Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gamerscore

Hurjan loppukurin vedit ja ohi olisit menny, jos en olisi sattunut pelaamaan Late Shiftiä läpi ennen kuin se poistui nyt GamePassista. :D
Olen sanonut tämän aikaisemminkin mutta ihan parasta, että pystyy seuraamaan suoraan Xboxin dashboardilta kuukausittaista gamerscore tilannetta. Hauskaa, kun näkee reaaliajassa kuukauden tilanteen kokoajan. Vähän näyttää siltä, että huhtikuussa on aika paljon työhommia, jotka saattaa haitata gamerscoren keräilyä, mutta yritän silti antaa parhaan mahdollisen vastuksen. :cool:
 
Hieman on taas vettä virrannut Vantaassa. 200.000gs tuli täyteen joulukuussa 2014 (TrueAchievementin mukaan taisin olla kahdestoista suomalainen) ja kohta viisi vuotta myöhemmin saldo on edelleen samalla "satasella" (276k). Kovasti hidastui tahti tuon 200k jälkeen. Vanhaan aikaan olisin ostanut tarjouksesta kaikki neo geot pisteiden takia, mutta kun peliaika on kortilla niin tulee pelattua sellaisia pelejä jotka kiinnostavat (ja gwg ja gp ja tuoreinpana ajantappajana Gears pop! :eek:).
 
Taas on yksi vuosi takana päin ja Gamerscoren osalta se näytti noudattavan tuttua kaava. Noin 20 000 pistettä per vuosi. Ainakin ennen joulukuun alkua.

Alkuvuodesta skarppasin, sillä halusin vihdoinkin rikkoa 200 000 pisteen rajan. Tämä menikin rikki alkuvuonna. Sen jälkeen pisteiden keräys hiipui, kun tuttu suosikki Call of Duty WWII haukkasi edelleen ison osan pelitunneista ja uutena suosikkina mukaan änkesi F1 2018. Peli joka sai minut ensimmäistä kertaa ikinä ostamaan kunnon ratin ja polkimet konsolille. Pelattiin kavereiden kanssa Online Championshipiä ja kuinka ollakaan kesä tuli ja meni. Gamerscorea toki napsui sieltä täältä tasaisesti ja keräsin myös täydet tuhat pistettä F1 2018:sta, mutta pisteiden keräystahti ei päätä huimannut.

Syksyllä pelasin Gears 5:n läpi. Samoin Jedi Fallen Orderin ja uuden Call of Duty Modern Warfaren. Näissä en orjallisesti yrittänyt kerätä kaikkia achievementteja, vaan nautin peleistä ja keräsin ne pisteet, jotka tulivat läpipeluun yhteydessä suhteellisen kivuttomasti.

Sitten tuli joulukuu. Katselin kuun alussa achievement saldoani ja ajattelin, että jaahas juuri se perinteinen 20 000 pistettä sieltä on tulossa. Samalla mietin, että pitäisiköhän vähän tsempata näin vuoden viimeisenä kuukautena. Tiesin, että muutamana viime vuonna oli ilmestynyt paljon pienempiä pelejä, joissa on todella helpot achievementit. Ne olivat itseltä jääneet kuitenkin pelaamatta, kun olin keskittynyt paremman fraasin puuttuessa "oikeisiin peleihin". Nopea googletus ja youtuben selaus paljastikin heti useamman pelin, joista irtoaisi helppoa gamerscorea. Ei muuta kuin muun muassa sellaiset pelit pelaukseen kuin Energy Cycle, Tracks - The Train Set Game, A Winter's Daydream, Zeroptian Invasion ja MINIT. Toki samalla pelasin GRIDiä, My Friend Pedroa, The Outer Worldsia ja Controlia, ettei totuus kunnon pelaamisesta pääsisi unohtumaan.

Loppujen lopuksi joulukuun saldo pisteiden valossa näytti tältä:
decembersummary2019.PNG

Kun taas koko vuoden osalta tilanne oli tämä:
yearlysummary2019.PNG

Kokonaissaldo näyttää nyt lukemia 228 430. Joulukuu oli hauska kokeilu, mutta en tiedä onko minusta ihan noin rankkaan achievementtien metsästykseen. Peliaika on kuitenkin sen verran rajallista, että se on käytännössä pakko käyttää itseä oikeasti kiinnostavien pelien pelaamiseen. Ehkä jatkossa täytyy mahduttaa muutama helppo peli kuukauteen, että päästään joskus 300k kerhoon, mutta tuskin lähitulevaisuudessa on tulossa 13 000 pisteen kuukausia. :)

Näin uuden vuosikymmenen alkajaisiksi toivotan railakasta gamerscoren metsästystä kaikille! Toivottavasti saadaan nauttia tästä lystistä seuraavatkin 10 vuotta.
 
Sitten tuli joulukuu.

Juu, harkitsin hetken lähtisinkö tuohon sun hulluun saavutustahtiin mukaan kilpailemaan, mutta sulla oli sellainen veto päällä, että totesin, ettei mulla ole mitään mahiksia. :D

Omalla kohdalla meni juuri joulukuun lopussa 350 000 pojon rajapyykki rikki, vaikka tämä vuosi olikin hieman aiempia hiljaisempi. On tullut keskityttyä enemmän läpäisyprosentin nostamiseen ja katkemattomiin saavutusputkiin. Tällä hetkellä menossa 162 peräkkäistä päivää, jolloin olen saanut ainakin yhden achievementin.

Yksi syy hieman köyhempään saavutussaldoon oli myös "ilmaispeli" World of Warships: Legends, johon olen aika pahasti koukuttunut. Peliaikaa on arviolta takana sellaiset kolmisen sataa tuntia.

Omat tämän vuoden lukemat:

1578074362565.png
 
Tämä vuosi on mennyt backlogia purkaessa ja sitä kautta vähemmän gamerscoren perässä, mutta nyt tuli taas pitkästä aikaa haettua täysi tonni helposta pelistä. Super Night Riders siis kyseessä ja läpäisyyn meni puolitoista tuntia. Olin tuon ostanut alennuksesta joskus tässä kesän mittaan hurjaan 1,99€ hintaan tietäen että jossain vaiheessa nappasen helpot pisteet pois.

Peli osoittautui ihan ok arcadeajeluksi. Yksinkertaiseksi, karun näköiseksi, mutta ihan ok arcadeajeluksi. Parempi tämä oli kuin ne lukuisat Ratalaikan pelit.
 
Parempi tämä oli kuin ne lukuisat Ratalaikan pelit.

Tämä firma on kyllä luonut erikoisen ansaintalogiikan. Ratalaika turauttaa ihmisten ilmoille pari pikkupeliä kuukaudessa. Tunnusomaista näissä peleissä on niiden matalat tuotantoarvot, muutaman euron hintalappu, ääretön helppous - ja mikä tärkeintä - helpot saavutukset.

Tältä pohjalta en ole ihan varma kuka tässä voittaa; pelifirma, pelaajat vai vain saavutushuoraajat. Vai voittaako kukaan/kaikki.

Nimimerkillä yhdeksän Ratalaika-pelin omistaja
 
Tämä firma on kyllä luonut erikoisen ansaintalogiikan. Ratalaika turauttaa ihmisten ilmoille pari pikkupeliä kuukaudessa. Tunnusomaista näissä peleissä on niiden matalat tuotantoarvot, muutaman euron hintalappu, ääretön helppous - ja mikä tärkeintä - helpot saavutukset.

Tältä pohjalta en ole ihan varma kuka tässä voittaa; pelifirma, pelaajat vai vain saavutushuoraajat. Vai voittaako kukaan/kaikki.

Nimimerkillä yhdeksän Ratalaika-pelin omistaja
Täältäkin jokunen Ratalaikan peli löytyy. Ovat ne peleinä aika kökköjä, mutta jos eurolla tai kahdella irtoaa, niin voin minä käydä helpot pisteet keräämässä.

Tuollainen pikkupeli, joissa on helpot pisteet, on ihan mukava pelata esimerkiksi isojen kymmeniä tunteja kestävien roolipelien välissä.
 
Tuollainen pikkupeli, joissa on helpot pisteet, on ihan mukava pelata esimerkiksi isojen kymmeniä tunteja kestävien roolipelien välissä.

Tämä on ihan totta. Jotkut noista pulmapeleistä on jopa ihan hauskoja.

Sitten on tämä Ratalaikan uudempi villitys - pelattavat novellit, joissa lyhyttä tarinaa kuljetetaan eri lopputuloksiin parilla eri komentovariaatiolla. Niitä ei voi oikein edes peleiksi kutsua, varsinkin kun asetuksista voi laittaa skippaamaan kaiken tekstin ultra-nopeudella. Riittää, että painat pari kertaa oikeaa nappulaa ja tarina on loppu. :D
 
Mulla kerty xbox360selle aikanaan joku 80-90k pojoa, sitten reippaana poikana modasin vehkeen. ”Varmuuskopioin” muistaakseni jonku halon tai codin ja menin kopasemaan multiplayeriä ja käyttäjätunnus liputettiin varikolle. Siirryin tämän innoittamana pokaali puolelle.

Omistan kyllä Xonenkin mutta sillä on pelattu vain Cuphead, ei menny raha hukkaan siinä sijotuksessa.
 
Tämä on kyllä hyvä ominaisuus ja ehdin jo yksi päivä innostua, kun olin sua edellä, mutta nyt olet taas pyyhkäissyt ohi ja tunnut aina olevan 300-700 pojoa edellä :D
Jos meinaat tulla liian lähelle, niin pelaan äkkiä jonkun helpon pelin läpi. :D

Eipä sillä, mulla on lähes joka kuukausi sama dilemma myös toveri @cobalos :n kanssa. Yleensä en jaksa jahdata, kun kaveri menee usein ihan eri tuhannella. :D
 
Eipä sillä, mulla on lähes joka kuukausi sama dilemma myös toveri @cobalos :n kanssa. Yleensä en jaksa jahdata, kun kaveri menee usein ihan eri tuhannella. :D

Nyt olet näköjään päässyt edelle. Pitääpä korjata asia. ;) Oma pistemäärä näyttää varmaankin ensi viikonloppuna pyöreät 400 000.

Tuo ei tosin ole kummoinenkaan pistemäärä, kun katseli eilen loppuneen virallisen Xbox Hall of Fame -saavutuspistekisan lopputuloksia. Jenkeissä oli yksi tyyppi vetänyt kahdessakymmenessä päivässä rapsakkaat 310 000 pojoa avaten yli 5600 saavutusta. Se on melkein 12 saavutusta tunnissa ympäri vuorokauden! o_O:eek:o_O
 
Lokakuun tulokset ja tällä hetkellä Gamerscorea 179 511, niin on tuota vajaa 10 000 kertynyt elokuun jälkeen.

Näytä liitetiedosto 4554
Oli pakko käydä kuun viimeisinä päivinä pelaamassa yksi helppo tonni, että pääsin kuukausitilastossa ohi. Vähän niinkuin aikaisemmin oli puhetta. :D Joskin TrueAchievement scoresta näkyy, että tuli haettua muutamat helpot pisteet nyt pois.
Screenshot_20201101-204450.jpg
 
Oli pakko käydä kuun viimeisinä päivinä pelaamassa yksi helppo tonni, että pääsin kuukausitilastossa ohi. Vähän niinkuin aikaisemmin oli puhetta. :D Joskin TrueAchievement scoresta näkyy, että tuli haettua muutamat helpot pisteet nyt pois.
Kattelinkin, että taas sä perkule menit justiinsa kuukauden viimesenä päivänä ohi :D
 
Nyt pääsee taas tarkastelemaan omaa Xbox historiaa Trueachievements sivulla.


Mulla oli paras vuosi 2009 ja paras kuukausi elokuussa 2020, kun hommasin boksin takaisin :)

62500.png
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom