Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War kokemukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaxberg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: God Of War kokemukset

Janus sanoi:
Ootas kun pääset Hadekseen. Miekkatötteröissä tulee itku ihan oikeesti.
En ole koskaan ymmärtänyt tuollaisia. Max Paynessakin pask.. ikävintä olivat ne painajaisjaksot, jossa piti tasapainoilla. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin tuollainen tasohyppely. Onneksi sentään checkpointeja on tarpeeksi usein.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Vielä kerran on pakko puffata: todella mainio peli! Pidin alusta, pidin lopusta ja pidin kaikesta siinä välillä. Jos miekkarullia ei lasketa, on kyseessä täyden kympin peli. Mitään suurempia innovaatioita on turha odottaa, mutta kaikki muu toimii to-del-la smoothisti.

Vielä kysymys muille läpipelanneille:
Kertokaapa tuoko useampi läpipeluu lisää ihmeteltävää? Ei muuten, mutta pelattavaa on niin paljon, että olisi kiva tietää. Ensimmäisen läpipeluun jälkeenhän avautuu God-vaikeustaso, jonka läpäisemällä saa taas jotain kivaa auki, mutta kannattaako se? Mitä ovat secret messaget, Fate of the Titan ja Secret Revealed?
 
Vastaus: God Of War kokemukset

feldon sanoi:
Vielä kysymys muille läpipelanneille:
Kertokaapa tuoko useampi läpipeluu lisää ihmeteltävää? Ei muuten, mutta pelattavaa on niin paljon, että olisi kiva tietää. Ensimmäisen läpipeluun jälkeenhän avautuu God-vaikeustaso, jonka läpäisemällä saa taas jotain kivaa auki, mutta kannattaako se? Mitä ovat secret messaget, Fate of the Titan ja Secret Revealed?

Köh paha sanoa, kun se god-moden loppari on oikeasti niin infernaalinen ettei mitään järkeä. God-mode on muutenkin aikamoista taistelua tuulimyllyjä vastaan ja kun lopulta pääsee loppariin se masentaa täysin lopullisesti, ehkä jonain päivänä...
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Dr Evil sanoi:
Köh paha sanoa, kun se god-moden loppari on oikeasti niin infernaalinen ettei mitään järkeä. God-mode on muutenkin aikamoista taistelua tuulimyllyjä vastaan ja kun lopulta pääsee loppariin se masentaa täysin lopullisesti, ehkä jonain päivänä...
Oho, sinne asti olet sentään jaksanut pelata. Aika hyvin jo. Pikaisten kokemusten perusteella God Mode tarjoaa aika kipakkaa vastusta ihan noin muutenkin.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Itse vääntänyt tuota Meduusa kohtaa kohta päivän God Modella.. Alkaa muuten tympiä. :) Hydra god modella oli messevä. :)
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Pakko hehkuttaa heti näin Juhannuksen jälkeen :)

On kyllä aivan uskomaton peli. Hyllystä löytyy vaikka mitä uusia pelejä, mutta näin koukuttavaan peliin en ole aikoihin törmännyt. Päällimmäisenä tulee mieleen aivan käsittämättömän upea kenttäsuunnittelu. En ole ikinä törmännyt peliin, missä ympäristö tuntuu niin massiiviselta ja mahtipontiselta kuin tässä pelissä. Pelaaja tuntee todellakin pienuutensa jylhien antiikin Kreikan maisemissa. Loistava ja hehkuttava maailmanlopun musiikki edesauttaa infernaalisen seikkailun etenemistä. Hahmosuunnittelu sekä Kratoksen että vihollisten kohdalla on todella onnistunut ja hahmoanimointi on sulavaa ja silmiä hivelevää. Eilen illalla kun saavuin Hadeksen temppeliin, leukani loksahti auki. Paikka oli samalla mielettömän upea ja karmivan pelottava paikka. Ilmassa ei todellakaan ollut suuren urheilujuhlan tuntua, vaan pikemminkin kalmanhajuista ahdistusta sekä kuolleiden sielujen arkkitehtuurin kunnioitusta. Tunnelma oli odottava, kunnes vastasin hyväksyvästi Hadeksen haasteeseen. Pimeyteen johtavista rappusista alkoin kuulua uhkaava kopina. Otin taisteluasennon, ajattelin hetken Sodan Jumalaa ja annoin kiiltävän miekan upota Tuonelan portteja kolkutteleviin kuolevaisiin...
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Jeps muistaakseni tuolla God-modella Kratos tekee normaalin verrattuna 0.5x damagea ja ottaa itse 5x damagea, joka tuon tekee juuri vaikeaksi, muuten viholliset käyttäytyvät samalla lailla, pitää vaan pyrkiä Ninja Gaiden maiseen pelityyliin, että osumia ei oteta niin kyllä se siitä, mutta kyllä siinä on aika infernaalisia kohtia mm. se kun ensimmäisen kerran tulee niitä kavereita ketkä muuttuu savupilveksi ja pomppaa esiin maan alta ja käytännössä jokainen vähän isompi taistelu on todellista henkiinjäämiskoitosta. Pelasin huvikseni eilen easy-saveni lopusta pelin läpi ja kyllä siinä lopparin toisessa vaiheessa on "hieman" eroa.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Janus sanoi:
Itse vääntänyt tuota Meduusa kohtaa kohta päivän God Modella.. Alkaa muuten tympiä. :) Hydra god modella oli messevä. :)
Meduusat ovat paha vastus jo normaalilla vaikeustasolla; kivettäminen on ärsyttävän tehokas ase.

Omasta mielestäni pelin pahin, tai ainakin inhottavin, taistelu on
siellä Pandoran holvin luona, jossa harpyijat ja jousimiehet kurittavat samalla kun ne saamarin mankelit rullaavat ja liekinheittimet käristävät. Aluksi harpyijat tuntuivat täysin ääliömäisiltä vastustajilta tuossa vaiheessa peliä, mutta Making Of -dokkaristahan selvisi, että alun perin lipasta olisi pitänyt vartioida jättimäinen kuningatar-otus Aliensin malliin. Kun se jätettiin pois, jäi noiden muiden siivekkäiden mukanaolo vähän hämäräksi. Kyllä lopputaistelussa olisi hyvin voinut olla kovempiakin otuksia vastassa.

Kaikkein ala-arvoisin kenttä on kyllä Haades. Jos se oltaisiin toteutettu fiksummin, niin pelin kokonaisvaikutelma olisi jäänyt vielä paremmaksi. Ilmeisesti kenttä oli David Jaffen idea, joka tuntui ainakin dokumentin perusteella pitävän kovasti noista tasoloikkaosuuksista.

Vähän muuten tekijätiimi disautteli Pleikkarin konetehoja. Ainakin Jaffe narisi kun ei saanut tarpeeksi yksityiskohtia peliin. Kykloopiltakin piti penis leikata yksityiskohtien vähentämiseksi. Kyklooppi-parka :(
 
Vastaus: God Of War kokemukset

feldon sanoi:
Meduusat ovat paha vastus jo normaalilla vaikeustasolla; kivettäminen on ärsyttävän tehokas ase.

Kierii vaan tauotta niin kauan kuin säde on päällä niin ei tapahdu mitään.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Pääsin juuri pelin läpi normaalilla ja aloitin god modella pelaamisen. Kyllä huomaa heti eron normaalin ja godin välillä, kun Kratos kuolee 3 tai 4 zombin iskusta ja zombit taas kestävät paljon enemmän iskua kun normaalilla.

Mutta itse peli on aivan mahtava kokemus niin grafiikoiden, musiikkien kuin pelattavuuden osalta. Kratos liikkuu ja tekee sitä mitä pitääkin, liikkeet ovat sulavia ja liikkeiden määrä on
valtava. Lopetusliikket ovat näyttäviä ja hauskasti tehtävissä. Varsinkin meduusan pään irti repiminen on mielestäni hauskaa puuhaa ;) . Ainoa ongelma on vain siinä että lopetusliikkeitä voi tehdä lähes kokoajan joka johtaa pieneen puutumiseen. Mutta silti ne on mahtavasti toteutettu. Jumalvoimat ovan hauska lisä, varsinkin zeuksen salama on näyttävä ja salamia on hauska viskoa.

Vihollisia on paljon ja ne eroavat toisistaan sopivasti. Plussaa myös siitä että lähes kaikille vihollisille on oma lopetusliikkeensä. Varsinkin seivästä pyörittävät (aasit?) on todella hyvin toteutettu. Itse asiassa God of Warissa ei ole yhtään huonosti toteutettua monsteria. Bosseja olisi mielestäni saanut olla enemmän, mutta bosset mitä nyt on pelissä ovat silti todella hyvin toteutettu. Erityten Hydraa on todella hauska pistää turpaan.

Kenttä suunnittelu on ehkä hienointa mitä olen nähnyt missään pelissä. Varsinkin Titaani ja selässä oleva valtava rakennelma sai suun auki. Se on nimittäin VALTAVA. Tämän tuntee varsinkin silloin kun kvutaan Titaanin selkään. Mahtavaa.

Pelin äänimaailma hakee vertaistaan. Musiikki on juuri sopivaa, ei sopivaa vaan itse asiassa täydellistä. Viattomien ihmisten kiljuminen kuoleman kynsissä on mahtavaa ja vihollisten karjaisu kun Kratos tunkee miekkaa kurkkuun, on käsin kosketeltavaa. Perfecto.

Ei voi muuta sanoa kuin God of War on parhaimpia pelejä mitä on koskaan julkaistu ja jos et ole God of Waria vielä hankkinut niin tee se nyt.

Huhu tulipa kirjoitettua tekstiä.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Meinasin odottaa kilpailun loppuun josko saisin pelin sitä kautta, mutta tuli puolivahingossa ostettua...

Vajaa pari tuntia olen vasta kerennyt pelaamaan (Zeuksen salamat sain juuri) mutta ihan hyvältä tuntuu. Tosin actioniä vähän häiritsee nämä pienet ns. tasohyppelykohtaukset, joissa Kratos tuntuu käyttäytyvän ihan eri tavalla. Välillä kun kävelee kapeaa puomia pitkin ja putoaa heppu ei tartukaan puomista kiinni. Sellaista pientä ärsytystä, ei mitään vakavaa.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Ghegs sanoi:
Tosin actioniä vähän häiritsee nämä pienet ns. tasohyppelykohtaukset, joissa Kratos tuntuu käyttäytyvän ihan eri tavalla. Välillä kun kävelee kapeaa puomia pitkin ja putoaa heppu ei tartukaan puomista kiinni. Sellaista pientä ärsytystä, ei mitään vakavaa.

Varaudu kokemaan paljon lisää ärsyttäviä tasapainoiluja. Vaikka itsekin vihaan niitä eniten tässä pelissä, silti niissäkin grafiikat ja kameraliikkeet ovat kerrassaan upeita, ja ilman näitä pakollisia harmittavia tasoloikkia ei pääse eteenpäin fantastisiin maisemiin, mahtaviin taisteluihin ja testaamaan taistelukykyään toinen toistaan massiivisempien vastustajien kanssa. Tasoloikista huolimatta täyden kympin peli! Erittäin addiktiivista tavaraa :D
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Ghegs sanoi:
Tosin actioniä vähän häiritsee nämä pienet ns. tasohyppelykohtaukset, joissa Kratos tuntuu käyttäytyvän ihan eri tavalla. Välillä kun kävelee kapeaa puomia pitkin ja putoaa heppu ei tartukaan puomista kiinni. Sellaista pientä ärsytystä, ei mitään vakavaa.
Sama. Mutta odotahan vaan kun pääset Styx-virran ylle tasapainoilemaan ja seinäkiipeilemään :(
 
Vastaus: God Of War kokemukset

feldon sanoi:
Sama. Mutta odotahan vaan kun pääset Styx-virran ylle tasapainoilemaan ja seinäkiipeilemään :(

Heh ekalla läpipeluu kerralla noissa kohdissa paloi hermot todella pahasti, mutta God-modella nuo toimivat melkein hermolomasta taisteluiden lomassa. Onneksi pelissä on checkpointteja ja save-paikkoja aika tiheästi, ilman niitä olisi voinut pisteet tippua jonkin verran, kiitosta täytyy antaa myös lataustaukojen puutteesta, välillä tulee parin sekunnin lataus, mutta muuten pystyy vetämään alusta loppuun ilman mainittavia katkoja, se jotenkin lisää immersiota ja nostaa muutenkin tunnelmaa.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Kerpele tulipa ikävä bugi

Siellä Hadeksen maassa, jossa pitää tappaa kaikki vastustajat, että pääsee loppupahista vastaan. Tapoin kaikki vihut, mutta eihän se perkeleen portti auennut. Kiertelin paikkaa sitten lähemmäs tunnin ja kyllä vittuuntuneisuus nousi armottoman rankasti pintaan. Lopulta päätin kuitenkin tappaa itseni ja kyllähän se ovi sitten uudella yrittämällä aukenikin. kyllä perkele pänni, kun en aiemmin tajunnut itseäni tappaa.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Saabas sanoi:
Kerpele tulipa ikävä bugi

Siellä Hadeksen maassa, jossa pitää tappaa kaikki vastustajat, että pääsee loppupahista vastaan. Tapoin kaikki vihut, mutta eihän se perkeleen portti auennut. Kiertelin paikkaa sitten lähemmäs tunnin ja kyllä vittuuntuneisuus nousi armottoman rankasti pintaan. Lopulta päätin kuitenkin tappaa itseni ja kyllähän se ovi sitten uudella yrittämällä aukenikin. kyllä perkele pänni, kun en aiemmin tajunnut itseäni tappaa.
Huomasitkos, että
Sen kivimurskaimen takana oli kaksi äijää vielä piilossa.

d'oh :D
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Janus sanoi:
Ootas kun pääset Hadekseen. Miekkatötteröissä tulee itku ihan oikeesti.

Mites se miekkatanko, joka pyörii liian kovaa, eikä pysähdy välillä? Hyppelitkö sitä pitkin?
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Psyko sanoi:
Mites se miekkatanko, joka pyörii liian kovaa, eikä pysähdy välillä? Hyppelitkö sitä pitkin?
Ajoitus on kaiken A ja O. Itse turhauduin niin pahasti, että jätin bonuskamat (punaiset pallot) lopulta hakematta.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Siis puhutteko nyt niistä vaakatasossa pyörivistä miekka häkkyröistä? Meinaan niissä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa, ainakaan minulla. Mutta ne pystyssä pyörivät miekkarullat pisti nakertamaan miestä. Aina kun olin lähes ylhäällä osuin miekkaan ja putosin alas. About 20 yrityksen ja 100 ärräpään jälkeen pääsin ylös ja voi sitä juhlaa, vihdoin savepaikka! Pystyssä pyörivät miekkarullat ovat kyllä pelin ärsyyävimpiä kohtia, ehkäpä ärsyttävin.
 
Vastaus: God Of War kokemukset

Dmn sanoi:
Siis puhutteko nyt niistä vaakatasossa pyörivistä miekka häkkyröistä? Meinaan niissä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa, ainakaan minulla. Mutta ne pystyssä pyörivät miekkarullat pisti nakertamaan miestä. Aina kun olin lähes ylhäällä osuin miekkaan ja putosin alas. About 20 yrityksen ja 100 ärräpään jälkeen pääsin ylös ja voi sitä juhlaa, vihdoin savepaikka! Pystyssä pyörivät miekkarullat ovat kyllä pelin ärsyyävimpiä kohtia, ehkäpä ärsyttävin.
Ai? Haitko sitten kaikki ylimääräiset rojut ympäri kenttää? Minulla ei osaaminen/kärsivällisyys riittänyt. Menin vain suorinta tietä niiden pystyrullien luo - jotka todellakin ovat pelin ärsyttävin juttu.
 
Ylös Bottom