Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghostwire Tokyo


Kävin jututtamassa pelin tekijöitä ja jutusta tuli ainakin omaan silmään kiinnostava paketti!
Perskuta, kun oli hyvä haastattelu! Saatu haastateltavat nauramaan ja (lähes) itkemään, taisi olla heillekin mukava jutustelu.
 
Ghostwiren yksi heikkouksista tulee tuossa haastattelussa ilmi... haluttiin ahtaa pelialue täyteen sisältöä... sen jälkeen sisältö aika lailla toistaa itseään. Tämä on harmi juttu ja syy miksi itsellä peli jäi kesken. Pitäisi joku 12 Shrineä käydä puhdistamassa, ei hyvä.
 
Ghostwiren yksi heikkouksista tulee tuossa haastattelussa ilmi... haluttiin ahtaa pelialue täyteen sisältöä... sen jälkeen sisältö aika lailla toistaa itseään. Tämä on harmi juttu ja syy miksi itsellä peli jäi kesken. Pitäisi joku 12 Shrineä käydä puhdistamassa, ei hyvä.
Mielestäni on aika lailla pelaajan piikkiin menevä juttu, jos on niin pakkomielteinen perfektionisti, että kaikki mitä pelimaailmaan on ängetty on pakko putsata. Itse putsaan juuri sen verran kuin tarinan kannalta on pakko ja sitten lisäksi sen verran muutakin kuin aidosti kiinnostaa. Ei ole yhtään jäänyt ahdistamaan, että useimmissa open world-peleissä jää helposti yli puolet jutuista tekemättä.

Joskus parikymmentä vuotta sitten olin kyllä itsekin kovinkin pedantti ja varsin pakkomielteinen tämän tyyppisissä asioissa. Se alkoi kuitenkin käydä aika rasittavaksi asiaksi, ainakin ajoittain. Tuli sitten tietoisesti jätettyä tuo suhtautuminen asioihin, mikä on ollut kyllä todella vapauttavaa ja antanut paljon enemmän rentouttavuutta pelaamiseen ja elämään ylipäätään.

Liikaa on nykymaailmassa perfektionismia ja suorittamiskeskeisyyttä. Moni ihminen ei mm. siitä syystä voi hyvin.
 
Sivutehtävät ovat parhaimmillaan pelin parasta antia ja muu tutkiminen. Pointti oli siinä että yhtäkkiä kartalle aukeaa esim. 12 uutta pyhättöä ja jokaisen avaaminen vaatii samanlaista taistelua. Ei hyvää suunnittelua lainkaan.
 

Kävin jututtamassa pelin tekijöitä ja jutusta tuli ainakin omaan silmään kiinnostava paketti!

Mulla on ollu pelin julkistamisesta asti takaraivossa että tämä oli Shinji Mikamin ns luomus. Sitäkö kaveria pääsis haastattelemaan niin voi sitä ilon määrää.
 
Ghostwire Tokyo on kohta vuoden vanha. 25. päivä tätä kuuta tarkalleen ottaen. Saako tässä jo varovaisesti alkaa odottelemaan Xbox version julkaisua? Juuri mitään uutisia tähän liittyen en ole nähnyt, mutta näinhän se oli Deathloopinkin kanssa. Sonyn kanssa tehdyt sopimukset kieltävät Xbox version markkinoinnin ennenkuin ajallinen yksinoikeusaika on tullut täyteen.
 
Ghostwire Tokyo on kohta vuoden vanha. 25. päivä tätä kuuta tarkalleen ottaen. Saako tässä jo varovaisesti alkaa odottelemaan Xbox version julkaisua? Juuri mitään uutisia tähän liittyen en ole nähnyt, mutta näinhän se oli Deathloopinkin kanssa. Sonyn kanssa tehdyt sopimukset kieltävät Xbox version markkinoinnin ennenkuin ajallinen yksinoikeusaika on tullut täyteen.
Kyllähän se tulee samalla lailla kuten Deathloop. Varmaan juuri vuosi Ps5 julkaisusta. Jos sama vuoden Sony diili ollut tällä kuin Deathloopilla.
 
Kyllähän se tulee samalla lailla kuten Deathloop. Varmaan juuri vuosi Ps5 julkaisusta. Jos sama vuoden Sony diili ollut tällä kuin Deathloopilla.
Näin itsekin uskon. Hyppää aika korkealle pelijonossa, mutta katsotaan nyt meneekö suoraan pelaukseen. En ole tästä ihan niin innoissani kuin olin Deathloopista, joka osoittautui aivan loistavaksi peliksi.

Game Passilla onneksi pääsee halvalla ja helposti testaamaan.
 
Ghostwiressa on todella hienosti tehty (autio) Tokio, mutta peli itsessään oli todella itseään toistava. Triggerien paineluun, eli sateenvarjomiesten kanssa taisteluun, kyllästyi todella nopeasti.
 
Peliä pääsee pelaamaan myös pleikalla PS Plussa extran kautta. Katsoo jos itsekin testaisi vaikka vähän sekamelska peli taisi olla.
 
Peliä pääsee pelaamaan myös pleikalla PS Plussa extran kautta. Katsoo jos itsekin testaisi vaikka vähän sekamelska peli taisi olla.
Onko tullut jo tuonne? Tätä olen odottanut, peli on ollut "kiinnostaa paljon, mutta ei niin paljon että ostaisin kun muutakin jonossa"-listan kärjessä jo aika pitkään. Ehdottomasti testiin heti kun saa Extrasta lataukseen.

edit: Jaa ens viikolla. No silloin siis.
 
Peli näyttää saavan oikein kunnon päivityksen Xbox -version julkaisun yhteydessä.

-päätarinasta erotettu roguelike -pelimuoto
-paranneltu photo mode
-uusia alueita tarinatilaan
-uusia tehtäviä ja välivideoita tarinaa syventämään
-"Reduced horror effects" -valinta niille, jotka eivät halua olla ihan niin peloissaan
-uusia kykyjä käytettäväksi taistelussa
-uusia vihollisia
-ja jotain yllätyksiä joita artikkeli ei paljasta

Kattava ilmainen päivitys. Hienoa.

 
Viimeksi muokattu:
Tämän nyt esiasensin varmaan kun sijainin vaihtaa Uuteen-Seelantiin boxista niin pääsee jo klo 18 jälkeen pelaileen. Eiköhän tämä maistu sen kertaläpäsyn.
-päätarinasta erotettu roguelike -pelimuoto
Tämä voi olla jees sit läpäsyn jälkeen ja miksei vaikka sit heti jos on hyvin toteuttetu. Toivotaan että on hyvin tehty. niin voi pelille antaa pitkäänkin elämää ja ettei ole vaan sellainen päälle liimattu pikku purtava.
Kellohan on jo Auklandissa 23,30 jos peliä nyt sitten pääsee pelaan heti kun klo lyö 24.01 niin ei tässä ole enään kuin puoltuntia. Vai tuleeko peli sitten illasta siellä gamessiin peluuseen. No kohtahan tuon näkee. Kaikkeen sitä aikaansa käyttää kun on tylsää :)

Ghostwire Tokyo: Spider Thread Uptade Teaser

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom