Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameCube täyttää yhden vuoden, kirjoita parhaat Cube-aiheiset kokemuksesi

Ehdottomasti parhaita hetkiä on vietetty Resident Evil 1 remaken ja Resident Evil 0:n kans... Suorastaan karmivia hetkiä! Erityisesti RE1:ssä Crimson Headien ensimmäiset kohtaamiset aiheuttivat melkein sydärin. Ohjaaminen ei enää onnistunut ja henki lähti (pelihahmolta onneksi vaan), kun ohjaaja meni paniikkiin :)
 
Itse en ole kokenut koneessa yhtäkään huonoa asiaa. Ohjaimessa olisi saanut kuitenkin olla edes millin isompi D-pad.
Peleistä suurimman pettyyksen tuotti Star Fox Adventures, josta lupailtiin 80 tunnin peliä, mutta pelasin sen läpi 12,5:ssä tunnissa.
Ehkä osa peleistä saisi olla vähän vaikeampia, mutta en Cubestani luovu vaikka aseella uhattaisiin. Hyllystä löytyy SSBM ja Baldurs Gate Dark Alliance. Pelejä on kuitenkin ollut 7.
Gamecubea parempaa konetta saa kyllä odotella vuosia!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Cubeni kannen avautumisessa on hiukan ongelmaa. Se kun ei meinaa napista nousta, ellei laite ole päällä. Pitänee viedä pikaisesti korjattavaksi, kun takuu umpeutuu ja olisi kiva saada laite takaisin ennen Zeldan julkaisua.
Perkele.

Kai siitä on joku sanonutkin, mutta itselle selvisi vasta maahantuojalle soitellessa, että Palikan takuu on vain puoli vuotta. Se on kyllä sikamaisen vähän. Itse odotin normaalia vuotta. Toiseksi korpeaa, että konetta ei käytännössä kannata toimittaa jälleenmyyjälle huoltoon toimitettavaksi, koska samalla saisi maksaa itsensä kipeäksi rahdeista. Täytyy siis itse raahautua kaksi kertaa Vantaalle. Vantaa on kyllä huoltopisteen sijaintina ihan perseestä. Kun mesta ei edes ole juna-aseman vieressä, on reissaamisesta kohtuuton vaiva autottomalle. Ja kaikki siis huonosti aukeavan kannen takia!
 
Ehdottomasti koko härdelli Resident Evilin kanssa. Se tuli ensin varattua paikallisesta kaupasta ja myöhemmin tietoon tuli, ettei sitä saataisikaan määräaikaan mennessä. Pettymys valtasi mielen ja varasin pelin vielä konsolinetistäkin. Ja kun vielä sieltäkin tuli sähköpostilla viesti myöhästymisestä, meni toivo koko touhuun. Täältä kuitenkin luin vielä päivää ennen julkaisua, että peliä olisi saatavissa Helsingin Stockmannilla. Kiiruhdin siis sinne parin kaverin kanssa ja siellähän se peli oli, hyllyllä odottamassa. Peli kainaloon ja suunta himaan.

Oli se sen verran mieleenpainuva kokemus pelinäkin tuo Remake, ja kun se oli vielä omilla kesätyörahoilla ostettu niin ei se ihan heti unohdu.
 
Kaikki tarvittava on jo sanottu tässä ketjussa. Omat mielipiteeni muiden esittäminä:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Hain Cuben julkaisupäivänä ja melske oli hirveä kun ei muistikortteja meinannut löytää mistään. (muokattu pätkä->) Super Smash Brothers:Meleen myöhästyminen julkaisusta ketutti ihan tosissaan, mutta onneksi Super Monkey Ball osoittautui mainioksi väliaikaviihteeksi.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Pikmin yllätti positiivisesti ja Eternal Darknesissa oli mokista huolimatta sitä jotain.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa Suurin yllärini on kuitenkin Super Monkey Ball 2. Pelihän on aivan loistava! Tai siis ne uudet partypelit ovat loistavia lisiä jo edellisiin mainioihin. Huoh!
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan risu_santikko
Itse en ole kokenut koneessa yhtäkään huonoa asiaa. Ohjaimessa olisi saanut kuitenkin olla edes millin isompi D-pad.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Lisälaitteista Wavebird on kyllä aivan ehdoton ja saa toivomaan, että tulevaisuudessa kaikki ohjaimet ovat langattomia.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tombad
Metroidia en uskalla ostaa ainakaan täysihintaisena. FPS-pelit kun ei uppoa pätkääkään. Tästäkin hyvänä esiminä Halo! Siis voiko peli olla vähempää kiinnostava..? Nojoo, mielipiteitähän nämä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan risu_santikko Ehkä osa peleistä saisi olla vähän vaikeampia, mutta en Cubestani luovu vaikka aseella uhattaisiin.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Tässä syväanalyysini Zeldaa odotellessa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Analogisia tattiohjaimia oli PC:llä jo ennen N64 -aikoja.

:confused:

Eiköhän tuo ole kaikkien tiedossa? Tuotteessa kuin tuotteessa kannattaa kuitenkin ottaa huomioon sen taso ja käytännöllisyys. Tässä suhteessa N64:n ohjain oli todella käänteentekevä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
:confused:

Eiköhän tuo ole kaikkien tiedossa? Tuotteessa kuin tuotteessa kannattaa kuitenkin ottaa huomioon sen taso ja käytännöllisyys. Tässä suhteessa N64:n ohjain oli todella käänteentekevä.

Hassua, sillä minä olen tottunut käyttämään N64-lyhennettä Nintendo 64 -konsolista eikä sen ohjaimeen mitenkään voi liittää sanoja "taso" tai "käytännöllisyys". Käänteentekevä se ehkä konsolien saralla oli, mutta vie aikansa ennen kuin innovaatiot hioutuvat toimiviksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Hassua, sillä minä olen tottunut käyttämään N64-lyhennettä Nintendo 64 -konsolista eikä sen ohjaimeen mitenkään voi liittää sanoja "taso" tai "käytännöllisyys". Käänteentekevä se ehkä konsolien saralla oli, mutta vie aikansa ennen kuin innovaatiot hioutuvat toimiviksi.

No, ilmeisesti tämä on sitten mielipide, mutta Marion, Goldeneyen ja Zeldan yhteydessä nähtiin, mihin ohjain taitavissa käsissä pystyy. Ja itse en keksi montaa osuvampaa sanaa kuvaamaan sitä kuin "taso", "käytännöllisyys" ja "käänteentekevä". Suoraan sanottuna ihmetyttää jos joku on eri mieltä, mutta suotakoon kaikille se oikeus :cool:
 
Kokemuksia

Ennakkotilasin Cuben jo joskus maaliskuussa 02 Konsolinetistä. Loppuviikot olivat pelkkää kuumeista odottelua ja päässä pyörivät Gameworldin ensikokemukset Cubesta ja Rogue Leaderista. Ja lopulta se päivä koitti. Lähdin hakemaan Cubeani silloisesta Konsolinetin Kampin toimipaikasta Dartsliitosta. Hämmästyin aluksi kun menin sisään (20min meni paikkaa paikallistaessa) ja huomasin, ettei täällä mitään Cubeja voi olla. Sain soperrettua jollekkin naiselle jostain pelikonsolista ja hän pyöritti päätään. Olin astumassa jo ulos kaupasta kun se nainen vielä huusi, että tarkoitanko Konsolinettiä. Ja huusin, että "Joo!"
Sitten nainen otti hyllystä paketin ja maksettuani lähdin kotiin "tuhatta ja sataa". Cuben lisäksi hommasin Luigi's Mansionin, Rogue Leaderin ja muistikortin.

Pidin Luigi's Mansionista erittäin paljon vaikka tahkoin sen läpi viikolopussa.

SW: RL2 oli taas ihan maagista. Tv:sta volyymi täysille ja pelaamaan.

Parhaita kokemuksia tähän mennessä on ehdottomasti RE:remake, SMS ja Metroid Prime.
RE oli (v***u en löydä sanoja kuvaamaan) sairaan magee ja pelottava. Ekat kohtaamiset crimsonheadien kanssa ja huh. Peli nopsasti pauselle ja odottamaan, että hengitys tasaantuu.

SMS:ssä oli sitä jotain maagista Mariota parhaillaan. Ei tietenkään säväyttänyt yhtä paljon kuin Mario64.

Metroid Prime oli alussa jotenkin oudontuntuinen (johtuen siitä etten ole pelannut Metroideja ennen), mutta loppua kohden se oli loistava. Parhaimpia grafiikoita mitä Cubesta on saatu irti.

Erittäin tyytyväinen olen Cuben hankintaan ja mielenkiinnolla odotan jotain Nintendon nettipuolelta, virallisia "nettipelejä" ja seuraavaksi tietysti odotan uutta Zeldaa ja SW:RS3.

Damn, pisin postaus mulla ikinä tänne. :)
 
Hassuin kokemus taitaa olla se, kun tilasin Cuben ja muistikortin mukaan vahingossa 2kpl Rogue Leadereita.:) Kun avasin lootan niin olin aivan onnessani: "Heh ne oli munannu, laitanpa toisen näistä Cubefiniin myyntiin :p" Hymy kuitenkin vaihtui irvistykseksi kun katsoin laskua: 2 x Rogue Leader, 119,80e. Soitin sitten kauppaan ja sovittiin, että toinen kipale vaihtuu Pikminiksi.

RL oli melkoinen pettymys, mutta Pikmin oli aivan loistava! Kenties paras pelaamani GC-peli.
 
Ei millään pahalla GC:n omistajia kohtaa, mutta pahin kokemus oli se, että menin ostamaan GC:n... paras taas se kun joku vaan suostuu ostaan kaikki siihen liittyvän pois (tämä on osaksi toteuttamatta vielä). Ei vaan ollu meikäläisen mieleen toi Gamecube.
 
Eniten peli-iloa on tarjonnut varmaankin Animal Crossing jota on tullut tahkottua tyttiksen kanssa kuukauden päivät melkeinpä päivittäin. Peli on vain niin yksinkertaisen koukuttava, nyt oon just kalastellut toista tuntia.. :)

Zelda ja Eternal Darkness ovat kans olleet aika kivoja kokemuksia.

Cube on ollut julkaisupäivästä saakka ja ensimmäisinä peleinä olivat Super monkey ball ja Sonic 2. SMB löytyy vieläkin hyllystä.

edit:

niin ja ehdottomasti parasta on ollut kun sai wavebird ohjaimen. Ei enää kissan pentele pääse syömään ohjaimen johtoja! Yhden ohjaimen ehti jo tuhota.. . :mad:
 
Mitä kaikkea on kaikista GameCubeen liittyvistä asioista jäänyt mieleen:
Itse laite: Ei se nyt niin pieni ole... Se hurisee! Se narskuttaa levyjä! Argh! Kill me! Just fuckin' kill me! I beg you!
Pelilevyt: En sitten tiedä, kumpi olisi parempi ratkaisu. Tämä vai varsinainen DVD. Molemmissa on pronsa ja consa.
Ohjain: Piääääni!!! Uskomattoman hyvin sopii käteen ja toimii ohjaimena, ottaen huomioon mikroskooppisen koon. Surkein D-pad ever!

Ja siirrytäänpäs peleihin (ostojärjestyksessä):

Rogue Leader: Se on Star Wars ja se on lentelyräiskintä. Kuulostaa kamalalta, mutta on yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä.
Monkey Ball: Minipelihubaa ja ovelia kenttiä. Loistava!
SSBM: Hulvaton kokemus niin kauan kun pelattavaa riitti. Hieman erikoisen tapaista mätkintää minipelein. Home-Run Contest rulz!
Pikmin: Öö... Omaperäinen se ainakin on. Jotenkin ei vain uponnut minuun, vaikka erilaisuutta hehkuukin.
Star Fox Adventures: Loistava ja hyvinkin viihdyttävä peli, mutta uskomaton pettymys. Tämäkö muka Raren peli? ROFLMAO.
Eternal Darkness: Nyt päästiin asiaan! Uskomattoman kiehtovaa mystiikkaa huokuva, synkkätunnelmainen peli. Puhtaan nerouden tulosta. Sen ei tarvitse olla pelottava ollaaksen lisäys Parhaat Pelit Evah Top5 -listaani. Mitä muuta voi videopeliltä pyytää kuin että se on Eternal Darkness?
TimeSplitters 2: Aaah. Pelattavaa riittää. Tulee Goldeneye-muistot mieleen.
Metroid Prime: Helvetin hyvä peli. Todellista priimakamaa. Mutta jos totta puhutaan niin tykkäsin Eternal Darknessista enemmän...
 
Kai tänne sitten pitää kirjoitella...
Koneen ostin noin kuukauden julkaisun jälkeen.
Pelini ostojärjestyksessä:

Super Monkey Ball: Yksinpeliä tahkosin sairaan paljon ja moninpelikin maistui kavereille.

Luigis Mansion: Lyhyt mutta sitäkin addiktiivisempi. Pelasin varmaan 10 läpi, mutta nyt olen myynyt.

Star Wars: Roque Squadron 2: Mahtava peli, vieläkin tulee pelailtua. Ehkäpä mielestäni Cuben paras peli.

Wave Race: Blue Storm: Tuli jonkinverran tahkottua, mutta myin pois kun ei oikein iskenyt.

Super Mario Sunshine: Aluksi pelasin hulluna, mutta kyllästyin myöhemmin. Mahtava peli silti.

Star Fox Adventures: Ihan OK.

Resident Evil: Aika pettymys oli. Hienot graffat.

Metroid Prime: Tähänkin petyin, vaikka ei todellakaan huono. Ei vain oikein iskenyt.

Zelda: Wind Waker: Mahtava peli, SW:RS2:sen kanssa paras peli Cubella.

Siinähän noita....
 
Paras GC kokemus on todennäköisesti vielä edessäpäin. GC:n kanssa on tullut vietettyä monia rattoisia tunteja ja kunhan saan ylihuomenna Metroidin ja Zeldan, niin. Mietin vain, että kun saan kaksi tämänhetken parasta peliä käteen samaan aikaan, jääkö aikaa mihinkään muuhun?
 
Paras tähänastinen kokemus oli eilen kun kävin ostamassa cuben resident evil zeron ja marioparty 4:n, kyllä on mahtava tuo resident evil, kauan tuli tahkottua pleikalla resejä, ja kun vihdoin sain cubelle niin kyllä oli ilossa pitelemistä, yllätyksenä tuli se että ohjain sopi täydellisesti resiä pelailtaessa, vaikka pleikalla sitä tuli pelattua niin paljon. sitten hokasin kun aloin pelailemaan että muistikortti puuttuu, onneksi sain sen tänään ostettua.
 
Ylös Bottom