Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gamespotin uskottavuus(?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Code
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Code

New Member
Ovatko Gamespotin arvostelijat PS2-fanipoikia? Viimeisin esimerkki State of Emergency...grafiikoista TÄYDET KYMMENEN PISTETTÄ. LOL. Dont get me wrong, peli näyttää ihan kivalta, ja joskus ruudulla olevat 100-200 hahmoa on ihan kunnioitettava saavutus mutta:

Täyden kympin grafiikat

"muutaman" polygonin hahmot, pallukka-varjot, PS1-ajalta peräisin olevat räjähdykset....TÄYDET kymmenen pistettä oujee.

Noh Gamespot on sanonut että he antavat pisteensä ottamalla huomioon konsolin mahdollisuudet eli voihan tämän käsittää niin ttä nuo todella ovat kympin graffat PS2:lla. Itse uskon kuitenkin enemmän tuohon fanipoika-asetelmaan, PS2 pystyy paljon parempaan grafiikkaan.

Jep, en ole peliä nähnyt livenä, voi olla että olen myös täysin väärässä. Ja jos ei puhuta vain graffoista, peli vaikuttaa todella mielenkiintoselta.

uskon että tuo 100-200 hahmoa samaan aikaan ruudulla vaikuttaa aika tavalla tuohon graafiikan arvosanaan sillä monessako pelissä todellakin on noin monta hahmoa samaan aikaan ruudulla ja toiseksi jos grafiikka on vielä täysin sulavaa eli ruudunpäivitys ongelmia ei ole lainkaan niin kyllä se ansaitsee 10...sitä paitsi joku oli tutkinut gamespotin ja ignin arvosteluja ja siitä selvisi että ign antoi lähes jokaiselle pelille paremmat arvosanat kuin gamespot...onko joku muuten jo pelannut kyseistä peliä meinaan ei jostain gamespotin videoista tai screenshoteista näe millaista se grafiikka todellisuudessa on...ne screenshotit on aivan luokattomia eikä videotkaan kauas jää...

Jostain olen kyllä lukenut, että vaikka GameSpot onkin multiformaattisaitti, niin kaikki tai ainakin suurin osa sen työntekijöistä pitää PlayStation 2:ta ylivoimaisesti parhaana pelikoneena.

En itse allekirjoita, kun en GameSpottia käytä tai lue, mutta aika mielenkiintoinen ajatus sinänsä.

- Esa

Tai sitten arvostelioiden tilille on rupsahtanu x määrä rahaa... TAI he ovat löytäneet LSD:n salat... ainakaan tosta "coden" kuvasta ei voi antaa täyttä 10 millään... sairasta =)

joten uskon niinkuin monet muutkin, että he ovat huomanneet enginen rasitus keston olevan kovaa luokkaa...

edit : typ0

Itse seurailen ehkä eniten kaikista pelisaiteista juuri GameSpotia, mutta kuten kaikkien saittien kohdalla, juttuihin pitää suhtautua vähän varauksella, sillä jokaisellahan on aina oma mielipiteensä. Se, että suosiiko he PS2:ta, saattaa olla, mutta enpä ole tuohon hirveästi kiinnittänyt huomiotani, sillä ihan asiallisia lukemani arvostelut muillakin konsoleilla on ollut.

Ja mitä tulee tuohon State of Emergencyn grafiikoihin, niin itse antaisin ainakin näiden kuvien perusteella 8 tai ehkä 9, mutten kymppiä... Mutta tässä arvostelijan perustelut kympille:
"While the levels don't look terribly out of the ordinary and the player models don't look especially robust, the game can put somewhere around 150-200 people onscreen without any frame rate trouble at all. Add to this little graphical effects, such as some nice-looking fire and explosions, and you've got a technical marvel that manages to look quite good along the way. Without the ability to put this many people onscreen, the game would lose a lot of its impact--there's nothing quite as satisfying as launching a rocket or grenade into a huge crowd of people and watching the blood and limbs fly"

No noista räjähdyksistä voisin olla ehkä hiukan eri mieltä tuon kanssa ;)

te ette näköjään vieläkään tajua että noi gamespotin kuvat on aina ollu päin vittua ainakin ps2 pelien osalta ja se on totuus...syy minkä takia xboxin pelien kuvat näyttävät paremmilta johtuu siitä että microsoft on antanut paremmat kuvankaappauslaitteet gamespotille ja muillekin pelisivustoille mut älkää nyt herran tähden arvostelko grafikoita gamespotin kuvien perusteella...kuten sanottua lopullisen arvion voi tehdä vasta kun on nähnyt itse pelin ja pelannut sitä...mut aika naurettavaa ruveta heittämään ilmoille jotain lahjonta syytteitä sen takia et peli sai 10 grafiikasta...saihan halokin enemmän pisteitä kun FFX, MGS2 tai GTA3 joten tästä voimmekin siis päätellä että microsoft ojensi ison kasan rahaa gamespotille vai kuinka?

Originally posted by Neidhart
te ette näköjään vieläkään tajua että noi gamespotin kuvat on aina ollu päin vittua ainakin ps2 pelien osalta ja se on totuus...syy minkä takia xboxin pelien kuvat näyttävät paremmilta johtuu siitä että microsoft on antanut paremmat kuvankaappauslaitteet gamespotille

hehe. Samanlaista suttua lähes aina Gamespotin kuvakaappaukset ovat, turha väittää että Xboxilla olisi parempilaatuisia kuvia siellä. Tässä esimerkki malliksi Halon "todella laadukkaista Microsoftin lahjomilla laitteilla" otetuista kuvista Gamespotissa.

Halo

Ja kyllä suttusistakin kuvista jonkinmoisen käsityksen saa miltä peli tarkkana omalla telkulla näyttää, käyttää vain vähän mielikuvistustaan.

Ymmärtäisin Emergencyn kympin jos grafiikka olisi edes samaa tasoa kuin GTA3:ssa, eli olisivat saaneet ne 100 pikku-ukkoa ruudulla GTA3-graffoilla. Mutta nyt siellä vilistää neljällä värisävyllä ja erittäin vähillä polygoneilla toteutut ukkelit köyhien maisemien seassa ja jotain hemmetin 80-luvun sprite-pohjasia räjähdyksiä näyttäis olevan mukana. Olisivat sitten tehneet samantien ukoista tikku-ukkoja ja laittaneet TUHAT huligaania kaduille yhtäaikaa ;). btw, onko jossain screenshottia Emergencystä missä oikeasti olisi 100-200 hahmoa ruudulla yhtäaikaa? Itse en pikasella etsimisellä löytänyt.

saihan halokin enemmän pisteitä kun FFX, MGS2 tai GTA3 joten tästä voimmekin siis päätellä että microsoft ojensi ison kasan rahaa gamespotille vai kuinka?

Uuh meni yli hilseen. Halo sai Gamespotissa grafiikoista ysin, MGS2 kympin. Tais antaa MS liian vähän rahaa Gamespotille... ;)

Itse en siis syyttänyt ketään lahjonnasta, ainoastaan Gamespotin puolueettomuuden asetin kysenalaiseksi. PS2:n Tony Hawk 3:n täysi suora kymppejä on vastaava esimerkki. Nätti peli sekin, mutta täysi 10? joojoo.

Tulevassa Gun Metalissa on ajoittain 50-100 alusta/sotilasta/hahmoa yhtäaikaa ruudulla, mutta tuskin tulee saamaan Gamespotilta kymppiä eikä pelissä käytetä tikku-ukkoja tai tylsiä maisemia. Ja eikös myös Cuben Rogue Squadronissa ole kans aika mukava määrä kohteita ruudulla yhtäaikaa?

Gunmetal
Gunmetal2
GunMetal3

Ja kun toi Emergency ei ole edes PS2-peliksi erityisen kaunis, niin miksi 10-pistettä? Ei kai tosiaan vain sen takia että monta ukkelia ruudulla? Tuo Gunmetalkaan ei ole tulevien Xbox-pelien kauneimmasta päästä, otin sen vain esimerkiksi kun se tuli ekana mieleen missä on paljon hahmoja ruudulla.

EDIT: IGN antoi 7.5-pistettä grafiikoista (overall oli 8.3) State of Emergencylle. Halleluja, ihme on tapahtunut, Gamespot ja IGN arvostelut menivät päinvastoin kuin normaalisti :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
grafiikoista TÄYDET KYMMENEN PISTETTÄ.

Oliko toi joku N64-peli?

Ai ei? Hyvä. Ehdinkin jo ihmetellä kun on N64:llä yleensä laadukkaampia tekstuureja ja tarkempia 3D-hahmoja nähty. Vai pitäisikö puhua tekstuureista ollenkaan.. osalla noista jampoista ei ainakaan vaatteissa tuntunut suuremmin tekstuureja olevan, kun näytti pelkiltä väritetyiltä polygoneilta ;)

We salute you, GameSpot!

voiko tyhmempää enää olla lol...tarkotin kokonaispisteitä enkä mitään grafikoita...ja vaikka ign antoikin tällä kertaa vähemmän pisteitä niin kuitenkin yleisesti ottaen ign antaa ps2 peleille paremmat pisteet kuin gamespot ja muutenkaan sä et näyttänyt edes tajuavan miksi mainitsin että ign antaa yleensä korkeammat pisteet....no jos gamespot on muka teidän mielestä jotain ps2-fanipoikia ni mitä ignin arvostelijat muka sitten on...mun mielipide on ettei kumpikaan suosi ps2:sta...en ole myöskään samaa mieltä kanssasi siitä että muka suttuisista kuvakaappauksista näkee kuinka hyvää grafiikka on...

voiko tyhmempää enää olla lol...tarkotin kokonaispisteitä enkä mitään grafikoita...

Aloitin tämän ketjun koskien Gamespotin grafiikoille antamia pisteitä. Kokonaispisteet on ihan toinen juttu, niihin kun vaikuttavat myös muut osa-alueet grafiikan lisäksi. Kyllähän mä sen tajusin että yritit tarkoittaa kokonaispisteitä mutta se ei ole tämän threadin syy eikä aihe. LOL

en ole myöskään samaa mieltä kanssasi siitä että muka suttuisista kuvakaappauksista näkee kuinka hyvää grafiikka on...

No et taida olla kovin kauaa screenshotteja katsellut kun silmäsi ja mielikuvituksesi ei ole harjaantunut katselemaan suttusia kuvia ja niistä päättelemään miltä peli ehkä näyttäisi ns.livenä. Kyllä sen sutunkin takaa näkee onko pelin grafiikka hyvää, keskinkertasta vai huonoa. Ei ne textuurit ja polygonit nyt kokonaan sen sutun taakse katoa.

Höm, enpä noissa Gunmetalin screenshoteissa pikaisesti lasketuna löytänyt kuin korkeintaan 15 alusta kerralla ruudulla.
Missä ne sadat pikku-ukkelit on????

Ja missä sen robotin varjo?

Aika autioita ovat Gunmetalin maisemat.

Originally posted by juupajaapa
Höm, enpä noissa Gunmetalin screenshoteissa pikaisesti lasketuna löytänyt kuin korkeintaan 15 alusta kerralla ruudulla.
Missä ne sadat pikku-ukkelit on????

Ja missä sen robotin varjo?

Aika autioita ovat Gunmetalin maisemat.

Katos Juupajaapa herännyt luolastaan, moro vaan. Silmissä vikaa tuntuu olevan edelleen, luulis että se PGR vs MSR väittely olis jo töhnät sun silmistä karistanut.

Siinä ekassa GunMetal-kuvassa on pelkästään ne mainitsemasi vain 15 alusta ilmassa, lisäksi maassa on kymmeniä pieniä yksiköitä, ne on niitä ruskeita pikkusia, pari niistä tähtäimellä maalattuna ruudussa vasemmalla. Mutta tuskin niitä näet, kun et ensimmäisellä vilkasullakaan nähnyt.

Kyllähän robotilla varjo on, se on vain lyhyt...katsoitko kuvia ollenkaan? Ja tästä ei ollut mulla tarkotus tehdä PS2 vs Xbox eikä etenkään GunMetal vs State of Emergency väittelyä, vaan kritisoida Emergency grafiikkojen saamia pisteitä Gamespotissa, tuntuvat olevan siellä melkein yhtä kovia fanipoikia kuin sinä juupajaapa. :D

Asiastaan kolmanteen, HYVÄ SUOMI, jo 5-0! :D

Viimeksi muokannut moderaattori:
no kyllä sinäkin oot aika selvästi ''fanipoika''...

JEP. Niin olenkin. Mutta vaikka olisikin fanipoika ei se tarkoita sitä että on pakko haukkua toisen konsolin kaikki pelit paskaksi, koko konsolin paskaksi ja tekee "vertailuja" parinkymmenen pelin välilllä joita ei ole koskaan edes pelannut ja tietysti vertailun toisen osapuolen pelit ovat kaikki parempia.

Kuten sanoin ensimmäisessä viestissä tässä threadissa:

"en ole peliä nähnyt livenä, voi olla että olen myös täysin väärässä. Ja jos ei puhuta vain graffoista, peli vaikuttaa todella mielenkiintoselta."

Voisin lisätä tohon vielä että peli näyttää erittäin hauskalta. Toivottavasti vain ei ole niin yksitoikkonen mitä jotkut väittävät. Jos mulla olisi vielä PS2, Emergency voisi olla ostolistallani.

Mulle ei ole väliä lukeeko konsolin päällä atari vai sony, riittää että itse peli on hyvä. Ja jälleen kerran, itse itseäni toistaen, tässä en arvostellut PS2:sta, vaan gamespotia ja Emergencyn graffoja. Kivaa kun saa aina selitellä ettei joku vetäisi hernettä nenäänsä.

:rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Kivaa kun saa aina selitellä ettei joku vetäisi hernettä nenäänsä.

Jos et halua selitellä kirjoituksiasi, niin ehkä sinun ei kannattaisi kirjoitella Konsolisota-palstalle lainkaan.. :p

- Esa

Originally posted by Esa Mäkijärvi

Jos et halua selitellä kirjoituksiasi, niin ehkä sinun ei kannattaisi kirjoitella Konsolisota-palstalle lainkaan.. :p

Erittäin hyvin sanottu siellä taka-vasemmalla. ;)

No joo, nyt näen ne Gunmetalin ukkelit siellä maastossa, mutta ei niitä vieläkään ole kuin joku kymmenen.
Lisäksi ne ukkelit näyttävät tosiaan tikku-ukoilta tyhjähkössä maastossa.
PS2 Dropship pystyy samaan jos ei parempaankin.

Ja Code, älä vaan seuraavaksi sano että Gunmetal käyttää bumpmappingia maastossa, koska se ei ole bm vaan tavallinen tekstuuri joka äkkiseltään näyttää bumpmappingilta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
No joo, nyt näen ne Gunmetalin ukkelit siellä maastossa, mutta ei niitä vieläkään ole kuin joku kymmenen.
Lisäksi ne ukkelit näyttävät tosiaan tikku-ukoilta tyhjähkössä maastossa.
PS2 Dropship pystyy samaan jos ei parempaankin.

Vitsailetko?
Dropshipin grafiikat ovat kokonaisuudessaan lähinnä säälittävät ja siinä olevat tikku-ukot ovat aivan järkyttävän näköisiä 2d-spriteja.

Originally posted by nakkerton

Vitsailetko?
Dropshipin grafiikat ovat kokonaisuudessaan lähinnä säälittävät ja siinä olevat tikku-ukot ovat aivan järkyttävän näköisiä 2d-spriteja.

Ei juupajaapa vitsaile, hän näköjään selvästi uskoo itse juttuihinsa ja ajamaansa asiaan, paha siinä hänelle mitään on yrittää selittää kun usko on niin sokea. Vaikuttaa vähän siltä ettei hän edes pelaa tai tiedä mitään peleistä mistä jutuissaan puhuu. Aika "vakuuttavaa" trollausta IMO.

Ylös Bottom