Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameCuben valmistus loppuu toistaiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cubetus
Ja GameCuben myyntiä ei ainakaan tule nostamaan tuo suuri ja mahtava lastenpeli Donkey Kong. Ja jos ne haluavat lastenkonsolin maineen pois, niin tuo ei auta kyllä yhtään asiaa. Sekä pelkkä Resident Evil-sarja yksistään ei tule pelastamaan Cubea, jos siis puhutaan vähän vanhemmille tarkoitetuista peleistä.

Tuo nyt on sen tason puutaheinää että oksat pois. Ainoat ketkä cubea lastenkonsolina pitävät ovat juuri ne lapset jotka luulevat olevansa jotenkin aikuisia kun pelaavat verimättöpelejä. Nintendon epäonnistuminen myyntitavoitteiden saavuttamisessa johtuu jostain aivan muusta. Microsoftille kävi noin jo aikaisemmin, ja se johtui ainoastaan syvällisen markkina-analyysin puutteellisuudesta japanin markkinoilla.

Siis itse en pidä Cubea lastenkonsolina, mutta jotkut pitävät ja tulevat pitämään jos sille ei julkaista muuta kuin näitä edellä mainittuja "karkkipelejä". Ei välttämättä kaikilla kiinnosta (minulla) pelata jatkuvasti noita tasohyppelyitä ym. partypelejä. Näitä Metroidin ja Splinter Cellin tapaisia pelejä ei tule tarpeeksi useasti Cubelle. Myös Segan urheilupelit, joilla tarkoitan lähinnä NHL ja NBA pelejä, ei tulla näkemään enää Cubella, joten vaihtoehdoksi jää EA:n tekemät arcadepläjäykset jotka ilmestyvät vuodesta toiseen. Vaihtoehtoja on liian vähän.

Pointti viestissä on se että liikaa karkkia ja liian vähän muita pelejä.

Suurella mielenkiinnolla odotan millainen "Iwatan ajan" ensimmäisestä Nintendon kotikonsolista ja sen pelitarjonnasta tulee...

Mutta, yksinkertaisia pelejä saisi tosiaankin tulla nykyistä enemmän. Esim. Super Monkey Ball (2): yksinkertainen idea, yksinkertaiset kontrollit, yksinkertaisesti hauskaa pelata. Peli jonka voi antaa pelikonsoliummikon pelattavaksi ilman kontrolli-oppituntia, juoneen perehdyttämistä tai edes kielitaitoa. Ohjain käteen ja pelaamaan, niinkuin ennenvanhaan.

Mikä on VIP 24:7?

Suomen nintendon sivulla puhutaan myös jostain lehdistötiedotteesta. Siellä toivotaan "tuotebonusjärjesmä" VIP 24:7 auttaisi GameCuben pysymään tuossa 6 miljoonan muution tavoitteessa.

Mikä tuo VIP 24:7 on ja mitä siitä saa?
--
Pirkka

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tardini

Mutta, yksinkertaisia pelejä saisi tosiaankin tulla nykyistä enemmän. Esim. Super Monkey Ball (2): yksinkertainen idea, yksinkertaiset kontrollit, yksinkertaisesti hauskaa pelata. Peli jonka voi antaa pelikonsoliummikon pelattavaksi ilman kontrolli-oppituntia, juoneen perehdyttämistä tai edes kielitaitoa. Ohjain käteen ja pelaamaan, niinkuin ennenvanhaan.

täysin samaa mieltä

Taitavat Nintedon pojat vihdoinkin herätä siihen tosiasiaan, ettei GBAn ja Cuben linkkikaapeli ole ainoa tapa menestyä.

Mitä tulee pelien lyhyyteen, niin olen Iwatan kanssa samoilla linjoilla. Mariossa mulla on kerättynä 90 tähteä, Zelda puolessavälissä ja Metroidia en ole kunnolla kerennyt aloittamaan. Kesällä en tosin ole pelannut juuri muuta kuin Gameboyta, mutta asia kai tulee selväksi ilman sitäkin.

Mitä taas tulee vaikeuteen, niin pelit ovat nähdäkseni nykyisin liian vaikeita sille kuuluisallePekka Peruspelaajalle. Pentuna sitä pystyi ensikertalainen pelaamaan ongelmitta lähes kaikkia muita pelejä, paitsi Sierran seikkailuja ja lentosimuja. Naisseuralainen haluaisi jalkapallopelejä pelailla, mutta ohjain lentää mäkeen joka ikinen kerta, koska ohjaus on liian vaikeata ensikertalaiselle. Kasibittistä kertoo nuorena pelanneensa, sillä se oli niin helppoa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paukku
Sanokaapas yksikin KONSOLI peli joka on oikeasti pitkä.

Morrowind...:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
. Ainoat ketkä cubea lastenkonsolina pitävät ovat juuri ne lapset jotka luulevat olevansa jotenkin aikuisia kun pelaavat verimättöpelejä.

Tänään olis Dosessa hauskaa, kun sellaset 12-13 kesäset vaahtosammuttimet pelaili xboxilla, ja yksi kysyi, haluisko ne testata Zeldaa: "Me ei olla kolme vuotitaita." Tietyllä tasolla melko surullista.

Itse odotan pelonsekaisella mielenkiinnolla noita Nintendon uusia, helppoja pelejä joita sitten kaikki ostavat hyllyt täyteen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
mikähän oli alusta jolle Morrowind tuli eka..? ja tuolla luki nimenomaan KONSOLIpeli

Morrowind oli alusta alkaen tehty samaan aikaan myös Xboksille, ja Xboksin rajoitukset näkyvät myös PC-versiossa. Tietenkin Microsoftin laatuvaatimukset takasivat sen että ensimmäistä kertaa Bethesda onnistui tekemään pelin joka ei hajonnut bugeihinsa alkumetreillä. Eli kyllä sen Morrowindin voi lukea ihan konsolipeliksi.

Mitenköhän teihin muihin on vaikuttanut nämä jatkuvat negatiiviset uutiset ison N:n puolelta? Muita foorumeita lukiessa on käynyt aika selväksi,että monella alkaa mennä herne nenään jatkuvien peli-peruutusten,Cuben valmistuksen,nettipelien puutteen etc etc.takia. Itse olen yhdeksänkyt luvun alusta asti pelannut Nipan koneilla ja linja on jatkunut näihin päiviin saakka ja jatkuu varmaan tulevaisuudessakin,mutta täytyy sanoa että esim.euroopan nintendon esitykset on kyllä tosi syvältä,mikä hieman ihmetyttää,koska euroopassakin muutamia immeisiä vielä asustelee.Eli:Joko alkaa keittään vai vieläkö Nipa on pop?

Ps.Pelit ovat Cubella parhaimmasta päästä vrt.muihin konsoleihin,mutta jotain uuttakin välillä kaipais ja varsinkin kilin kalin colin mcräytä jäin kaipaamaan cubelle.Varsinkin osaa nro 25 :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä sitä on tullut ihmeteltyä Nintendon meininkiä, mutta minun kohdallani fakta on se, että kaikki koneet pitää olla kun kaikille on hyviä pelejä. Eli kun seuraava Nintendon kone saapuu (2005?) niin olen taas julkaisuaamuna jonottelemassa (ja olen luonnollisesti ottanut vapaapäivän duunista kyseiselle päivälle) :)

Euroopassa Nintendo on siis jäänyt kolmoseksi, mutta rahallisesti se ei kuitenkaan taida olla tappiollinen. Xbox myy jo aika hyvin, mutta helvetillisten tappioiden kera...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Euroopassa Nintendo on siis jäänyt kolmoseksi, mutta rahallisesti se ei kuitenkaan taida olla tappiollinen.

Eikös GC ollut tästä kolmikosta ainoa konsoli, jota ei myyty aluksi tappiolla..? Itse kyllä diggailen enemmän xboxin&plökön hinnoittelustrategiasta noin kuluttajana...:rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Eikös GC ollut tästä kolmikosta ainoa konsoli, jota ei myyty aluksi tappiolla..? Itse kyllä diggailen enemmän xboxin&plökön hinnoittelustrategiasta noin kuluttajana...:rolleyes:

PS2:sta en tiedä, mutta Cubea ei ainakaan täällä Euroopassa ole myyty tappiolla. Xboxia kylläkin ja rajulla sellaisella.

Nyt kun USA:ssa Cuben hinta tippuu $99:n niin sitten en enää tiedä onko se tappiollinen hinta vai ei.

No,kyllähän tää vähitellen alkaa kyrsiä varsinkin näitten peliperuutusten takia,mutta onneksi siellä ei vielä ole sellaisia pelejä,jotka todella potuttais.Eipä sitä pelatessa aattele tuollaisia
juttuja,mutta silti tietty negatiivisuus on vallannut alaa,toivottavasti ei käy samoin kuin DC:lle kävi.
Btw.Olen kyllä eri mieltä Iwatan kanssa tuosta pelien monimutkaisuudesta,pikemminkin pelit ovat nykyään liian lyhyitä.
"Realistista" peliä oon just tahkonnut MoH:n muodossa,tosin realistisuus kärsii aika kovan kolauksen,kun vihollisen puolella kokki on tappavin jätkä. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa

Euroopassa Nintendo on siis jäänyt kolmoseksi, mutta rahallisesti se ei kuitenkaan taida olla tappiollinen. Xbox myy jo aika hyvin, mutta helvetillisten tappioiden kera...

Minkä mukaan Nintendo on jäänyt kolmoseksi? Eiköhän tuo kuvaa paremminkin tilannetta Jenkeissä. Kaiken "Cubella menee heikosti" hehkutuksen lomassa helposti aina unohtuu se tosiseikka, ettei Xbox:kaan ole maailmalla sen kummemmin menestynyt. Koneiden myyntiluvut ovat kutakuinkin tasoissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Samppa
Minkä mukaan Nintendo on jäänyt kolmoseksi? Eiköhän tuo kuvaa paremminkin tilannetta Jenkeissä. Kaiken "Cubella menee heikosti" hehkutuksen lomassa helposti aina unohtuu se tosiseikka, ettei Xbox:kaan ole maailmalla sen kummemmin menestynyt. Koneiden myyntiluvut ovat kutakuinkin tasoissa.

Kyllä se Boxi on tainnut myydä enemmän, boxi ei myy Japanissa, mutta sen ulkopuolella on myynyt kyllä enemmän, ja myy koko ajan enemmän. Nintendon toinen neljännes tänä vuonna oli käsittämättömän surkea, ainakin jos uskoo tätä uutista.

http://www.gaming-age.com/cgi-bin/specials/special.pl?spec=lostit&pagenum=1

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Kyllä se Boxi on tainnut myydä enemmän, boxi ei myy Japanissa, mutta sen ulkopuolella on myynyt kyllä enemmän, ja myy koko ajan enemmän.

Aika kova on sitten myyntipyrähdys ollut kun Nintendon toukokuussa julkistamien tietojen mukaan Gamecubea oli silloin myyty 9,55 miljoonaa kappaletta, kun taas Microsoftin heinäkuun tiedotteen mukaan Xboxia oli myyty 9,4 miljoonaa kappaletta. Kun ottaa huomioon että Cubeakin on tuo pari kuukautta ennen Microsoftin ilmoitusta varmasti mennyt kaupaksi tuntuisivat "tiedot" joiden mukaan Xboxia muka olisi myyty tällähetkellä enemmän täydeltä lööperiltä.

linkki

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Samppa
Aika kova on sitten myyntipyrähdys ollut kun Nintendon toukokuussa julkistamien tietojen mukaan Gamecubea oli silloin myyty 9,55 miljoonaa kappaletta, kun taas Microsoftin heinäkuun tiedotteen mukaan Xboxia oli myyty 9,4 miljoonaa kappaletta. Kun ottaa huomioon että Cubeakin on tuo pari kuukautta ennen Microsoftin ilmoitusta varmasti mennyt kaupaksi tuntuisivat "tiedot" joiden mukaan Xboxia muka olisi myyty tällähetkellä enemmän täydeltä lööperiltä.

linkki

Tarkoitinkin, että on xbox on myynyt enemmän Japanin ulkopuolella. Ja jotenkin muutenkin "tuntuu" heh, että boxi myisi enemmän. Minulla on cube ja xbox, ainoastaan yhdellä kaverillani on cube kun taas boxeja on joka puolella. Ja Nintendon ongelmista saa lukea melkein koko ajan. Ja tuo toisen neljänneksen myyntiluku 80000 koko maailmassa on kyllä todella vähän, eli Nintendon myyntimäärä ei olisi hirveästi edes noussut tuosta 9,55milj, eli on hyvinkin mahdollista, että boxi olisi mennyt ohi. Eikä siihen olisi edes kovin ihmeellistä myyntipyrähdystä tarvittu. Onko tuo Nintendon luku myytyjen konsolien määrä vai jälleenmyyjille toimitettujen koneiden määrä?.

Dr Evil, "tuntumasi" vaan johtuu siitä että Xboxin omistajat pitävät itsestään niin helvetin kovaa meteliä. Myös mopoillaan.

Ylös Bottom