Noobeinstein
Well-Known Member
Juu aika sekamelska tämä Tangon tuotos kaikenkaikkiaan niin pelillisesti kuin suorituskyvynkin suhteen.Tosin ei niitä pleikkariversion alkuperäisiä ongelmia ole vieläkään korjattu, joten moitteeton ei ole sekään.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Juu aika sekamelska tämä Tangon tuotos kaikenkaikkiaan niin pelillisesti kuin suorituskyvynkin suhteen.Tosin ei niitä pleikkariversion alkuperäisiä ongelmia ole vieläkään korjattu, joten moitteeton ei ole sekään.
Joo, nyt kun on kaikki testattuna, niin näistä uusista Bethesdan julkaisemista peleistä Deathloop ja Hifi Rush vie voiton Ghostwirestä. Ovat vaan yksinkertaisesti parempia pelejä.Juu aika sekamelska tämä Tangon tuotos kaikenkaikkiaan niin pelillisesti kuin suorituskyvynkin suhteen.
We’ve added various optimizations to improve overall game performance, particularly on Xbox consoles—including an HFR Performance Graphics Mode for Xbox Series S, which should result in a smoother experience when enabled. You can find this new setting under Options > Graphics.
Tässä on sanoitettu erinomaisesti omia fiiliksiäkin, mitä nyt peli on loppupuolella kesken. Paljon hyvää, paljon todella vanhanaikaista ja kankeaa.Peli läpi.
Ghostwire Tokyon tarina pyörii henkiolentojen ympärillä. Mukaan mahtuu kadotettuja sieluja, jotka kaipaavat pelastusta mutta myös vihamielisiä vierailijoita. Päähenkilö Akiton ja henkiolento KK:n kohtalot kietoutuvat kirjaimellisesti yhteen liikenneonnettomuuden seurauksena, kun KK ottaa vallan Akiton kehosta – no ainakin osittain. Samaan aikaan pahaenteinen maskiin sonnustautunut hahmo muuttaa koko Tokion henkiolentojen temmellyskentäksi. Niin Akitolla kuin KK:lla on molemmilla omat motivaationsa puskea eteenpäin tässä kauhujen täyttämässä uudessa todellisuudessa. Ja kun sanon kauhujen, niin käytän sanaa hyvin löyhästi.
Ghostwire Tokyo ei ole pelottava peli, vaikka vihollisrepertuaari hakeekin inspiraatiota perinteisestä japanikauhusta ja vastaan tulee tilanteita, joissa todellisuuden rajat hämärtyvät. Viholliset ovat kyllä paikoin uhkaavia ja taistelun tiimellyksessä saa olla tarkkana, mutta ei tässä sellaista pulssinnostatusta tule kuin esimerkiksi saman kehittäjän aikaisemmissa Evil Within -peleissä. Jännistyselementtien ja Tokio -teeman alta paljastuu aika perinteinen avoimen maailman toimintapeli.
Sateinen Tokio on hieno paikka seikkailla. Yöllinen maisema kylpee eri värisissä valoissa ja uhkaava sumu reunustaa horisonttia. Pienien ruokakauppojen sisäänkäyntejä vartioivat myyntiautomaatit ja kadunkulmissa kököttää puhelinkoppeja. Polkupyöriä ja skoottereita on parkissa siellä täällä. Sateenvarjoja lojuu maassa, kuin myös muuta sekalaista tavaraa. Neuvokas seikkailija löytää reittejä talojen välistä, mutta mahdollisuuksien mukaan kiipeää myös kerrostalojen katolle. Pelastettavia henkiä löytyy joka paikasta. Miljööseen on panostettu. Ghostwire Tokyossa seikkailu tuntuu kuin olisi mukana perijapanilaisessa kauhu-/toimintaelokuvassa. Tämä siis pelkästään hyvällä tavalla.
Siinä missä Ghostwire Tokyo onnistuu tunnelmassaan, miljöössään ja varsinkin loppua kohden tarinassaan, niin toiminnan miellyttävyys ja avoimen maailman elementit jättävät toivomisen varaa. Loppua kohden huomasin vältteleväni viholliskohtaamisia niin paljon kuin mahdollista. Ne eivät innostaneet - varsinkaan rivivihollisia vastaan. Vaikka Akito oppi uusia kykyjä ja kehityspisteet sai laittaa haluamallaan tavalla, niin taistelu kävi puuduttavaksi. Muutamalle välipomolle ja isommalle pomovastukselle täytyy tosin nostaa peukkua. Lisäksi perinteiset avoimen maailman pelien lainalaisuudet kuten kartan avaaminen Torii portteja putsaamalla ja merkityksettömältä tuntuvat loputtomat sivutehtävät jaksoivat innostaa muutaman tunnin, jonka jälkeen sivutehtävät lähinnä sivuutti ja portteja avasi koska karttaa oli pakko avata tarinassa edetäkseen.
Ghostwire Tokyo on sekalainen soppa hyvää ja huonoa. Tango Gameworks on luonut hienon maailman, jossa seikkailla, mutta toiminta ei jaksa kantaa koko pelin läpi. Perinteiset avoimen maailman pelien lainalaisuudet on kohtuullisen hyvin piilotettu hienon miljöön taakse, mutta ties kuinka monetta samanlaista Torii porttia putsatessani mietin, että olisiko kartan avaamisen voinut toteuttaa jotenkin muuten. Läpipeluu kesti 13 tuntia, kun muutaman ensimmäisen tunnin jälkeen jätin sivutehtävät pääasiassa omaan arvoonsa. Pituus tuntui sopivalta. Putsaamalla kartan merkeistä tähän saa halutessaan tuhlattua toisen mokoman.
Ghostwire Tokyo ei ole huono peli, mutta ei myöskään erinomainen. Jos jollekin pelille pitäisi antaa seiskan arvosana, niin se olisi tämä.
PC:n Game Passista tätä on myös päässyt ihan huokeaan hintaan pelaamaan. Sanoisin että pieni harmi ettei tämä ollut ihan niin paljon Evil Withinin jatko-osa kuin olisin toivonut. Ei kovin pelottava, eikä toiminnaltaan yhtä mukaansa vetävä. Omana itsenäisenä pelinä ihan ok, mutta kyllä tässä jäi kova odotus siihen oikeaan Evil Within jatko-osaan.Ghostwire on ensi kuun humblebundle peli, eli me jotka olemma malttaneet odotella ostamista, saamme nyt tämän mukavaan asevelihintaan PC:llä.
Uskoisin että peli maittaa itselleni, tykkäsin myös Evil Within sarjasta jonka jatko-osana tätä voi käytännössä pitää.
Itselle tämä taas on yksi ehdottomia suosikkipelejä uudelta konsolisukupolvelta. Jotenkin vaan tarina ja ympäristö uppoaa itseeni. Ja tietenkin kun olen hulluna kaikkiin myytteihin, legendoihin, uskontoihin jne. niin tykännyt senkin puolesta tästä pelistä. Harvoin koukuttaa peli tällä tavalla kuin tämä.Itse pelasin juuri läpi GhostWire Tokion tän kuun ilmaispeleistä ja ei olisi kyllä ollut lainkaan ostamisen arvoinen aikanaan eli olisin suuresti pettynyt jos olisin ostanut.. Pelissä parasta antia oli Tokyon miljöö mutta senkin Yakuzasarja hoitaa kyllä niin paljon mielekkäämmin.. Pelillinen anti oli sitä mitä en toivoisi enää peleiltä eli ei tällaista typerää bloattia heikon tarinan oheen enää nykypeleihin missä ilman mitään saavutuksen tunnetta vaan metsästetään karttamerkkejä.. 4-5/10 oli korkeintaan oma kokemukseni