Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameStop / EB Games (vanha ketju / suljettu)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xbugs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Ai jaa. Mulla on kyllä asiasta toisenlaisia kokemuksia.
Sitten kannattaa jatkaa asiomista siellä. Gamestoppihan hyvittää käteisenä 80% pelien vaihtoarvosta, mutta kannattaa varata joku peli ja 30min päästä mennä peruuttamaan kauppa niin saa sen 120% :) Ei vaan taida onnistua kaikissa paikoissa :I
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Sitten kannattaa jatkaa asiomista siellä. Gamestoppihan hyvittää käteisenä 80% pelien vaihtoarvosta, mutta kannattaa varata joku peli ja 30min päästä mennä peruuttamaan kauppa niin saa sen 120% :) Ei vaan taida onnistua kaikissa paikoissa :I

Mitähän ihmettä sä oikein viisastelet? :confused: Eihän tuossa tapauksessa ollut kyse mistään perusteettomasta kaupan purusta.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Ai että jo maksetun tuotteen toimitusajan venyminen yli puoli vuotta ei ole pätevä syy?

Oletin että Xbugs on peruuttanut vaihtopeleillä ennakkovaranneensa pelin, ja saanut käteisenä rahat. En nyt puhunut tuosta AITD tapauksesta.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Oletin että Xbugs on peruuttanut vaihtopeleillä ennakkovaranneensa pelin, ja saanut käteisenä rahat.

Tarkennetaan nyt sen verran, ettei tule väärinkäsityksiä.

Ensinnäkin euron vaihtotarjouksella ennakkotilatun pelin vaihtaminen toiseen saman hintaiseen tuotteeseen on aina onnistunut ilman ongelmia, jos ennakkoon tilatun pelin toimitus on viivästynyt.

Kerran taas kävi niin, että vaihtotarjouksella tilatun pelin hinta halpeni ennen sen ilmestymistä. Tilaushetken hinta oli ollut sen verran korkea, että olin maksanut vaihtopelien ja euron lisäksi ylimääräistä välirahaa. Gamestop ei suostunut palauttamaan tarpeettomaksi käynyttä välirahaa, eikä mun taas tehnyt mieli maksaa ylihintaa. Siispä peruin ennakko-ostokseni. Peruutuksesta joutui kyllä jonkin verran vääntämään ja kompromissiratkaisu oli, että kuittasin kylmän käteisen sijaan halvempihintaisen tuotteen sekä hinnanerotuksen kattavan lahjakortin.

Molemmissa tapauksissa ennakkomaksetun tilauksen peruuttaminen on siis kuitenkin onnistunut. Vaihtopelien laskennallisen arvon muuttaminen käteiseksi ei sen sijaan varmastikaan onnistu, ja tätä Avisopkin varmaan on tarkoittanut.

(Omat kokemukseni kumpuavat Helsingin Pelijumeista.)
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Kertaalleen jo kävin juttelemassa. Silloin kysyin ihan vaihtoa > ei onnistu.

No nyt kun sen jälkeen on tullut uusi viivästyminen, niin tarkoituksena on tosiaankin poiketa paikan päällä. Uskon kyllä myös että mielummin vaihtavat varauksen toiseen kuin rupeavat kauppaa purkamaan.
rahaa ei kyllä tule takaisin, mutta toiseen peliin kyllä voi vahtaa täällä vantaa jumbossa, (ainakin viimeksi kun kysyin) että voidaan vaihtaa nämä 1 vaihtotarjouksen tilattu pelit toiseen pelin mikäli se myöhästyy paljon esim. final fantasy XIII ps3:lle. Ja muut jotka julkaisu on jo varmistettu ja jotain kuukausi eroja ei kyllä vaihto onnistu.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Onpas kyllä paljon hämärää juibaa ja väärin toimittuja tilanteita.

Nothingille voin sanoa suoraan, et saa 70 euroa takaisin vaatimalla kaupan purkua. Mutta mikäli peli myöhästelee "jatkuvasti" tai julkaisu siirtyy tuntemattomaan ajankohtaan, on asiakkaalle yleensä kuulunut antaa tsäänssi vaihtaa pelivaraus toiseen.

XBugsin olisi kyllä pitänyt iskeä nyrkkiä pöytään, sillä mikäli on maksanut ylimääräistä, kuuluisi se myös saada takaisin.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Nothing:
Kannattaa tuohonkin kauppaan niistä kuluttajan oikeuksista ja suojasta mainita, jos ei tehoa niin vie asia eteenpäin. Ihan selkeä tapaus kyseessä.

Nuo kaupat voivat noita omia käytäntöjään ja sääntöjään selittää vaikka kuinka pitkään, se että haluaako ne kootut selitykset niellä vai vaatia omat oikeutensa, on sitten jokaisen oma päätös.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

onko Gamestop myymälöillä sähköposteja? niitä ei ainakaa laimeilla sivuilla näy..
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

XBugsin olisi kyllä pitänyt iskeä nyrkkiä pöytään, sillä mikäli on maksanut ylimääräistä, kuuluisi se myös saada takaisin.

Mieluummin argumentoin järkiperustein asialliseen sävyyn, vaikka nyrkillä toki on tietty painoarvonsa silläkin. :)

Mutta tässä tapauksessahan sanallinen vääntö tuotti halutun lopputuloksen ja sain ylimääräisen investointini takaisin. Tokihan omalta kannaltani olisi ollut vielä parempi saada rahat seteleinä lahjakortin sijaan, mutta tulin sen verran vastaan, kun liikekin jousti omista toimintatavoistaan.

onko Gamestop myymälöillä sähköposteja? niitä ei ainakaa laimeilla sivuilla näy..

Kyllä tieto myymälöihin kulkee myös sähköisiä reittejä ja tokihan ainakin maaorganisaation yläportailla on henkilökohtaisetkin firman sähköpostiosoitteet, mutta ne eivät ole julkisessa jakelussa. Kun henkilöstö ei lupauksistaan huolimatta aina edes soita saapumisilmoituksia puhelimitse, ei kannata kuvitella että firmasta löytyisi innostusta sähköpostipäivystykseen.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Missä liikkeessä asioit? Mietin vaan, että onnistuisiko GTA IV-varaus vaihtaa vaikkapa Metal Gear Solidiin. Keillä ja missä liikkeessä on vaihto on onnistunut?

Itse vaihdoin GTAIV varaukseni Hazeen ja hienosti onnistui. Liike oli Gamestop Iso-Omena. Muutenki saanu vaihdettua aina tarpeen mukaan noita aiemmin tehtyjä vaihtopelivarauksia muihin peleihin.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Onko kenellekään tullut mitään sanomista kun on varannut useamman GTA 4:n?

Itse vein tänään Beowulfin ja Surf's Upin GTA-vaihtoon. Myyjä kommentoikin samantien, että netistä tilattuja pelejä. Sitten naureskeltiin asialle ja juteltiin mukavia. Kyseli vielä oikein, että mistä kannattaa tilata ja mihin hintaan näitä saa.

En minä kovin montaa meinannut hankkia, mutta muutaman kuitenkin, kun kerran edullisesti saa.

Samalla voisi kysäistä onko kenelläkään tarkeempaa tietoa Lahden liikkeen avajaisista kuin että keväällä pitäisi tapahtua?
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Onko kenellekään tullut mitään sanomista kun on varannut useamman GTA 4:n?

Itse vein tänään Beowulfin ja Surf's Upin GTA-vaihtoon. Myyjä kommentoikin samantien, että netistä tilattuja pelejä. Sitten naureskeltiin asialle ja juteltiin mukavia. Kyseli vielä oikein, että mistä kannattaa tilata ja mihin hintaan näitä saa.

En minä kovin montaa meinannut hankkia, mutta muutaman kuitenkin, kun kerran edullisesti saa.

Samalla voisi kysäistä onko kenelläkään tarkeempaa tietoa Lahden liikkeen avajaisista kuin että keväällä pitäisi tapahtua?

Itelläni varauksessa 5 GTAIV:sta. Alunperin niitä oli kuusi. Ei ole missään vaiheessa tullu mitään sanomista. Eihän se myyjille kuulu pätkääkään.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Niin minä vähän ajattelinkin. Ainakin toivoin.

Jos olisi oikein moraaliton, voisi noita varata monta ja myydä sitten julkaisupäivänä alaikäisille hirmuiseen hintaan.

Mitä itse peliin tulee, en ollut siitä hirmuisen kiinnostunut vielä alkuvuodesta. Nyt kuitenkin kaiken tämän hehkutuksen jälkeen olen tullut tulokseen, että pakkohan se on ostaa. En odota mitään mullistavaa, mutta erinomaista peliä joka tapauksessa.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Jos olisi oikein moraaliton, voisi noita varata monta ja myydä sitten julkaisupäivänä alaikäisille hirmuiseen hintaan.

Ei oikein gamestoppiin tämä viesti liity, mutta sanonpa vaan, että alaikäiset tilaavat mitä todennäköisimmin GTA:nsa nettikaupasta julkkarina. Siellä mitään henkkareita kysellä ja postitus kotiin kirjeitse.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Onko kenellekään tullut mitään sanomista kun on varannut useamman GTA 4:n?

Itse vein tänään Beowulfin ja Surf's Upin GTA-vaihtoon. Myyjä kommentoikin samantien, että netistä tilattuja pelejä. Sitten naureskeltiin asialle ja juteltiin mukavia. Kyseli vielä oikein, että mistä kannattaa tilata ja mihin hintaan näitä saa.

En minä kovin montaa meinannut hankkia, mutta muutaman kuitenkin, kun kerran edullisesti saa.

Samalla voisi kysäistä onko kenelläkään tarkeempaa tietoa Lahden liikkeen avajaisista kuin että keväällä pitäisi tapahtua?

Tänään kun kävin ostamassa Condemnedin Sellon stopista, vein samalla kolme turhaa peliä hyllystä ja hetken kyllä katsoi varattuja pelejäni (kolme GTA:ta, nyt neljä). Luultavasti meinasi kommentoida asiaa, mutta jätti kuitenkin sanomatta. Luultavasti tullut yleiseenkin tietouteen tuo noiden GTA:jen massavaraukset.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Tänään kun kävin ostamassa Condemnedin Sellon stopista, vein samalla kolme turhaa peliä hyllystä ja hetken kyllä katsoi varattuja pelejäni (kolme GTA:ta, nyt neljä). Luultavasti meinasi kommentoida asiaa, mutta jätti kuitenkin sanomatta. Luultavasti tullut yleiseenkin tietouteen tuo noiden GTA:jen massavaraukset.
eihän tarjouksessa ole sanottu, että kuinka monesti gta 4 tarjousta saa käyttää? :D
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Joo ei mullekaan ole sanottu mitään. Neljä GTA:ta varattu ja teen ainakin vielä pari varausta. Yksi itselleni ja loput kavereille. Xbox Live-tutut jotka asuat sellaisilla paikkakunnilla jossa ei ole Gamestopia lähettävät pelinsä minulle ja vaivanpalkaksi saan lahjakortit. Pian vois jo GT5 Prologuen hakea. :)

E: Turun liikeen asiakaspalvelua pitää kyllä oikeasti kehua. Etenkin se punatukkainen mies osaa asiakaspalvelun jalon taidon.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom