Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Onhan tämänkaltainen vastaanotto hieman letdown kun ajattelee GoW -sarjan historiaa, toisaalta mitä lähemmäs julkaisupäivää mentiin sekä demon nähneenä nousi selviä epäilyksiä miten Ascension otetaan vastaan ja saati onko itsellä kiinnostusta kaluta tulevaa seikkailua läpi. Toivottavasti GoW4:n kohdalla kaavaa ravistetaan sitten jo rajummalla otteella.
Julkasu tänään, mutta kukaan ei ole kertonut tuntemuksiaan täällä? Mites..ootteko päässyt jo käsiks tähän tekeleeseen Mun mielestä uudistuksia on liian vähän. Noh..tuo multiplayer, ei oikee nappaa.
Tulihan tuota nyt testailtua joku rapiat puolituntia ja samaa menoahan tuo tuntuu olevan kuin gow 3. Reaktio naputtelua ja hidastettua vihollisten silppomista ja pilppomista.
Tuleehan tämä toki läpi pelattua, mutta sitten pitää puntaroida tovi vienkö vaihtoon/myynkö pois vai pidänkö hyllyssä siihen asti että saa ladattua sen Last Of Us demon, nähtävästi mukana ei tullut mitään koodilappusta jolla se lataillaan, vaan tosiaan pelin päävalikkoon tulee sitten jossain vaiheessa linkki josta tuo demo ladataan...
Ascension näytti saaneen jo toisen päivityksensä Plus-automaattitontun yöllisen vierailun seurauksena. Tietoa muutoksista ei ole, mutta tämä nyt lienee se paikko, joka nimeää Bros Before Hoes -Trophyn laimeampaan Bros Before Foes -muotoon.
Peli on tällä hetkellä 80/100 Metacriticissä, joten ihan kauheasta "letdownista" ei minusta voi puhua arvosteluiden puolesta. Jos ei nyt sitten tuttuun tyyliin halua ottaa paria saittia häntäpäästä ja puhua vain niistä.
Mulle kelpaa se pääosin tuttu meininki. Bring it on! Pelissä on kuitenkin tietty pelimekaniikka ja se sijoittuu tiettyyn "aikaan", joten sinänsä mielenkiintoista miten sarjaa oikeastaan pystyy edes rajusti muuttamaan. Oma toive olis "open worldmäinen" GoW, mutta lienee liian kallis operaatio. GoW4 on muutenkin varmasti jo kehityksessä.
Eilen tuli hieman vielä mätettyä mörrejä lisää pataan ja mukavan hurmeiseksi tuo meno taas yltyi. Jälleen oli ruutuakin suurempaa mörriä ja sainpa jopa tuon Last Of Us demon jutunkin näkymään, laskurihan sieltä paljastui ja tosiaan 78 päivää ja rapiat olisi demon odottelua aikaa, taitaa peli lähteä ennen sitä vaihtoon
Mielestäni tarina loppui täysin hyvin kolmanteen osaan, onko pakko tämäkin pelisarja tiristää loppuun, oli sitten sequel tai prequel tai siltä väliltä. Kun hakkasin Zeuksen pään jauhelihaksi kolmosen lopussa, annoin ainakin itse Kratoksen jo päästä vihdoin levolle. Eli ei neloselle, tämäkin taitaa jäädä väliin. Mieluusti uutta mytologiaa kehiin vaikkapa.
Ennakkovaraajan etuna tuli tollanen "mythological heroes multiplayer pack" koodi, kun laitan sen storeen ja se aktivoi sen koodin. Yritän pistää lataukseen niin iskee ruudulle "sisältöä ei löydy" wut?
Sen takia esitinkin asian omana mielipiteenäni, enkä minään yleistyksenä. Keskustelupalstoilla lienee tarkoituskin tuoda esiin omia näkemyksiään asioista, oli sitten puolesta tai vastaan?
Minusta voi. Mielipide asioita. Se että omat luottosaitit antaa toinen toisensa jälkeen 7/10, on minulle letdown, en väitä että shokki, mutta kuitenkin pettymys.
Mielestäni tarina loppui täysin hyvin kolmanteen osaan, onko pakko tämäkin pelisarja tiristää loppuun, oli sitten sequel tai prequel tai siltä väliltä. Kun hakkasin Zeuksen pään jauhelihaksi kolmosen lopussa, annoin ainakin itse Kratoksen jo päästä vihdoin levolle. Eli ei neloselle, tämäkin taitaa jäädä väliin.
Ascensionin kanssa samat fiilikset. Nelosen suhteen olen vielä toiveikas, sillä luulisi Sonyn ja Sony Santa Monican myös ymmärtävän ettei se saman kaavan uudelleen käyttäminen enää aiheuta yhtä kovia hurraa huutoja mitä silloin PS2:n aikana.
David Jaffe nelosen ruoriin niin meikäläinen on heti mukana:
A lot of people ask me if I’d ever make another GOD OF WAR (assuming that opportunity was offered) and I always say the same thing: if it were GOD OF WAR meets something like ZELDA (formula wise), then yes (aka Darksiders, right?)…But if it were GOD OF WAR using the current formula, I would not. For me- and this is just me PERSONALLY (I get and respect not everyone shares this same thinking)- directing GOD OF WAR made me realize that as a game designer (and certainly as game director) I want our games to serve the gods of GAMEPLAY first and foremost. My and then team’s desire to tell a story/make a movie may or may not get to be fulfilled (depending on the game) but if we do tell a story, it will never come at the expense of the gameplay (the thing that makes our medium matter and special). Games can have story (and many should, such as God of War) and most games- even pure play games- should have strong world and IP. But working on God of War made it clear that- for me- if we have to cut a set piece or bit of spectacle because of our desire to put play first, then so be it. Ideally, the BEST games are those that do both. - David Jaffe Wants To Make “God of War Meets Zelda”
Välillä halutaan hakea ne arvostelut ja arvosanat sieltä Metacriticin häntäpäästä, vaikka aika monta arvostelua on myös siellä yläpäässä tai keskellä.
Sanotaan nyt näin: Jos Ascensionin "ongelma" on se että se on liian samanlainen kuin sarjan aiemmat pelit (ja ilmeisesti että MP ei ole kovinkaan hääppöinen?), niin aika vaikea on sarjan fanina olla aidosti pettynyt. Yleensä se vain tuppaa menemään että pelisarjat ovat perustaltaan aika samanlaisia - niihin vain tuodaan jotain MP/co-op/online/DLC-elementtiä ikään kuin tuomaan jotain "uutta" pöytään. Markkinoille halutaan tuoda pelejä joissa on mahdollisimman paljon erilaisia online-pohjaisia pelimuotoja ja sitten puhutaan siitä miten paljon kaikkea erilaista "paketissa" on.
Ärtymykseni on yksinkertainen ja siitä voisi tehdä oman ketjunsa: Miksi niin monet pelisarjat saavat tehdä perustaltaan hyvin samanlaisen pelin vuodesta toiseen (tai joka toinen tai kolmas vuosi, miten vain), mutta sitten joidenkin pitäisi lopettaa samantyylisten pelien tekeminen tai tehdä yhtäkkiä jotain aivan muuta - vaikka sitten aiemmat pelit ovat myyneet hyvin. Miksi hyväksi havaittu formula pitäisi muuttaa? Eikö se muuteta vasta sitten kun joku peli floppaa?
FIFA13 on tärkeä saavutus pelialalle, mutta Ascension on väsynyttä meininkiä? Modern Warfare 3 on mahtava shooter, mutta miksi niitä LittleBigPlanet-pelejä on pakko enää tehdä? Jne.
Fuck it. Toivottavasti Sony tekee God of War pelejä vielä kun olen 90v.
_______________
Turuilla ja toreilla huhutaan että peli olisi kohtuullisen vaikea (ainakin hardilla). Twitterissä on vihjausta että joku patch olisi tulossa (näyttäisi tässä vaiheessa viittaavan chapteriin 28, eikä koko pelin vaikeustasoon): "It will be patched very soon."
EDIT: Lisää, "I personally tuned it. I didn't mean for it to be so hard. We are looking into patching it."
The following are the notable changes in update 1.0 (Patch Size - 100mb):
Multiplayer - UI Improvements
•Based on player feedback from our Multiplayer Beta, we enhanced the UI in order to reposition all customization options, improve readability, and t he flow of information. Additional UI support structure was introduced for items like skin tints.
Multiplayer – Hades and Poseidon Allegiances polish and tuning
•Based on player feedback from our Multiplayer Beta, the Hades and Poseidon allegiances damage numbers for relics, armor, and magics were adjusted to equal those of the Zeus and Ares allegiances.
Multiplayer – Spear Weapon polish and tuning
•Based on additional post-Multiplayer Beta player feedback, the Spear weapon's damage numbers were adjusted to bring it more in line with the Hammer and Sword weapons
Multiplayer - Scoring and gameplay tuning – match times
•All Game types were retuned to extend the length of an average match. This included adjusted Spartan and individual weapon damage numbers, hit points, and how labors were tracked.
Nyt, kun olen lukenut vähän kommentteja pelistä, niin oikeastaan tekisi mieli ostaa ihan täysihintaisena. En ole ollut mikään mieletön GoW-fani, mutta tämä vaikuttaisi todella lupaavalta. Hyvin mahdollisesti sarjan paras peli, jos kommentteja taistelusysteemistä on uskominen. Ilmeisesti vihdoin taistelu vaatii jotain muutakin kuin yhtä tai kahta samaa comboa uudelleen ja uudelleen. Puzzletkin ovat ilmeisesti kohdallaan. Tosin ne nyt ovat aina toimineet. Onhan sarjan jokainen peli vähintään hyvä, mutta jotenkin eivät ole koskaan itselle maistuneet yhtä paljon kuin mitä yleisesti ovat hehkutusta saaneet. Paitsi ehkä GoW3, jota pidän sarjan parhaana.
En odottanut peliä juuri lainkaan, mutta nyt kyllä odotukset suht korkealla.
itse kävin eilen ostamassa Gamestopista 9.90e (vaihdossa blackops 2 ja far cry 3). Vaikuttaa yhtä hyvältä mätöltä kun gow3, moninpeli ei niin ihmeellinen ole... Moninpeliä kun kokeilin niin heti oli vastassa 8lvl tyyppejä ja nehän hakkas aloittelian 100-0, täytyy antaa moninpelille vielä mahdollisuus kun saa tarinaa pelailtua.
Aloitin normaali vaikeustasolla ja välillä on aika haastavia kohtia ollut (vaikeustasoa ei voi vaihtaa kesken pelin) ei onneksi liiän helpoksi mennyt. Demo taitaa olla vaikeustasolla easy, ainakin tuntuu viholliset kestävän iskua enemmän kun demossa.
Ihmettelen ettei tästä pelistä ole tämän enempää keskustelua
Ite aattelin et ostais sitten kun hinta tippuu reippaasti. Ihtee ei oikee napannu alku hypetys ku anto itselle ainaki sellaisen kuvan että monipeliin oisivat vain painostaneet ja yksin peli moodi ois tyyliin lyhyehkö ja vaan koristeena. Tietysti varmaan oon vääräs ja nettipeli hypetys johtunee varmaan siitä et niis aiemmis sitä ei ollu. Mielipiteitä pelistä ois kyl ihan kiva kuulla mahdollisimman vähällä spoilauksella
Ohtee ei oikee napannu alku hypetys ku anto itselle ainaki sellaisen kuvan että monipeliin oisivat vain painostaneet ja yksin peli moodi ois tyyliin lyhyehkö ja vaan koristeena.
Yksinpeli on aivan ehtaa God Of Waria, eikä todellakaan mikään koriste. Alkuun tuntui, ettei ihan GOW3:n sfääreihin päästä, mutta kyllä tuossa parin tunnin kohdalla tuli jo todella huikaisevan settiä.
Alkujaan innostus oli nollissa pelin suhteen, mutta hetken mielijohteesta peli päätyi omaan ps3:een surisemaan. Enkä voi sanoa katuneeni. Vaikkei tämä sarjan paras peli olekaan, niin samanlaista GoW:ia yksinpeli on kuin aiemmatkin osat. Tarina/asetelma oli ehkä hieman heikompi kuin muissa peleissä, mutta taisteluhan tässä tärkeintä onkin.
Taistelussa itseäni ärsytti eniten R1:sestä lähtevä "ketjulla tarttuminen". Koko liikehän oli yhtä huijausta, koska joka tappelussa pystyi vain tarttumaan ärsyttäviin rivivihollisiin ja paiskomaan näitä ympäri isompaa hirviötä. Hardillakin R1:stä rämpyttämällä olin voittamaton. Tosin tätä taktiikkaa käyttämällä hommasta menee maku hyvin nopeasti. Mutta ei tuo hard-vaikeustaso niin vaikea ollutkaan, kuin alunperin ihmiset väittivät. Chapter 28 oli naurettavan helppo, eikä tarvitse todellakaan mitään patchia. Vai onko kyseinen päivitys jo tullut, mikä selittäisi luvun helppouden.
Moninpeliä vähän kokeilleena tiimimatsit tuntuivat kaikista mukavimmilta. Mutta yksinpelin takia minä pelin hankin, ja hauskaa tosiaan oli. Sivuhuomiona oli myös helpoin platina pitkään aikaan.