Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Eihän tuo nyt niin vaikeata ole. Riippuu paljon olosuhteista ja kuinka paska säkä käy. Nytkin sain ResetErassa lukea kuinka jengille alkanut tulemaan YouTubeen thumbnaileja joissa spoilereita. Olivat katsoneet pelkästään no spoiler-arvosteluita tuota ennen.

Omituista pohdintaa kyllä ottaen huomioon, että sinäkin pilasit TLOU2-ketjussa usealta meiltä kokemusta kun kahteen kertaan kirjoitit pelin isoimmasta spoilerista pari päivää ennen julkaisua. Tiedät varmaan siis kuinka helppoa se spoilaaminen lopulta on.
Niin no, itse en ainakaan ole onnistunut mistään pelistä spoilaantumaan missään vaiheessa. Ja toki olen kiinnittänyt itsekin siihen spoilaamiseen paljon huomiota erityisesti sen jälkeen kun tosiaan huolimattomalla kirjoittamisella pari asiaa aikoinaan spoilasin yhdessä ketjussa. Jaksat kummasti siihen palata, vaikka asiasta on jo vuosia, enkä tosiaan ole sen jälkeen mitään itse ainakaan spoilannut. Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee, vai mitä?

No, joka tapauksessa kummasti vaan en ole itse onnistunut ikinä enkä koskaan spoilaantumaan yhtään mistään, joten olisiko sittenkin aika paljon siitä kiinni kuinka paljon on itsekuria ja myös ymmärrystä välttää menemistä spoilaantumisen kannalta vaarallisiin paikkoihin ja yksinkertaisesti olla kilkkaamatta sellaisia linkkejä ja tiedostoja auki, joissa on spoilaantumisvaara?

Niin ja jos sitten thumbnaileista todellakin pystyy spoilaantumaan, niin sitten on kyllä sellaisista herkkiksistä kyse, joille ei ainakaan itseltäni liikene ymmärrystä.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä voidaan muodostaa jonkinlainen konsensus asiasta ja nimittää God of War kuuluvaksi 5/5-peligenreen. Korealaista IGN jamppaa lukuunottamatta tästä ollaankin kaikki valmiiksi samaa mieltä.
 
Ehkä voidaan muodostaa jonkinlainen konsensus asiasta ja nimittää God of War kuuluvaksi 5/5-peligenreen. Korealaista IGN jamppaa lukuunottamatta tästä ollaankin kaikki valmiiksi samaa mieltä.
Käy itselle. :D Muutenkin kun näistä Sonyn peleistä puhutaan aina elokuvamaisina peleinä, niin mielestäni aika kova juttu kuinka sitä yhden pelin hinnalla saa pesunkestävän videopelin ja elokuvan samassa paketissa. :D
 
Mitä h*lvettiä, ei todellakaan julkisteta kuuluvaksi 5/5 peligenreen tällaisia tekeleitä. Nyt on pikapalaverin paikka, koko toimisto koolle, kuulitteko? Vai pitääkö tässä ostaa lentoliput Koreaan :D

Pitää ehkä hyväksyä, että jäisin äänestyksessä tapiolle, ja olen ihan ok sen kanssa :p
 
Käy itselle. :D Muutenkin kun näistä Sonyn peleistä puhutaan aina elokuvamaisina peleinä, niin mielestäni aika kova juttu kuinka sitä yhden pelin hinnalla saa pesunkestävän videopelin ja elokuvan samassa paketissa. :D
Eihän saa, vaan saa ainoastaan elokuvamaisen pelin. Sehän on aivan eri asia kuin pelkkä elokuva. Peli se toki on, joten pelin hinnalla saa pelin, joka olisi sinänsä ihan reilua, jos ei siitä pyydettäisi 80 euron hintaa.

No, niin kiire ei ole tosiaan tätäkään elokuvamaista peliä pelata, että siitä suostuisin tuollaista hintaa maksamaan. Eiköhän tuohon joku viikonloppuale tule joskus joulun aikoihin viimeistään, niin ostetaan vaikka sellaisesta sitten. Tai sitten jos ei muuten aleita näy pitkään aikaa, niin ehkä alistun vielä ostamaan fyysisen kappaleen Gigantista. Saapa nähdä - valtavaa kiirettä minulla ei joka tapauksessa ole.
 
joo peli voi sisältää RPG elementtejä mutta sen lokeroiminen Action RPG:ksi niin sitten pitäisi sisältää, myös niitä Valintoja ja muita Roleplay elementtejä, pelkästään tosiaan kykypuu, ja hahmojen gearaus ei tee RPG:tä omissa silmissäni, niin kun tosiaan aiemmin sanoin itse en tätä miellä Action RPG:ksi, vaan nimeomaan Action Adventureksi, kun kirjoittaa esim youtubeen top 10 best ARPG game niin siellä voi sitten moni miettiä moni noista oikeasti sisältää dialogivaihtoehtoja ja valintoja ja muita oikeita roleplay elementtejä. se että monessa listassa Breath of the wild on listatta parhaimmaksi Action RPGksi on kanssa myös erittäin kysenalainen, omasta mielestäni BOTW:kin on Action Adventure enemmän kun Action RPG.

tuossa kyseinen lista. Witcher 3 ehdottomasti olla kärjessä eikä BOTW


Mutta joo se aiheesta ja Offtopicista omalta osaltani.
 
Viimeksi muokattu:
No, niin kiire ei ole tosiaan tätäkään elokuvamaista peliä pelata, että siitä suostuisin tuollaista hintaa maksamaan. Eiköhän tuohon joku viikonloppuale tule joskus joulun aikoihin viimeistään, niin ostetaan vaikka sellaisesta sitten. Tai sitten jos ei muuten aleita näy pitkään aikaa, niin ehkä alistun vielä ostamaan fyysisen kappaleen Gigantista. Saapa nähdä - valtavaa kiirettä minulla ei joka tapauksessa ole.
Muistelin, että vuonna 2018 olet puhunut God of Warin olleen sinun vuoden peli tai yksi niistä. Mitä on tapahtunut muutaman vuoden aikana ettei olennainen jatko-osa sinunkin papereissa erinomaiselle pelille ja tarinalle napostele? Enkä hyväksy vastaukseksi mitään 10 euron hinnankorotuksen kaataneen nupin nurin pelin suhteen. :D
 
Täytyy laittaa huomenna europotti vetämään, jos voitan ton vaatimattoman 100 miltsiä niin lupaan ostaa tän pelin jokaiselle ketjuun viestin kirjoittaneelle :D
Pakko varmaan sit yks viesti edes laittaa. Itellä ei tätä oo kiire ostaa, joten onnea eurojackpottiin.
 
Muistelin, että vuonna 2018 olet puhunut God of Warin olleen sinun vuoden peli tai yksi niistä. Mitä on tapahtunut muutaman vuoden aikana ettei olennainen jatko-osa sinunkin papereissa erinomaiselle pelille ja tarinalle napostele? Enkä hyväksy vastaukseksi mitään 10 euron hinnankorotuksen kaataneen nupin nurin pelin suhteen. :D
Kyllästyminen juuri noihin elokuvamaisiin peleihin ja myöskin se, että pelistä näkemäni ja kuulemani asiat eivät ole vakuuttaneet minua siitä, että kyseessä olisi juurikaan muuta kuin toki erittäin laadukkaasti toteutettua ensimmäisen osan elementtien toistoa.

Kiinnostaa tuo silti pelinä tottakai. Ei vain ihan niin paljoa, että tosiaan haluaisin mitään ekstroja Sonylle maksaa. Sama linja minulla on myös mm. Ubin ja EA:n pelien suhteen nykyään, kun ovat lähteneet mukaan tuohon Sonyn kiskurilinjalle.
 
Kyllä 2018 God of War on huomattavasti pelillisempi kokemus kuin vaikkapa Uncharted. Unchardetit on käytännössä lähes kiskoilla kulkevia pelielokuvia joissa on todella itseään toistavat tasaisin väliajoin tulevat taistelukohtaukset ja siihen sekaan muutamat buzzlet ja geneerinen kiipeily.
 
Minun on helppo kompata Skill Uppia siitä kuinka God of Warissa on todennäköisesti meikäläisen suosikki combat-tyyli melee action-peleistä. Tuollainen kompromissi hidastempoista Dark Soulsia yhdistettynä johonkin Bayonettan syvällisempään combattiin toimii loistavasti. On hauskaa ja näyttävää ja jää juuri tarpeeksi aikaa miettiä mitä tekee seuraavaksi taistelun tiimellyksessä. Ei mene turhaksi päättömäksi spämmäämiseksi niin kuin monessa muussa pelissä.
 
Kyllä 2018 God of War on huomattavasti pelillisempi kokemus kuin vaikkapa Uncharted. Unchardetit on käytännössä lähes kiskoilla kulkevia pelielokuvia.
Puhumattakaan Death Strandingista. GoW:ssa on paljon välivideoita, mutta Valkyriat on aika vaikee voittaa, siihen ei näppäinten rämpytys riitä. GoW on omissa kirjoissa paras peli, ainoastaan Dark Souls 3 pääsee lähelle. Tämän uuden pelin 120hz-tila ja kattavat esteettömyysasetukset kuulostavat hyviltä.
 
Ainut miinus itselle oli tuo sivutehtävä/sieltä pois pääsemis juttu. Varmasti hyvä peli tulee ja tarina priimaa.
 
Löytyykö 3D Audio ja hyvät Dual Sense ominaisuudet Ragnarokista?

Tuli juuri pelattua pitkästä aikaa GOW 2018 ja iski kyllä hyvin. Hmm, ehkä voisi jopa nyt maistua enemmän mitä ensimmäisellä kerralla (oli silloin 8/10 itselle). Taidot tosin nyt vähän ruosteessa, mutta onneksi aika alkuvaiheesta jatkoin pelaamista. Jos, vaikka saisi sen toisen läpipeluu kerran nyt PS5:sen 60fps avulla.

Ragnarok on kokoajan vaikuttanut siltä, että tarinan ja hahmojen kautta se voisi itselle jopa vielä parempi kokemus mitä 2018. Ja arvostelujen perusteella samat fiilikset jatkuu. Julkaisussa en viitsi Ragnarokia ostaa, kun nyt kiinnostaa pelata aikaisempaa versiota. Kenties jouluksi tai sitten alkuvuodesta sopivana hetkenä seikkailulle jatkoa.
 
Mä nykyisin hyvin vähän jaksan innostua uusista peleistä. Ne kiinnostaa kyllä kovasti mut sellaista hypeä ei ole ollut niinkuin nuorempana. Eikä ole ollut tässäkään pelissä ennenkuin nyt. Odotin jotain 90pisteen metacritic keskiarvoa eli tiesin että kova peli sieltä on tulossa mutta arvostelujen perusteella tulikin kovempi. Reboot kuitenkin uudisti sarjaa rajusti. Tämä ei tee sitä ja silti vetää tuollaisia arvosanoja. Yllätti tuo ylistys arvostelujen puolesta sen verran että pakko tää on prkl hakea Day one. Onhan kyseessä kuitenkin yks mun suosikki pelisarjoista/hahmosta ikinä.
 
Puhumattakaan Death Strandingista.
Heeetkinen. Olin valmis jättämään "God of Warissa ei ole tasaisin väliajoin tulevia taistelukohtauksia, siihen sekaan muutamia puzzleja ja geneeristä kiipeilyä"-kommentin kommentoimatta, mutta Death Strandingiä ei täällä (aiheettomasti) dissata minun vahtivuorollani :mad:

Tai sitten dissataan, ei se mitään :D
Tärkeintä, että uusi GoW puhututtaa ja ilmeisen positiivisessa valossa.
 
Ylös Bottom