Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Varasin ekaa kertaa viiteen vuoteen fyysisen pelin etukäteen. Soittavatko vasta julkaisupäivänä Gamestopista joskus puolenpäivän aikoihin vai saako RDR2:sen haettua heti aamusta, kun liike aukeaa?
Tähän mennessä Hyvinkäällä ovat ainakin soitelleet aina muutamaa arkipäivää etukäteen, että muistathan hakea ennakkovarauksesi. RDR 2 tosin on varmaan sen verran paljon ennakkovarattu tapaus, että välttämättä eivät ehdi kaikille etukäteen soitella. Lisäksi tänä syksynä ainakin Hyvinkäällä ovat isojen julkaisujen kohdalla avanneet liikkeenkin jo klo 8 normaalin klo 10 sijaan. Näin tapahtui ainakin Spidermanin ja Tomb Raiderin kohdalla. Noista aukioloajoista en muiden kaupunkien liikkeiden osalta tiedä, joten se kannattaa varmistaa etukäteen. Aivan varmasti oman kopiosi kuitenkin saat aamulla heti, kun liike aukeaa. Ilman logistisia onnettomuuksia GameStop saanee omat RDR 2-kopionsa viimeistään paria päivää ennen julkaisua.
Dodiin, nyrkki sit pelin haun aika. Tai no vaimo meni hakemaan, eikä tiennyt muuta kuin et peli + pallo piti hakea.Jännä miten gamestop haku vaati menemään pari sivua eteenpäin, jotta löytyy gamestop ketju.
Mut juu, kävin varaamassa tänään muksuille Lets Go Pikachun ja pokepallon.
Molemmat 70e, tai yhdessä 120e.
Pelille kamppis: 2 peliä vaihtoon ja eurolla peli. Paketille ei mitään kamppista laisinkaan. Ja pelkälle pallolle ei osannut sanoa onko vai ei.
Yritti soittaa useampaan myymälään ja kysyä asiaa, mutta ei saanut ketään kiinni. Tarjouslehtisissä jne oli pallon kuva, mutta ei ollut listattuna kamppikseen.
Lopulta myyjä tajusi sen, että hän lyö koneelle ja katsoo..no siihen oli sama euron kamppis.
Joten paketille ei kamppista, mutta yhteensä 4 peliä ja 2e, saa molemmat.
Okei tämä ok. Myyjä ihmetteli tosin itsekin, että yleensä spessu versioille on sama tarjous mut maksettavaa 19,95, nyt sitäkään ei ollut.
Säädin kassalla todella kauan ja pahoittelin välillä säätämistä kun takana alkoi jonoa olemaan enemmänkin. Myyjä kuitenkin palvelu kaikessa rauhassa ja pahoitteli mun jälkeen tuleville viivästystä. Hienosti kuitenkin kaiken säätämisen keskellä piti malttinsa.
Itekki on aikalailla tehny tätä, et vien just noihi kamppiksiin käyviä pelejä ja saan aina sen uuden sitten. Harvoin ostan mitään suoraan rahallaTosi harmi, jos GS menee ihan tyystin konkurssiin ja liikkeet loppuvat Suomestakin. Vaikeuttaisi omaa "pelidiilaamista" huomattavasti, kun viimeiset kaksi konsolisukupolvea on kuitenkin pelaaminen mennyt niin, että suurin osa läpi pelatuista peleistä on liikkeessä vaihtunut eteenpäin, kun seuraavia pelejä olen ollut ostamassa. Jos GS loppuu, niin joutuu varmaan sitten itsekin turvautumaan noihin huuto.netteihin ja vastaaviin ja menee homma huomattavasti vaikeammaksi, kun pitää alkaa postittelemaan ja vahtimaan, että onko ostaja maksanut sovitusti ja niin edelleen.
Kyllä.^ Ja tuossa on se syy miksi firma on ongelmissa.
Toisaalta saavat kyllä syyttää itseään. Jos käytettyjä pelejä ei myytäisi uuden hinnalla niin porukka varmasti ostaisi niitäkin eikä vain hyödyntäisi niitä euron tarjouksia.
^ Ja tuossa on se syy miksi firma on ongelmissa.
Toisaalta saavat kyllä syyttää itseään. Jos käytettyjä pelejä ei myytäisi uuden hinnalla niin porukka varmasti ostaisi niitäkin eikä vain hyödyntäisi niitä euron tarjouksia.
Ketju on varmasti ottanut enemmän hittiä esim. panostuksestaan pelikrääsään.
Kuulostaa kyllä todella hyvältä palvelulta ja toiminnalta mutta toisaalta ikuisena pessimistinä ja kriittisenä henkilönä itselleni nousee myös esiin se, että GameStopin systeemit on turhan vaikeita ottaa selvää. Erityisesti nettisivuilta ei löydä yleensä mitään helposti. Joka ikinen kerta kun olen etsinyt vaihtolistaa, olen googletellut ja selaillut sivuja edestakaisin, kunnes sattumalta eksynyt oikeaan paikkaan.Olin positiivisesti yllättynyt asiakaspalvelun tasosta jo varausta tehdessä, vaikka myyjä olikin varmaan vähän aikaa vasta ollut, eikä vielä tiennyt kaikkea.
Mutta nyt nousee vielä isompi peukku.
Nimittäin henkilö joka oli ennakkotilaukset ottanut hoitaakseen oli ihmetellyt miksi ihmeessä on myyty erikseen pallo, että peli, koska se on kalliimpi minulle. Soittivat sit vielä mulle ja kysyivät et oliko joku erillinen syy sille, että on erikseen myyty. Kerroin että vaikka tiedustelin paketin kamppista, ei sellaista löytynyt ja jouduin ostamaan erikseen.
Lopputuloksena sain setin missä on molemmat ja 19,90e rahaa takaisin käteen.
Oikeasti aika moni firma myisi sen mitä on ostettu, ei kyseenalaista ja olisi tyytyväinen extra rahaan.
Ja vaikka firman moraali sanoisi toisin, ei yksittäiset myyjät jaksa/ehdi tälläisiä miettiä. Mutta näköjään gamestop välittää. Tästä tuli aivan mielettömän hieno fiilis!!