Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mitäs se digital foundry sanoi pelistä? En uskaltanut katsoa kun samantien iskivät spoilerivaroituksen ruutuun
Suurimmat spoilerit taitaa kumminkin tulla jengiltä jotka eivät ole NDA:n alla vaan ovat saaneet pelin etuajassa. Ei spoilereilta näin ison pelin alla oikein voi välttyä. Ja se on aina näissä Sonyn peleissä huono puoli, kun tarina on niin isossa osassa peleissä, niin sitä pelikokemusta on myös sitten helppo lähteä muilta pilaamaan.Turhan aikaisin tuli arvostelut ja videot ulos. Jos pelintekijät haluavat että pelaajat eivät varmasti yhtään spoilaannu niin kyllä viikko on liian pitkä aika. Jos embargo olisi ollut maanantaina niin olisi ollut parempi, nyt pitää koko viikonloppu vältellä videoita, vaikka noissa video arvosteluissa ei pahempia spoilereita yleensä ole niin eipä niitä ole tämmöisen pelin kohdalla tarve katsoa.
Perhana vie pitääkö sittenkin pyörtää puheensa ette tälle vuotta tätä kerkiä pelata vaan käydäkkin jouluksi ostamassa tämä
Miten ihmeessä ihmiset niin helposti spoilaantuvat? Käyn jatkuvasti täältä ja YouTubesta katsomassa matskua itseäni kiinnostavista peleistä, enkä nyt vaan suostu kummassakaan avaamaan yhtään mitään Ragnarokiin liittyvää. Tällä tavalla toimien en ole spoilaantunut yhtään mitenkään, enkä todellakaan tule spoilaantumaankaan, vaikka itse asiassa aion pelin suhteen odotella ensimmäisiä aleita ennen kuin sen ostan. Täyteen 80 euron riistohintaan kun en osta kuin itselleni aivan totaalisen välttämättömiä must have-pelejä, tai sitten erityisen kiinnostavia online-pelejä. Tämä on kyllä kiinnostava peli itsellenikin, mutta ei silti kumpaakaan noista, joiden pohjalta sen 80 euroa voisin olla valmis maksamaan. Enää en myöskään osta lainkaan fyysisiä pelejä, koska tuota pelisälää on kertynyt jo niin tolkuttomasti, että kaikenlaisen fyysisen pelimateriaalin kerääminen on ollut pakko lopettaa. Joten store-hinnalla tässä siis mennään.Turhan aikaisin tuli arvostelut ja videot ulos. Jos pelintekijät haluavat että pelaajat eivät varmasti yhtään spoilaannu niin kyllä viikko on liian pitkä aika. Jos embargo olisi ollut maanantaina niin olisi ollut parempi, nyt pitää koko viikonloppu vältellä videoita, vaikka noissa video arvosteluissa ei pahempia spoilereita yleensä ole niin eipä niitä ole tämmöisen pelin kohdalla tarve katsoa.
En kyllä muista nähneeni tai kuulleeni kenenkään puhuvan God of Warista ARPG:n. Kyllä hahmon kehitys on niin vähäistä ja suoraviivaista, että ihan perinteinen kolmannen persoonan toimintapeli tämä on, jos lajityyppiin lokeroi. Tietysti tämä on sitten sillä perinteisellä Sony mausteella, eli elokuvamainen kokemus.mitä huomannut niin moni mieltää God of Warin ARPG:ksi vaikka kyseessä on puhdas Action Adventure, koska rpg elementit ovat hyvin vähäisiä, tosin tästä Ragnarokista en tiedä että ovatko lisänneet niitä elementtejä, mutta ainakin toistaiseksi odotuksissa on puhdas Action Adventure.
En kyllä muista nähneeni tai kuulleeni kenenkään puhuvan God of Warista ARPG:n. Kyllä hahmon kehitys on niin vähäistä ja suoraviivaista, että ihan perinteinen kolmannen persoonan toimintapeli tämä on, jos lajityyppiin lokeroi. Tietysti tämä on sitten sillä perinteisellä Sony mausteella, eli elokuvamainen kokemus.
Eihän tuo nyt niin vaikeata ole. Riippuu paljon olosuhteista ja kuinka paska säkä käy. Nytkin sain ResetErassa lukea kuinka jengille alkanut tulemaan YouTubeen thumbnaileja joissa spoilereita. Olivat katsoneet pelkästään no spoiler-arvosteluita tuota ennen.Miten ihmeessä ihmiset niin helposti spoilaantuvat?
Niin no joku kirjoittaa mitä kirjoittaa. Eikä sillä termillä niin suurta merkitystä ole. Kaikki ensimmäistä osaa pelanneet tietävät suurin piirtein mitä odottaa God of Warin hahmonkehitykseen liittyvistä jutuista. Siellä on ne perinteiset kapeahkot kykypuut mitä on nykyään lähes jokaisessa toimintapelissä. Siellä on ne tarinan edetessä aukeavat uudet kyvyt ja varusteet. Siellä tuskin on moniin suuntiin haarautuvaa kykypuuta, jossa hahmosta voi tehdä tietynlaisen taistelijan (dps, healer, tank jne.). God of War ei myöskään ole ihan ymmärrettävästi sisältänyt ainakaan aikaisemmin kovin vahvaa oman hahmonluontia, koska on tarkoitusta pelata tarkasti ohjattu tarina ennalta määritetyllä hahmolla. Aikaisemmissa God of Wareissa ei myöskään ole ollut kauheasti tarinaan vaikuttavia valintoja.Näinhän se tosiaan, on mut aika moni oletti että peli olisi Action Rpg sillon kun peli ilmestyi mutta sitten huomasi että ne RPG elementit on tosiaan erittäin vähäisiä, joten nyt moni mieltää sen Action Adventure peliksi niin kun pitääkin.
Tuossa nyt muutama esimerkki. mutta pääasiassa tarkoitin streamaajia. moni rpg streamaaja olisi toivonut että pelissä olisi vielä enemmän niitä rpg elementtejä, koska he ajattelivat että peli on Action RPG. eli sama homma jatkuu osa pitää Ragnarokia Action rpg:ta ja osa taas sitten Action Adventurena.
Tech News Today
Tech News Today (TNT) stays on top of offering tips, tutorials, guides, and comparisons, our tech experts are ready to help you with anything you need to know.www.technewstoday.com
"The latest God of War game featured prominent RPG elements like character armor and weapons, and also the skill tree."
Amidst all this hype, a recent God of War Ragnarok leak has revealed the upcoming action role-playing game by Santa Monica Studio will ...
God of War Ragnarök: Alle neun Welten des Action-RPG erklärt
In wenigen Tagen ist es endlich so weit und wir dürfen wieder „Boy!“ schreien und einen Fuß in die verschneiten Weiten von Midgard setzen. In God of Wa ...playfront.de
käännettynä: God of War Ragnarök: Explain all nine worlds of the action RPG
Kirjaimellisesti jos noita lajityyppejä ajattelee, niin joo ovat pöhköjä, mutta videopeleissä niistä on muodostunut aikalailla standardit. Jos joku puhuu roolipelistä, niin tietää heti että sieltä löytyy niitä lajityypille ominaisia elementtejä. Sama juttu toimintapelin, FPS:n tai vaikka visual novelin kanssa.Nämä genrejaottelut ovat välillä kyllä aika pöhköjä. RPG = Role playing game, eli pelataan jotain roolia. Jos tuon nyt ihan kirjaimellisesti ottaa, niin Super Mario Bros. on roolipeli, koska siinä pelataan putkimiehen roolia. Nykyisellään tuo RPG lisätään jokaiseen peliin, jossa on jonkinlainen tasojen kehitys tai kykypuu. Tällä mittarilla puolestaan joka toinen uusi peli voidaan lokeroida ärpeegeeksi. Minun mielestäni RPG voisi olla enemmänkin sellainen peli, jossa pelaajan valinnoilla on oikeasti merkitystä.
God of War ei yritä tässäkään kohtaa keksiä pyörää uudelleen, vaan tekee aiemmin nähdyn poikkeuksellisen laadukkaasti. Sinänsä mulle ainakin on ihan sama, että mihin muottiin se tehdään. Kunhan nyt ei sentään Visual Noveliksi NFT:llä höystettynä.