Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GGX2 Gathering +muita 2d-mättöjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mezatte
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mezatte

New Member
Okei, ensimmäisenä [Bullshit mode engage]:

Eli eli, tämä ei ole plagiointia Rautanyrkistä, olen järjestänyt näitä gatheringeja erinäisiä vuosia nyt.
Alkoivat aikoinaan Soul Caliburilla, sitten edennyt muihin peleihin ja GGXstä GGX2seen.
Vaikka suht. pienikokoisia nämä ovatkin olleet, ovat nämä gatheringit järjestyneet hyvin ja mukana olleilla on ollut hauskaa.
No, nykyään kun tiedän tästäkin paikasta, ajattelin pistää threadia pystyyn että ketä kiinnostaisi osallistua, ihan vain saadakseni informoitua vielä enemmän ihmisiä asiasta ja lisätä osallistujamäärää.

Gatheringin pääasiallinen ja alkuperäinen tarkoitus oli että ihmiset kokoontuisivat pelaamaan yhdessä, testaamaan millä tasolla kutakuinkin ovat, sekä oppimaan tai vaihtamaan stratteja, tekniikoita ja vinkkejä. Ja yksi suurin tarkoitus oli kasvattaa taistelupelikulttuuria.
Eli tarkoituksena ei ole järjestää pelkästään verenmaku suussa olevaa kilpailua jossa häviäjät sux ja voittajat rox.
Ideanahan on tutustua paremmin muihin pelaajiin ja saada aikaan jonkinlaista sceneä tänne suomenmaalle, sekä vaihtaa strategioita, oppia uusia asioita, opettaa uusia asioita ja saada yleistä kiinnostusta pelaamista/peliä kohtaan.
Sekä tietenkin pelata peliä sydämensä kyllyydestä.
Eli, kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita, olivat sitten pelanneet peliä tai ei, kunhan vain tuovat mukanaan halua oppia ja avointa mieltä.

Eritoten olisin kiinnostunut tietämään olisivatko ManjiMaru ja west kiinnostuneita osallistumaan, kun he nyt ovat itsekin hankkineet GGX2sen.
Sen lisäksi olisi erittäin mukavaa saada illu ja Veib mukaan osallistumaan, parista erinäisestä syystä. :)
Uskoisin myös että täällä on paljonkin "piilo" GGX2-pelaajia/omistajia, joten hekin voisivat (=TÄYTYY ;) ilmoitella itsestänsä.
[Bullshit mode disengage]

GGX2 Gathering

Ajankohta: 13. - 20.10.2003, tuossa välissä, luultavasti 16/17. - 19. (torstai/perjantai - sunnuntai), eli viikonloppuna jotta kaikille olisi helpompaa osallistuminen, viikolla kun on luultavasti useimmilla töitä. Tuo 13. - 20. on syysloma joillakin opiskelupaikoilla, se on tuttavillani Jämsässä vapaata ja he pystyvät osallistumaan tuolloin, eli se on heidän mukaansa tehty. Ilmoitelkaa miten sopii ja milloin ei sovi, niin yritetään katsoa sitten tarkemmin tuota ajankohtaa.
Location: Tampereella. Hyvä puoli on se, että ainakin Tampere on suhteellisen keskellä kaikkia paikkoja...
Huonona puolena on, se pidetään minun kämpässäni. Vaikka tänne suhteellisen paljon väkeä mahtuu, niin voi paikoin tulla ahdasta (epäilen että niin paljoa väkeä saapuu kylläkään, muttei sitä koskaan tiedä), sen lisäksi joillain mahdollisilla osallistujilla voi olla moraalisia ongelmia/pelkoja osallistua vieraan ihmisen kotona käytävään kokoontumiseen (joo, okkultistisia juttuja, jne.).
Tähän asiaan en valitettavasti voi vaikuttaa mitenkään, Tampereella kun ei oikein ole mitään kerhohuonetta tai paikkaa minkä voisi järkätä, toisin kuin Helsingissä.
Majoitus: Täällä mahtuu nukkumaan. Paikoitellen voi tulla vähän ahdasta, riippuen osallistujamäärästä, muttei niin ahdasta etteikö mahtuisi nukkumaan. Suihkumahdollisuus on, tosin hardcore miehet luultavasti selvittävät viikonlopun käymättä ollenkaan. Omat makuupussit ja alustat vaan mukaan and you´re good to go.
Pelit: Pääasiassa GGX2. Mahdollisuutena on myös pelata Dreamcastilla Street Fighter 3 3rd Strike, Capcom vs SNK 2, Marvel vs Capcom 2, Soul Calibur, King of fighters ´99 ja joitain random no-name muita.
Yritän saada toisen ja kolmannen PS2sen, se riippuu tietenkin osallistujamäärästä, osallistujia neuvon ottamaan omat ohjaimensa/stickinsä.

Aikeissa on järjestää GGX2ssa yhtenä päivänä turnaus johon on osallistumismaksu (5e?), jonka voittaja vie kaiken. Tämän turnauksen ideana on saada väkeä kiinnostumaan ja motivoida osallistumista gatheringiin, sekä saada ihmiset miettimään harjoittelua, hyvinkin mahdollista että juuri sinä saatat voittaa sen.
Sanotaan että vaikka kymmenen henkilöä + minä itse (lisään luultavasti pottiin 20e, on myös mahdollisuus etten itse osallistu, lisään pelkästään potin) osallistuisi turnaukseen, niin mikäs sen mukavempi kuin (10*5 = 50 + 20 = 70e) 70 euroa taskussa onnistuneen turnauksen jälkeen (tai edes viisikymmentä...).

Tämä turnaus on testing phase pohjalla vielä, ajattelin Entomolle puhua aiheesta ensi vuoden Rautanyrkkiin, riippuen siitä miten tämä nyt tässä menee vai tapahtuuko ollenkaan.
Jos osallistujamäärä on pieni, niin on erittäin luultavaa ettei turnausta tule.
Luulisi kuitenkin että tuo rahapalkinto antaisi vähän edes vaikutusta sille osallistumiselle, tässä kun on vielä reilusti aikaa harjoitella ja päästä vireeseen tuota itse gatheringia varten.

Jos turnaus tapahtuisi, se olisi sitten Double elimination (winners and losers bracket, ensimmäinen häviö tiputtaa losers bracketiin, toinen häviö niin tiput kokonaan), Random brackets, joko Fixed characters, loser changes tai free choice (eli joko hahmo jonka valitsee ensimmäisenä, sillä mennään turnauksen loppuun, tai sitten että voittaja pakotetaan jatkamaan samalla hahmolla, häviäjä saa vaihtaa aina seuraavassa matsissa, tai sitten vapaa valinta, saa vaihtaa minkä tahansa matsin välissä hahmoa), rounds two out of three ja Robo-Ky, Justice, Kliff, Goldenit, Shadowit sekä EXät bannattu (kuten arvata saattaa...).

Eli in conclusion:
Gathering on alustavasti 16/17. - 19.10. (torstai/perjantai - sunnuntai).
Mahdollisuus turnaukseen jos osallistujamäärä mahdollistaa sen, pääsymaksu/entry fee n.5e.
Gatheringiin osallistuminen ja tänne tuleminen ON ILMAISTA, siitä ei peritä maksua, mutta jos osallistuu tuohon turnaukseen niin siitä peritään se viisi euroa (yhteiseen voittopottiin ja sitä ei peritä niiltä jotka eivät siihen osallistu).
Jos turnaus tapahtuu, lahjoitan siihen itse 20euroa pottiin, enkä välttämättä osallistu turnaukseen (erinäisistä syistä).
Asuntoni lähellä on kauppa, jos tarvii siellä käydä, eikä pankkiautomaattikaan ole kovin kaukana.
Kysykää mitä kysymyksiä nyt mieleenne juolahtaakaan, vastaan kykyni mukaan.

Toivon että tämä vähän edesauttaisi GGX2-"sceneä" ja saisi "piilo"X2 pelaajat ilmoittamaan itsestänsä. Kun ei tuossa official X2-threadissa tunnu kukaan oikeastaan puhuvan.
Tämä gathering ei todellakaan ole samassa skaalassa kuin Rautanyrkki, koska ei luultavasti löydy niin paljoa GG-innostuneita.
Tosiaan painotan sitäkin vielä, että ei ole väliä omistatko peliä itse tai oletko pahemmin pelannut sitä/sarjaa, kunhan vain olet kiinnostunut siitä, haluat tavata pelaajia ja päästä pelaamaan sitä.

Tällä hetkellä osallistujamäärä on 6-8 (kaksi epävarmaa ja viisi varmasti turnaukseen osallistujaa).

Ilmoitelkaa ihan rohkeasti vaan osallistumisestanne tänne, tässä on vielä melkein kaksi kuukautta aikaa treenatakin, siinä ehtii pääsemään kuntoon vaikka tuota turnausta varten ettei sitä tarvitse pelätä, helpostikin, vaikka juuri olisi aloittanut pelaamaan.

Ottakaa kantaa hyvät ihmiset!
Kiva rantti... puuh!

EDIT: Jaa niin, melkein meinasi unohtua, kiitokset illulle tuosta turnausideasta, onhan se kuitenkin aika hyvä motivointikikka, jos se nyt vaan saa tuulta siipiensä alle niin se on hyvä se.
Täytyy katsoa jossain vaiheessa kun kerkiää ja kysyä Entomolta mailitse tarkemmin että miten tuo toimisi Rautanyrkki 2004:ssa.
Mutta enivei, kiitokset. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Voin sanoa jo tässä vaiheessa, että ei tule onnistumaan minun kohdallani. Lukiolaiskortti ei ole enää voimassa joten pitäisi ostaa täyshintaiset junaliput = yhteensä 79,60 euroa. Kiinnostaisi kyllä , mutta olisi ihan liian kallista.

Hmmm... Viikonloppu.... saattaisin voida sumplia itselleni vapaaksi, tosin 100% en ole.... Enemmänkin ajattelen että mun 2d-taidot on aivan syvältä ja mä en ole tunnettu siitä että opin pelejä yhdeltä istumalta...

Lisäksi mulla ei välttämättä ole hirveetä innostusta yöpyä tällaisen tapauksen yhteydessä kun en sitä ole tehnyt vaikka yöpymistilaa olisi ollut enemmänkin.

Positiivinen näkökohta: mulla on auto, ja jos sinne nyt jostain ihmeen kummasta lähtisi hesasta useitakin ihmisiä niin jakamalla bensakulut mun kanssa pääsisi itsekukin varmaan paljon halvemmalla.

Ensin mun ois ehkä kuitenkin hyvä opetella pelaamaan X2:hta.

Näkökohtia:
Turnaukseen saa vapaamman tunnelman jos kahden henkilön keskinäinen paremmuus ratkaistaan useammalla ottelulla (esim paras kolmesta tai viidestä) joiden välillä voi vaikka vaihtaa hahmoa... Kun kaikki ei oo kiinni yhdestä onnistumisesta.

Näkökohta kaksi: jos sä saisit useita pleikkareita niin niihin tarvitaan myös näytöt.... Kuka ne roudaa?

Näkökohta kolme: Ehkä mun kannattaisi opetella ensin pelaamaan X2:hta...

- ManjiMaru

ps. Miksi soul calibur on noista peleistä ainoa 3D-peli?

pps. Miksei SC2?

Veib: Harmillista, erittäin... olisin todella toivonut että sinä olisit päässyt tulemaan.
No eipä tuolle asialle mittään voi, kun en itsekään pysty siihen että saisin kyydittyä sinut sieltä tänne ja takaisin. :/

Todella harmillista.
Mutta ilmoittelehan jos mieli muuttuu tai jotain sattuu ja pääsetkin tulemaan, tai keksit jotain muita kompromisseja joihin pystyttäisiin taipumaan. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Hmmm... Viikonloppu.... saattaisin voida sumplia itselleni vapaaksi, tosin 100% en ole.... Enemmänkin ajattelen että mun 2d-taidot on aivan syvältä ja mä en ole tunnettu siitä että opin pelejä yhdeltä istumalta...

Kyllähän tuon kuitenkin oppii, jos vain sikseen haluaa. Tietenkin, edelleen sanon sen että gatheringin tarkoitushan ei ole pelkästään "testata kuinka hyvin pärjää ja hakata vastustajia", vaan oppia ja tutustua muihin pelaajiin.
Ainoana poikkeuksena tuo turnaus, ja jos senkin pitää vaikkapa lauantaina, niin siinä yhdessä illassakin ehtii ihmeitä oppia. Sen lisäksi, riippuen osallistujamäärästä siihen turneeseen, en usko että se taso olisi niin ylitsepääsemätöntä, etteikö siihen tosiaan tässä ajassa oppisi. Tiedän että henkilöt jotka ovat tällä hetkellä tulossa ja osallistumassa, eivät kuitenkaan ole pelanneet X2sta niin pitkään etteikö sitä ehtisi saavuttamaan.

Lisäksi mulla ei välttämättä ole hirveetä innostusta yöpyä tällaisen tapauksen yhteydessä kun en sitä ole tehnyt vaikka yöpymistilaa olisi ollut enemmänkin.

Hmm... tuossa on ongelma kyllä... kun on tosiaan vähän huono lähteä varmaan täältä takaisin helsinkiin heti samana iltana kun tulee, siinä heittää hukkaan kuitenkin peliaikaa sun muuta. :/
Jos pelkästään osallistuu turnaukseen, niin sehän on tietenkin eri asia, mutta kun kuitenkaan gatheringin aihe ei ole pelkästään se verinen kilpailu, vaan se että oppii ja pääsee pelaamaan noita "casual" matsejakin.
Tietenkin each to its own, mutta niin...
Täällä kun ei kuitenkaan mihinkään hotelliin tai vastaavaan kannata edes harkita menevänsä (tai no, ainakaan siis tälläisen gatheringin takia).
Ellei tietenkin ole jotain sukulaisia jotka asuvat treella ja heille voisi mennä yöpymään.
Muuta en kyllä keksi. Yöpymisestä, päin tai toisin, tulee aina eniten ongelmia näissä. :/

Positiivinen näkökohta: mulla on auto, ja jos sinne nyt jostain ihmeen kummasta lähtisi hesasta useitakin ihmisiä niin jakamalla bensakulut mun kanssa pääsisi itsekukin varmaan paljon halvemmalla.

Ensin mun ois ehkä kuitenkin hyvä opetella pelaamaan X2:hta.

Kyllä. Tietenkin tässä päästään sellaiseen dilemmaan että onko tarpeeksi hesasta lähtijöitä osallistumaan GGX2-gatheringiin. Siihenhän se vain lankeaa. Toivon todellakin että nyt tulisi väkeä kaapista ulos ja rohkeasti tunnustaisivat pelaavansa, tai olevansa kiinnostuneita.
Sillä saisit/te ainakin lyötyä pari kärpästä yhdellä iskulla, harmi ettei Veib asu helsingissä vaan. :)

Ja tuohon opetteluun, ei siihen paljoakaan vaadita, siitä vaan pelaamaan ja katsomaan jotain stratin tynkää vaikka aluksi, niin siitä se lähtee. Tässä kuitenkin hyvää aikaa vielä harjoitella, vaikka silloin tällöin vain katselisikin sitä.

Näkökohtia:
Turnaukseen saa vapaamman tunnelman jos kahden henkilön keskinäinen paremmuus ratkaistaan useammalla ottelulla (esim paras kolmesta tai viidestä) joiden välillä voi vaikka vaihtaa hahmoa... Kun kaikki ei oo kiinni yhdestä onnistumisesta.

Juu, tuo oli vaan enemmänkin preliminary sketchi (miten se kutakuinkin menisi).
Periaatteessa mietin myös että jos se tehtäisiin "jenkkistandardilla", eli nämä perusmatsit ovat paras kolmesta matsista (ei siis ekasta häviöstä losers bracketiin). Semifinaalit olisivat sitten joko paras kolmesta edelleen tai paras viidestä.
Ja finaalit sitten paras seitsemästä.
Tätä käytettiin mm. Soul Calibur 2 USA nationalseissa.

Tässä on vaan haittana se että tuo turnaus saattaa kestää hyvin pitkän aikaa (tosin, mihinkäs meillä kiire on, jos yhdenkin päivän varaa ihan kokonaan siihen niin kyllä tuon ehtii aivan helposti), sekä se tahkoamisen määrä, joka voi aiheuttaa sen että pelaajat enemmänkin alkavat lakoamaan niihin iskuihin sen pitkästymisen vuoksi.
Etuinahan tässä on tosiaan se, ettei tarvitse kenenkään pelätä sitä että joku voittaa "säkällä", "chiipisti" tai muuta vastaavaa, koska on parikin uutta mahdollisuutta, niin yksi pieni virhe ei aiheuta sitä häviöö.
Sen lisäksi etuina on joillakin pelaajilla se, että pääsevät peliin paremmin mukaan sen yhden häviön jälkeen (tiedän joitain jotka ekassa matsissa eivät koskaan pääse "potentiaaliinsa").
Sekä tietenkin se että pelaajat joutuvat tosiaan todistamaan sen etteivät voittaneet vain säkällä ensimmäisellä kerralla.

Periaatteessa tuo double eliminationkin riittäisi tuohon aivan hyvin (on kuitenkin toinen mahdollisuus), mutta aikakin riittäisi tuohon isompaan versioon.

Eli loppujenlopuksi se jää osanottajien päätettäväksi, ehdotuksiahan saa ja kuuluu heitellä tietenkin.

Sen ainakin tiedän, että semifinaalit, ehkä jopa neljännesfinaalitkin, pelataan yksitellen, jotta kaikki näkevät kaiken, myös ne jotka ovat loppufinaaleissa.

Näkökohta kaksi: jos sä saisit useita pleikkareita niin niihin tarvitaan myös näytöt.... Kuka ne roudaa?

Riippuen osallistujamäärästä saan hommattua ehkäpä kolme pleikkaria, itselläni on kaksi televisiota (toinen taitaa kyllä 60hz modessa olla mustavalkoinen, mutta se ei ole niin suuri asia että haittaisi), sekä mahdollisuus saada ainakin kolmas, pienempikokoinen kylläkin (se mikä oli miitissä mukana).
Periaatteessa saisin kylläkin neljännen toosan täältäpäin, mutta sillä ei ole merkitystä jos vain kolme pleikkaria tulee olemaan (tuskinpa tarvitaan lisää, ellei osallistujamäärä tietenkin sitten huimaa päätä, mitä kuitenkin vielä tässä vaiheessa epäilen).
Eli kenenkään ei tarvitsisi televisioista huolehtia.

Näkökohta kolme: Ehkä mun kannattaisi opetella ensin pelaamaan X2:hta...

Kyllä! Ehdottomasti. Tosin enpä osaa sanoa että vaatiiko tuo niin paljoa opettelua, päästäkseen alkuun. Jos vain pistää mielensä siihen, niin kyllä se siitä. :)

Edelleenkin painotan että tässä ajassa kyllä ehtii harjoittelemaan niin hyvään kuntoon, että saa tuloksia aikaan tuolla turnauksessakin. Itse olen niin roskaa että huhhuh, tasolleni pääsemiseen ei paljoakaan vaadita. Tosin en olekaan osallistumassa (erittäin suurella todennäköisyydellä, ei ole vielä varmaa) siihen turnaukseen, ettei kukaan näe mun huonoa pelaamista. ;)

ps. Miksi soul calibur on noista peleistä ainoa 3D-peli?

pps. Miksei SC2?

Koska ainoa 3D mättö mikä mulla on, on SC.
Ja SC2sta ei ole, eikä kyllä oikein mahdollisuuttakaan saada... eikä modattuja pleikkareitakaan sitä varten, heh. :P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Itse olen niin roskaa että huhhuh, tasolleni pääsemiseen ei paljoakaan vaadita.

Nii juu... :p

Se tässä piti sanoa että onhan se West ainakin sieltä pk-seudulta. Siinä menee jo gasoliinikulut puoliksi.

Jos olet tuonne kokoontumiseenne suunnittelemassa double elimination -turnausta niin seuraava artikkeli kannattaa ehdottomasta lukaista läpi: http://www.shoryuken.com/features/e000225.shtml. Tosin jos osallistujia ei ole monta, niin hommahan on melko helppo järjestää joka tapauksessa. Tuossa muuten selvitetään heti alussa että pool-järjestelmä (jota käytin Rautanyrkin turnauksissa) on kaikin puolin huonompi kuin bracket-järjestelmä. :p

Nytpähän tiedän. :)

Juu, olen tuon artikkelin jossain vaiheessa lukaissutkin, eipä tuossa paljon mitään uutta ollut.
Mutta bracketit eivät olisi toimineet oikeastaan mitenkään erikoisemmin, kuitenkin "top" pelaajat pääsivät loppuun asti (paitsi Juhana T4ssä ja yoshia en muista missä vaiheessa edes tippui), ja olisi muutenkin ollut vaikea tietää minkä tasoisia kukin on (no, olihan teillä kokemusta perjantailta, mutta silti).
Että hyvinhän tuo toimi, ei nyt niin hirveästi paremmin olisi voinut mennä.
Hehe, tuolla artikkelissa varmistettiin kuitenkin se mitä en muistanut... eli häviäjien bracketin voittaja joutuu voittamaan voittajien bracketin kaksi kertaa voittaakseen. Aivan kuten Entomo epäilit.
Tosin, Tordragonhan se winners bracketissa oli, joten ei siinäkään mitään harmia tapahtunut. :)

Tässä nyt odottelen että saisi enemmän väkeä osallistumaan... eipä näytä tällä hetkellä oikein kiinnostusta olevan osallistumaan täältä.
Eli, voi olla että turnausta ei pysty järjestämään, vielä hyvin varhaista kuitenkaan sanoa, tässä on aikaa vielä reilusti.

Enkä kuitenkaan usko että siihen niin montaa henkilöä osallistuisi, etteikö tuota saisi melko helposti järjestettyä, double elimination ja bracketit käytössä.
Täytyy vain nyt odotella josko joillain heräisi mielenkiinto.

Tilannekatsauksena sen verran että osallistujamäärä näyttää tällä hetkellä n. 10 pintaan/maihin.
Näistä ei taida olla turnaukseen (jos se tapahtuu) osallistumassa kuin vain 4...
Mutta odotellaan...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu

Se tässä piti sanoa että onhan se West ainakin sieltä pk-seudulta. Siinä menee jo gasoliinikulut puoliksi.

Aika hiljasta on täällä threadissa kyllä ollut...

Mutta joo, tuosta westistä... ei mies ole mitään tähänkään topiciin kirjoittanut niin enpä tiedä että mitä sillä on mielessä.
Saisi tietää edes vähän sen mietteitä asiasta.
Ettei mies ole ihan kokonaan pistänyt minua ignoreen peräti? :D
Tai sitten ajatteli kirjoittaa vasta myöhemmin...

Kuitenkin siinä olisi tosiaan matkakustannukset puoliksi jo sitten.

Eikä suostunut Ruotsalaisia osallistumaan... Damn... :/

Kuitenkin tällä hetkellä osallistujamäärä on vieläkin se 10 henkilöä. Enemmän osallistujia olisi kuitenkin mukava saada ja odotetaan. Riippuu rahaturnaukseen osallistujien määrästä pidetäänkö sitä vai ei, jokatapauksessa jos sitä ei pidetä, niin ainakin jonkinlainen turnaus (ei entry feetä) järjestetään. Tähän luultavasti suostuvat osallistumaan kaikki koska ei ole mitään menetettävää. Sen näkee lähempänä ajankohtaa mitä noiden turnausten kanssa käy.

Ilmoitusta kaikki kiinnostuneet.

Täytyy nyt kysyä että laskitko jo minut tuohon 10 joukkoon?

Jos päätän tulla niin sitten tulen vaikka yksin riippumatta kustannuksista, mutta vielä ei olla lokakuussa. Voin myös tuoda lastin ps2 3D-pelejä jos niitä joku haluaa pelata... Omistan myös kolme joystickiä.

Pelaako kukaan muuten oikeasti Capcom vs. SNK 2:hta? Joskus ajattelin kokeilla pelata Kingillä kun se mukamas oli pelin heikoin hahmo, testasin sille muutamia combojakin, mutta en usko että tuota peliä juuri kukaan enää pelaa... Ei kannata sitten treenatakaan.

Rahaturnauksista kannattaa järjestää äänestys paikan päällä.

- ManjiMaru

Täytyy nyt kysyä että laskitko jo minut tuohon 10 joukkoon?

Jos päätän tulla niin sitten tulen vaikka yksin riippumatta kustannuksista, mutta vielä ei olla lokakuussa. Voin myös tuoda lastin ps2 3D-pelejä jos niitä joku haluaa pelata... Omistan myös kolme joystickiä.

Pelaako kukaan muuten oikeasti Capcom vs. SNK 2:hta? Joskus ajattelin kokeilla pelata Kingillä kun se mukamas oli pelin heikoin hahmo, testasin sille muutamia combojakin, mutta en usko että tuota peliä juuri kukaan enää pelaa... Ei kannata sitten treenatakaan.

Rahaturnauksista kannattaa järjestää äänestys paikan päällä.

- ManjiMaru

Nein, en laskenut sua tuohon 10 joukkoon... nuo ovat jo siis täysin varmistuneita, ja on melkein olematon mahdollisuus että heistä kukaan jäisi pois.
Toisinsanoen täältä en ole vielä laskenut ketään, eli ilmeisesti täältä on mahdollista saada osallistumaan näillä näkymin 4 pelaajaa.
Veib, sinä, illu ja west, joiden siis tiedän pelaavan GGXXää ja potentiaalisesti olevan kiinnostuneita.
Veib sanoi jo että hän ei ole tulossa rahallisista syistä, kuitenkin "varaan" hänet tuohon mahdollisten osallistujien joukkoon vielä, jos vaikka jotenkin maagisesti hän pystyisikin ilmestymään.

Minä pelaan CvS2sta, kuten myös pari ystävääni, tai oikeastaan pelattiin jossain vaiheessa suht paljon... ei nyt enään kylläkään. Mutta jos siinä kiinnostaa ottaa pari matsia niin kyllä minä ja tuttavamme voimme ottaa, ihan vain noin huvin vuoksi, jos tulet. :)
Tosin, oma versioni on sitten DClle... että voi tulla padi ongelmia, ellei sinulla DC tikkua ole (itselläni kyllä on tuo dreamcastin official arcade stick... mutta en ole sitä siinä kokeillut niin en tiedä kuinka toimii).
Itse osaksi kiinnostus ei koskaan noussut hirveän korkealle tuossa hahmotasapainon (tai sen puuttumisen) takia...

Mutta oma/omia stickejä/padeja mukaan, niillä kun pelaaminen sujuu varmasti paremmin. ManjiMaru, eihän tietenkään tiedä vielä oletko tulossa, mutta jos tulet, niin ota vaan mukaan 3d-pelejä. Näillä näkymin olisi myös hyvä saada vielä yksi GGXX-peli lisää... mutta tuohon on vielä aikaa niin täytyy katsoa tilannetta sitten lähempänä.

Mezatte:

Jos on tarvetta niin multa löytyy sitten ps2 versiot peleistä
GGXX, VF4Evo, Tekken 4, Tekken Tag, CvsS2.

DC:lle on MvsC, SFa3, Soul calibur, ja (puwahahaaa.. ) VF3tb.

Mulla on myös DC sekä DC arcade stick.

Tietysti voin tuoda mukanani myös pleikan ja sen kolme tikkua..

- ManjiMaru

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Veib, sinä, illu ja west, joiden siis tiedän pelaavan GGXXää ja potentiaalisesti olevan kiinnostuneita.

Näillä näkymin olisi myös hyvä saada vielä yksi GGXX-peli lisää... mutta tuohon on vielä aikaa niin täytyy katsoa tilannetta sitten lähempänä.

Cool. En tiennytkään että teillä on GGXX-arcade siellä päin suomea :D

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan uusi käyttäjä
Hoitakaa tää Helsingissä ni mä oon paikalla.

On vähän epäiltävää että tätä Helsingissä pidettäis, neljä henkilöä maksimissaan tällä hetkellä sieltä tulossa, niin se on vähän huono ratio tuohon 9 ihmiseen jotka ovat lähempänä Tamperetta kuin Helsinkiä (tai ovat Tampereelta).
Sen lisäksi melkein kaikki näistä henkilöistä ovat osallistuneet aikaisemmin/aikaisempaan gatheringiin ja osaavat tulla tänne.

Tietenkin, jos itselläsi on ongelmia matkassa (ei kyytiä, liian kallista, etc.), niin voisithan sopia tuon Manjin kanssa että jos yhdessä tulisitte ja jakaisitte matkakulut, siis jos Manji päättää tulla.
Sehän tulisi tietenkin reilusti halvemmaksi, jos vielä vaikkapa westi lähtisi mukaan, niin menisi matkakulut kolmeen mieheen mikä ei todellakaan ole paha.
Ja niin, Manjille tiedoksi että Helsingistä on myös tulossa eräs henkilö joka täällä ei kirjoittele... hän tulee omalla autollaan, joten sen takia en vain maininnut mitään asiasta (tuo liittyi siihen matkakulut asiaan, sanoit että tulet sitten yksin riippumatta kuluista jos tulet, mutta päätin nyt sanoa vain tuosta).

Mezatte:

Jos on tarvetta niin multa löytyy sitten ps2 versiot peleistä
GGXX, VF4Evo, Tekken 4, Tekken Tag, CvsS2.

DC:lle on MvsC, SFa3, Soul calibur, ja (puwahahaaa.. ) VF3tb.

Mulla on myös DC sekä DC arcade stick.

Tietysti voin tuoda mukanani myös pleikan ja sen kolme tikkua..

Joo, jos tulet, niin kysyn sulta tota GGXXää ainakin jos tarvitaan... näillä näkymin tarvitaan mutta se voi muuttua.
VF4Evon voi olla että eräs toinen henkilö tuo, ei kuitenkaan ole varma vielä lähteekö roudaamaan sitä, ihmettelen suuresti että mitä vaivaa siitä muka olisi, ei se kuitenkaan niin paljoa tilaa vie etteikö sitä mukaan saisi.
CvS2 voisi olla ihan hyvä, mutta en tiedä onko välttämätön kun voidaan pelata sitä DClläkin (varsinkin kun olet DCn kokenut ja osaat arcade stickiä käyttää), itseasiassa mieluiten pelaisin sitä DCllä vaikkei olekaan memcardilla mitään asioita mitä välttämättä tarvitsee (kuka pelaisi Shin Goukilla ja God Rugalilla kylläkään?), mutta silti.
Eikä tarvitse tuoda sitä DCn arcade stickiä jos siis ajattelit pelata, minulla kun on se, ja tulen jokatapauksessa luultavasti käyttämään padia jos DCllä pelataan. En muuten pidä tuosta DCn arcade stickistä... se ei omasta mielestäni ole tarpeeksi jäykkä, eikä palaa edes takaisin perusasentoon tarpeeksi hyvin.

DClle mulla ei ole SFA3sta, mutta enpä tiedä onko tuo niin hirveä menetys olla ottamatta mukaan. :)
Tuo jos haluat ottaa mukaan.

Tällä hetkellä ei ole sitten pleikoista niin hirveästi pulaa, olen varmistanut ainakin kolme ja neljäs on luultavasti vielä tulossa, sekä kaikkiin näillä näkymin näytöt. Tietenkin voit Manji tuoda oman pleikan ihan noin varmuuden vuoksi, mutta jos ei tila riitä, etkä jaksa ottaa mukaan, niin jätä vaan pois.
Oma sticki tai stickejä (tai padi/t) on hyvä ottaa mukaan, se kun on kuitenkin helpoin totutella itsensä omaan ohjaimeensa, ei tarvitse kikkailla mitään.

Mites muuten, GGXXssä, käytätkö noita default-nappuloita stickissä/padissa, vai mappaatko omat? Ihan näin uteliaisuuttani kyselen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Arcade-versio on ggxx, pleikkarilla se on ggx2. Hmph.

Itseasiassa Japanin kaikki versiot (arcade tai PS2) ovat GGXX.
Jenkkilään ja Eurooppaan se käännettiin GGX2ksi, kuulemma siitä syystä ettei voisi tehdä huonoja "GGXXX" piloja.
Tiedä kuinka totta tuo syy sitten on, mutta jotain sellaista siinä on varmaankin ollut taka-ajatuksena.

Ylös Bottom