Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameCuben valmistus loppuu toistaiseksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Dr Evil, "tuntumasi" vaan johtuu siitä että Xboxin omistajat pitävät itsestään niin helvetin kovaa meteliä. Myös mopoillaan.

Voi olla, mutta itse luulen, että herkät tuntosarveni ovat oikeilla jäljillä;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Onko tuo Nintendon luku myytyjen konsolien määrä vai jälleenmyyjille toimitettujen koneiden määrä?.
Nintendo toimitti viimeisimmällä vuosineljänneksellä (1.4-30.6) jälleenmyyjille 80,000 GameCubea, jotka myivät samalla ajanjaksolla n. 800,000 GameCubea. Monilla sivuilla nämä luvut tuntuu menneen pahasti sekaisin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tardini
Nintendo toimitti viimeisimmällä vuosineljänneksellä (1.4-30.6) jälleenmyyjille 80,000 GameCubea, jotka myivät samalla ajanjaksolla n. 800,000 GameCubea. Monilla sivuilla nämä luvut tuntuu menneen pahasti sekaisin...

Tuo kuulostaa jo vähän järkevämmältä määrältä, olisiko sinulla jotain linkkiä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Tuo kuulostaa jo vähän järkevämmältä määrältä, olisiko sinulla jotain linkkiä.
Tässä yksi linkki, jossa asiaa on selvitetty. En kyllä kuitenkaan löytänyt kovin montaa mainintaa, että tuo 800,000 olisi juuri oikea tuon ajanjakson maailmanlaajuinen myyntiluku, joten en mene takuuseen tuon tarkkuudesta. Joka tapauksessa jo pelkästään USA:ssa myydään joka kuukausi reilusti yli 100,000 GameCubea. Tässä heinäkuun luvut:

Platform / Month Sales / Total U.S. Userbase

Game Boy Advance -- 488,671 / 15,269,930
Playstation 2 -- 312,992 / 18,485,673
Xbox -- 136,841 / 5,682,847
GameCube -- 126,561 / 4,429,930

Linkki.
 
Ei liian monimutkaiset pelit ole välttämättä niitä parhaita. Yksinkertainen on kaunista. Kyllä nykypelit ovat vähän liian lyhyitä, mutta moni peli on ensimmäisien kenttien jälkeen niin huono ja itseään toistava, että helposti jää kesken.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cubetus
Myös Segan urheilupelit, joilla tarkoitan lähinnä NHL ja NBA pelejä, ei tulla näkemään enää Cubella, joten vaihtoehdoksi jää EA:n tekemät arcadepläjäykset jotka ilmestyvät vuodesta toiseen. Vaihtoehtoja on liian vähän.

Electronic Arts osti Segan NHL-tiimin, joten NHL 2004 (ei ilmesty Xboxille) on suora jatko NHL 2k3:lle. Sega sen sijaan hommasi kokonaan uuden tiimin tekemään NHL 2k4:sta (ei ilmesty GameCubelle).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Tuo nyt on sen tason puutaheinää että oksat pois. Ainoat ketkä cubea lastenkonsolina pitävät ovat juuri ne lapset jotka luulevat olevansa jotenkin aikuisia kun pelaavat verimättöpelejä. Nintendon epäonnistuminen myyntitavoitteiden saavuttamisessa johtuu jostain aivan muusta. Microsoftille kävi noin jo aikaisemmin, ja se johtui ainoastaan syvällisen markkina-analyysin puutteellisuudesta japanin markkinoilla.

Henkilökohtaisesti minusta tuntuu siltä, ettei Nintendo ole tehnyt riittävän syvällistä markkina-analyysiä länsimaiden pelimieltymyksistä. Nämä "DVD-toistollinen Cube ei kuitenkaan myy kuin Japanissa, joten ei julkaista sitä muualla", "Kaikki omistavat GBA:n, joten liitetään se Cubeen", "Nykyihmisillä ei ole aikaa pelata", "Käännetään pelit englanniksi sitten, kun jaksetaan" ja "Ei tota peliä viiti julkasta Japanin/Amerikan ulkopuolella"-tyyliset kommentit tuntuvat hyvinkin Japani-keskeisiltä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Electronic Arts osti Segan NHL-tiimin, joten NHL 2004 (ei ilmesty Xboxille) on suora jatko NHL 2k3:lle. Sega sen sijaan hommasi kokonaan uuden tiimin tekemään NHL 2k4:sta (ei ilmesty GameCubelle).
Minä en kirjoittelisi tänne mitään jos saa noinkin pieneen tilaan noin monta asiavirhettä. Saat kyllä etsiä ne ihan itse. Silloin oppii parhaiten.
 
Topicciin palaten yllättäviä uutisia:

-Gamecube tykitti jopa PS2:n myyntiluvuissa Japanissa viikolla 35. Cubea myytiin 35600 ja PS2:sta 35300. Xboxia myytiin samalla viikolla 650 kappaletta.

Eli ei Cuben suhteen mitään hätää ole...

(Lähteenä toimi www.the-magicbox.com)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Topicciin palaten yllättäviä uutisia:

-Gamecube tykitti jopa PS2:n myyntiluvuissa Japanissa viikolla 35. Cubea myytiin 35600 ja PS2:sta 35300. Xboxia myytiin samalla viikolla 650 kappaletta.

Eli ei Cuben suhteen mitään hätää ole...

(Lähteenä toimi www.the-magicbox.com)
Huono argumentti. Markkina-alue on väärä ja viikkomyynti ei kerro paljoa.

Gamecuben varsin hyvä myynti Japanissa on ollut tiedossa. Ongelmia onkin ollut muualla maailmassa. Eivätkä yksittäiset viikkomyynnit hirveästi kerro, koska ne elävät vahvasti julkaistujen pelien mukaan. Esim. mainitsemaasi viikkoa seuraavalla viikolla PS2 vs GC -luvut ovat 40093 ja 13152.

Ongelmia on selvästi ollut, kun kone kärsii jonkinasteisesta julkaisijapaosta ja koneen valmistus jouduttiin väliaikaisesti lopettamaan. Ei silti, pelaajalla ei varmaan ole mitään pelättävää vaan pelattavaa silti varmasti riittää. Euroopassa tilanne on vielä N64:sta selvästi parempi, (ainakin pelien tarjonnassa ja koneen näkyvyydessä), ja silläkin pärjättiin hyvin koneen elinkaaren loppuun, joten ei kai tässä mitään hätää ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ongelmia on selvästi ollut, kun kone kärsii jonkinasteisesta julkaisijapaosta ja koneen valmistus jouduttiin väliaikaisesti lopettamaan. Ei silti, pelaajalla ei varmaan ole mitään pelättävää vaan pelattavaa silti varmasti riittää. Euroopassa tilanne on vielä N64:sta selvästi parempi, (ainakin pelien tarjonnassa ja koneen näkyvyydessä), ja silläkin pärjättiin hyvin koneen elinkaaren loppuun, joten ei kai tässä mitään hätää ole.

Tätä yritin kailottaa. Jos N64 pärjäsi Euroopassa "elämänsä loppuun asti", niin eihän Cubella ole tähän suhteeseen verrattuna mitään hätää. Kyllä niitä koneita myydään vallan mainiosti.

Ja miten niin "Huono argumentti. Markkina-alue on väärä ja viikkomyynti ei kerro paljoa."? Jos koneiden valmistus on kerran lopetettu niin eikös se koske koko maapalloa, mitä? Ja jos konetta yhtäkkiä tykitetään jopa PS2:sta enemmän ja Xboxia ällistyttävän olemattomasti niin kyllähän se väkisinkin näkyy koneiden valmistajan pussissa. Ei Japani mikään pikkuinen alue kuitenkaan ole pelien osalta...
 
ei vaikuta kovin lupaavalta cubelle


Eidos hylkää GameCuben
maanantai 8.9.2003

Brittiläisen Times -sanomalehden nettipainoksen haastatteleman Mike McGarveyn mukaan Eidos Interactive lopettaa pelien julkaisun GameCubelle ainakin toistaiseksi. Eidoksen toimitusjohtajana istuvan McGarveyn mukaan GameCube-pelit ovat kuoleva bisnes, eivätkä tähän astiset GameCube-julkaisut ole tuottaneet kuin murusia Eidoksen kokonaispelimyynnistä.


Tuomas Honkala (Pelit)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Ja miten niin "Huono argumentti. Markkina-alue on väärä ja viikkomyynti ei kerro paljoa."? Jos koneiden valmistus on kerran lopetettu niin eikös se koske koko maapalloa, mitä? Ja jos konetta yhtäkkiä tykitetään jopa PS2:sta enemmän ja Xboxia ällistyttävän olemattomasti niin kyllähän se väkisinkin näkyy koneiden valmistajan pussissa. Ei Japani mikään pikkuinen alue kuitenkaan ole pelien osalta...
Siitä vaan, jos haluaa tehdä yhden markkina-alueen yhden viikon myynnin hyppäyksestä pidemmälle meneviä johtopäätöksiä. Eikä se yhden viikon hyppäys missään valmistajan pussissa paljoa näy. Aikamoista silmälumetta se on muutenkin, jos Japanissa, joka on olevinaan Cuben vahvin alue, on myyty tänä vuonna 1 559 000 PS2:sta, mutta vain 377 000 Cubea.

Kun edes Japanissa ei ole kovin suurta osuutta, muilla alueilla vielä jonkin verran vähemmän ja julkaisijoita jättää koneen, on Nintendolla Cuben osalta aika huonot kortit kädessä. Saahan Gameboysta tasaista tuloa, mutta tuskin Nintendollakaan on halua joutua tilanteeseen, jossa käsikone elättää isoa konetta. N64:n kanssa käytiin kai jo lähellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Aikamoista silmälumetta se on muutenkin, jos Japanissa, joka on olevinaan Cuben vahvin alue, on myyty tänä vuonna 1 559 000 PS2:sta, mutta vain 377 000 Cubea.

Hex, kuinka monta Xboksia on myyty Japanissa tänä vuonna? Ja jos Cubella menee niin huonosti, voisiko joku kiskaista edes suuntaa-antavat myyntiluvut muistakin maailmankolkista? En pidä mitenkään mahdottomana että kokonaismyyntiluvuissa Cube olisi Xboksia edellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hex, kuinka monta Xboksia on myyty Japanissa tänä vuonna? Ja jos Cubella menee niin huonosti, voisiko joku kiskaista edes suuntaa-antavat myyntiluvut muistakin maailmankolkista? En pidä mitenkään mahdottomana että kokonaismyyntiluvuissa Cube olisi Xboksia edellä.
Ollaan varmaan kumpainenkin tietoisia, ettei Xboxia olla Japanissa myyty kuin nimeksi. Turha siis sitä minulta kysyt. Kommentoin Cuben Japanin myyntilukuja vain, koska niistä vedettiin aivan liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Cube voi olla Xboxia maailmanlaajuisissa myyntiluvuissa edellä. Merkkejä suunnanmuutoksesta kuitenkin on. Xboxin asema Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa alkaa olla kohtalaisen hyvä. On merkittävä ero tulevaisuuden kannalta, ovatko asemat hyvät kahdessa kolmesta vai vain yhdessä kolmesta suurimmasta markkina-alueesta. Japani ei sitä paitsi ole alueena niin merkittävä, kun monet antavat ymmärtää. Toki siellä on paljon pelintekijöitä ja julkaisijoita, mutta niistäkin suurimmat ja merkittävimmät pitävät koko maailmaa markkina-alueenaan. Ei nykyisillä kehityskustannuksilla ole mahdollisuutta rajoittua yhteen markkina-alueeseen.

Aikamoista mutua tässä kuitenkin tulee heitettyä. Joulun jälkeen peli on varmaan kohtalaisen selvä.
 
Itse uskon, että Gamecube pysyy kyllä pystyssä vaikka pelejä tekisi sitten pelkkä Nintendo.
Kertaakaan minua ei ole vielä haitannut vaikka firmat ovat vetäyteetkin pois Gamecubelta. Sen verran hyviä pelejä olen saanut pelata ja uusia on luonnollisesti tulossa, että ei sovi moittia.

Kyllähän se mielestäni niin on, että jos mikä tahansa pelifirma tekee vain todella hyvän, pelin niin myy se sitten hyvin alustasta riippumatta.
Esim. Capcom ei ole ollut tyytyväinen P.N.03 myyntiin GC:llä, mutta mitä voit odottaa jos peli saa arvosteluista tasaista seitsemän sarjaa. Toisena esimerkkinä Resident Evilit, jotka ovat vanhentuneet pelattavuudeltaan ja uudistuksia on tullut todella vähän. Tämä on myös tiputtanut pelien arvosanoja.
Itse pidän molemmista peleistä ja ne myös omistan, mutta jos valtavirta ei peleistä ole kiinnostunut, eivät he sitä myöskään osta.

Pointtini on se, että cuben remmistä lähteneet yhtiöt eivät ole pelitarjonnallaan pärjänneet Nintendon omille peleille myynnissä ja ovat täten joutuneet hylkäämään alustan. Eli eivät voi syyttää osaksi kuin itseään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
On merkittävä ero tulevaisuuden kannalta, ovatko asemat hyvät kahdessa kolmesta vai vain yhdessä kolmesta suurimmasta markkina-alueesta.

Tässä tapauksessa pitäisi varmaan sanoa "kahdessa kolmesta vai kolmessa kolmesta". GameCubella on kuitenkin jalansija jokaisella markkina-alueella toisin kuin Xboksilla.

Rauru puhuu siitä asiaa että Nintendoa voidaan lähinnä syyttää siitä että se tekee liian hyviä pelejä, ja Nintendo on siitä poikkeuksellinen firma että se voi pitää konsolinsa hengissä pelkästään omilla peleillään ja takoa siinä voittoa sopivasti. Eli mitään pelkoa siitä että Nintendo luopuisi kilpailusta ei ole, mutta tässä keskustellaankin lähinnä myyntiluvuista. Kukapa ei nyt luvuista olisi kiinnostunut?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Tässä tapauksessa pitäisi varmaan sanoa "kahdessa kolmesta vai kolmessa kolmesta". GameCubella on kuitenkin jalansija jokaisella markkina-alueella toisin kuin Xboksilla.

Rauru puhuu siitä asiaa että Nintendoa voidaan lähinnä syyttää siitä että se tekee liian hyviä pelejä, ja Nintendo on siitä poikkeuksellinen firma että se voi pitää konsolinsa hengissä pelkästään omilla peleillään ja takoa siinä voittoa sopivasti. Eli mitään pelkoa siitä että Nintendo luopuisi kilpailusta ei ole, mutta tässä keskustellaankin lähinnä myyntiluvuista. Kukapa ei nyt luvuista olisi kiinnostunut?
Kun erot eivät ole suuria ja kunnon lukuja ei ole saatavilla, voi asian tulkita monella tavalla. :)

Pääsikö Nintendo muuten N64:stä voitolle? Minulla oli käsitys, että pääsi lähinnä omilleen. Varsinaiset rahat tulivat sitten Gameboy Colorista ja Pokemoneista. Jos ajatellaan liike-elämän perussääntöjen mukaan, ei Nintendolle riitä pelkkä voitto omasta koneista ja sen peleistä. Voiton on oltava suurempi kuin se arvioitu voitto, jota saataisiin, jos pelit tulisivat muille koneille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kun erot eivät ole suuria ja kunnon lukuja ei ole saatavilla, voi asian tulkita monella tavalla. :)

Pääsikö Nintendo muuten N64:stä voitolle? Minulla oli käsitys, että pääsi lähinnä omilleen. Varsinaiset rahat tulivat sitten Gameboy Colorista ja Pokemoneista. Jos ajatellaan liike-elämän perussääntöjen mukaan, ei Nintendolle riitä pelkkä voitto omasta koneista ja sen peleistä. Voiton on oltava suurempi kuin se arvioitu voitto, jota saataisiin, jos pelit tulisivat muille koneille.

N64 ehti tuottamaan voittoa muistaakseni miltei pari vuotta, ja suurin suosio oli jenkkilässä. Jos ajatellaan liike-elämän perussääntöjen mukaan, olet oikeassa, sinne mennään mistä rahaa tulee eniten. Varmasti Nintendollakin on moista vaihtoehtoa pohdittu mutta on tultu siihen tulokseen, että oman koneen kanssa tullaan toimeen paremmin. Muussa tapauksessa toimintamallia oltaisiin jo muutettu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
ei vaikuta kovin lupaavalta cubelle


Eidos hylkää GameCuben
maanantai 8.9.2003

Brittiläisen Times -sanomalehden nettipainoksen haastatteleman Mike McGarveyn mukaan Eidos Interactive lopettaa pelien julkaisun GameCubelle ainakin toistaiseksi. Eidoksen toimitusjohtajana istuvan McGarveyn mukaan GameCube-pelit ovat kuoleva bisnes, eivätkä tähän astiset GameCube-julkaisut ole tuottaneet kuin murusia Eidoksen kokonaispelimyynnistä.


Tuomas Honkala (Pelit)

Mitäs pelejä Eidos edes julkaisi/teki Cubelle? Hitman 2:nen on ainot minkä tiedän...
 
Ylös Bottom