Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doctor Pepper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Näemmä vanha profiilini oli vielä olemassa vanhalla nimimerkillä, eli eipä tarvinnut lähteä uutta luomaan GameStopper-nimimerkin tilalle. Tällä joka puolella nettiä käytössäni olevalla nickilla tuli varmaankin rekisteröidyttyä tänne joskus kaupustelualueiden takia, mutta nyt tulkoon sitten normaalimpaan käyttöön. Jatkossa GameStopperia ei siis ole olemassakaan, minkä sijaan siirryn kirjoittelemaan tällä nimimerkillä ajan salliessa eri puolilla foorumia.

Mitä taas tähän topiciin ja GameStopiin tulee, kuten viimeisessä GameStopper-viestissäni totesinkin, tulen jatkossakin jatkamaan kysymyksiin vastailua tässä ketjussa. Kaikkialla muualla GameStop jääköön sivuun kokonaan.

Jatkan todennäköisesti myös Newsletterien kasaamista jatkossakin, mutta tästä eteenpäin ainoa keino niiden saamiseen tulee olemaan GameStop Finland -ryhmä Facebookissa. Liittykää siis sinne te, jotka noista Newslettereista tunsitte hyötyneenne ja sitä samaa voi olla luvassa jatkossakin.

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Sen verran on kuitenkin todettava, että vaikka saatankin siirtyä käyttämään toista nimimerkkiä (koska en näe tämän nimimerkin funktiota olevan enää olemassakaan), tulen jatkossakin vastailemaan tässä ketjussa kysymyksiin "yksityishenkilönä"...
Omasta puolestani toivotan terve tuloa. Samalla toivon myös muilta foorumikävijöiltä saman tien sitä, että arvuuttelut Gamestopperin "yksityisnimimerkistä" jätetään pois.

Update! Näemmä Aki tahtoi tulla itse nimellään esille, joten älkää välittäkö äskeisestä kommentistani. Lukuun ottamatta tietenkin tervetulotoivotusta. :)

Tällä periaatteella kaikkien sivustojen "ilmainen" mainostaminen tulisi kieltää.
Kuvailemillasi esimerkeillä on sellainen suuri periaatteellinen ero, että Gamestopperin tapauksessa tieto tuli yhtä kautta, ja vain yhtä ainoaa tahoaa edustaen. Me muut käyttäjät olemme täysin vapaita kertomaan eri lafkojen tarjouksista yms. koska emme ole millään lailla tekemisissä noiden tahojen kanssa. On ihan eri asia tulla kertomaan edustamansa yrityksen tarjouksista kuin yksityishenkilönä kertoa milloin minkäkin kaupan edukkaista hinnoista.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Omasta puolestani toivotan terve tuloa. Samalla toivon myös muilta foorumikävijöiltä saman tien sitä, että arvuuttelut Gamestopperin "yksityisnimimerkistä" jätetään pois.

Update! Näemmä Aki tahtoi tulla itse nimellään esille, joten älkää välittäkö äskeisestä kommentistani. Lukuun ottamatta tietenkin tervetulotoivotusta. :)
Jees! En nähnyt mitään syytä, miksen tekisi selväksi heti uuden nimimerkin aktivoidessani, että kyseessä on sama henkilö. Sen salaamisesta olisi todennäköisesti seurannut vain lisää tässä topicissa tutuiksi tulleita salaliittoteorioita.

Kuten taisin jo sanoakin, oli tämä uusi/vanha nimimerkki lähinnä sopiva keino lähteä kirjoittelemaan myös muualle tällä foorumilla, vaikkei tuo GameStopper mikään virkanimike ollutkaan. Olisihan sekin herättänyt ihmetystä, jos nimimerkki GameStopper olisi jossakin topicissa vaikkapa haukkunut jotakin peliä ja siitähän olisi tietenkin päätelty, että GameStop ei pidä kyseisestä pelistä. Samasta syystä en tuolla nimimerkillä muualle alunperin kirjoitellutkaan.

Jatkossakin tämä -Aki / GameStop Asematunneli olkoon vain tässä topicissa selvennyksenä siitä, että olen topicin mukaisessa lafkassa töissä myyjän ominaisuudessa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Kuka voi väittää että tästä ketjusta oli ittelleen enemmän haittaa ku hyötyä? Tyhmä mielestäni lopettaa gamestopperin olemassa olo. Ihmiset on vaan niin kovia valittaa että peinikin virhe jossain niin ollaan jo tyyppejä vetämässä hirteen. Huhhuh. No ainakin GameStopin toiminta tulee olemaan jatkossa vielä epäselvempää kun nyt ei kellään ole "tarkkaa" tietoa. No toivon jatkossa edelleenkin, että saisin lukea ihmisten itkuvirsejä/salaliittoteorioita. Mitä jos GameStop maksoi ylläpidolle että kyseinen ketju suljetaan jotta he voisivat rauhallisemmin muutella tarjouksiaan???????
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

. No ainakin GameStopin toiminta tulee olemaan jatkossa vielä epäselvempää kun nyt ei kellään ole "tarkkaa" tietoa.

Yleensä yritykset hoitavat itse tiedottamisen ja kuluttajaviestinnän kuten parhaaksi näkevät, ja omien kanaviensa kautta. KonsoliFIN ei ole ollut ja tuskin tulee koskaan olemaan mikään virallinen Gamestopin tiedotekanava.

Suosittelen kaikki Gamestopin tiedottamiseen tai muuhun toimintaan tyytymättömiä olemaan yhteydessä suoraan Gamestopiin. Tällä tavalla mahdollinen tyytymättömyys menee paremmin asiasta vastaavien tiedoksi.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Suosittelen kaikki Gamestopin tiedottamiseen tai muuhun toimintaan tyytymättömiä olemaan yhteydessä suoraan Gamestopiin. Tällä tavalla mahdollinen tyytymättömyys menee paremmin asiasta vastaavien tiedoksi.
GameStopilla vaan ei tunnu olevan minkäänlaista asiakaspalvelua tai mitään muutakaan kontaktikanavaa. Myyjille voi tietysti aina mennä ilmaisemaan tyytymättömyytensä, mutta sen hyödystä voi olla montaa mieltä. "Mä olen vaan töissä täällä."
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Harmi homma, kiitokset Akille ketä tietoa jakoi vapaa ajallansakkin meille tietämättömille.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

GameStopilla vaan ei tunnu olevan minkäänlaista asiakaspalvelua tai mitään muutakaan kontaktikanavaa. Myyjille voi tietysti aina mennä ilmaisemaan tyytymättömyytensä, mutta sen hyödystä voi olla montaa mieltä. "Mä olen vaan töissä täällä."

Sanoppa missä yrityksessä tämä toimisi yhtään tuon paremmin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Sanoppa missä yrityksessä tämä toimisi yhtään tuon paremmin.
Useimmilla yrityksillä on julkinen asiakaspalvelurajapinta (esim. puhelimitse, sähköpostilla tai weppilomakkeella), jota kautta palautetta voi jättää. Ja se Gamestopin kohdalla kai erityisesti hiostaakin. Ei yksittäisen myyjän kautta jätetty palaute välttämättä juuri missään ketjussa johda toimenpiteisiin, mutta Gamestopilta tuo kunnollinen yleinen asiakaspalvelurajapinta vaikuttaa puuttuvan täysin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

stammy sanoi:
hartzu sanoi:
Suosittelen kaikki Gamestopin tiedottamiseen tai muuhun toimintaan tyytymättömiä olemaan yhteydessä suoraan Gamestopiin. Tällä tavalla mahdollinen tyytymättömyys menee paremmin asiasta vastaavien tiedoksi.
GameStopilla vaan ei tunnu olevan minkäänlaista asiakaspalvelua tai mitään muutakaan kontaktikanavaa. Myyjille voi tietysti aina mennä ilmaisemaan tyytymättömyytensä, mutta sen hyödystä voi olla montaa mieltä. "Mä olen vaan töissä täällä."
Omasta puolestani voin vakuuttaa, että täältä Konsolifinista on lähtenyt eteenpäin palautetta, jota ei tietynlaisien palautekanavien loistaessa poissaolollaan olisi muussa tapauksessa päätynyt koskaan oikeiden ihmisten korviin. Tilanne on kuitenkin siinä mielessä vaikea, että itse olen "vain" myyjä. En myymäläpäällikkö, en aluepäällikkö ja en varsinkaan suoranaisissa tekemisissä Ruotsiin päin, missä asioista Skandinavian GameStopien suhteen päätetään. Salamannopeita muutoksia kaikkiin toimitapoihin on turha odottaa, mutta itse tulen jatkossakin tekemään kaikkeni, jotta onnistuisin tuomaan esille tulleet epäkohdat puheenaiheiksi ja omalta osaltani vaikuttamaan asioiden tulevaisuuteen. Tämä kaikki tulee vaatimaan pitkäjänteisyyttä monilta tahoilta, myös niiltä päättäjiltä Ruotsissa, mutta jos vain yritystä löytyy, uskon että kehitystäkin tulee tapahtumaan.

Helpointahan itsellenikin olisi varmasti antaa asioiden pysyä sellaisina, millaisia ne nyt ovat. Valitettavasti olen vain sellainen ihmistyyppi, joka johonkin asiaan ryhtyessään tekee sen täysillä ja kaiken kattavasti, joten en kykene töidenkään suhteen "vain käymään töissä ja keräämään rahat vuoroista."

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Omasta puolestani voin vakuuttaa, että täältä Konsolifinista on lähtenyt eteenpäin palautetta, jota ei tietynlaisien palautekanavien loistaessa poissaolollaan olisi muussa tapauksessa päätynyt koskaan oikeiden ihmisten korviin.

Näin arvelinkin, mutta jos kuluttajat suoraan itse ovat yhteydessä voi sillä olla suurempi merkitys, kuin yhden henkilökunnan jäsenen koostamalla palautteella. Näin ainakin normaalisti toimivissa yrityksissä - asiakkaiden palautetta kuunnellaan. Tosin GS on nähnyt aika paljon vaivaa, ettei Nordic/Suomi pääkonttorin ihmisten yhteystietoja kovin helposti mistään löydy.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Kertoisitko mitä riskejä tiesit toiminnallasi olevan?
Lähinnä näitä, mitä nyt tapahtuikin. Jos alkaa ylläpitämään täysimittaista tiedotetopicia, pitäisi se kyetä pitämään täysin ajankohtaisena (ja jopa virallisena) koko ajan ja samalla itse kiikkua täydellisesti jonkinlaisella olemattomalla keskitiellä puolueellisuuden ja puolueettomuuden välillä.

En siis mitään sen vakavampaa tällä tarkoita, kuin tapauksia, jossa omat väärinkäsitykset, kirjoitusvirheet tai vastaavat johtavat nihkeisiin tuloksiin. Toisin sanoen lähdin ylläpitämään jotain sellaista, joka ei yksinkertaisesti toimi sillä epävirallisella tavalla, jollaisena kaikkea pyöritin. Sellainen linja pitää sisällään liikaa aukkoja ja ristiriitoja, kuten erinäisissä tapauksissa nähtiinkin.

Koko kuvio olisi alusta alkaen pitänyt jättää juuri kysymyksiin vastaamiseen. Asia olisi kokonaan toinen, jos joku täysin firman ulkopuolinen keräisilisi ja jakelisi tietoa vaikkapa sitten GameStopin kampanjoista. Jos joku, tässä tapauksessa minä, työskentelee itse firmassa, ei tämä voi tavallaan koskaan toimia yhtä aikaa epävirallisesti ja virallisesti. Kaikenlaiset vastuukysymykset ja muut harmaan alueen jutut jäävät vain liian epäselviksi.

No, virheistä oppii ja sitä varten on elämä. ;)

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Kuka voi väittää että tästä ketjusta oli ittelleen enemmän haittaa ku hyötyä? Tyhmä mielestäni lopettaa gamestopperin olemassa olo. Ihmiset on vaan niin kovia valittaa että peinikin virhe jossain niin ollaan jo tyyppejä vetämässä hirteen. Huhhuh. No ainakin GameStopin toiminta tulee olemaan jatkossa vielä epäselvempää kun nyt ei kellään ole "tarkkaa" tietoa. No toivon jatkossa edelleenkin, että saisin lukea ihmisten itkuvirsejä/salaliittoteorioita. Mitä jos GameStop maksoi ylläpidolle että kyseinen ketju suljetaan jotta he voisivat rauhallisemmin muutella tarjouksiaan???????

GameStopin toiminta jatkuu sellaisenaan kuin ennenkin, mikään ei muutu, kun edelleenkään GameStopperin työ ei ollut virallista. Se, että toiminta muuttui firman puolesta aina vain epäeettisemmäksi (= vähemmän asiakasta palvelevaksi) oli täysin validi syy lopettaa tämä GameStop-info. Konsolifin on pelaajien yhteistö ja tuollainen asiakkaan sumutus ei ole tämän yhteisön etujen mukaista. Kun jatkossakin Akiman onneksi suostuu jakamaan tietouttaan GS:n toiminnasta, ja perusti jopa Facebook-yhteisön, niin eihän kenellekään pitäisi jäädä mitään hampaan koloon. Ajattele asiaa hetki.

Ja täältäkin suunnalta Akimanille tervetuloa! Kuten sanottua virallisena ja epävirallisena toimiminen on mahdoton yhtälö ainakin tässä kyseisessä tilanteessa, joten hienoa jos kuitenkin jatkat erillisellä nimimerkillä - täysin epävirallisesti. Konsolifinissä ei ole koskaan asiakirjoittajia liikaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Kaikki hyvä näemmä loppuu aikanaan, harmi vaan että tämä loppui melko rytinällä. Noh, itsellä ei ole mitään kaunaa kellekkään mutta ehkä varsinaiselle liikkeelle. No toivottavasti nyt nähdään Stopperin pelaaja puoli enemmän ja hänhän voisi heittää jotakin herkullista sisäpiiri tietoa silloin sun tällöin. ;)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Kiitokset myös täältäkin päin, vaikka ei gamestopin toiminnasta oikeastaan haittaa ollut (muutaman kerran ehkä jouduin tampereella käymään turhaan..)
ja kuten sanoit, elämä on virheitä varten. ;)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tätä vauhtia kun homma etenee niin ensi vuonna Joulukuvaston sijaan tulee 25-sivuinen exlusion list postissa ja jos satut todellakin jostain kiven alta löytämään 2 peliä joita ei tuolta listalta löyty, tulee vaihtotarjous käyttää "during the darkest hour with the secret handshake". Tämän lisäksi lanseerataan 29,90 hintainen Gamestop Barcode-Reader (1) lisälaite, jolla exlusion listin vertaaminen omaan pelikokoelmaan käy näppärästi käden käänteessä.

(1) Gamestop barcoder-readerissa tulee käyttää ainoastaan Euro-alueelta ostettuja Gamestop AA-paristoja. Gamestop barcode-readerilla saa lukea ainoastaan Gamestop viivakoodeja. Gamestop AA-paristoja on monenlaisia, varmista paristojen toimivuus Joulukuun paristo-exclusive listista. Takuu ei ole voimassa mikäli näitä ehtoja on rikottu. Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.

;)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tätä vauhtia kun homma etenee niin ensi vuonna Joulukuvaston sijaan tulee 25-sivuinen exlusion list postissa ja jos satut todellakin jostain kiven alta löytämään 2 peliä joita ei tuolta listalta löyty, tulee vaihtotarjous käyttää "during the darkest hour with the secret handshake". Tämän lisäksi lanseerataan 29,90 hintainen Gamestop Barcode-Reader (1) lisälaite, jolla exlusion listin vertaaminen omaan pelikokoelmaan käy näppärästi käden käänteessä.

(1) Gamestop barcoder-readerissa tulee käyttää ainoastaan Euro-alueelta ostettuja Gamestop AA-paristoja. Gamestop barcode-readerilla saa lukea ainoastaan Gamestop viivakoodeja. Gamestop AA-paristoja on monenlaisia, varmista paristojen toimivuus Joulukuun paristo-exclusive listista. Takuu ei ole voimassa mikäli näitä ehtoja on rikottu. Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.

;)

Onhan toi lista paisunut varsinkin XBOX360-pelien osalta todella pitkäksi, mutta jos pelejä tulee ovista ja ikkunoista päivittäin, niin tavallaan ymmärrän tilanteen vaikka olen itsekin kiroillut listan takia useampaan otteeseen. Varsinkin kesken kuukauden tehtävät listan muutokset pistävät ärsyttämään oikein huolella.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Hienoa nähdä että Kukkahattutäti-asenne on vielä voimissaan ja yhdistettynä amerikkalaiseen "ettei vaan kellekään tule paha mieli" -asenteeseen joka täydentää sitä kauniisti.

Sen sijaan että voisimme itse ajatella asiaa on hyvä että joku tekee sen puolestamme, suojellen meitä mielipahalta. GameStophan kuitenkin pysyy GameStoppina ja toimii kuten ennenkin, joten kai meitä tässä tapauksessa suojellaan niiltä nillittäjiltä jotka nillittävät GameStopista nillittäjistä, eikä siis itse liikkeeltä itseltään...

:)

Harmi vain ettei ole (eikä periaatteesta tule) Facebook -tiliä... ;)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Juuh ei ole eikä tule tännekkään facebook tiliä :mad:
Olisiko mitään muuta fiksua kanavaa josta voisi lukea tiedotuksia gamestopista?
 
Ylös Bottom