Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears 5

Osaatteko sanoa toimiiko tässä kampanjan ja onlinen pelaaminen ristiin eri alustojen välillä. Eli, jos itse pelaan xboxilla, niin pystynkö pelaamaan kampanjaa ja nettimatseja yhdessä kaverin kanssa, jonka alustana on PC?
 
Osaatteko sanoa toimiiko tässä kampanjan ja onlinen pelaaminen ristiin eri alustojen välillä. Eli, jos itse pelaan xboxilla, niin pystynkö pelaamaan kampanjaa ja nettimatseja yhdessä kaverin kanssa, jonka alustana on PC?

En ole varma multista mutta kaikkia ei PVP modeja pystyy pelaamaan ristiin millä alustalla/kaupppaikalla tahansa.
 
Osaatteko sanoa toimiiko tässä kampanjan ja onlinen pelaaminen ristiin eri alustojen välillä. Eli, jos itse pelaan xboxilla, niin pystynkö pelaamaan kampanjaa ja nettimatseja yhdessä kaverin kanssa, jonka alustana on PC?
"Yes, Gears 5 supports cross-play and cross-save across all platforms, including the different PC versions on the Microsoft Store and Steam. With that said, Xbox players will have the option of disabling cross-play in ranked matches if they prefer to only play against other console players in that category. "

 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten Gearssin pitäisi mielestäsi muuttua? Siis Gearssin joka periaatteessa on modernin suojan takaa -ampumismekaniikan isä. Jos Gearssin pitäisi irtautua tästä sarjaa profiloivasta pelimekaniikasta, niin mihin suuntaan?
Missäs olen sitä vaatinut muuttumaan?!
Olettelet taas omias.
Sanoin että taas tätä samaa kyykkypaskalla istumista, jota inhoan yli kaiken.
 
Missäs olen sitä vaatinut muuttumaan?!
Olettelet taas omias.
Sanoin että taas tätä samaa kyykkypaskalla istumista, jota inhoan yli kaiken.
Missään et ole vaatinut sitä muuttumaan, mutta kerta inhoat suojasta ampumista yli kaiken ja mainitset että taas samaa paskaa, niin aattelin kysäistä mihin suuntaan mielestäsi Gearssin pitäisi muuttua. Ehkä niin, ettei olisi samaa paskaa, vaan sellainen peli joka sinullekin maistuisi.

Tämä on mielenkiintoinen keskustelunaihe, kun kovin usein jatko-osat, kuten Gears, nojaavat samoihin peruspilareihin, joista sarjan aikaisemmat osat ovat tuttuja. Yakuza-ketjussa on ollut puhetta, että sieltä olisi tulossa vuoropohjaisen taistelun omaava Yakuza-sarjan peli. Tämä muuttaa kyseisen pelin yhtä perusmekaniikka aika radikaalisti. Samankaltaisia isoja muutoksia voi ainakin periaatteessa tapahtua mille tahansa isolle perinteikkäälle pelisarjalle. Aina muutokset eivät ole hyvästä, mutta toisaalta ne myös voivat olla askel parempaan.

Itse tykkään Gearssin suojan takaa ampumiseen nojaavasta pelimekaniikasta, enkä näin ollen osaa toivoa siihen muutosta. Se ei siltikään tarkoita, etteikö asioita voitaisi muuttaa. Välillä onnistuen, välillä epäonnistuen.
 
Missään et ole vaatinut sitä muuttumaan, mutta kerta inhoat suojasta ampumista yli kaiken ja mainitset että taas samaa paskaa, niin aattelin kysäistä mihin suuntaan mielestäsi Gearssin pitäisi muuttua. Ehkä niin, ettei olisi samaa paskaa, vaan sellainen peli joka sinullekin maistuisi.

Tämä on mielenkiintoinen keskustelunaihe, kun kovin usein jatko-osat, kuten Gears, nojaavat samoihin peruspilareihin, joista sarjan aikaisemmat osat ovat tuttuja. Yakuza-ketjussa on ollut puhetta, että sieltä olisi tulossa vuoropohjaisen taistelun omaava Yakuza-sarjan peli. Tämä muuttaa kyseisen pelin yhtä perusmekaniikka aika radikaalisti. Samankaltaisia isoja muutoksia voi ainakin periaatteessa tapahtua mille tahansa isolle perinteikkäälle pelisarjalle. Aina muutokset eivät ole hyvästä, mutta toisaalta ne myös voivat olla askel parempaan.

Itse tykkään Gearssin suojan takaa ampumiseen nojaavasta pelimekaniikasta, enkä näin ollen osaa toivoa siihen muutosta. Se ei siltikään tarkoita, etteikö asioita voitaisi muuttaa. Välillä onnistuen, välillä epäonnistuen.

Kenellehän nämä viestit on suunattu ?
 
Kenellehän nämä viestit on suunattu ?
Harzalle olen nyt kahdesti vastannut. Jos olet blokkinut käyttäjän, niin näkyy vähän tyhmästi vain minun viesti, eikä ollenkaan sitä johon vastaan. Olen tämän myös itse huomannut kun joskus viestiketjuissa on täysin irrallisia viestejä, kun tosiaan blokituilta käyttäjiltä ei näy viestit edes sillloin kun toinen siihen siteeraen vastaa. Vähän hölmöä, mutta eipähän tarvitse nähdä blokittujen käyttäjien viestejä ollenkaan, mikä ainakin oli omalla kohdalla silloin joskus koko homman tarkoitus, kun muutaman käyttäjän blokkasin.
 
Harzalle olen nyt kahdesti vastannut. Jos olet blokkinut käyttäjän, niin näkyy vähän tyhmästi vain minun viesti, eikä ollenkaan sitä johon vastaan. Olen tämän myös itse huomannut kun joskus viestiketjuissa on täysin irrallisia viestejä, kun tosiaan blokituilta käyttäjiltä ei näy viestit edes sillloin kun toinen siihen siteeraen vastaa. Vähän hölmöä, mutta eipähän tarvitse nähdä blokittujen käyttäjien viestejä ollenkaan, mikä ainakin oli omalla kohdalla silloin joskus koko homman tarkoitus, kun muutaman käyttäjän blokkasin.

Ah joo Hartza on vanha tuttu, blokkilistalla tosiaan. Joskus on näkynyt niin että lukee "blokkaamasi henkilö on lähettänyt viestin" ja sen on voinut lukea painamalla nappia. Nyt sitten ei näy mitään niin oli vähän hölmö olo et mitä tapahtuu. Pahoittelut.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten Gearssin pitäisi mielestäsi muuttua? Siis Gearssin joka periaatteessa on modernin suojan takaa -ampumismekaniikan isä. Jos Gearssin pitäisi irtautua tästä sarjaa profiloivasta pelimekaniikasta, niin mihin suuntaan?
Nimenomaan. Se on tämän sarjan keskeisin mekaniikka. Ihankuin Max Paynessa bullet time. Sitä ekaa on tullut aloiteltua piitkän tauon jälkee ja ohan se aivan helvetin hyvä peli. Jaksaa kiinnostaa enemmän kui nykyajan räiskintäpelit.

Tääkin näköjää saanu hyvä arvostelut näköjää, mutta vähän epäilen tuota Open Worldia. Eikö niitä pelejä ole jumalauta tarpeeksi jo?
 
Nimenomaan. Se on tämän sarjan keskeisin mekaniikka. Ihankuin Max Paynessa bullet time. Sitä ekaa on tullut aloiteltua piitkän tauon jälkee ja ohan se aivan helvetin hyvä peli. Jaksaa kiinnostaa enemmän kui nykyajan räiskintäpelit.

Tääkin näköjää saanu hyvä arvostelut näköjää, mutta vähän epäilen tuota Open Worldia. Eikö niitä pelejä ole jumalauta tarpeeksi jo?
Tämä open world on juurikin hyvä esimerkki muutoksesta, joka ei välttämättä ole hyvästä. Ei Gearssissa, mutta ei monessa muussakaan pelissä. Enemmän ei aina ole parempi. Rajattu etenemissuunta voi tehdä pelistä huomattavasti viihdyttävämmän ja ytimekkäämmän, kun avoimen maailman peleistä tuttu turha haahuilu jää pois. Tässä uudessa Gearssissa taitaa olla niin, että muutama kenttä on tällainen Open World - tyyppinen. Joten sinällään pelko pois, edelleen ilmeisesti mennään suurin osa ajasta rajattuun etenemissuuntaan.
 
Tämä open world on juurikin hyvä esimerkki muutoksesta, joka ei välttämättä ole hyvästä. Ei Gearssissa, mutta ei monessa muussakaan pelissä. Enemmän ei aina ole parempi. Rajattu etenemissuunta voi tehdä pelistä huomattavasti viihdyttävämmän ja ytimekkäämmän, kun avoimen maailman peleistä tuttu turha haahuilu jää pois. Tässä uudessa Gearssissa taitaa olla niin, että muutama kenttä on tällainen Open World - tyyppinen. Joten sinällään pelko pois, edelleen ilmeisesti mennään suurin osa ajasta rajattuun etenemissuuntaan.
Jep juurikin näin. Olen joskus miettinyt että Gearsista saisi mahtavan arcade shmupin tarinalla, kun kuvakulma nostettaisiin ylös Commando tyyliin. Etenemissuunta toki ylöspäin :D.Sivuhuomautuksena, onko tällaista millekään alustalle?
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten Gearssin pitäisi mielestäsi muuttua? Siis Gearssin joka periaatteessa on modernin suojan takaa -ampumismekaniikan isä. Jos Gearssin pitäisi irtautua tästä sarjaa profiloivasta pelimekaniikasta, niin mihin suuntaan?

Gears of warissa olissa paljon potentiaali kauhupeliksi /selviytymiskauhuksi. Mutta moninpelin puolesta tämä on tutuin ja turvallisin keino.
 
Gears of warissa olissa paljon potentiaali kauhupeliksi /selviytymiskauhuksi. Mutta moninpelin puolesta tämä on tutuin ja turvallisin keino.
Aika hyvä haku. Olen samaa mieltä, että miljöönsä ja hahmojensa puolesta Gearssissa on potentiaalia kauhuun. Sellainen voisi olla aika huikea spinoff, jossa pelattaisiin normaaleilla selviytyjillä COG-sotilaiden sijaan. Koettaisiin Emergency Dayn kauhut normaalin ihmisen näkökulmasta.
 
Aika hyvä haku. Olen samaa mieltä, että miljöönsä ja hahmojensa puolesta Gearssissa on potentiaalia kauhuun. Sellainen voisi olla aika huikea spinoff, jossa pelattaisiin normaaleilla selviytyjillä COG-sotilaiden sijaan. Koettaisiin Emergency Dayn kauhut normaalin ihmisen näkökulmasta.

Sieltä tuli melko hyvä pohja jo aiheelle.
 
Heti kun joku alkaa puhumaan toiminta kauhupelistä tulee mieleen Dead Space 3 :D Tiedän olen pahoillani.

Vielä olis 5 ja puol tuntia töitä jälellä ja jos sit illalla vähän ehtis fiilistelee pelin parissa. Jos ei mitään isompia teknisiä ongelmia ilmene joiden kanssa joutuu tappelee.
 
Ylös Bottom