Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Veikkaan, ettei ole tuotannollisesti kustannustehokasta tehdä erikseen levyllistä versiota, varsinkaan kun noita versioita on jo kaksi muutenkin.No mikä syy sitten PS4 versiolle on? Siinä kun ei oo mitään digital only.
09.11.2022:
Se onkin sitten viimeistään tämän julkaisussa ostettava PS5 ja eiköhän sieltä joku bundle tule saataville.
Tulee varmana, symboleilla oleva PS5 ja kylkeen God of War ränkkänärokki niin ei ole yhtään hullumpi sijoitus
Totta. Voisi myös vaikka ajatella että mieluummin maksan 70 euroa tuosta kuin 10 euroa hatullisesta sontaa. Voihan näitä vertailla mihin vain ja aina saa hyvän tuloksen kun vain valitsee vertailukohteen oikeinJos peli on lähellekään yhtä loistava kuin aikaisempi osa niin itselleni on ainakin helpommin perusteltavissa pulittaa se kympin lisämaksu sen enempää miettimättä kuin maksaa jostain perinteisestä keskiverto-AAA pelistä 60 euroa mitä pelimaailma on pullollaan.
Otan toisen esimerkin: Elden Ring, eli paras peli koskaan, maksoi alle 60 euroa ja siinä oli myös (pyytämättä) mukana spessuversion verran lisäkilkettä. Siis sen lisäksi että se oli/on paras peli ikinä eikä mikään Dying Light 2 tai hatullinen sontaa.Kyllähän esimerkiksi 60 euron Dying Light 2 oli ihan jees ja hauskaa se oli läpi pelata, mutta muuten todella paljon keskinkertaista ja unohdettavaa huttua peli sisälsi jolloin väkisin tulee mieleen onko tämä nyt yhtään sen enempää 60 euron arvoinen peli kuin tuleva God of War on 70 euron arvoinen jossa kumminkin käytännössä jokainen osa-alue on tarkkaan suunniteltu. Etenkin vielä jos David Jaffen huhuilut pitävät kutinsa ja pelin päätarinan olevan nyt käytännössä tuplasti pitempi kuin edellisen osan.
Ongelmahan on se että kyseessä on nimenomaan lisäosa eli se ei ole mitään uutta/ihmeellistä (kuten vaikkapa Elden Ring) mutta silti saamme maksaa siitä enemmän kuin aiemmin täytyi. Toki minäkin myönnän että on God of War selvästi erilaisin/virkistävin Sonyn eksluista vaikka se ne "Sony-ekslun" raamit täyttääkin eli on tarinallinen open world.Jokainen tietenkin tehkööt omat päätöksensä peliostojen suhteen. Itse vain koen God of Warin olevan tällä hetkellä pelimaailman harvoja IP:eitä jotka pystyvät tarjoamaan jotain mieleenpainuvaa ja normaalia laadukkaampaa tekemistä. Laadusta olen aina ollut valmis pulittamaan extraa jos halvemmalla ei saa. Ei tässä kumminkaan hinta ole vielä ihan tuplaantunut sitten edellisen osan.
Tottahan se on, että jos Elden Ringin asettaa vertailukohdaksi niin kyllähän siinä kohtaa suurella todennäköisyydellä vähemmän "bang for the buck" saa tästä uudesta God of Warista, ihan jo pituuden ja laadukkaan tekemisen määrän puolesta. Puhumattakaan sitten siitä hintaerosta.Totta. Voisi myös vaikka ajatella että mieluummin maksan 70 euroa tuosta kuin 10 euroa hatullisesta sontaa. Voihan näitä vertailla mihin vain ja aina saa hyvän tuloksen kun vain valitsee vertailukohteen oikein
Otan toisen esimerkin: Elden Ring, eli paras peli koskaan, maksoi alle 60 euroa ja siinä oli myös (pyytämättä) mukana spessuversion verran lisäkilkettä. Siis sen lisäksi että se oli/on paras peli ikinä eikä mikään Dying Light 2 tai hatullinen sontaa.
Ongelmahan on se että kyseessä on nimenomaan lisäosa eli se ei ole mitään uutta/ihmeellistä (kuten vaikkapa Elden Ring) mutta silti saamme maksaa siitä enemmän kuin aiemmin täytyi. Toki minäkin myönnän että on God of War selvästi erilaisin/virkistävin Sonyn eksluista vaikka se ne "Sony-ekslun" raamit täyttääkin eli on tarinallinen open world.
Kyse kuitenkin on tottumisesta ja siitä mitä muut pelit/asiat maksavat ja niin kauan kuin Elden Ringin tapaista kamaa saa alle 60 euron, on minusta vaikea maksaa mistä tahansa jatko-osasta selvästi enemmän kuin mitä sen aiempi osa tai muut pelit maksavat.
Ja toki teenkin päätöksen itse, kunhan vain tulin kirjoittaneeksi siitä myös mietteitä tänne.
God of War Ragnarök's Combat Lets You 'Play With Your Food'
Two new arm shields and an added layer of verticality make God of War Ragnarok's combat grittier than ever.www.google.com
Lyhyttä pätkää tähän asti nähdystä combatista GI:n toimesta:
Selvästi edellispelin DNA:lla mennään pitkälti vaikka parannuksia ja joitakin muutoksia on tietenkin luvassa kuten vaikkapa erilaiset kilvet ja kuinka ne toimivat nyt eri lailla combatissa. Ja eiköhän tässäkin hyvin tarjota päivitystä tekemiseen uusien aseiden ja skillien muodossa kuten aikaisemmassa osassa jossa vielä 20h tunnin kohdalla oppi uusia juttuja ja mekaniikkoja.
Reilu minuutti pelikuvaa:
Voisi kuvitella pätkän olevan aika alusta, kun ei heavy runic attackia saati talismaania ole vielä puettuna HUD:ssa. Muutama uusi isku näkyi ja näitä kahta uutta kilpeä esiteltiin myös. Alunperin tuli mieleen, että miksi parryamisen ystävänä edes miettisin toisen kilven käyttöä josta sitä parrya ei löydy, mutta kyllähän myös tuon toisen kilven shockwave isku näyttää hauskalta. Olisi kiva jos näitä kahta tyyliä pystyisi vaihtamaan sulavasti lennosta kesken combatin.
Se on sanottava, että vähän kyllä harmillista kuinka vielä tässä kohtaa joudutaan tyytymään näihin minuutin pätkiin, kun pelin pitäisi olla reilun parin kuukauden päästä jo ulkona. Mikä maksaa Sony?