Pikku vihjeitä:
Jos haette pelkästään nopeinta kierrosta, niin silloin paras tapa on Arcaden Free Run (tai GT-puolella Home Garagen Test & Settings), koska siellä ei ole muita autoja sotkemassa. Mikään kisa, jossa on AI-autoja mukana ei ole hyvä, koska niistä voi saada myös apuja nopeilla radoilla (imuvaikutus).
Autot kannattaa määritellä kunnolla, eli saako käyttää palkintoautoja vai pitää auto ostaa (palkintoautoissa on valmiina tehon nousu, joka tulee kilometrien myötä). Saako ostaa osia ja, jos saa niin mitä. Saako tehdä säätöjä vai pitääkö käyttää määrättyjä asetuksia, jotka voivat olla myös oletusarvoista poikkeavia. Öljynvaihto on myös syytä määritellä, koska sekin antaa 5% lisää tehoa, kun se tehdään ajamattomaan autoon. Jos käytetään Arcade-autoja, niin öljynvaihtomahdollisuutta ei tietysti ole.
Eli esim. jotain tähän tyyliin:
Osta auto X, johon ostat seuraavat osat:
-
- jne.
Vaihda öljy. (yleensä vaihto tehdään)
Käytä seuraavia asetuksia:
-
- ASM = 0
- TCS = 0
Tallenna peli nyt, jolloin saa aina 0 km ajetun auton, kun lataat pelin.
Ajosäännöt ovat oma lukunsa, koska ilman Replayta ei sääntöjen mukaista suoritusta voi todistaa. Xportin omistajat voivat tehdä sen.
Radalla pysymisessä tuo "2 rengasta aina radalla" on hyvin yleinen ja aivan toimiva sääntö. Vaikeus on, että toisinaan edes Replaytäkään katsomalla ei voi olla varma pysyikö auto radalla vai ei. Myös alueet, jotka kuuluvat rataan, pitäisi määritellä etukäteen.
Sama koskee seinään/kaiteeseen osumista. Osalla radoista on "näkymätön kaide", joka estää autoa osumasta ruudulla näkyvään kaiteeseen. Osumat löytää yleensä siten, että katsoo Replaytä suunnilleen ruutu kerrallaan. Tämän voi tehdä siten, että painelee nopeasti Start- ja X-näppäimiä. Osumat voi havaita epäsuorasti, jos auton nopeus putoaa "yhden ruudun" välillä tilanteessa, jossa sen ei pitäisi pudota. Tämäkään ei ole 100%:nen keino.
Jos joku ilmoittaa epätodellisia kierrosaikoja, niin Data Loggerista saa tarkemmat sektoriajat ja nopeudet. Lisäksi jarrutuspaikaikkojen ja -matkojen lmoitukset voivat auttaa. Nämä pyytämällä ja vertaamalla niitä omiin tai toisten aikoihin voi luotettavuutta parantaa.
Jos jonkun aika tuntuu epätodelliselta, niin ajan kysyminen kannattaisi hoitaa kilpailun isännän välityksellä eikä aikaa julkisesti epäilemällä. Tämä on aika usein tapana, jos kisaan osallistuu henkilöitä, jotka eivät "tunne" toisiaan (no miten nyt toisen tuntee nettifoorumilla). Huijareita vain pyörii näissäkin ympyröissä (en tarkoita tähän kisaan osallistuvia
).
Tästä tulikin aika pitkä viesti ja tämä saattaa näyttää tosi byrokratialta, mutta voin vakuuttaa, että kaiken edellä olevan määritteleminen etukäteen ja riittävällä tarkkuudella vähentää epäselvyyksiä ja kiistoja.
Nimimerkillä
Muutamaan Off Line Racing-kisaan osallistunut
Jos haette pelkästään nopeinta kierrosta, niin silloin paras tapa on Arcaden Free Run (tai GT-puolella Home Garagen Test & Settings), koska siellä ei ole muita autoja sotkemassa. Mikään kisa, jossa on AI-autoja mukana ei ole hyvä, koska niistä voi saada myös apuja nopeilla radoilla (imuvaikutus).
Autot kannattaa määritellä kunnolla, eli saako käyttää palkintoautoja vai pitää auto ostaa (palkintoautoissa on valmiina tehon nousu, joka tulee kilometrien myötä). Saako ostaa osia ja, jos saa niin mitä. Saako tehdä säätöjä vai pitääkö käyttää määrättyjä asetuksia, jotka voivat olla myös oletusarvoista poikkeavia. Öljynvaihto on myös syytä määritellä, koska sekin antaa 5% lisää tehoa, kun se tehdään ajamattomaan autoon. Jos käytetään Arcade-autoja, niin öljynvaihtomahdollisuutta ei tietysti ole.
Eli esim. jotain tähän tyyliin:
Osta auto X, johon ostat seuraavat osat:
-
- jne.
Vaihda öljy. (yleensä vaihto tehdään)
Käytä seuraavia asetuksia:
-
- ASM = 0
- TCS = 0
Tallenna peli nyt, jolloin saa aina 0 km ajetun auton, kun lataat pelin.
Ajosäännöt ovat oma lukunsa, koska ilman Replayta ei sääntöjen mukaista suoritusta voi todistaa. Xportin omistajat voivat tehdä sen.
Radalla pysymisessä tuo "2 rengasta aina radalla" on hyvin yleinen ja aivan toimiva sääntö. Vaikeus on, että toisinaan edes Replaytäkään katsomalla ei voi olla varma pysyikö auto radalla vai ei. Myös alueet, jotka kuuluvat rataan, pitäisi määritellä etukäteen.
Sama koskee seinään/kaiteeseen osumista. Osalla radoista on "näkymätön kaide", joka estää autoa osumasta ruudulla näkyvään kaiteeseen. Osumat löytää yleensä siten, että katsoo Replaytä suunnilleen ruutu kerrallaan. Tämän voi tehdä siten, että painelee nopeasti Start- ja X-näppäimiä. Osumat voi havaita epäsuorasti, jos auton nopeus putoaa "yhden ruudun" välillä tilanteessa, jossa sen ei pitäisi pudota. Tämäkään ei ole 100%:nen keino.
Jos joku ilmoittaa epätodellisia kierrosaikoja, niin Data Loggerista saa tarkemmat sektoriajat ja nopeudet. Lisäksi jarrutuspaikaikkojen ja -matkojen lmoitukset voivat auttaa. Nämä pyytämällä ja vertaamalla niitä omiin tai toisten aikoihin voi luotettavuutta parantaa.
Jos jonkun aika tuntuu epätodelliselta, niin ajan kysyminen kannattaisi hoitaa kilpailun isännän välityksellä eikä aikaa julkisesti epäilemällä. Tämä on aika usein tapana, jos kisaan osallistuu henkilöitä, jotka eivät "tunne" toisiaan (no miten nyt toisen tuntee nettifoorumilla). Huijareita vain pyörii näissäkin ympyröissä (en tarkoita tähän kisaan osallistuvia

Tästä tulikin aika pitkä viesti ja tämä saattaa näyttää tosi byrokratialta, mutta voin vakuuttaa, että kaiken edellä olevan määritteleminen etukäteen ja riittävällä tarkkuudella vähentää epäselvyyksiä ja kiistoja.
Nimimerkillä
Muutamaan Off Line Racing-kisaan osallistunut
Viimeksi muokannut moderaattori: