Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tässä vaiheessa on myös sanottava, että kuluttajavirastossa saatettaisiin olla kiinnostuneita tämänlaisesta virheellisestä markkinoinnista. Ei epävirallisuuksien ja pikkuprinttien voimalla nyt ihan mitä tahansa saa tehdä.
Henkilökohtaisesti taas epäilen että tässä GameStop on kuluttajansuojan mukaan vahvemmilla hangilla tässä kuin monissa muissa tempauksissaan. Yrityksellä on kuitenkin oikeus päättää mitä pelejä se ottaa vastaan ja mihin hintaan. Toki se on sitten eri tarina että jos mainostetaan tuo kaksi peliä vaihdossa jne. mutta se käymättömien pelien lista on pitkä kuin nälkävuosi emt.

En kuitenkaan yhtään ihmettelisi vaikka GS täältä noita pelejä bongailisi, helppoahan se olisi. Ei voi olla sattumaa että kesken kuun listalle lisätään esim. Eat lead, jota Play alkoi n. viikko sitten kauppaamaan pilkkahintaan. Noita pelejä tuskin on edes kukaan vielä Suomessa saanut, näin GS sai blokattua ne pois.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Henkilökohtaisesti taas epäilen että tässä GameStop on kuluttajansuojan mukaan vahvemmilla hangilla tässä kuin monissa muissa tempauksissaan. Yrityksellä on kuitenkin oikeus päättää mitä pelejä se ottaa vastaan ja mihin hintaan.

Se mitä tässä tilanteessa menisin kysymään liittyisi tuohon oikeuteen muokata näitä exclusion-listoja kesken määritetyn kuukauden ja näin rankasti. Samalla nostaisin myös pöydälle mm. DVD-kampanjan ja varmasti monia muitakin eettisesti epäilyttäviä keinoja tulisi mieleen sitten, kun näitä alkaisi virallisesti pohtimaan. Ylipäätänsä ehtojen määrittelykin tuntuisi olevan melko heikoilla kantimilla tai ainakaan liikkeissä ei osata aina kertoa kaikista ehdoista.

Omalta osaltani taidan kuitenkin äänestää lompakollani jatkossakin. Uutena pelit muualta ja kampanjat sitten hyödynnetään tuota kautta, siinä missä määrin ehdot eivät ehdi muuttua. Pidin aikaisemmin periaatteena, etten ihan mitä tahansa roskaa ole tuonne vienyt, mutta voin luvata, että jatkossa tulen unohtamaan nämä periaatteet.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Aika hilpeää että kahden kuukauden aikana kiellettyjen Xbox360-pelien määrä on yli kolminkertaistunut. Kannattan kyllä ajatusta sallittujen pelien listasta...

Taidetaankin kohta päätyä tällä menolla kyseiseen tilanteeseen :rolleyes:.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Pidin aikaisemmin periaatteena, etten ihan mitä tahansa roskaa ole tuonne vienyt, mutta voin luvata, että jatkossa tulen unohtamaan nämä periaatteet.
Onnea hyvästä päätöksestä. Itse tein tuon saman päätöksen jo jonkin aikaa sitten, ihan tämän päätöksen johdosta piti tilata 8 euron Eat Lead Playsta ja postiluukun kolahtaessa juosta GS:ään. No ne perhanat vei tämänkin erän:) Mutta vielä minä saan voittoni.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Eilen oli tarkoitus mennä Gamestoppiin kahdeksan pelin kanssa, mutta reissu peruuntui. Matkaa kun on se yli 100km, niin ei sinne aina turhan päiten viitsi lähteä. Vitutus olisi kyllä ollut suuri jos joku peleistäni olisi ollut tällä uudella listalla, onneksi ei ole. Kunnon kusetusta taas.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Melko pepusta, burnoutin kun juuri kerkesin ostamaan vaihtoon, olisi tarvinut tutkia lista uudestaan mutta ei osannut tilanteen näin kesken kuuta vaihtuvan. Noo elämä on, pelataan sitä sitten.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tällaiselle touhulle ei kyllä voi kun enää nauraa. Noin kai periaatteessa kuukauden alussa julkaistava exclusion-lista päivittyy seuraavan kerran seuraavan kuun alussa eikä esim. 10 päivä niin kuin nyt kävi. Nyt tuota listaa pitää ilmeisesti kytätä joka päivä tai pitäisi jos meinaa kaupan palveluja jatkossa hyödyntää.

Oli selitys mikä tahansa niin kyllä tässä taas kustaan asiakasta suoraan silmään.

No omalta osaltani pidän huolen siitä, että peliostokseni suuntautuvat jatkossakin muualle kuin tällaiseen "puoli roistomaiseen" ketjuun. Ja pidän myos huolen, että kaikki tuttunikin tietävät kyseisen kauppaketjun luonteen ja toiminnan rehellisyyden asiakkaitaan kohtaan.

Yritän myös pitää huolen omalta osaltani siitä, että Suomessa olisi jatkossakin myös muitakin pelikauppoja kuin tällainen ala-arvoiseen toimintaan syyllistyvä amerikkalaispulju...
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Joo on se nyt ihan hirveetä vääryyttä ettei voi kolmen euron halpispeleillä kusettaa liikkeitä :p Turha itkeä kun juuri ton briteistä tilailun ja systeemin hyväksikäytön takia ylipäänsä exclusion list on ton pituinen. Jos on pakko saada pelit halvalla niin aina voi venaa sen pari kuukautta että hinnat laskee, hyvin toimii eikä koskaan oo niin palava hätä päästä pelaamaan etteikö hetken vois jotain venailla, nimim. Bioshockit, GTA:t ja Tomb Raiderit parillakympillä ilman mitään kusetuksia tai kommervenkkejä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Joo on se nyt ihan hirveetä vääryyttä ettei voi kolmen euron halpispeleillä kusettaa liikkeitä :p Turha itkeä kun juuri ton briteistä tilailun ja systeemin hyväksikäytön takia ylipäänsä exclusion list on ton pituinen.

Ongelma ei ole se, että halpispelejä ei saisi käytettyä näissä kampanjoissa, kyllä niitä edelleenkin on netti pullollaan ja tulee olemaan jatkossakin, vaan se, että GameStop muuttelee mielivaltaisesti ehtojaan lennosta. Kyllä edes nämä kuukausittaiset exclusion-listat voisivat olla pitäviä, mutta kun ei, niin ei.

Toki saat olla kuluttajana ihan mitä mieltä tahansa tästä. On vaan kovin kummallista asettautua tässä tilanteessa suuryrityksen puolelle.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Ongelma ei ole se, että halpispelejä ei saisi käytettyä näissä kampanjoissa, kyllä niitä edelleenkin on netti pullollaan ja tulee olemaan jatkossakin, vaan se, että GameStop muuttelee mielivaltaisesti ehtojaan lennosta. Kyllä edes nämä kuukausittaiset exclusion-listat voisivat olla pitäviä, mutta kun ei, niin ei.

Toki saat olla kuluttajana ihan mitä mieltä tahansa tästä. On vaan kovin kummallista asettautua tässä tilanteessa suuryrityksen puolelle.

Ei kyllä oo mitenkään ihmeellinen asia useammassa kaupassa myyntihommia tehneen näkökantista, ihan samanlaista säätöä löytyy mooonista muistakin kauppaketjuista. Tuntuu tätä ketjua seuratessa suuresti siltä että jengillä ei ole yhtään mitään hajua normi jälleenmyyntitason kauppojen toiminnasta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Eiköhän valta osa asioi gamestopeissa juuri kohtuullisten vaihtotarjouksien takia. Tuskin moni 69e uudesta pelistä maksaa, kun huomattavasti halvemmalla saa muualta ennakkotilattuakin pelit.
Kannattaisi kyllä gamestopin ryhdistäytyä, tuskin kovin kauan kestää omiin muroihin kuseksia..
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Mulle on henk.kohtaisesti aivan sama käykö tuonne halpispelit vaihtoon vai ei mutta otetaan tähän pieni ajatusleikki GS:n toiminnasta.

Ensinnäkin GS on opettanut asiakkaansa siihen, että kuun alussa julkaistaan exclusion-lista jossa kerrotaan aina sen kuukauden ajan epäkelvot pelit vaihtotarjouksiin. Kuvitteellinen pelaajamme Tero katsoo joulukuun listan kuun alussa ja käy sen jälkeen hankkimassa GS:stä jonkun pelin jonka aikoo pelata joulukuun aikana läpi ja viedä sitten takaisin hyödyntäen vaihtotarjousta. Tero saa pelin pelattua läpi esim. 17 joulukuuta ja menee GS:ään perjantaina 18 joulukuuta tekemään tuota vaihtoa, vain kuullaakseen että peli on exclusion listalla. Mitäpä sanoo myyjä, jos Tero ottaa taskusta joulukuun alun listan jossa peli ei ole vielä listalla? Sanoo varmaan, että listaa on päivitetty ja ei hyväksy peliä. Mitäpä tästä miettii Tero... Saattaa olla, että jäi viimeiseksi käynniksi kyseisessä kaupassa.

Kaikki joiden mielestä tämä ajatusleikin skenaario on reilua kohtelua asiakkaita kohtaan voivat aivan vapaasti käydä GS:ssä (ei ole multa poissa) mutta mun mielestä tässä huijataan asiakasta minkä ehditään.

Ja mitä tulee noihin muihin kauppoihin niin olen kyllä sen verran noissa kierrellyt, että kokemusta niistä riittää ja en ole yhdessäkään nähnyt asiakasta kohdeltavan tällä tavalla.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

^ Onhan GS tehnyt ihan vastaavaa jo aikaisemmin; kaveri ostaa uuden pelin ja yrittää viedä sen takaisin vaihdossa. Ei onnistu koska vasta liikkeessä kaveri huomaa että GS on myynyt hänelle uutena NTSC-version vaikkei niitä ota vaihdossa.

(Peli oli muistaakseni 360n Fuel.)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Hmm, jos kerran NTSC-versiot ei käy, kuinka niitä löytyy esim. käytettyjen DS-pelien joukosta?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Hmm, jos kerran NTSC-versiot ei käy, kuinka niitä löytyy esim. käytettyjen DS-pelien joukosta?
Yksinkertaisesti siten, että niitä voidaan kyllä myydä, muttei ottaa vastaan. Se on kato liikeen oikeus ja asiakashan on aina väärässä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Joo on se nyt ihan hirveetä vääryyttä ettei voi kolmen euron halpispeleillä kusettaa liikkeitä :p Turha itkeä kun juuri ton briteistä tilailun ja systeemin hyväksikäytön takia ylipäänsä exclusion list on ton pituinen. Jos on pakko saada pelit halvalla niin aina voi venaa sen pari kuukautta että hinnat laskee, hyvin toimii eikä koskaan oo niin palava hätä päästä pelaamaan etteikö hetken vois jotain venailla, nimim. Bioshockit, GTA:t ja Tomb Raiderit parillakympillä ilman mitään kusetuksia tai kommervenkkejä.

Tästä on jo puhuttu iät ja ajat, mutta nostaisin kuitenkin esiin sen seikan, että ei tässä olla mitään Gamestoppia "kusettamassa" tai röyhkeästi "hyväksikäyttämässä". Tarjous on tarjous ja kuten tuossa aikaisemmin mainittiin, niin enemmän ketuttaa tämä mielivaltainen sääntöjen muuttelu GS:n puolelta (vaikka oikeutettuja siihen ovatkin). Voisivat sitten vaikka alkaa tekemään tarjouksia myyjäkohtaisesti tai vaikka pärstäkertoimen mukaan jos kerran mitään linjaa ei ole. Jotenkin typerältä tuntuu syyllistää kuluttajaa, joka (ihan viisaasti) tekee ostopäätöksensä pääsääntöisesti hinnan mukaan ja ostaa mistä halvimmalla saa. Yrittäkää pitää mielessä, että GS:ssä on OVH:ta kalliimmat hinnat ihan juuri sen takia, että heille jää enemmän katetta kun ihmiset roudaavat vanhoja pelejä ja ostavat GS:n leikkimonopolirahalla uusia tuotteita. Vaihtotarjoukset ovat tietenkin kivoja bonuksia, mutta ei GS niitä hyvää hyvyyttään tee, ei ketju ole tappiolla noiden tarjousten (tai meidän "väärinkäyttäjien") takia. Sitten kun tuo homma ei enää kannata, tarjoukset loppuvat. Simple as that. Linjattomuus ja tämä iänikuinen venkoilu sapettaa ja siksi olen vähentänyt liikkeessä asiointia...
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Lainaus:
Viestin lähetti alunperin Tam (Näytä viesti)
Hmm, jos kerran NTSC-versiot ei käy, kuinka niitä löytyy esim. käytettyjen DS-pelien joukosta?


Yksinkertaisesti siten, että niitä voidaan kyllä myydä, muttei ottaa vastaan. Se on kato liikeen oikeus ja asiakashan on aina väärässä.

Mistä ne käytetyt DS-pelit sitten tulevat, jos niitä ei kerran oteta vastaan? Ilmeisesti joltain valmistajalta tulee uusia jo valmiiksi käytettyjä pelejä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Mulle on henk.kohtaisesti aivan sama käykö tuonne halpispelit vaihtoon vai ei mutta otetaan tähän pieni ajatusleikki GS:n toiminnasta.

Ensinnäkin GS on opettanut asiakkaansa siihen, että kuun alussa julkaistaan exclusion-lista jossa kerrotaan aina sen kuukauden ajan epäkelvot pelit vaihtotarjouksiin. Kuvitteellinen pelaajamme Tero katsoo joulukuun listan kuun alussa ja käy sen jälkeen hankkimassa GS:stä jonkun pelin jonka aikoo pelata joulukuun aikana läpi ja viedä sitten takaisin hyödyntäen vaihtotarjousta. Tero saa pelin pelattua läpi esim. 17 joulukuuta ja menee GS:ään perjantaina 18 joulukuuta tekemään tuota vaihtoa, vain kuullaakseen että peli on exclusion listalla. Mitäpä sanoo myyjä, jos Tero ottaa taskusta joulukuun alun listan jossa peli ei ole vielä listalla? Sanoo varmaan, että listaa on päivitetty ja ei hyväksy peliä. Mitäpä tästä miettii Tero... Saattaa olla, että jäi viimeiseksi käynniksi kyseisessä kaupassa.

Kaikki joiden mielestä tämä ajatusleikin skenaario on reilua kohtelua asiakkaita kohtaan voivat aivan vapaasti käydä GS:ssä (ei ole multa poissa) mutta mun mielestä tässä huijataan asiakasta minkä ehditään.

Ja mitä tulee noihin muihin kauppoihin niin olen kyllä sen verran noissa kierrellyt, että kokemusta niistä riittää ja en ole yhdessäkään nähnyt asiakasta kohdeltavan tällä tavalla.

Komppaan tätä, ajatusleikki on ihan toimiva. Sanokaa mitä sanotte, mutta voisihan mikä tahansa kauppa harrastaa samanlaista "asiakaspalvelua". Julkaistaan vaikka kuukauden kanta-asiakas tarjoukset ja sitten kun kuluttaja saapuu tiskille hymy huulilla, niin kerrotaan, että "joo, näihin ehtoihin on tullut muutoksia, tarkennuksia ja oikeastaan koko kamppis on muuttunut oleellisesti, netistä olisit nähnyt viimeisemmät ehdot meidän liikkeessä asiointiin". Miksi siis kaupat eivät tälläistä laajasti harrasta, no, asiakkaat ovat sen verran huumorintajuttomia ihmisiä, että eivät tykkää tälläisestä toiminnasta ja voivat olla niinkin töykeitä, että äänestävät lompakoillaan ja menevät muualle. Jotkut jopa niin brändiuskottomia ja suorastaan ilkeitä, että nillittävät keskustelupalsoilla, että älkää asioiko kyseisessä liikkeessä...
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Mistä ne käytetyt DS-pelit sitten tulevat, jos niitä ei kerran oteta vastaan?
Nää säännöt muutettiin vasta tässä vähän aikaa takaperin, joten ovat ennen sääntömuutosta liikeeseen roudattuja.

Ja juu, komppaan yllä olevia. Otterly veti taas vanhan kunnon "asiakkaat on hyväkskäyttäjiä ja kusettajia, miettikää nyt GS:n tunteitakin!" -kortin, mutta ei se vaan toimi. Moneen kertaan käsitelty jo tässä ketjussa.
 
Ylös Bottom