Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameCuben valmistus loppuu toistaiseksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Inertia

New Member
(sektori)

Japanilainen viihde-elektroniikkajätti Nintendo on keskeyttänyt GameCube-pelikonsolin valmistuksen toistaiseksi. Tiukasta kilpailusta konsolimarkkinoilla kärsivä pelijätti ilmoitti, että se haluaa tyhjentää varastot myymättömistä GameCubeista, ennenkuin tuotanto käynnistetään uudelleen. Nintendon johtaja Satoru Iwata totesi, että hän haluaisi siirtyä pois monimutkaisten ja aikaa vievien pelien markkinoilta.

Iwatan mukaan pelien myynti laski viime vuonna, koska pelaajat turhautuivat yhä monimutkaisempien pelien parissa. Joidenkin pelien läpipeluu kestää kuukausia, minkä vuoksi pelaajat ostavat pelejä vähemmän. "Tämä trendi on selvä kaikille ja se jatkuu samanlaisena tänä vuonna", Iwata sanoi. Myyntiä nostaakseen Nintendo haluaa palata tuotteisiin, joista voivat nauttia kaikki pelaajaryhmät. Nintendo toivoo nostavansa myyntiä tänä vuonna uusilla peleillä, joihin kuuluu mm. uusi versio 1980-luvun superhitistä Donkey Kongista.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3134651.stm
 
Hyvä trendi, jos pelit kestää kuukausia:) Tahtoo vain olla vähän toisinpäin, eli pelit kestää päiviä:(
 
On tainnut taas olla kääntäjällä vähän sanat hukassa. Tuossahan nyt ei ole mitenkään mitään järkeä? Ja nykyäänhän ne pelit ovat nimenomaan aivan helvetin lyhyitä.
 
Vielä kun luettelisivat nämä "kuukausien" pituiset pelit niin vetäisi varmaan aika hiljaiseksi. Huikeassa pelilaarissani kun ei ole ainuttakaan "kuukausia" kestävää peliä - ropeja lukuunottamatta ja niidenkin läpäiseminen riippuu ihan siitä, että kerkeääkö niitä pelaamaan kuinka aktiivisesti. Tässä kun rupesi miettimään, niin Nintendo ei ole edes tehnyt GC:lle ainuttakaan niin kauan kestävää peliä, ei niin merkittävä pointti, mutta kunhan tiedostin asian.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Vielä kun luettelisivat nämä "kuukausien" pituiset pelit niin vetäisi varmaan aika hiljaiseksi. Huikeassa pelilaarissani kun ei ole ainuttakaan "kuukausia" kestävää peliä - ropeja lukuunottamatta ja niidenkin läpäiseminen riippuu ihan siitä, että kerkeääkö niitä pelaamaan kuinka aktiivisesti. Tässä kun rupesi miettimään, niin Nintendo ei ole edes tehnyt GC:lle ainuttakaan niin kauan kestävää peliä, ei niin merkittävä pointti, mutta kunhan tiedostin asian.

Siis mikään peli ei ole kestänyt läpäistä kuukausia sitten joidenkin tekstiseikkailujen jotka ovat vuodelta keppi. Veikkaan yhä että käännöksessä on hukattu koko pointti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Siis mikään peli ei ole kestänyt läpäistä kuukausia sitten joidenkin tekstiseikkailujen jotka ovat vuodelta keppi. Veikkaan yhä että käännöksessä on hukattu koko pointti.

No tosiaan, tästä päästäänkin tähän pelaajan pelaamisnopeuteen. Kaikki eivät pelaa 24/7, skippaillen välianimaation, juosten kaikki kohdat. Tosin, en kyllä toisin väittänytkään. Pointin hukkaamisesta syyttäkäämme kääntäjää/uutisoijaa.
 
Mahdollisesti voisi kestää kuukausia, jos puhuttaisiin 100% läpipeluusta. Tämän Collect' em Up- trendin mä olen huomannut vasta viime vuosina. Tosin mä en välitä onko peli täysin vedetty läpi(riippuen tietysti pelistä), en juokse jokaisen Blue coinin perässä vain siksi, että kerättävien objektien kohdalla lukee esim. 100:n tilalla 120. Mieluummin pelaan jotain muuta peliä kuin yritän saada puuduttavalla tavalla jo läpi pelatun pelin kaikki mahdolliset kerättävät asiat haltuuni.

Sinällään tuossa jutussa on ihan hyvä ajatus, että nykyään tulee pelejä joita jaksaa pelata pitkään, tosin niin on varmasti ollut aina. Pelien kesto verrattuna vaikka 8-bit päiviin on kuitenkin varmasti kasvanut, jos otetaan vaikka SMB3 ja Mario Sunshine, niin jälkimmäistä ei taida läpäistä yhtä nopeasti :), mutta jos pitäisi aloittaa läpipeluun jälkeen toinen noista uudestaan, niin ottaisin ensimmäisen.

Nykyään tuntuu, että ylipäätänsä peliä ei jakseta pelata, jos ei ole jotain avattavaa, piilotettua tms. Kun mä palasin uudestaan konsolien pariin, niin yllätyin, että joissain peleissä kaksinpelikin piti avata- tuollaista en ymmärrä vieläkään. Peleistä pitäisi tehdä sellaisia, että vaikka saisit koko pelin eteesi ja ainoa tavoite on vain läpipääseminen (huonosti tai paremmin), niin peliä jaksaisi silti pelata. Joissain peleissä hiddenit yms. palvelevat tietysti paremmin kuin toisissa.
 
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon tuotannon seisokki Nintendolle maksaa. Ilmeisesti Nintendolla on kysyntä arvioitu väärin, eikä vain ennen koneen julkaisua, kuten tehtiin myös Microsoftilla, vaan myös nyt myöhemmin.

Nintendon haikailu yksinkertaisemmista ja lyhyemmistä peleistä on kyllä ihan turhaa. Eivät suuret massat enää halua pelata yhtä yksinkertaisia pelejä kuin 80-luvulla. Olisi tietysti mielenkiintoista nähdä mitä Nintendo saisi aikaan, jos lähtisi tuolle linjalle. Vaikea vain kuvitella, että sillä voisi kaupallisesti menestyä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
(sektori)
Iwatan mukaan pelien myynti laski viime vuonna, koska pelaajat turhautuivat yhä monimutkaisempien pelien parissa. Joidenkin pelien läpipeluu kestää kuukausia, minkä vuoksi pelaajat ostavat pelejä vähemmän.

Tossa Iwata on aivan oikeessa. Mulla ainakin mennyt hermo Metroid Primen ja Eternal Darknessin kanssa kun ne vain kestää ja kestää. Street Fighter tai Crazy Taxi tyylisiä arcade-pelejä pelaa paljon mielummin, kun niitä voi vielä pelata pienissä sessiossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Nintendon haikailu yksinkertaisemmista ja lyhyemmistä peleistä on kyllä ihan turhaa. Eivät suuret massat enää halua pelata yhtä yksinkertaisia pelejä kuin 80-luvulla. Olisi tietysti mielenkiintoista nähdä mitä Nintendo saisi aikaan, jos lähtisi tuolle linjalle. Vaikea vain kuvitella, että sillä voisi kaupallisesti menestyä.

Ei tuo minusta niin kaukaahaetulta tunnu. Kun mietin taaksepäin NES-aikoja niin silloin lähes jokainen tuntemani pelasi, mukaanlukien esim. siskoni joka ei tänä päivänä koskekaan mihinkään peliohjaimeen. Myös muilta (erityisesti naisilta) olen kuullut "ei jaksa paneutua" "liikaa nappuloita" "hei tylsää" tyylisiä kommentteja nykypeleistä. Nuorempana nämä samat tyypit kuitenkin hakkasivat super mariota ihan innolla. Eli siis kyllä mielestäni voi olla hyväkin veto Nintendolta yrittää hyödyntää tämä valtava potentiaali.
 
Ehkä Nintendo voisi puolittaa joidenkin pelien tuotantokustannukset, eli pienempi porukka tekemään ja myydä vaikka puolella hinnalla. GBA-peleistä mallia :D Kyllä mä ainakin ihan mielellä maksaisin uudesta pelistä 25e ja ostaisin silloin muitakin kuin varmoja hittipelejä. Tällä tavalla voitaisiin saada vähän tasattua peleissä liikkuvaa rahamäärää eri pelitalojen välille, eikä yksi floppikaan ajaisi firmoja heti vararikon partaalle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remform
Ei tuo minusta niin kaukaahaetulta tunnu. Kun mietin taaksepäin NES-aikoja niin silloin lähes jokainen tuntemani pelasi, mukaanlukien esim. siskoni joka ei tänä päivänä koskekaan mihinkään peliohjaimeen. Myös muilta (erityisesti naisilta) olen kuullut "ei jaksa paneutua" "liikaa nappuloita" "hei tylsää" tyylisiä kommentteja nykypeleistä. Nuorempana nämä samat tyypit kuitenkin hakkasivat super mariota ihan innolla. Eli siis kyllä mielestäni voi olla hyväkin veto Nintendolta yrittää hyödyntää tämä valtava potentiaali.
Tosiaan, mitään Bubble Bobble yms. heti valmiina pelattavaksi tyyppistä pelattavaa ei enää paljoakaan ole ja moni potentiaalinen casual-pelaaja (kamala sana) ei kiinnostu peleistä. Toisaalta pelaajien määrä on kyllä kasvanut kokonaisuudessaan merkittävästi. En muutenkaan tiedä oliko peleistä kiinnostuneita tyttöjä ennen enemmän. Ei välttämättä. Kyse saattoi olla iästäkin. Ehkä saman ikäiset tytöt pelaavat nykyään yhtä paljon, ellei enemmänkin, kuin ennen. Paha sanoa, kun oma tuttavapiiri on vanhentunut samaan aikaan kuin itsekin, jolloin havaintoryhmä on jo nuoria naisia. Se, että he eivät paljon pelaa, ei ole kovin erikoista.

Nykyisellä pelitarjonnalla pelaajakunta on tosiaan kasvanut merkittävästi. "Yksinkertaiset" pelit eivät yleensä vain myy hyvin. Siksi Nintendon toivoma suunta ei kuulosta realistiselta. Voisihan tietysti olla, että siinäkin voisi onnistua, mutta se vaatisi rohkeasti suuntaamista uusille markkinoille. Pelkkä uuden kilpailijoiden tapaisen koneen julkaisu, jolle sitten tulisi noita pelejä tuskin riittäisi. Ehkä tuota potentiaalista asiakaskuntaa ei edes voi kunnolla tavoittaa perinteisillä konsoleilla.

Yksinkertaisempien pelien uusi voittokulku voisi tulla nettipelien myötä. Itse pelin ei tarvitse olla monimutkainen, jos vastustajana tai kanssapelaajana on ihminen. Nettipelin teknisistä ongelmista pitää kuitenkin päästä ensin eroon, jotta se onnistuu keneltä tahansa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Ehkä Nintendo voisi puolittaa joidenkin pelien tuotantokustannukset, eli pienempi porukka tekemään ja myydä vaikka puolella hinnalla. GBA-peleistä mallia :D Kyllä mä ainakin ihan mielellä maksaisin uudesta pelistä 25e ja ostaisin silloin muitakin kuin varmoja hittipelejä. Tällä tavalla voitaisiin saada vähän tasattua peleissä liikkuvaa rahamäärää eri pelitalojen välille, eikä yksi floppikaan ajaisi firmoja heti vararikon partaalle.
GBA-pelien tuotantokustannukset ovat huomattavasti pienemmät.

Tuotantokustannusten puolittaminen ei vain tarkoittaisi peliajan puolittamista vaan myös teknisesti selvästi heikompaa peliä. Tietysti ideana olisi, että laadusta ei tingittäisi, jolloin samoilla eväillä tehtäisiin useampi peli ja kustannukset jakautuisivat, mutta silloinhan myös pelaajat pitäisi ostaa useampi peli, jotta pelintekijä pääsisi voitolle. Luulisin, että tätä juuri on laskettu ja todettu, että tuskin kannattaisi. Jos yksi iso peli pilkottaisiin kahdeksi pieneksi, riittävän moni ei ostaisi sitä toista peliä plus yhden pelin ostajienkaan lisäys tuskin olisi riittävän suuri.

Olisi kyllä todella mielenkiintoista nähdä, miten malli käytännössä menestyisi.
 
Harvoin tulee kohdalleni pelejä jotka oikeasti jaksavat kiinnostaa itse ainakin kaipaisin pelejä missä ei tarvitse pahemmin syventyä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Tosiaan, mitään Bubble Bobble yms. heti valmiina pelattavaksi tyyppistä pelattavaa ei enää paljoakaan ole ja moni potentiaalinen casual-pelaaja (kamala sana) ei kiinnostu peleistä. Toisaalta pelaajien määrä on kyllä kasvanut kokonaisuudessaan merkittävästi. Ensi muutenkaan tiedä oliko peleistä kiinnostuneita tyttöjä ennen enemmän. Ei välttämättä. Kyse saattoi olla iästäkin. Ehkä saman ikäiset tytöt pelaavat nykyään yhtä paljon, ellei enemmänkin, kuin ennen. Paha sanoa, kun oma tuttavapiiri on vanhentunut samaan aikaan kuin itsekin, jolloin havaintoryhmä on jo nuoria naisia. Se, että he eivät paljon pelaa, ei ole kovin erikoista.

Nykyisellä pelitarjonnalla pelaajakunta tosiaan kasvanut merkittävästi. "Yksinkertaiset" pelit eivät yleensä vain myy hyvin. Siksi Nintendon toivoma suunta ei kuulosta realistiselta. Voisihan tietysti olla, että siinäkin voisi onnistua, mutta se vaatisi rohkeasti suuntaamista uusille markkinoille. Pelkkä uuden kilpailijoiden tapaisen koneen julkaisu, jolle sitten tulisi noita pelejä tuskin riittäisi. Ehkä tuota potentiaalista asiakaskuntaa ei edes voi kunnolla tavoittaa perinteisillä konsoleilla.
Hyviä pointteja kylläkin.

Sellaisen huomion olen tehnyt että haettuani kännykkääni Puzzle Bobblen ovat sitä ruvenneet pelaamaan myös kaveripiiristäni muutama joita pelit eivät juurikaan ole aikaisemmin kiinnostaneet. Mutta toisaalta olet siinä oikeassa että esim. juuri Puzzle Bobble (ainakin kännykkäversio, en ole SNESillä pelannu, mutta ilmeisesti SNES versiossa ainakin on enemmän variaatiota) on jo sitten niin yksinkertainen peli, että enpä tiedä suostuisinko siitä mitään maksamaan. Kuinka moni voi sanoa pelanneensa tämän sukupolven kotikonsoleilla puzzle-peliä (otin vain esimerkiksi yleensä yksinkertaisesta genrestä)?

Tuo edellinen esimerkki ainakin rohkaisee minua uskomaan, että pelejä olisi mahdollista tulevaisuudessa myös kaupata ihmisille joita ne eivät viime vuosina muuten ole juurikaan kiinnostaneet. Mutta en kyllä usko että esimerkiksi ketään noista kolmesta puzzle bobblesta innostuneesta kaveristani saataisiin ostamaan mitään nykykonsoleista, että tuo viimeinen arvailusi voi olla hyvinkin totta. Tietenkin otanta tässä tarkkailussani on mahdottoman pieni.
 

Pelaajat turhautuivat yhä monimutkaisempien pelien parissa?

Joidenkin pelien läpipeluu kestää kuukausia, minkä vuoksi pelaajat ostavat pelejä vähemmän?

Nintendo haluaa palata tuotteisiin, joista voivat nauttia kaikki pelaajaryhmät?

Nintendon johtaja Satoru Iwata totesi, että hän haluaisi siirtyä pois monimutkaisten ja aikaa vievien pelien markkinoilta?



Luulin, että viesti oli jokin vitsi. Tämähän on naurettavaa.

Mielestäni Nintendon pelit ovat muuttuneet paljon lyhemmiksi ja yksinkertaisemmiksi kuin ennen.


Pelit ovat muka liian pitkiä, rupeaako Nintendo sitten tekemään Luigis Mansionin ja Wario worldin kaltaisia eepoksia myynnin kasvattamiseksi. Outoa.

:mad: :mad: :mad:
 
Ja GameCuben myyntiä ei ainakaan tule nostamaan tuo suuri ja mahtava lastenpeli Donkey Kong. Ja jos ne haluavat lastenkonsolin maineen pois, niin tuo ei auta kyllä yhtään asiaa. Sekä pelkkä Resident Evil-sarja yksistään ei tule pelastamaan Cubea, jos siis puhutaan vähän vanhemmille tarkoitetuista peleistä.
 
Ylös Bottom