paranna.

Tunnin pelaamisen jälkeen kopion saven kakkoskortilleni (tarvikekortti), jatkoin pelaamista ja pidin taas session jälkeen paussin. Paussin jälkeen päästin back-upata ykköskorttini saven (Nintyn oma 251), mutta kaskas! Kakkoskortti tahtoi formatoinnin, sama toistui aina kun lopetin ja halusin back-upata. En tiennytkään, että Primessäkin on tällainen "kehitys vika".

Fiilikset uudesta koneesta on varsin ristiriitaisat. Mikään ei voita tunnetta kun saa uuden konsolin (Seksiä ei lasketa mukaan), mutta korttien ongelmat Primen kanssa söi intoa aikalailla. Eikä tuolla Primellä pitkälle pötkitä, kun haluan jotain sensaatiomaista - _Minun_ makuuni. Kenties Rogue Leader...?

"If it feels good, then it feels good tomorrow."
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Cube on kieltämättä yksi parhaista konsoleista ikinä. Harvemmin on ollut hyviä pelejä enemmän kuin aikaa pelata millään koneella sitten 16-bittisten.
Aika ei tosiaan oikein tahdo riittää kaikille hyville Cube-peleille, tälläkin hetkellä lähes kaikki vapaa-aika menee Zelda: WW:n, PSOE1&2:n ja WE6FE:n parissa. Mm. Resident Evil Zeroakaan ei ole vielä ehtinyt juuri yhtään pelaamaan, vaikka sekin tuli jo viime marraskuussa ostettua ja moni muukin hyvä peli on jäänyt aivan liian vähälle huomiolle. Puhumattakaan sitten muista pelikoneista (paitsi GBASP), jotka ovat saaneet jo pidemmän aikaa olla rauhassa. Tällä hetkellä hyllyssä on 20 Cube-peliä, joista 17-18 tulee sinne myös jäämään.
 
Omasta puolesta täytyy myöskin mainita, ettei ole tosiaan pitkään aikaan ollut yhtä maistuvia pelisessioita kuin nyt SMB:n, SMS:n ja etenkin Metroid Primen kanssa. Halo oli edellinen todella mahtava peli, mutta Prime menee omaan makuuni vielä siitäkin yhden askeleen edelle. Tätä menoa Cubesta tulee todellakin yksi kaikkien aikojen parhaista ja monipuolisimmista konsoleista.

Itse konsolin ulkonäkö on pelkistetyn tyylikäs ja ohjain omaan makuuni paras millä olen pelannut. Left/Right 'analoginen' tarkkuus on jotain ennenkokematonta ja antaa pelien suunnittelijoille huomattavasti lisämahdollisuuksia. Myös ohjaimen 'analogiset' tikut ovat tarkkuudessaan lyömättömiä.

Ei voi kuin ihmetellä lähiaikoina julkaistavien pelien laatua :eek: ja hymyillä leveästi :D
 
No, hienointa tähän asti on ollut kun kaivoin Cuben lahjapapereiden keskeltä(sain sen joululahjaksi).:)

Mutta myös Metroid Prime oli mahtava kokemus, kuten joku jo sanoi aloitus ruudusta alkaen siitä huomasi että tämä on jotain suurta.

Tässä Wind Wakeria odottaessa pelaan Metroid Primeä ja Super Mario Sunshineä,mutta myös joskus kaveriporukan kanssa Mario Party nelosta.
 
Hain Cuben julkaisupäivänä (olin ottanut vapaapäivän sille päivälle :)) ja melske oli hirveä kun ei muistikortteja meinannut löytää mistään. SW: Rogue Leaderin myöhästyminen ketutti ihan tosissaan, mutta onneksi Super Monkey Ball osoittautui mainioksi väliaikaviihteeksi.

Kun Rogue Leader sitten tuli, oli se jotain ihan hirveän hienoa. Ja vielä ensimmäistä kertaa pääsin ihmettelemään miten vahvarini Pro Logic II toimii. Ihana elämys.

Suurin yllärini on kuitenkin Super Monkey Ball 2. Kävin ostamassa pelin tuntia ennen mökille lähtöä, kun epäilin siitä olevan mukavaa viihdettä. Olimme kyllä varautuneet Dreamcastin naputteluun (konsoli + kolme tavallista ohjainta + kolme arcade stickiä messissä) mutta toisin kävi!

Ensimmäistä kertaa moneen vuoteen Dreamcast syrjäytyi (sitä ennen oli N64 ja Perfect Dark) reissun ykköskoneena ja videotykki pamautti suurimman osan ajasta SMB2:sta! Pelihän on aivan loistava! Tai siis ne uudet partypelit ovat loistavia lisiä jo edellisiin mainioihin. Huoh!
 
Olen Cubeen ollut tyytyväinen, vaikka olenkin pelannut sillä vähemmän kuin oletin. Syynä on muidenkin koneiden vahva pelitarjonta ja innostuminen monesta retropelistä.

Koneeseen otin aluksi mukaan vain Super Monkey Ballin. Cuben loistavan tarkka tatti yhdistettynä SMB:n kontrolleihin teki todella vaikutuksen. Myöhemmin kesällä vaikutuksen teki Waverace. Alkuperäinen oli jo hieno, mutta vielä paremmin mallinnettu vesi ja pehmeän ruudunpäivityksen tuoma parannus pelattavuuteen tempasivat mukaansa. Moni suurempi nimi ei ole tehnyt sitä vaikutusta, jota niiltä odotin, mutta hyvin niidenkin kanssa on viihtynyt. Metroidia en ole vielä tosin hankkinut. Siltä odotankin paljon.

Lisälaitteista Wavebird on kyllä aivan ehdoton ja saa toivomaan, että tulevaisuudessa kaikki ohjaimet ovat langattomia.

Cubeni kannen avautumisessa on hiukan ongelmaa. Se kun ei meinaa napista nousta, ellei laite ole päällä. Pitänee viedä pikaisesti korjattavaksi, kun takuu umpeutuu ja olisi kiva saada laite takaisin ennen Zeldan julkaisua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Lisälaitteista Wavebird on kyllä aivan ehdoton ja saa toivomaan, että tulevaisuudessa kaikki ohjaimet ovat langattomia.

Oh yes! Tuo on kerrassaan loistava, varsinkin kun se ihan oikeasti toimii ja kunnolla. Todella loistava aikaansaannos, ei ole yllätys että se on taas Nintendo, joka tekee ensimmäisenä oikeasti käytännöllisen langattoman ohjaimen...
 
Paras hetki oli ehkä se, kun sain Cuben käsiini ja laitoin pelin pyörimään. Pelejä on nyt jotain 17 yksi peli tulossa. 5-8 peliä tiedoossa mitä ostan heti, kun kerkiän. Nyt Cubessa pyörii: Animal Crossing (USA), WE6FE (JAP) ja kohta se tulossa oleva Baldur's GAte Dark Alliance (USA)
 
Jaa että mietteitä nipasta..

Paras hetki on vielä tulossa Zeldan muodossa.. Ainakin toivon niin. Tähän mennessä olen saanut haalittua 3 peliä, jotka ovat kiinnostaneet sen verran, että olen ne läpi jaksanut vääntää. Niistä ei oikein parasta hetkea osaa laskea, on niin paljon tasaharmaata aluetta.
Mitää kipeet kiksii ei ole tullut vielä koneen kanssa. Päinvastoin, ekat puolivuotta manasin heräteostostani. Hehkutetut SMB:M ja Starwars osoittautuivat makuuni täysin epäsopiviksi. Super Monkey Ballia jaksoin jonkin aikaa ruuvata, mutta sitten kone makasi pitkän aikaa pelittömänä, ja siis keräsi sitä pölyä (perkuleen päältälataus, ei sovi tv-tason alahyllylle:mad: ).
Sunshine sitten hieman piristi tilannetta ja nyt kaapissa onkin se ja molemmat Ressat.
Metroidia en uskalla ostaa ainakaan täysihintaisena. Saa taas kumminkin pettyä, samoin kun SW:n ja Meleen kanssa. FPS-pelit kun ei uppoa pätkääkään. Tästäkin hyvänä esiminä Halo! Siis voiko peli olla vähempää kiinnostava..? Nojoo, mielipiteitähän nämä.
Pelejä on tosiaan tullut ja mennyt melkoinen kirjo, ja fanaattisille nindento-pelaajille varmaan jokainen hieman värikkäämpi julkaisu on LoistoPeli! Tähän mennessä kuitenkin julkaistut pelit jotka minua ovat kiinnostaneet ja viihdyttäneet, saa laskea yhden käden sormissa. Ja Zeldan saa melkoisella varmuudella laskea mukaan niihin jo ;)
Katsoo nyt mitä Zeldan jälkeen tulee, mutta onpahan ainakin 4 mieleistä peliä sitten jo. Vähänhän se on, mutta on ne sen verran miellyttäviä pelejä, että koneen osto alkaa pikkuhiljaa osoittautua kannattaneeksi. Vaikka alkukuukausina myyntiin olisi mennytkin, jos rahapula olisi iskenyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Todella loistava aikaansaannos, ei ole yllätys että se on taas Nintendo, joka tekee ensimmäisenä oikeasti käytännöllisen langattoman ohjaimen...

Onko Nintendo toiminut aiemminkin peliohjainalan pioneerina?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Onko Nintendo toiminut aiemminkin peliohjainalan pioneerina?

Kyllä esim. Nes konsolin peliohjaimen ergonominen suunnittelu sekä se pelihanska... :D hauskinta tässä on , että kasibittisen ohjain on oikeasti helvetin hyvä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Onko Nintendo toiminut aiemminkin peliohjainalan pioneerina?

En nyt jaksa etsiä linkkejä mistään, mutta mitä nyt pientä, digipadin, analogitatit, rumblen ja voipi olla jopa että olkanapit konsoliohjaimeen. Joten eipä kait mitään kovin merkittävää ;)

Jaa parhaat Cube-kokemukset, Super Mario Sunshine ja Wave Race, herkkua, todellista gourmet ruokaa :)
 
Paras GameCube-kokemukseni on kyllä se, että jätin koneen ostamatta :) No... ehkä sitten, kun F-Zero vihdoin julkaistaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
(Seksiä ei lasketa mukaan)
Eikä yhdenkädenversiota lasketa seksiksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mika73
Hassua, ettei PCllä tässä välissä mikään kolahtanut noin.
PC-aika oli hienoa aikaa, tarjosi mulle ainakin ensimmäiset ISOT WAU elämykset. Äänikortit oli just tulleet, Pentiumit tulossa pukin kontteihin ja koko PC ja sen mukana hienot pelit oli tulossa ryminällä koteihin.

Mulle taisi kolahtaa kunnolla ensimmäisenä Wolfenstein 3d, oli siinä tunnetta lahdata natseja ja vaikka Mariot oli hyviä pelejä niin oli se totta kai miehisempää pelata Wolffia :p Vähän myöhemmin äänikortin kanssa pelikokemus parani entisestään.

Sen jälkeen Doom pudotti seuraavana alaleuan lattiaan asti, ei pelkästään grafiikan paremmuuden takia, mutta ehdottomasti Sound Blaster-äänikortin takia!

Doom 2 pisti sitten vielä paremmaksi ja kuolaa valui monen maitotölkin verran.. Myöhemmin sitten monta kertaa vaihdettiin myös Duke Nukem 3d:n setupista äänikortiksi SB16 ja naureskeltiin miten onnetonta piipitystä se jo oli ja nyt on SB32 Awe se kingi. Duken intro pamautti jo sellaiset soundit Awella, että oksat pois :D

(topicciin: kun näin ensimmäiset screenshotit Resident Evil remakesta.
 
Ehdottomasti hauskinta oli (tai ainakin kun pinteestä päästiin) kun sain cuben ohjaimen ekaks käsiini ja työnsin sormen siihen koloon:rolleyes: eikä se (sormi) meinannut lähteä irti.
 
... Mihin koloon? Oli GCn ohjaimessa hetki pällistelemistä, kun otin sen pakkauksesta käteen. Eka tuli semmonen "WTF" tunne ja sitten semmonen "hei täähän on ihan ok". Oli pienempi, kuin odotin. Omasta mielestäni yhtä hyvä ohjain Xboxin padin kanssa. Itselläni kun on isot (ja karvaiset) kädet.
 
Ylös Bottom