Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Yōtei

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R2zapiN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Ykkösen maailma oli kaunis ku mikä, ne ekat linnut ja ketut oli tosi jännä ne ekat 5 kertaa, sen jälkee niitä seuraamalla tiesi aina et joko ne johtaa porealtaaseen tai johonkin muuhun tylsään mitä ne olikaan, pelimaailma oli kaunis mutta tyhjä ja tylsä ku mikä eikä mitään jännää löydettävää. Peli meni nii tylsäksi että jäi yli vuodeks tauolle, sit vasta ps5 versio+dlc tuli pelattua loppuun varmaan sen takia ku ei ollut mitään pelattavaa. Joten sen takia ei vielä ole kauheesti suurta hypeä tätä kohtaan ellei se maailma ole oikeesti rakennettu mielenkiintoiseksi.

Tarina ja taistelut onneksi kantoi tätä peliä. Sit sellainenki pieni ärsytyksen aihe aina ku alkoi taistelu tuli se samurai "wild west" kohtaamiset mitä ei voinut skipata, hienoa niitäki oli katsoo 3 kertaa mut niitäki oli sit pelissä miljoonaa nii alkoi sekin tympii. Mut katotaa nyt, ehkä näistä kaikista on otettu opiksi, tai sit ei.
Aikalailla tismalleen samat kokemukset itelläkin ekasta pelistä ja fiilikset tästä toisesta sen perusteella mitä nähty. Varmaan tulee hommattua kyllä mutta en tiedä tuleeko ihan heti.
 
Pelkään pahoin että lukeutuu taas niihin peleihin ku pelaat ekat 2h ni oot "nähny kaiken" sit vaan toistat niitä samoja ketun perässä juoksuja, ehkä oon väärässä! Toivottavasti!
 
Täälläkin samoilla ajatuksilla. Onko tämä Ghost of Tsushima 2? Ykkönen tuli kyllä pelattua läpi mutta ykkösen ja AC Shadowsin jälkeen onko liikaa samaa? Kyllä tämä listalla muistissa on että tulee ostettua mutta ei ainakaan 70€ julkkarissa, se on varma.
 
Täälläkin samoilla ajatuksilla. Onko tämä Ghost of Tsushima 2? Ykkönen tuli kyllä pelattua läpi mutta ykkösen ja AC Shadowsin jälkeen onko liikaa samaa? Kyllä tämä listalla muistissa on että tulee ostettua mutta ei ainakaan 70€ julkkarissa, se on varma.
Itsekkin mietin aivan samaa. Näitä samanlaisia pelejä on ollut lähivuosina ehkä vähän liikaa, että jaksaako enää samalla tavalla innostua. Shadows myös jäi ikävästi kesken, kun alkoi vaan puutumaan sen ekan 10h aikana.
 
Tuossa esittelyvideossa vähän vihjattiin siihen suuntaan, että avoimen maailman suunnitteluun olisi kiinnitetty tällä kertaa erityishuomiota varmasti yllä olevan kaltaisen kritiikin vuoksi (mikä ei tosiaankaan tälle palstalle rajoitu ja varmaan yleisin kritisoinnin aihe pelissä). Itselle pelin visuaalinen puoli ja tunnelma olivat tarpeeksi vahvoja, että Tsushima on yksi harvoista peleistä, jotka olen jaksanut platinoida mutta ymmärrän kyllä täysin kyseisen arvostelun, olivathan ne tosiaan itseään toistavia.

Minulla ainakin uskoa riittää, että ovat saaneet pelin tätä aspektia hiottua ainakin parempaan suuntaan ja varovaisen positiiviset odotukset. Katellaan sitten julkaisussa.
 
Eikö kukaan muu innostunut Takashi Miike modista meikäläisen tavoin :D

Mutta joo, kyllähän peli itsessään vaikutti melko turvalliselta jatkolta ykköselle, mutta odottiko kukaan mitään mullistavia uudistuksia Sonyn jatko-osalta? Tässä ketjussakin puheena ollut open worldin uudistus itselleni potentiaalisesti tosi iso plussa. Alkaahan nuo kysymysmerkein täytetyt kartat olemaan jo aika nähty. Ja niitä helvetin kettuja, haikuja, pyhättöjä yms. saisi kaikkia olla varmaan puolet vähemmän :D kyllä tämä itselleni on kuitenkin loppuvuoden odotetuin peli.
 
Niitä kettuja tai haikuja sais olla max 5 koko kartassa ja jollain pienellä twistillä, sais vaikka jotain gameplayhin viittavaa, eikä kaikkia pystyis edes avaa heti ettei suorittajat juokse niitä heti youtuben avulla läpi.
 
Niitä kettuja tai haikuja sais olla max 5 koko kartassa ja jollain pienellä twistillä, sais vaikka jotain gameplayhin viittavaa, eikä kaikkia pystyis edes avaa heti ettei suorittajat juokse niitä heti youtuben avulla läpi.
Gameplayta ehdottomasti lisää kaikkeen täytteeseen mutta miksi minkään avaaminen pitäisi sen takia estää että joku katsoo ohjeet netistä? Oman ilonsa siinä pilaa ja taas jos tutkii ympäristöä ja törmää tuollaiseen, niin keinotekoinen esto vain ärsyttää ja latistaa. Parhaita on pelit, joissa voi eksyä tekemään tehtävien vaiheita jo ennen tehtävää ja olisikin typerää jos vaikka rosvoleiristä etsittävä kama ilmestyisi sinne vasta kun saa tehtävän joltain tyypiltä sen sijaan että se on siellä heti pelin alussa.
 
Gameplayta ehdottomasti lisää kaikkeen täytteeseen mutta miksi minkään avaaminen pitäisi sen takia estää että joku katsoo ohjeet netistä? Oman ilonsa siinä pilaa ja taas jos tutkii ympäristöä ja törmää tuollaiseen, niin keinotekoinen esto vain ärsyttää ja latistaa. Parhaita on pelit, joissa voi eksyä tekemään tehtävien vaiheita jo ennen tehtävää ja olisikin typerää jos vaikka rosvoleiristä etsittävä kama ilmestyisi sinne vasta kun saa tehtävän joltain tyypiltä sen sijaan että se on siellä heti pelin alussa.
Nii, no useilla peleillä on tapana pakottaa tietty eteneminen pelissä tarinan mukaan (saat köyden millä pystyt nyt kiipee paikkoihin) Entiiä mikä on paras, kyllä iteki tykkäsin vaikkapa Elden ring tyylistä että joka kulman taakse pääsee ja siellä miltei aina on jotain! Pääsääntösesti noi copypastetut alkaa olla niin nähty että enää ei kyllä montaa sellasta peliä jaksais, kuten AC shadowsin linnat. Tsushiman ketuista ja muista puhumattakaa.
 
Itse myös toivon, että peli ei olisi ehkä niin pitkä kuin ensimmäinen. Vaikkei Tsushima olekkaan pisimnästä päästä Open World peleistä, mutta silti ainakin minua rupesi puuduttamaan aika pian jo toisessa osassa saarta. Siihen olisi auttanut se, että sivutekeminen olisi ollut vielä vaihtelevampaa, tai sitten se että niitä kettuja sun muita olisi ollut puolet vähempi.

Tämä kritiikki koskee toki monia muitakin moderneja pelejä. Joskus vähempi on vain enemmän.
 
Itsellä oli tuolloin Tshushiman aikaan todella paha open world ähky päällä ja kun huomasin, että tämän sivutehtävät ovat todella yksitoikkoisia, niin jätin kaikki tekemättä ja menin vain päätarinan läpi. Oli hyvä kokemus näin.
 
Nii, no useilla peleillä on tapana pakottaa tietty eteneminen pelissä tarinan mukaan (saat köyden millä pystyt nyt kiipee paikkoihin) Entiiä mikä on paras, kyllä iteki tykkäsin vaikkapa Elden ring tyylistä että joka kulman taakse pääsee ja siellä miltei aina on jotain!
Aa, ajattelin että puhutaan peleistä joissa nimenomaan on mahdollista mennä mihin vain ja löytää ennakkoon hyvät jutut jos tietää missä ne on. Metroidvaniat ja muut, missä peliä avataan osissa on itselle yksi lempigenreistä ja niissähän nimenomaan ei auta netin ohjeet kun joutuu silti pelaamaan tiettyyn asti että pääsee perille.

Open worldeissä toivoisin kyllä että jos pelaaja haluaa, niin voi käydä vaikka jostain hankalasta paikasta hakea jonkin mega-aseen jos tietää missä se on ja miten sinne pääsee eikä sitä olisi estetty kehittäjien toimesta vain siksi ettei joku googlaa ohjeita netistä.
 
Ylös Bottom