Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

gc:n ohjain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shondel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Miten hyvin se pitemmän päälle siihen käteen oikeesti istuu?

Ei oo varmaan tässä läänissä yhtä suuria kouria, ja voin sanoa että hyvinhän se istuu. Ainoa vaikeasti tavoitettava napukka on se Z. Ja liipaisimethan ovat perseestä.:(
 
Cuben ohjain on maailaman paras asia mitä minun käteni ovat pitäneet. Se on aivan täydellinen
kädelle, ihan kuin sinua varten tehty.
Jos vertaa johonkin toiseen ohjaimeen
niin gc:n ohjain on paras. PS2:en ohjain on aika tönkkö ja pieni. XXL boxin ohjain on iso, raskas ja aika muodoton. Mutta on pari gc:n ohjainta jotka ovat
aika huonon tuntuisia kädessä. Esim. Truthmasterin ohjain.

Mutta hyvä se GC:n ohjain on.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

Mutta miksi ristiohjain on niin helvetin pieni ja huono, tiedän vastauksen. Se on kustannussäästö, näes GBA:ssa on prikulleen samanlainen.

Vai johtusisiko ennemmin ohjaimen koosta ja muodosta.

Isomman ristiohjaimen takia olisi luultavasti jouduttu pidentämään "sakaraa" jossa ristiohjain on kiinni.

Ja jos "sakaraa" ei pidennettäisi niin risti olisi liian lähellä tattia.

*Toivottavastiymmärsitte."
 
Mun käteen GC-ohjain sopii ainakin mainiosti ^_^ Paljon paremmin kuin xboxin ja pleikkarin ohjaimet ;)

Paras tähän mennessä jos NESin ohjainta ei lasketa ;P
 
Hyvä ohjain. Z-napin ehkä hieman erikoinen sijainti ja ristiohjaimen huonuus vetävät pojoja alespäin mutta muoto ja käteensopivuus ovat parhaimmat. Vrt. esim. Dual shock2 ja xboxin kapula.
 
GC:n ohjain on melkein paras mahdollinen (vaikka yhdessä nimeltä mainitsemattomassa PC lehdessä sanottiin, että XB:n ohjain on kaikkien aikojen paras ohjain). Dual Shock sopii myös käteeni hyvin, mutta X-Boxin ohjain on huono. Nappulat ovat niin lähekkäin toisiaan, että tulee painettua väärää nappulaa aina pelatessa. Minun peukalo pystyy painamaan X-Boxin neljä nappulaa pohjaan saman aikaisesti, mutta GC:ssä se ei onnistu.
Makuasioita ne ovat silti kaikki. Tämä on vain minun mielipiteeni.

Ps. Todella isokätisille sopii ainakin minun kuulemani perusteella Dreamcastin:n ohjain parhaiten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ps. Todella isokätisille sopii ainakin minun kuulemani perusteella Dreamcastin:n ohjain parhaiten.
No, ei kyllä todellakaan. DC:n ohjain on todella huono isokätisille. Liipasimet, ristiohjain ja A-nappi ovat aivan liian lähellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
No, ei kyllä todellakaan. DC:n ohjain on todella huono isokätisille. Liipasimet, ristiohjain ja A-nappi ovat aivan liian lähellä.

Isäni kehui sitä pelatessaan Sonicia. No anyway, mielestäni X-Boxin ohjain ei sovellu isokätisille, päinvastoin. Mutta GC:n ohjaimesta täällä oli puhe?
 
en ymmärrä miks kaikkien mielestä z-napin sijoitus on huono. siitä saa hyvän otteen kun ottaa ohjaimesta samalla tavalla kuin lazystationin (anteeksi playstationin herjaus :) ) ohjaimesta eli keski sormet liipasimille ja etu sormi "tsetalle" paitsi että ps:än ohjaimessa on 4 liipasinta kun gc:llä vain kaksi.
 
XXL Boxin ohjain on ns. XXL kokoa kuten konekkin, mutta toi "pikkukätisille" tehty "pikku" ohjain voisi olla ihan hyväkin.
Mutta kyllä toi GC:n ohjain voittaa kaikki ohjaimet.:D
 
Kaikilla noilla ohjaimilla pystyy ihan hyvin pelaan. Ei tuota minulle ainakaan ongelmia, ja olen sen suhteen tyytyväinen. Eipähän tarvitse valita pelikonetta ohjaimen mukaan, vaan pelien. :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Batou
Kaikilla noilla ohjaimilla pystyy ihan hyvin pelaan. Ei tuota minulle ainakaan ongelmia, ja olen sen suhteen tyytyväinen. Eipähän tarvitse valita pelikonetta ohjaimen mukaan, vaan pelien. :p

Yleensä ohjaimissa on ongelmana vaan johtojen lyhyys. XBoxin ohjaimessa on ainoa "hyvä" pituus, GC ja DC:n ohjainten johdot on naurettavan lyhyet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Yleensä ohjaimissa on ongelmana vaan johtojen lyhyys. XBoxin ohjaimessa on ainoa "hyvä" pituus, GC ja DC:n ohjainten johdot on naurettavan lyhyet.
Osta hyvä mies Wavebird GameCubeesi!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Yleensä ohjaimissa on ongelmana vaan johtojen lyhyys. XBoxin ohjaimessa on ainoa "hyvä" pituus, GC ja DC:n ohjainten johdot on naurettavan lyhyet.

Tuo on kyllä totta. GameCube johto on aivan liian lyhyt. Jouduin ostamaan jatkojohtoja kaksi kipaletta. Rahaa meni siihenkin turhaan. :( Huonosti suuniteltu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Jatkojohto on hieman edullisempi.
Edullisempi kyllä, muttei läheskään yhtä kätevä! Jos/kun käytät jatkojohtoa, niin mikä on lopputulos? Lisää johtoa. Aivan kuin ei olisi jo muutenkin liikaa. Ainakin minun kohdallani johdot vain haittaavat.
Toivottavasti tulevaisuudessa langattomista ohjaimista tulee standardi.:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Edullisempi kyllä, muttei läheskään yhtä kätevä! Jos/kun käytät jatkojohtoa, niin mikä on lopputulos? Lisää johtoa. Aivan kuin ei olisi jo muutenkin liikaa. Ainakin minun kohdallani johdot vain haittaavat.
Toivottavasti tulevaisuudessa langattomista ohjaimista tulee standardi.:)
Toi johdon määrä ei sillee haittaa, kun aina kuitenkin käytön jälkeen kerään kaikki ohjaimet takaisin laatikkoon siististi. On vähän pakko.
 
Itsellä on neljä tavallista GC-ohjainta ja johdot ovat koko ajan solmussa ja muutenkin v-tuttaa repiä cube lattialle kun johdot eivät muuten yllä sohvalle asti. Olisi kyllä mahtavaa saada neljä Wavebirdiä tilalle, mutta jos ajattelisin saavani about 30 euroa/käytetty ohjain, pitäisi minun silti maksaa about 120 euroa jos haluan uudet Wavebirdit tilalle. Ihan liikaa. Vaihtoehdoiksi jääkin lähinnä käytetyn Wavebirdin hankkiminen jos sellaisen jostain joskus löytää; tosin yksi wavebird ei vielä paljoa sekään johtoviidakkoa selvitä.

Pitäisi varmaan laittaa tonne ostomyyntipalstalle "V: 4 tavallista ohjainta Wavebirdeihin".. varmaan jollain lojuu neljä wavebirdiä ihan ilman käyttöä.. :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan classified
Itsellä on neljä tavallista GC-ohjainta ja johdot ovat koko ajan solmussa ja muutenkin v-tuttaa repiä cube lattialle kun johdot eivät muuten yllä sohvalle asti. Olisi kyllä mahtavaa saada neljä Wavebirdiä tilalle, mutta jos ajattelisin saavani about 30 euroa/käytetty ohjain, pitäisi minun silti maksaa about 120 euroa jos haluan uudet Wavebirdit tilalle. Ihan liikaa. Vaihtoehdoiksi jääkin lähinnä käytetyn Wavebirdin hankkiminen jos sellaisen jostain joskus löytää; tosin yksi wavebird ei vielä paljoa sekään johtoviidakkoa selvitä.

Pitäisi varmaan laittaa tonne ostomyyntipalstalle "V: 4 tavallista ohjainta Wavebirdeihin".. varmaan jollain lojuu neljä wavebirdiä ihan ilman käyttöä.. :rolleyes:

Vastaava tilanne minullakin, varmaan myyn yhden ohjaimen ja ostan Wavebirdin tilalle. Siinähän saa pikkuveli rimpuilla oman ohjaimensa kanssa kaikessa rauhassa. :D

Jos haluaa pitkän johdon, kannattaa muuten ostaa kloonipadi. Aika monessa on kolmen metrin johto vakiona ja tulevatkin puolet halvemmaksi kuin Nintendon ohjain+jatkojohto. Tuntuma ei tietenkään ole aivan yhtä hyvä, mutta ethän sinä itse pelaakaan kaikilla ohjaimilla yhtä aikaa ;)
 
Ylös Bottom