Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gamescom - Euroopan E3

Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Olisi tämän vuoden gamescomin eka päivä takana. Alun perin tämän piti olla pelkkä matkapäivä mutta K1llin avustuksella tuli kutsu tuonne Xbox fanfestiin ja olihan mukava ilta. Pelejä, naposteltavaa, Kölschiä ja 500 peli-innokasta samassa tilassa.

Phil Spencerin ja Major Nelsonin alkuinnostamisten jälkeen nähtiin uuden Tomb Raiderin ja Crackdown 3 demot, niitä ei tosin saanut kuvata.. Tomb Raiderin demo näytti kyllä todella hyvältä ja kiinnostus tuota kohtaan kyllä kasvoi demon perusteella. En nyt osaa yöllä sanoa että mikä siinä vetosi mutta viihdyttävältä se tuntui ja toiminta oli sujuvan oloista ja hauskan näköistä.

Crackdown 3:n osalta oli kyseessä hyvin varhainen demo (mainostivat pre-alphana) ja siinä pientä demoefektia oli kuten pyssy katosi pelaajan käsistä mutta silti se pystyi ampumaan sillä. Se mikä demossa teki kyllä vaikutuksen oli tuo rakennusten tuhoutuminen, tuhosivat esim yhden rakennuksen kaatamalla toisen sen päälle. Ja muutenkin näytti siltä että tuhoa pystyy tekemään valtavan määrän jokapuolella pelialueella. Tätä pitänee seurata.

Pelialueella ensimmäisenä osui kohdalle Forza 6 ja onhan se nätti kun sikapienenä. Kaiken hyvän lisäksi meitsi tykkäsi sen ajotuntumasta ja kuivalla radalla pystyin sijoitukseen 1/24 mutta sadekelissä en sitten enää voittanutkaan vaan päädyin sijalle 7. Olihan muuten mukavan tuntuista vetää vauhdilla kunnon vesilätäkköön ja samalla pohtia mihin suuntaa auto siitä lähtee, yhtä kertaa lukuunottamatta se pysyi kyllä hanskassa. Jos autopeleistä tykkää niin ei tätä oikein voi jättää väliin, kyllä se niin hauskalta tuntui...

Samalla kertaa sai muuten tyypit tuosta elite ohjaimesta ja olihan se mukava. Sopii edelleen käteen täydellisesti. Ja ohjaustuntumasta ei ollut tuossa forzassa mitään valittamista ton elite ohjaimen osalta. Testin perusteella himottaisi toi elite ohjain hankkia mutta katsotaan nyt.

Forzan jälkeen jonottamaan Halo 5 moninpelitestiä ja kun vuoro tuli niin kentälle lunastamaan kunniaa (joka jäi kyllä lunastamatta kun joukkue hävisi). Yleensä mä näissä moninpeliräiskeissä suckaan ihan huolella mutta tässä pärjäsin kyllä normaalia paremmin, mahtoiko johtua toiminnan hektisyydestä tuo pärjääminen. Tykkäsin kyllä tuosta moninpelistä, vielä kun saisi tuntumaa yksinpeliosuuteen.

Sitten väliin vähän Kölschiä ja curruwurstia ja lopuksi vielä Homefront Revolution testausta. Demossa olevassa tehtävässä kyllä tuli taas selväksi että mä olen sitten huono noissa räiskinnöissä, useamman kerran joutui lataamaan checkpointista kun joku idiootti meni aina kuolemaan ja yleensä vielä niin nopeasti että peli ei oikein ehtinyt edetä demossa juurikaan alkua pidemmälle. Vaikee tästä vielä oikeen mitään sanoa noin lyhykäisen pätkän jälkeen.

Sitten olikin aika kirmata hotelliin swagibagin kanssa. Naama meni leveään hymyyn kun swagibagin uumenista löytyi uunituore Rare Replay peli Onelle :D

Keskiviikkona iltapäiväksi messuille wildcardin avulla ja sitten illalla olisi lisää fanfestin settiä tiedossa. Päätän raporttini tähän täältä Domin juurelta ja nyt nukkumaan...
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Ymmärsinkö oikein kaikkien Live Gold-pelien olevan jatkossa taaksepäin yhteensopivia Xbox Onelle?
Oikein ymmärretty. Mutta tuo tosiaan koskee vain tästä eteenpäin julkaistuja GWG-pelejä. Aiemman tarjonnan suhteen takuita ei ole, vaikka varmasti osa nimikkeistä yhteensopivuuslistalta löytyykin.

Peliohjain saa lisävarusteekseen oman näppiksen. Pikanäppäin löytyy kuvakaappaukselle, entä videoiden tallennukselle?
Napit ovat (jossain määrin) vapaasti ohjelmoitavissa, joten uskon, että myös videotallennuksenkin saa toisen napin taakse halutessaan.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Hyvin EA rahastaa hölmöjä vielä tuolla Sims-pelisarjallakin. Ei vaan voi ymmärtää, mutta ei se ole tyhmä joka pyytää. Lopun bileet oli kyllä sen luokan myötähäpeä x 1000 ettei mitään järkeä.

NHL16-pelistä ei sanaakaan. Voi voi...
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Hyvin EA rahastaa hölmöjä vielä tuolla Sims-pelisarjallakin.
Hölmöjä? Kerrankin on osattu tehdä kunnon peli, joka kiinnostaa kunnolla kohdeyleisöään.

Se, että sinä ja minä ei olla kohdeyleisöä, ei tarkoita, että tietyn pelisarjan pelaajat on hölmöjä.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

EA:n pressin parasta antia oli taas kerran Unravel. Pirun nättiä "lankaloikkaa" sympaattisella Yarnylla. Harmi että mässy ja änäri loistivat poissaolollaan. Seuraavaksi sitten odotellaan iltapäivällä ensimmäisiä maistiaisia Mafia III:sta.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Hölmöjä? Kerrankin on osattu tehdä kunnon peli, joka kiinnostaa kunnolla kohdeyleisöään.

Se, että sinä ja minä ei olla kohdeyleisöä, ei tarkoita, että tietyn pelisarjan pelaajat on hölmöjä.
Mistäs sinä tiedät olenko vai en? Kyllä mulla on ollut kaikki Simsit peluussa, joskin nelonen jäi vaan sille testiosalle, kun tuossa ollut pelinä mulle mitään uutta verrattuna kolmoseen ja ykköstä en itse omistanut, vaan lainasin kaverilta aikoinaan.

Itse pidän rahastuksena ja naurettavana noita miljoonia lisäosia pelille, jotka maksavat jokainen maltaita. Mutta täysin €A-mallia ja mikäs siinä kun porukka kerran otsa huurussa maksaa kaiken mitä EA pyytää.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Itse en ehtinyt EA:n tilaisuutta katsoa, mutta marraskuussa tuleva uusi Need For Speed kuitenkin kiinnostaa jonkun verran. Olisin kysellyt, että näytettiinkö pelistä mitään uutta nyt? Tietää sitten, että alkaako YouTubesta kaivelemaan, jos esillä jotain oli...Kiitän jo etukäteen, jos joku viitsisi vastata :)
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Itse en ehtinyt EA:n tilaisuutta katsoa, mutta marraskuussa tuleva uusi Need For Speed kuitenkin kiinnostaa jonkun verran. Olisin kysellyt, että näytettiinkö pelistä mitään uutta nyt? Tietää sitten, että alkaako YouTubesta kaivelemaan, jos esillä jotain oli...Kiitän jo etukäteen, jos joku viitsisi vastata :)
Esittelivät 5 ikonista kuskia ja heidän ajotyylinsä. Videot löytyy Need for Speed -ketjusta.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

CLp59aSW8AAm1nF.jpg:large


Kirjoittelen täältä messukeskuksesta, omassa hotellissa kun on DDR-meininki ja langaton verkko ei toiminut eikä kännykällään ole datailut sieltä aamulla onnistuneet.

Tänään käytiin läpi neljä tärkeää peli, lähes kaikkia pääsi vieläpä pelaamaan.

Quantum Break
Remedyllä on täällä oma korkeila sermeillä ympäröity esittelytila. Sijaitsee turvallisesti Microsoftin jättiosaston kupeella. Sinne sai jo heti aamusta jonottaa. Pelasivat yleisön edessä jo tutuksi tulleen vaiheen sillan ja laivan romun keskellä. Aikaa jekutettiin ja tasoloikka sai näin taas kulkea eteenpäin. Tässä se on vielä yksinkertaista. Sitten sirryttin tv-sarjan ja pelin yhdistelmään, jotka ovat toisiinsa sidoksissa vahvasti. Se mikä jäi tv-puolella hämäräksi avautuu taas pelissä, jossa sama kohtaus käydään läpi kolmannen osapuolen toimien kautta. Peli itsessään on jo melkoinen riski, mutta tv-sarjan kanssa panokset kovenevat entisestään. Toivottavasti palaset loksahtelevat kohdalleen. Lopuksi vielä jakoivat valkoisen pelipaidan.

Rainbow Six: Siege
Taas mentiin eilisen illan antamalla vakuuttavalla pohjalla. Sen verran oli oppinut, jottei yksin tohtinut kulkea. Tiiviissä paketissa niin hyökätessä kuin puollustaessa. Haudan takaa pääsee vielä tarkastelemaan valvontakameroita ja huutamaan tiimijäsenille vihjeitä vihun liikkeistä. Puollustajana tukin alkuun potenttiaaliset sisääntulon kulkuaukot kuten ikkunat ja ovet. Sihen vielä häirintälaite sotkemaan hyökkääjien yhteyksiä. Samalla havaitsin maassa hyrräävän vihulaisen vakoilulaitteen, jonka pystyi ampumaan rikki. Suojaan selkä seinää vasten ja odottamaan hyökkääjiä. Hyökkääjänä suojasin eteneviä ryhmän jäseniä tähtäämällä avonaisiin ikkunoihin ja tuloksellisesti. Sisälle päästyä korostui puuttuva kommunikointi, tässä sellainen ryhmä on tuomittu tappiolle jo ennen matsin aloitusta. Vastasi odotuksia.

The Division
Messujen ennätys jonotuksessa oli jo lähellä (2012, BF3, 3 tuntia 20 minuuttia). Tänään selvittiin reilulla parilla tunnilla ja odotus palkittiin aidolla pelikokemuksella. Tätä ennen kuitenkin briiffattiin messuja varten tehdyllä videolla. Kaksi ryhmää kohtaa toisensa Dark Zonella. Ensin noudetaan paketit ei kenenkään maalta ja sen jälkeen siirrytään kohtaan, jossa voidaan ampua helikopterilla valoraketti merkiksi noudosta. Tämän tietää myös vihulainen ja voikin jäädä odottamaan noutopaikalle siirtyviä maajoukkoja. Taistelut tapahtuvat suojan takaa rykäisyillä. Oma hahmoluokkani oli lääkintämies joka pystyu parantamaan ensiapu-kranaateilla (lentorata näkyy ennen heittoa) tai sitten ihan haavojen sitomisella lähietäisyydeltä. Näin jo lähes hautaan vajonnut nostetaan takaisin riviin taistelukuntoiseksi. Pakkaa sekottaa vielä koneen ohjaamat ryhmittymät, jotka antavat kunnon vastusta ainakin väsyneille jonottajille. Yksi ryhmä polttaa kaiken elottoman ja elollisen tieltään bakteeriinfiktioiden rajaamiseksi. Toinen ryhmä oli vankilasta karanneita rikollisia, joiden tarkoitusperät jäivätr vielä sangen epämääräiseksi. Lisäksi kentältä löytyy ilmeisesti neutraaleja hahmoja, jotka siirtyvät viholliseksi vasta heitä vahingoittaessa. En oikein ymmärtänyt mistä näiden agenttien kohdalla oli kysymys. Myös tässä ryhmänvälinen kommunikaatio auttaa paljon. Yksinäiset sudet on nopeasti laatikossa. Hahmolla pystyi varsin sukkelasti etenemään suojasta suojaan ja kiipeämään elementtien päälle. Äijät ei kuole helpolla, paljon saa porata päätä myöten. Pelikokemus vastasi odotuksia, vaikka se hauska tabletilla lentävä dronekuski olikin siirretty bittitaivaaseen.

Star Wars: Battlefront
Fanipojalle unelmien täyttymys päästä TIE-fighterin ja X-siipihävittäjän puikkoihin. Molemmilla lennettiin ja tuloksellisesti alun nappien ahkemisen jälkeen. Taikasana oli tähtäyken lukittaminen L2:lla. Tämän jälkeen ilmataistelu muuttui nautittavaksi ja lentäminen ilman invertteriä oli mahdollista. Pystyin pitkään seuraamaan vihulaista huolimatta ruuhkaisesta ilmatilasta, kyseesäs ei siis ole mikään lottoarvonta ampiaispesään. Kyseessä oli tämä Fighter Squadron -pelimuoto, jossa 10 vs. 10 joukkueet käyvät ilmataisteluja. Lentäminen on helppoa ja tilaa löytyy riittävästi. Koneen pääsee pikakorjauttamaan poimimalla maan pinnasta siihen liittyvän merkin. Alustana PlayStation 4 ja missään vaiheessa en havainnut mitään nykimistä tai ongelmia, edes räjähdyksissä jotka olivat sakeana ilmassa lentävää hävittäjää. Äänimaailma, tähtäyksen lukittumista kuvaavaa ääniefektiä myöten täydellisesti Tähtien Sotaa. Se kaivattu lentotaistelu on tässä. Ohjauksessa R2 ampuu laseria, R1 ohjuksen, L1 boostaa kaasua ja L2 lukittaa tähtäimen vihun ympärille, siksi aikaa kun pystyt pitämään lentovärkin tähtäimen rajojen sisällä. Lentomalli on täydet 360 joka suuntaan ja ilmatilaa löytyy. Juttelin vieressä pelanneen saksalaisen kanssa ja molemmat haluttiin vielä yksi matsi pliide, vaihdettin ohjaimia jotta tulee molempien osapuolien hävittäjät tutuksi. Imperiumin TIE on vain kurko sitä ulvontaa myöten. Yllätti positiivisesti, kun pääpaino itsellä on kuitenkin maataisteluissa sitten aikanaan.


Järjestäjät ovat lisänneet villien korttien myyntiä, muulla ei näitä jonoja voida selittää jo tänään keskiviikkona. Mitä ne tulevatkaan olemaan tulevina päivinä kun messut varsinaisesti alkavat? Enkä ole ehtinyt ensimmäistä hallia pidemmälle. Huomiseksi voisi ottaa tavoitteeksi Sonyn osasto heti aamusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Kölnin vieraille tiedoksi: Olemme täällä raatihuoneen torilla terassilla päivystämässä. Tunnistaa vanhasta tornista Domesta joen suuntaan etelään. Suihkulähde vieressä.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Päivä 2 takana ja mukaan mahtui sekä pettymys että onnistumisia.

Jos aloitetaan pettymyksestä niin se oli Ubisoft ja Divisionin jonotus. Oli tiedossa että tuolla Xbox fanfestin lätkällä piti päästä normijonoa nopeammin sisään mutta kun kysyin aiheesta henkilökunnalta niin ei normaaliin jonoon muiden kanssa. Toi ei sinällään paha kunhan kaikkia kohdellaan samalla tavalla. Mutta kun parin tunnin jonottamisen jälkeen huomaat, että muut fanfestin lätkän omistajat on koko parin tunnin ajan päässeet VIP jonon kautta sisään niin silloin tällainen puoliksi satakuntalainen ja puoliksi etelä-pohjalainen vetää herneen nenään, näyttää sisäistä keskisormea ja vaihtaa maisemaa vaikka edessä olisi ollut enää puolen tunnin jonotus... Eli Divisionia ei nähty ja en taida enää mennä itseäni kiusaamaan noihin Ubisoftin jonoihin varsinkin kun tämän päivän jonossakin menin kahteen kertaan 60 min markkerin ohi vaikka jono eteni tasaisesti eli ei ne edes kelloa tunne. Mistähän se muuten johtuu että useampana vuonna messujen pahan mielen aiheuttaja on aina ollut toi Ubisofti. Pitäkööt siis tunkkinsa, on tuolla muutakin nähtävää...

Sitten parempiin asioihin eli Ubisoft katastrofin jälkeen kohti ea:ta ja star wars battlefront ja tie fighterilla x-Wingin kimppuun. Aika kaaosta tuo taistelu ilmassa oli mutta hyvällä tavalla ja kyllähän tuosta tykkäsin vähän niinkuin hullu puurosta. Ja ne äänet, sitä oli kovasti täpinöissään kun tie fighterin äänet pöhisi kuulokkeista korviin ja laserit lauloi samalla tavalla kuin elokuvissa. Hauskaa, todellakin. Huomenna vois koittaa päästä testaamaan sitä toista moninpeli osuutta battlefrontista, ilmeisesti liittyy imperial walkereihin.

Tämän jälkeen oli vuorossa itselleni suurin positiivinen yllätys tähän mennessä eli Mirror's Edge Catalyst. En ennakkoon osannut tuolta odottaa oikein muuta kuin, että se olisi vaikea ja tylsä mutta demo muutti käsitystä täysin. Faithin ohjaaminen ei ollut alkuunkaan hankalaa ja liikkeet meni sujuvasti ja loogisesti. Jopa taistelu ilman aseita tuntui hyvältä vaikka vastapuolella olikin aseet vastassa. Tästä jäi demon perusteella kyllä todella hyvä maku ja jos tarina osuu kohdalleen niin tässä voi olla kyllä selvästi hankittava peli.

Viimeisenä testipenkkiin osui MGS5 Phantom Pain Konamin osastolla. En ole ennen pelannut MGS sarjaa mutta mukavan tuntuinen paketti se oli. Demossa piti koittaa hiippailla tukikohtaan mutta ampumiseksihan se meni omasta törmäilystä johtuen, kivaa se oli silti. Konamilla oli taas jonotusajat toiseen suuntaan ainakin tänään kun kyltin kohdalla luki 3h ja silti pelaamaan pääsi 20 minuutissa, onneksi koska pelisession jälkeen kello oli seitsemän ja messut menossa kiinni.

Messujen jälkeen oli vuorossa vielä Xbox fanfestin toinen osuus eli boat party rhein-joella. Musiikkia, ruokaa, juomaa ja hyvää seuraa. Voiko iltaa paremmin päättää, jos multa kysytään niin ei voi :D

Mutta nyt aika päättää tämä jotta jaksaa seuraavaan messupäivään. Dom kuittaa ja kiittää.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

attachment.php


Aaamukahvit juomassa ja tähän väliin joutaa kirjoittaa jotain ylös aamun peleistä. Vuorossa oli Sonyn osasto. Mielenkiinto kohdistui lähinnä multiplattereihin, yksinoikeudet eivät puhuttele siinä määrin että lähtisin jonottamaan.

Star Wars: Battlefront
Eilen ilmataistelua, tänään oli vuorossa sitten maajoukot. Kyseessä oli jaetulta ruudulta pelattu yhteistyömuoto. Tässä kaadetaan imperiumin lähettämiä aaltoja toisensa perään. Kuvakulman voi valita ensimmäisen ja kolmannen väliltä, otin luonnollisesti tämän lähellä jo olkakameraa olevan kolmannen persoonan. Puolta pystyi vielä vaihtamaan oikealta vasemmalle. Ohjaus tuli nopeasti selväksi; R1 rakettureppu, R2 ampuu laseria, L1 vaihdetaan ase ja L2 tähdätään. Lisäksi vielä kolmiosta saa suojakuvun hetkeksi ympärilleen. Kapinallisten riveissä siis mentiin ja vastaan tuli elokuvien Episodeista 4-6 tuttuja Stormtrooper-joukkoja. Välissä saattoi yllättä tämä kaksijalkainen AT-ST, jonka sai tuhottua yhdellä napakalla sinko-iskulla. Kyseessä oli hiekkaplaneetta ja tässä liikuttiin sen kapeissa uomissa.

Löysimme saksalaisen pelikaverin kanssa nopeasti rytmin ja läpäisimme demon ensimmäisenä. Kuolon korjatessa pääsee respaamaan uudestaan kentälle. Taistelutoveri näkyy elementtien läpi ääriviivoina. Ei mitään ihmeelistä säväreitä, tätä varten ei peliä kuitenkaan hankita.

Call of Duty: Black Ops III
Aamulla vielä selvisi lyhyellä jonotusajalla, joten sinne siis pelaamaan. Tuttua codia, ihmisten tilalla androidit/robotit. Tuplahyppyyn pääsi heti sisään ja pystysuoria pintoja pitkin oppi juoksemaan nopesti. Tässä ollaan nyypän näkökulmasta nyt perinteisen codin ja Advanced Warfighterin exoskeletonien välimaastossa. Seinää pitkin juostessa pystyy vielä tähtäämään ja niin tapahtuikin onnistuneella lopputuloksella. sähköä oli ilmassa ja äänimaailmassa, tämä on koneiden sota. Lopuksi vielä palkinnoksi t-paita ja beta-koodi PS4-versiolle.

Destiny: The Taken King
Amerikasta asti oli insinööri tullut peliä esittelemään. Hahmoluokat saanet jokainen oman alaluokkansa. Esittelyssä hän pelasi titaanilla lisärin ensimmäisen tarinatehtävän läpi. Uusia vihuja ja efektejä vilisi kentällä. Kaadetun Crotan isä on nyt hyvin hyvin vihainen ja vannoaa kostoa poikansa tappajalle. Huntteri on saanut jousipyssyn ja warlock sähkömyrskyn. Pelasimme verkkopeliä uudessa Mayhem -pelimuodossa, jossa superi ilmeisesti latautuu poikkeavan nopeasti. Jäin jalkoihin siinä tulimyrskyssä. Hahmoa ei voinut ehtinyt itse valitsemaan, vaan menin warlockilla jota en ole cruciblessa koskaan käyttänyt. Titaanilla olisi tullut jo rumaa jälkeä kentän pintaan. Lpuksi vielä koodi palkinnoksi, jolla aukeaa Blacksmith Shaderit ja vielä t-paita messuvieraan päälle puettavaksi. Kiitos Bungie, lopun taputukset kertoivat yleisön reaktioista nähtyyn ja koettuun.


Käytävät ovat täyttyneet loppuunmyydyn messupäivän vieraista. Namco Bandain Dark Souls III:n jono oli ylivoimaisesti pisin mitä täällä tänään nähnyt. Eikä toi MGS V:n kovin lyhyt ollut. Katsotaan minne tie vie. Hallejahan täällä riittää ja nyt on vasta nähty 1 1/2.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Täällä Kölnissä ulkolämpötila 35 astetta. Tietää nestetankkausta vielä ennen hotellille siirtymistä.

Edellisen päivityksen jälkeen käyty tarkistamassa seuraavat pelit:

Horizon: Zero Dawn
Esittivät sermien takana saman trailerin jonka tekivät E3:ssa. Todella vaikuttavaa edelleen ja musiikit taustalla hyvin emotionaaliset, joista mainitsinkin hollantilaiselle pelintekijälle hänen kysyessä tunnelmia esityksestä. Pelasivat vielä yleisön edessä saman kohtauksen joka on nähty aikaisemminkin. Eipä tässä tullut hullua hurskaammaksi. Hyvin on pysynyt salaperäisyyden verhossa yhä tänne asti.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Sitä on aikaa kun on edellisen kerran pelannut tätä sarjaa, joten näppäimet olivat hakusessa. Afganistanissa oltiin ja tarkoitus oli ilmeisesti päästä vihun tukikohdan läpi. Täällä päästiin ytimeen asti klassisella pahvilaatikolla. Lopulta hoksasivat ja oli aika napata laatikosta käsin läheinen vihu kuristusotteeseen ja lähteä tämä suojana ryömimään piiloon muiden aseiden edestä. Nukutin niin monta kuin ryömimiseltä ehdin ja lopulta kuitenkin tuli palveluksesta vapauttava niskalaukaus Ak-47:n toimittamana. Vielä kun olisi se pokelehti löytänyt ja sillä saanut jäädytettyä takaa-ajajat.

Overwatch
Ensimmäinen ja todennököisesti myös viimeinen PC-peli mitä tuli testanneeksi. Menimme arviolta 5 hengen porukalla verkkopeliä. Itse revolverisankarina, mukana myös kilpimies ja hiileri. Nopeatempoista objektipohjaista räiskintää hyvin värikylläisessä ympäristössä. Oma rooli jäi vähän epäselväksi, olinko panosten jakaja vai mikä tukimies. Kaikki pelin tekstit ja ääninäyttelyt tietysti saksaksi.

Homefront: Revolution
Räiskintää kapinallisten rivissä virkakoneiston hallitseman fasistijuntan sorron alla. Räiskintää, ei yhtään sen enempää.


Muuten kierrellyt pitkin ja poikin. Fanitavaraa myyvät kauppiaat olivat taas pontevasti paikalla myymässä rättejään ja figuureja. Etsin kovasti Bloodborneen liittyvää, mutta tuloksetta. Jäi kaupat tältä vuodelta tekemättä. Huomenna perjantaina tarkoitus heti aamusta juosta EA:n osastolle ja ottaa kolmannet tyypit Battlefrontista. Tällä kertaa kohtaus Imperiumin Vastaiskun lumiplaneetalta ja vastassa nämä AT-AT -jättiläiset. Haluan päästä reilun 10 vuoden tauon jälkeen lassottamaan jalat solmuun jälleen kerran. Toinen kohde tulee todennäköisesti olemaan Dark Souls III jonka haluaisin vielä nähdä varmistamaan taistelun nopeatempoisuus tyyliin veripoke. Jokaisen Gamescomin vakionumeroon kuulunut Ubisoftin Just Dance on filmattu talteen. Tästä keskustan ravinteleiden kautta hotellille ja video tuubiin. Palataan siis aiheeseen.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

attachment.php


Kotimaiset messujärjestäjät. Tässä teille mallia miten potenttiaalinen asiakaskunta otetaan haltuun koko vartalon elämyksellä: Wargaming.net. Lavalta sataa jatkuvasti messukrääsää, swagia, ja yleisöä huudatetaan ihan yhtenä kuorona. Firma, joka jakaa pelinsä imaiseksi ja uutta on tulossa tankkien lisäksi nyt myös sotalaivat; World of Warships. Joko ovat saaneet hövelin rahoittajan taakseen tai sitten pisnes on aidosti suurta. Niin oli myös messuosasto viime vuotiseen tapaan. Testasin tankkipelin mobiili- ja PC-versiot. Laivapeli näytti lupaavalta ja siihen täytyy palata jahka joskus saavat toimitettua Xbox Onelle asti. Pelikoneita on riittävästi, jotta jonoa saadaan liikuteltua hyvää tahtia. Jonottajia käydään lahjomassa ennen ja jälkeen pelikokemuksen. Lisäksi tietysti messutypyt lavalla ja sen ulkopuolella.

attachment.php


Kuvasta löytyy helposti tunnistettavien t-paitojen, lippiksen, palapelin, pelikorttipakkojen, bonus-koodikorttien (ilmaista prime-aikaa, invikoodeja, tankkeja, osia ym), 3D printattujen omien tankkien alennuskuponkien, jättikassin lisäksi myös pahvinen taiteltava virtuaalitodellisuuslasit älypuhelimelle. Sinne iOS tai Android-puhelin sisään ja pääsee pyörittelemään sovelluksessa tankkien sisäkuvia täydet 360 astetta pään liikkeiden mukaan.
 
Vastaus: GamesCom - Euroopan E3

Päivä 3 alkoi messujärjestäjän näyttävällä failauksella. Kun mullakin oli tuollainen päivälippu niin ponnekkaasti ohjattiin halli 11 sisäänkäynnille. Alku ei näyttänyt huonolta koska meitsin paikka jonossa oli ihan ok asemissa ovien avautumiselle. Mutta kun kello tuli kymmenen niin mitään ei tapahtunutkaan vaan ovet pysyivät kiinni meille. Porukassa oli kohtuullista hämmästelyä ja vasta kun kello lähestyi 10.20 niin silloin meillekin avattiin sisäänpääsy. Hallissa selvisi, että lipuntarkistuskoneet oli paskana ja meidät päästettiin sisään ilman että kukaan tarkasti lippuja. Ilmeisesti niitä oli koitettu korjata vielä kun ovien piti aueta ja kun ei saatu aamulla kuntoon päästettiin porukka sisään ilman tarkistusta. Illalla kun poistuin hallista oli noi koneet saatu kuntoon ainakin hetkeksi. Mikähän on tilanne taas huomenna aamulla :eek:

Mutta siis itse peleihin eli ensimmäisenä vuorossa oli Quantum Breakin demo. Hyvältähän tuo näyttää ja nyt esiteltiin myös sen tv-sarjan roolia pelissä. Tuossa tv osuudessa siis seurataan pahisten kannalta tarinaa ja siinä tehdään valintoja joilla on taas vaikutusta siihen miten peli etenee hyviksillä. Jos tuo toimii kuten demossa mainostettiin niin tämä pelin ja tv-sarjan kimppa voi olla yllättävän kova kombo. Itsellä hyvät fiilarit ja QB:n ennakkovaraus pysyy sisässä.

Seuraavaksi hämmästelemään Scaleboundin demoa. Mainostivat sen olevan hyvin aikaista koodia ja melkein heti tämän perään koko demo kaatuikin mutta pienen hetken päästä homma oli taas käynnissä. Tässähän seikkailu/taistelukimppana oli lohikäärme ja nuori mies jonka toinen käsi oli kyllä jonkinlainen siirrännäinen/mutaatio. Lohharin hahmonkehitys antoi sellaisia tuunaussäväreitä että oksat poikki. Jaa niin ilmeisesti miekkailu tarvitsee tuekseen musiikkia koska ennen taistelua päähenkilö laittoi kohtuullisen kokoiset kuppikuulokkeet korvilleen. Kyllä tästä hyvät fiilarit jäi eli pitänee seurata peliä jatkossa tarkemmin.

Sitten pikakokeilua Rare Replayn parissa Conkerin ja Perfect Darkin muodossa. Hyvinhän nuo toimi. Onhan tämä paketti sellainen kulttuuriteko, että oksat pois. Ja mitä tulee pelin pahvikansiin niin pitäisiköhän se huomenna ottaa mukaan ja kinuta siihen Raren henkilökunnan nimmareita... Tänään joku niin teki ja siitähän mä saman idean sain.

Seuraavaksi Fable Legends ja Villainin rooli. Vastassa neljän saksalaisen kaveriporukka. Vaikka turpaan tuli niin halvalla ne eivät suomalaista päänahkaa vieneet. Hauskaa tämä oli, ehkä vielä hauskempaa olisi ollut jos noi ei olisi pelanneet niin hyvin yhteen. Pitänee tämä ladata vielä kokeiluun kun tulee olemaan free to play kamaa. Hauskana yksityiskohtana tässä on cross-play tuki eli pc ja one pelaajat voivat riehua samassa pelissä keskenään.

Välillä vähän Forza6 ja Elite kontrolleria kun jäi se aiempi huono sadekeli kisa harmittamaan. No nyt sujui paremmin ja ei enää tarvi harmitella. Ja tuo Elite kontrolleri sopii koko ajan paremman tuntuisesti käsiin.

Sitten vuoroon astui Elite Dangerous Onella ja kyllähän tämä sellaiselta "avaruussankarin" märältä unelta tuntui. Aluksi oli vaikea hallita alusta mutta pikkuhiljaa siihen alkoi tottumaan paremmin. Kyllä tämä varmaan pitäisi hankkia mutta ei viitsisi millään alkaa kikkailemaan noiden lokaatio asetusten kanssa. Tämähän olisi saatavissa sen game previewn puitteissa Irlannin kauppapaikalta mutta katsotaan nyt.

Päivän päätteeksi oli vuorossa Star Wars Battlefront ja AT-AT taistelu Hothissa. Itselle tuo oli sellaista puolihauskaa koska joutui käyttämään näppis + hiiri komboa ja mä olen todella huono niiden kanssa. Muuttuu varmasti kokohauskaksi kunhan pääsee riehumaan oikean kontrollerin kanssa. Pieni ylläri oli, että meidän joukkueesta löytyi vielä muakin huonompi sankari. Pelissä olin siis kapinallis puolella ja voitto tuli kotiin. Potkimme siis ne imperialisti siat takaisin kiertoradalle ja Hoth jäi valloittamatta. :D

Muuten loppuaika meni hallikiertelyssä ja huomisen aamun agendan pohtimisessa. Jos suunnitelma natsaa niin joko Fallout 4 tai Just Cause 3 olisi aamupalaksi ja loppupäivän ohjelma rakentuu sitten jotenkin kunhan löytyy pelattavaa lisää...

Ja koska kello taas karkaa kovaa päättelen tähän ja unta palloon jotta jaksaa aamulla uuteen päivään helteisessä Kölnissä.
 
Ylös Bottom