Oon nyt just alotellu ja pelannu Tsushimaa sen reilu 15h. Kolmas ja viimenen mahdollisuus minkä pelille annan, mut tällä kertaa pusketaan läpi jokatapauksessa.
Ja samat ongelmat ja plussat tässä tuntuu edelleenkin olevan. Tykkään siitä ettei tässä oo minimappia ja ison osan kartalla olevista asioista voi löytää vaan seurailemalla lintuja tjsp merkkejä mitä maailmassa näkyy. Nouseva savu indikoi vissiin myös jotain kun usein sitä seuraamalla löytää jotain. Myös toi et pistää kartalle merkin ja tuuli johdattaa sinne on jees.
Mut sit taas tässä on ihan helvetisti toistoa, turhia sivutehtäviä ja muuta ihan jonninjoutavaa paskaa joka ei tee muuta kun hukkaa sun aikaa. Osa sivutehtävistä on sellasta vitun tuubaa et ne ois pitäny laittaa leikkauspöydälle samantien eikä päästää peliin asti. Osa sit taas on oikein mukavia ja kiinnostaa enemmän kun päätarina. Ajanhukkaamista on myös se et tosi monessa tehtävässä kävelet tai ratsastat hiljaa ja kuuntelet kun joku NPC länkyttää sulta korvat irti ennenku pääset liikkumaan kovempaa sinne minne pitääkin mennä. Ihan täysin turhaa ajanhukkaa. Peli ei myöskään anna skippailla cutscenejä jos nousee epäilys että tää sivutehtävä ei kiinnosta tippaakaan tai jotain muuta, sähän katot ne välivideot ja sähän kävelet hiljaa ja kuuntelet, halusit tai et.
Joo, mä tiedän ettei kaikkea sivutauhkaa oo pakko tehdä, mutta tässä taas korostuu se Ubisoftin kirous että määrä korvaa laadun ja kunhan saadaan isot tuntilukemat tauluun sille jos haluaa pelata 100% pelin läpi niin hyvä. Välittämättä siitä et onko se kuinka laadukasta tekemistä. Kartalla on myös liikaa kokoa ja se vois olla tiiviimpi, etenkin kun tässä ei toi paikasta A paikkaan B liikkuminen oo juurikaan mitenkään mielekästä tai jännittävää, painat tikkua yhteen suuntaan ja seuraat tuulta x ajan. Tässäkin ois voinu leikata aika ison osan tätä turhaa matkustamista pois, toki jos maisemia tykkää katella niin sit tää tuskin haittaa mut ne jotka niitä haluaa tuijotella varmaan voi sitä vapaaehtosestikin tehdä. Nopeasti homma menee siihen et fast travel laulaa ja siitä ollaankin sit enää kivenheiton päässä siitä et hommasta menee maku.
Plussaa myös siitä et uutta sivutekemistä tulee kuitenkin joskus. Ongelmana vaan se et Act 1 sivutehtävät ehkä oli liian kauan ainoana tarjontana ja siihen sit kyllästy kuitenkin ennenkun oli se koko alue putsattu.
Mä toivon että kakkososa parantaa tän suhteen ja roimasti. Sitä tekemistä ei oo pakko ampua karttaa täyteen ihan vaan sen takia että voidaan sanoa et sitä on. Laatu on aina parempi ku määrä näissä asioissa. Ja välimatkoja saa kanssa leikata runsaalla kädellä ellei keksi tapaa millä tehdä siitä ite paikasta toiseen liikkumisesta miellyttävää. Esimerkiks Spidermaneissa mä en koskaan käyttäny fast travelia koska se liikkuminen oli mukavaa, en mä myöskään esimerkiks pääasiassa GTA-peleissäkään takseja tjsp käytä kun se ajaminen on ihan mukavaa. Olikos se Dragon's Dogma 2:en ohjaaja joka sano et jos sun pelissäs on fast travel ja porukka käyttää sitä niin se todennäkösesti tarkottaa et se paikasta toiseen liikkuminen on perseestä, eikä se varsinaisesti väärässä ollu.
Sonylla alkaa pikkuhiljaa olemaan ongelma näitten open worldien kanssa, sillä nää ei varsinaisesti mitään uutta koskaan tarjoa vaan sama ateria naaman eteen jokaikinen kerta. Toivottavasti jatko-osassa on tällä kertaa tarpeeks muutoksia, sillä jos se tuntuu edes etäisesti samalta aterialta uudelleenlämmitettynä niin multa putoaa kyllä ohjain kädestä aika nopeasti. Toisaalta ongelmana on myös se pikkuhiljaa et tietyt studiot puskee sen yhen pelin ulos per sukupolvi ja siinäpä se (esim Sucker Punch ja Naughty Dog on tälläsiä).
Ja samat ongelmat ja plussat tässä tuntuu edelleenkin olevan. Tykkään siitä ettei tässä oo minimappia ja ison osan kartalla olevista asioista voi löytää vaan seurailemalla lintuja tjsp merkkejä mitä maailmassa näkyy. Nouseva savu indikoi vissiin myös jotain kun usein sitä seuraamalla löytää jotain. Myös toi et pistää kartalle merkin ja tuuli johdattaa sinne on jees.
Mut sit taas tässä on ihan helvetisti toistoa, turhia sivutehtäviä ja muuta ihan jonninjoutavaa paskaa joka ei tee muuta kun hukkaa sun aikaa. Osa sivutehtävistä on sellasta vitun tuubaa et ne ois pitäny laittaa leikkauspöydälle samantien eikä päästää peliin asti. Osa sit taas on oikein mukavia ja kiinnostaa enemmän kun päätarina. Ajanhukkaamista on myös se et tosi monessa tehtävässä kävelet tai ratsastat hiljaa ja kuuntelet kun joku NPC länkyttää sulta korvat irti ennenku pääset liikkumaan kovempaa sinne minne pitääkin mennä. Ihan täysin turhaa ajanhukkaa. Peli ei myöskään anna skippailla cutscenejä jos nousee epäilys että tää sivutehtävä ei kiinnosta tippaakaan tai jotain muuta, sähän katot ne välivideot ja sähän kävelet hiljaa ja kuuntelet, halusit tai et.
Joo, mä tiedän ettei kaikkea sivutauhkaa oo pakko tehdä, mutta tässä taas korostuu se Ubisoftin kirous että määrä korvaa laadun ja kunhan saadaan isot tuntilukemat tauluun sille jos haluaa pelata 100% pelin läpi niin hyvä. Välittämättä siitä et onko se kuinka laadukasta tekemistä. Kartalla on myös liikaa kokoa ja se vois olla tiiviimpi, etenkin kun tässä ei toi paikasta A paikkaan B liikkuminen oo juurikaan mitenkään mielekästä tai jännittävää, painat tikkua yhteen suuntaan ja seuraat tuulta x ajan. Tässäkin ois voinu leikata aika ison osan tätä turhaa matkustamista pois, toki jos maisemia tykkää katella niin sit tää tuskin haittaa mut ne jotka niitä haluaa tuijotella varmaan voi sitä vapaaehtosestikin tehdä. Nopeasti homma menee siihen et fast travel laulaa ja siitä ollaankin sit enää kivenheiton päässä siitä et hommasta menee maku.
Plussaa myös siitä et uutta sivutekemistä tulee kuitenkin joskus. Ongelmana vaan se et Act 1 sivutehtävät ehkä oli liian kauan ainoana tarjontana ja siihen sit kyllästy kuitenkin ennenkun oli se koko alue putsattu.
Mä toivon että kakkososa parantaa tän suhteen ja roimasti. Sitä tekemistä ei oo pakko ampua karttaa täyteen ihan vaan sen takia että voidaan sanoa et sitä on. Laatu on aina parempi ku määrä näissä asioissa. Ja välimatkoja saa kanssa leikata runsaalla kädellä ellei keksi tapaa millä tehdä siitä ite paikasta toiseen liikkumisesta miellyttävää. Esimerkiks Spidermaneissa mä en koskaan käyttäny fast travelia koska se liikkuminen oli mukavaa, en mä myöskään esimerkiks pääasiassa GTA-peleissäkään takseja tjsp käytä kun se ajaminen on ihan mukavaa. Olikos se Dragon's Dogma 2:en ohjaaja joka sano et jos sun pelissäs on fast travel ja porukka käyttää sitä niin se todennäkösesti tarkottaa et se paikasta toiseen liikkuminen on perseestä, eikä se varsinaisesti väärässä ollu.
Sonylla alkaa pikkuhiljaa olemaan ongelma näitten open worldien kanssa, sillä nää ei varsinaisesti mitään uutta koskaan tarjoa vaan sama ateria naaman eteen jokaikinen kerta. Toivottavasti jatko-osassa on tällä kertaa tarpeeks muutoksia, sillä jos se tuntuu edes etäisesti samalta aterialta uudelleenlämmitettynä niin multa putoaa kyllä ohjain kädestä aika nopeasti. Toisaalta ongelmana on myös se pikkuhiljaa et tietyt studiot puskee sen yhen pelin ulos per sukupolvi ja siinäpä se (esim Sucker Punch ja Naughty Dog on tälläsiä).