Vastaus: EB Games Suomeen
Corca sanoi:
Luonnollisestikin suorittavat kampanja-aikana tehdyt vaihtokaupat kampanjahintaan, kun ottavat kaupan sinetiksi euron ja antavat maksukuitin käteen. Maksukuitissa lukee mitkä pelit on vaihtoon annettu, niistä kertyvä kampanjasumma sekä saatavan pelin nimi. Ei mitään epäselvää pitäisi olla tässä liikkeen tai ostajan välillä.
Kyllä, kolmesta pelistä hyvitetään 3 x 24,63 + veloitetaan 1e. Multa löytyi kolme vanhaa PS2-peliä, itse konsoli ja muut myyty eli pääsimpähän eroon. Sanoivat varaamastani Mario Galaxystä, että hinta varmistuu julkaisussa ja julkaisu on loppuvuonna. Jos on yli, pitää maksaa ylimenevä, jos alle, niin hyvittävät sen takaisin. E Z DUZ IT. Hyvin homma toimi myös kesällä, kun vaihdoin PS2-pelejä Wiihin, viisi peliä ja niistä se hinta vähän alle pariin sataan. PS2 pelejä oli isompi nippu ja ystävällinen myyjä otti sielä vielä heille arvottomimmat pelit, kun itse ajattelin niiden poimivan juuri ne parhaat päältä...
Minulta sattui nuo kolme löytymään. Muutoin en vanhoja GC-pelejäni luovuta, kun peleille löytyy käyttöä. Koen häviäväni enemmän, jos vien kolme hyvää (vaikkakin vanhaa peliä vaihtoon) yhdestä uudesta - vuoden päästä sekin on "vanha" ja pelikirjasto olisi tyhjä

. Eri asia, jos hyllyltä löytyisi jotain hirveää kuonaa, niin ilman muuta vaihtoon. Alelaarikikkailu taas ei tulisi mieleenkään, mutta en tietenkään tuomitse, jos joku näin tekee. Tarjouksen asettajan päänvaiva se on, ei mun. Henkilökohtaisesti, tuo on mulle harmaata aluetta ja vaikka suurestä liikkeestä onkin kyse, niin en mä tuohon lähde. Metroid olisi tietty vielä järkevä varata, jos olisi vaihtopelejä, mutta mm. sen kohdalla täytyy kaivaa kuvetta

.
En tiedä kuinka paljon kalliimpi olisi lyödä pari Hesarin etusivun mainosta verrattuna tämä kampanja, mutta niinhän sitä on uutisoitu, että ei se panostettu rahamäärä mainonnassa merkkaa, vaan näkyvyys. Jos firma haluaa murtautua Suomen markkinoille, niin jotain merkittävää kampanjaa varmaan olikin tarkoitus tehdä, vaikka periaatteessa vanhojen FRS:en vanavedessä tullaankin. Vaikea sitten täältä kadun miehen tasolta sanoa, miten hyvin tämä kampanja tuo firman asiakkaiden tietoon ja tavoittaa väkeä (ja oikeaa ostajakuntaa, jatkon kannalta). Varmasti näitä ihan hyviäkin pelejä tuodaan, joissa katteet on kohdillaan ja kenties joku isä tai äiti voi roudata vaikka jälkikasvun xbox-pelit uusiin jne ja ostaa samalla konetta ja tilpehööriä. Myyjät varmaan tietävät paremmin, kuinka onnistuneelta kampanja tuntuu tiskin toisella puolen, valkokauluksiset sitten vuoden päästä sanovat varmaan oman arvionsa. Tätä lukiessa saa kyllä vähän yksipuolisen kuvan