Missään et ole vaatinut sitä muuttumaan, mutta kerta inhoat suojasta ampumista yli kaiken ja mainitset että taas samaa paskaa, niin aattelin kysäistä mihin suuntaan mielestäsi Gearssin pitäisi muuttua. Ehkä niin, ettei olisi samaa paskaa, vaan sellainen peli joka sinullekin maistuisi.
Tämä on mielenkiintoinen keskustelunaihe, kun kovin usein jatko-osat, kuten Gears, nojaavat samoihin peruspilareihin, joista sarjan aikaisemmat osat ovat tuttuja. Yakuza-ketjussa on ollut puhetta, että sieltä olisi tulossa vuoropohjaisen taistelun omaava Yakuza-sarjan peli. Tämä muuttaa kyseisen pelin yhtä perusmekaniikka aika radikaalisti. Samankaltaisia isoja muutoksia voi ainakin periaatteessa tapahtua mille tahansa isolle perinteikkäälle pelisarjalle. Aina muutokset eivät ole hyvästä, mutta toisaalta ne myös voivat olla askel parempaan.
Itse tykkään Gearssin suojan takaa ampumiseen nojaavasta pelimekaniikasta, enkä näin ollen osaa toivoa siihen muutosta. Se ei siltikään tarkoita, etteikö asioita voitaisi muuttaa. Välillä onnistuen, välillä epäonnistuen.