Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Godfall

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    pc ps5
P

Poistettu jäsen 5945

Guest
Alusta: PS5, PC
Julkaisu: PS5 julkaisupäivä
Pelimuoto: Moninpeli & Yksinpeli
Kehittäjä ja julkaisija: Counterplay games sekä Gearbox software



Tämmöistä mätkettä ja pikku kivaa sitä sais PS5 julkkarissa, muistuttaa vähän co-op God of waria sekä Destinyn sekoitukselta niin siinähän on jo kaikki mitä pleikkari pelaaja voisi toivoa kun molemmat ovat konsolilla olleet hittejä.
 
Eipähän tämän pelin ensimmäinen traileri mitään hurraa -huutoja aiheuttanut (johtuneen todennäköisesti Destinyn viboista), mutta antoi hyvän kuvan siitä, että millaista silmäkarkkia on luvassa PS5:lle.
 
Ei nyt mitään sen suurempaa ennakkohypeä aiheuta itselläni peli, mutta kuulostaa ideana hyvältä tämmöinen multiplayer looter-slasher pelattavaksi heti launchissa. Pitäisi ainakin riittää pelattavaa tämän parissa sen jälkeen ne parit isommat launch pelit on pelattuna läpi.

Itselläni tämä GIF pelistä sykäytti enemmän kuin itse trailer.
 
Konsoli esitellään lehdessä ja pelit Twitterissä 5sek videoilla. Alan ymmärtämään tämän niche touhun ;)

Ihan hyvältä näyttää.
 
AH tälle oli oma ketjukin. No näyttää kuitenkin aika Souls, GOW kloonilta. Joka ei tietenkään ole huono asia.
 
AH tälle oli oma ketjukin. No näyttää kuitenkin aika Souls, GOW kloonilta. Joka ei tietenkään ole huono asia.
Minun mielestäni se alkaa olemaan huono asia. Liian moni peli apinoi sitä ideaa. Toki ehkä liikaa pelannut sen tyylisiä pelejä, joten alkaaha se maistumaan puulta. Sekiro oli onneksi tarpeeksi erilainen ja vuoden paras peli sen takia.

Toki paha sanoa tästä pelistä, voihan tämä olla tarpeeksi erilainen.
 
Minun mielestäni se alkaa olemaan huono asia. Liian moni peli apinoi sitä ideaa. Toki ehkä liikaa pelannut sen tyylisiä pelejä, joten alkaaha se maistumaan puulta. Sekiro oli onneksi tarpeeksi erilainen ja vuoden paras peli sen takia.

Toki paha sanoa tästä pelistä, voihan tämä olla tarpeeksi erilainen.
Itselleni tuo Souls-pelien sapluuna on kyllä erittäin toimiva, joten en pistä ollenkaan pahakseni jos silloin tällöin ilmestyy laadukkaasti tehtyjä DS-klooneja - kunhan niissä kuitenkin ainakin jotain omaleimaisuutta on. Ja usein niissä sentään on ollutkin.

Sekiro oli kyllä aika pitkälle DS-klooni lähes kaikessa. Toki menneisyyden Japani oli hieno ja kiehtova peliympäristö, mutta itselleni sen pelin pilasi todella ikävästi tuo typerästi toteutettu ADHD-miekkailu. Se oli todella suuri heikennys aikaisempaan taktikointia ja rauhallisuutta suosineeseen taisteluun Souls-peleissä. Toki Bloodbornessa oli aika ADHD-meininkiä taistelussa. Mutta siinä oli silti enemmän taktikointimahdollisuuksia ja lisäksi co-op-pelaaminen, jonka puuttuminen Sekirossa oli itselleni isku vasten kasvoja heti kättelyssä. Mahtavaa, että Godfallissa tulee co-op-pelaaminen kuitenkin olemaan.

Sekiro ei varmaan pääsisi omalla listallani edes top 20 joukkoon viime vuoden parhaita pelejä valitessani. Toki makuasia, ja ymmärrän, että mikäli tuollainen nopeisiin reaktioihin perustuva taistelu on jollekin kivaa, niin silloin varmaan Sekirokin maistuu. Itse en ole edes aikoinaan nuorempana pelurina koskaan nauttinut erityisen nopeaa ja jatkuvaa reagoimista vaativista peleistä, vaikka toki niitäkin on tullut vuosien varrella jonkin verran pelattua. Parasta nautintoa en niistä kuitenkaan käytännössä koskaan saa.
 
Viimeksi muokattu:
Itselleni tuo Souls-pelien sapluuna on kyllä erittäin toimiva, joten en pistä ollenkaan pahakseni jos silloin tällöin ilmestyy laadukkaasti tehtyjä DS-klooneja - kunhan niissä kuitenkin ainakin jotain omaleimaisuutta on. Ja usein niissä sentään on ollutkin.

Sekiro oli kyllä aika pitkälle DS-klooni lähes kaikessa. Mutta itselleni sen pelin pilasi todella ikävästi tuo typerästi toteutettu ADHD-miekkailu. Se oli todella suuri heikennys aikaisempaan taktikointia ja rauhallisuutta suosineeseen taisteluun. Toki Bloodbornessa oli aika ADHD-meininkiä taistelussa. Mutta siinä oli silti enemmän taktikointimahdollisuuksia ja lisäksi co-op-pelaaminen, jonka puuttuminen Sekirossa oli itselleni isku vasten kasvoja heti kättelyssä. Mahtavaa, että Godfallissa tulee co-op-pelaaminen kuitenkin olemaan.

Sekiro ei varmaan pääsisi omalla listallani edes top 20 joukkoon viime vuoden parhaita pelejä valitessani. Toki makuasia, ja ymmärrän, että mikäli tuollainen nopeisiin reaktioihin perustuva taistelu on jollekin kivaa, niin silloin varmaan Sekirokin maistuu. Itse en ole edes aikoinaan nuorempana pelurina koskaan nauttinut erityisen nopeaa ja jatkuvaa reagoimista vaativista peleistä, vaikka toki niitäkin on tullut vuosien varrella jonkin verran pelattua. Parasta nautintoa en niistä kuitenkaan käytännössä koskaan saa.
Vähän nyt menee offtopikiksi, mutta tottakai tuo on mielipideasia. Itse pidän vähän vauhdikkaamasta taistelusta, vaikka Sekiro onkin selvästi vaikeampi peli kuin Soulsit. Tosin peli on muutenkin erilainen vapaamman liikkumisen ja Stealth-mekaniikan takia. En osaa siis sanoa onko Sekiro parempi Soulsseja tai Bloodbornea, mutta virkistävän erilainen ja viime vuoden parhain peli mielestäni.

Co-op tässä taas ei taas oikein innosta, joten toivottovasti panostavat yksinpeliin myös. Ja toivottovasti on tosiaan tarpeeksi erilaista menoa.
 
Itse kyllä toivon että se on enemmän GoW kun souls peli. Sen kopioita ei kuitenkaan juuri ole.
Itse toivoisin, että voisi olla enemmän alkuperäiseen GoW trilogiaan nojaava. Siis taistelunsa puolesta. Tai ehkä johonkin Darksidersiin. Semmoista perus Hack 'n Slashia. Varsinkin jos tämä nyt on lootershooter, vaikkakin lähitaisteluaseilla, niin taistelu ei saisi olla liian "kuluttavaa", kun sitä varmasti on pelissä rutkasti. Tarpeeksi taktisuutta väistöjen, blokkien ja erilaisten lyöntiyhdistelmien muodossa, mutta en tosiaan kaipaile mitään Soulsista tuttuja staminamittareita.
 
Itse toivoisin, että voisi olla enemmän alkuperäiseen GoW trilogiaan nojaava. Siis taistelunsa puolesta. Tai ehkä johonkin Darksidersiin. Semmoista perus Hack 'n Slashia. Varsinkin jos tämä nyt on lootershooter, vaikkakin lähitaisteluaseilla, niin taistelu ei saisi olla liian "kuluttavaa", kun sitä varmasti on pelissä rutkasti. Tarpeeksi taktisuutta väistöjen, blokkien ja erilaisten lyöntiyhdistelmien muodossa, mutta en tosiaan kaipaile mitään Soulsista tuttuja staminamittareita.
Samaa mieltä. En tosin innostu jos tämä on lootershooter. Tosin, eihän se haittaa jos on pelissä on selkeä koukku ja ei nojaa liikaa moninpeliin. Yksinpelaaja kun olen.
 
Samaa mieltä. En tosin innostu jos tämä on lootershooter. Tosin, eihän se haittaa jos on pelissä on selkeä koukku ja ei nojaa liikaa moninpeliin. Yksinpelaaja kun olen.
Nykypäivänä on yhä vaikeampi sopia moninpelisessioita tuttujen kavereiden kanssa. Tällaisissa lootershootereissa tämä vain korostuu, kun jonkun kentän läpäisy on aika paljon pidempi operaatio kuin yksi pikainen matsi Call of Dutya. Toisaalta kyllä esim. Destinyä yksinkin pelasi. En siis sinällään tuomitse vaikka olisikin lootershooter, kunhan se on toteutettu niin että myös yksin pystyy pelaamaan.
 
Vähän nyt menee offtopikiksi, mutta tottakai tuo on mielipideasia. Itse pidän vähän vauhdikkaamasta taistelusta, vaikka Sekiro onkin selvästi vaikeampi peli kuin Soulsit. Tosin peli on muutenkin erilainen vapaamman liikkumisen ja Stealth-mekaniikan takia. En osaa siis sanoa onko Sekiro parempi Soulsseja tai Bloodbornea, mutta virkistävän erilainen ja viime vuoden parhain peli mielestäni.

Co-op tässä taas ei taas oikein innosta, joten toivottovasti panostavat yksinpeliin myös. Ja toivottovasti on tosiaan tarpeeksi erilaista menoa.
Minulle taas Sekiro oli helpompi koska parryn ajoituksella ei ollut niin suurta merkitystä.

Godfallista on vielä vaikea sanoa mitään, mutta pieni pelko on että tämä on yhtä kädenlämpöinen mitä heavenly sword oli.
 
On niin heikkolaatuinen ettei grafiikoista voi sanoa mitään, mutta mäiske näyttää ihan mehevältä. Tulee enemmän mieleen joku Darksiders.
 
Minulle taas Sekiro oli helpompi koska parryn ajoituksella ei ollut niin suurta merkitystä.

Godfallista on vielä vaikea sanoa mitään, mutta pieni pelko on että tämä on yhtä kädenlämpöinen mitä heavenly sword oli.
Helppo se olikin, kun oppi vaan pelaamaan. Alkuun se oli kuitenki paljon vaikeampi, kuin Soulsit oli ekalla kerralla. Kuolemia tuli ainaki enemmän.

Nykypäivänä on yhä vaikeampi sopia moninpelisessioita tuttujen kavereiden kanssa. Tällaisissa lootershootereissa tämä vain korostuu, kun jonkun kentän läpäisy on aika paljon pidempi operaatio kuin yksi pikainen matsi Call of Dutya. Toisaalta kyllä esim. Destinyä yksinkin pelasi. En siis sinällään tuomitse vaikka olisikin lootershooter, kunhan se on toteutettu niin että myös yksin pystyy pelaamaan.
Tuo siinä onkin juuri. Kaikkien aikataulut pitää mätsätä ja onhan siinä omat säädöt. Itsellä myös yleensä tuttujen kanssa pelatessa se menee liian perseilyksi. Eri asia randomien kanssa pelata muutama matsi silloin tällöin. Pelottaa vaan että tämäkin tulee olemaan sellanen lootershooter, että siihen kyllästyy nopeesti, kun ei ole pointtia vaan pelata yksin.

Pidetään vaan peukkuja pystyssä. Jossain vaiheessa selvii varmasti lisää pelistä, joten voin päätellä siitä että sopiiko tämä itselleni.
 
ResetErasta poimittua
- The game is mentioned as a SoulsBorne.
- There is no PS4 version.
- Monster Hunter is an inspiration for weapons (with chunky warhammers and human-sized swords).
- Dark Souls is an inspiration for the combat, with each action being able to generate an opponent's reaction, with weight on weapons and so on.
- The development team has around 75 people (some of them worked on Destiny 2).
 
Ylös Bottom