Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran turismo 3 skaba

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sepa^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiköhän tää jatku, kun vois ottaa kohta toisen radankin. Tais tulla mulle ainakin jo raja vastaan.

Otetaan joku extreme-kisa, vaikka se high-speed test -rata ja siihen ihan mikä vaan auto ja virit ja säädöt.

No taidanpa ajaa Test Coursen Escudolla, sillä pääsee jotain 460-470km/h kun laittaa maksimitehot ja säätää auton oikein. Myös Lotus Espritillä ja Dodge Viperilla pääsee todella lujaa kun virittää pohjaan ja hiukan sääteleepi. Pitääpä huomenna kokeilla muitakin ratoja kuin Laguna Segaa. Jos kokeilisi vaikka tuota Monacoa(helpompi sanoa).

Laguna & Skyline:
1:31.381 (23.995 / 44.833 / 1:07.562)

Nyt meni keskisektori vähän heikommin ja loppuosa paremmin. Parissa kohdassa piti jo tarkistaa itse Replaystä, kuinka lähellä kanttarin reunaa takarengas kulkee.

Vagrantin aika on tosi kova. Olisi kiva verrata sektoriaikoja.

Millaiset säädöt sinulla oli Poly001:ssä Lagunaa varten?

Vai Test Courselle keulimaan. Ei kiitos tällä kertaa. ;)

Laguna Seca & Skyline GT-R (R34)

1:29.998 / Vagrant (!?:eek: )
1:31.381 / Alavilla
1.32.847 / tertsi
1:32.934 / jessev (enää ei taida parantua millään :))
1:32.976 / Lastsoul
1:33.969 / Sepa^
1:34.181 / Laama
1:34.958 / Ro0Ki3
1:37.187 / super-sampo

Cote (Monaco) & Poly 002

1:18.923 / Alavilla
1:19.741 / Laama
1:21.470 / JesseV

Trial Mountain & Lancer Evo VI GSR

1:38.732 / Alavilla

Ohho, huomasin vasta, että toi Monaco on ajettu poly002:lla eikä 001:llä millä itse ajoin. Kokeilen tolla kakkosella vielä.

Miten olisi tällainen tosi helppo nakki:

Auto: Arcade / C-class / Altezza RS 200 (207 hp)
Rate: Super Speedway
Kisa: Arcade / Single Race / Hard Difficulty ( 5 kierrosta)

Säännöt:
- aina vähintään kaksi rengasta radalla (rataan kuuluvat myös kanttarit)
- ei seinäkosketuksia (jos nopeus putoaa edes 1 km/h, kun auto on lähellä seinää, niin se on kosketus)
- ei kosketuksia toisiin autoihin
- ASM ja TCS pois päältä Optionseista

Deadline: Sunnuntai 8.2. klo 12:00

Tulosten ilmoitus: Lähetä minulle yksityisviesti tällä foorumilla viimeistään deadlineen mennessä.

Julkisesti tällä foorumilla ei saa keskustella mistään kierrosajoista eikä loppuajoista. Muusta, esim. ajolinjat saa keskustella.

Lähetä tuloksissa seuraavat tiedot:
- loppuaika
- 1. kierroksen aika
- 2. kierroksen aika
- 3. kierroksen aika
- 4. kierroksen aika
- 5. kierroksen aika

Mikäli jokin aika puuttuu, tulosta ei hyväksytä.

Edit
En lue viestejä ennen kuin deadline on mennyt. Katson tietysti kuka on lähettäjä, mutta en avaa niitä.
Lisäsin tarkennuksen seinäkosketukseen.

Viimeksi muokannut moderaattori:
...kele kun on koti remontissa vielä, ois ihan mielenkiintoista osallistua, sain tuon x-portinkin hommattua tuossa jokin aika sitten(en ole vielä sitäkään pystynyt asentaan). Pitää vissiin lähteä hoputtaan niitä remonttimiehiä:)

Ihan perus 001:llä tuli ajettua tu Laguna Sega. No tietenkin öljynvaihto suoritettu joten tehoja on hiukka enemmän. Sen ajettavuus ei muutu ollenkaan vaikka luiston-ja sutimisenestot kytkeekin pois päältä. Se on vaan niin hyvä ajaa että mutkat voi vetää aivan hemmetin lujaa.

Tuli tuossa tänään ajettua huvikseen Test Coursea parilla autolla ja ajat olivat seuraavanlaiset:

Dodge Viper(huippuunsa viritetty n.1100bhp): 1'29'191, huiput 445km/h (olisi ehkä pienellä vaihteiston säätämisellä mennyt lujempaakin)
Escudo Pikes Peak(1881bhp): 1'24'697, huiput 451km/h

Harmi vaan kun ei vielä ole päässyt ajamaan Monacoa. En ollut ajanut arcadea ollenkaan ja kaikki radat piti ajaa uudestaan ennen kuin sen sai, mutta jos tuota huomenna kokeilisi miten nopeaa Polyphonylla sen pääsee. Mistä kisasta muuten olisi mahdollista saada Polyphony 002, kun en muista? Jos joku muistaa niin voisi tänne laittaa.

Pitääpä ajaa huomenna myös tuo Alavillan ehdottama kisa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vagrant
Ihan perus 001:llä tuli ajettua tu Laguna Sega. No tietenkin öljynvaihto suoritettu joten tehoja on hiukka enemmän. Sen ajettavuus ei muutu ollenkaan vaikka luiston-ja sutimisenestot kytkeekin pois päältä. Se on vaan niin hyvä ajaa että mutkat voi vetää aivan hemmetin lujaa.
Siis minkä ajan ajoit tolla 001:llä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vagrant
Ihan perus 001:llä tuli ajettua tu Laguna Sega. Sen ajettavuus ei muutu ollenkaan vaikka luiston-ja sutimisenestot kytkeekin pois päältä. Se on vaan niin hyvä ajaa että mutkat voi vetää aivan hemmetin lujaa.

eikö muutu tosiaan ollenkaan???...heheheh monacon valtaan teiltä :D ...peli on jo tulossa! (1.14.???)

Ne pitää ainakin mulla laittaa vielä settingseistä nollille, että ei riitä optionsin säädöt vielä. Ja kyllä sutii polyphonytkin sitten.

Täytyy kokeilla tota kisaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Siis minkä ajan ajoit tolla 001:llä?
Se on tuolla yhdessä aikaisemmassa viestissäni, 1'00'287. Suttauttaahan yli 800heposta hiukkasen mutta ajettavuus ei muutu paljoakaan, voisi melkeinpä sanoa ettei ollenkaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke
...kele kun on koti remontissa vielä, ois ihan mielenkiintoista osallistua, sain tuon x-portinkin hommattua tuossa jokin aika sitten(en ole vielä sitäkään pystynyt asentaan). Pitää vissiin lähteä hoputtaan niitä remonttimiehiä:)
Nakke! Kun saat Xportin toimimaan, niin haluasitko tarkistaa noita replaytäni? Vastaavasti voin tarkistaa sinun replaytäsi, jos haluat. Riippuen siitä kumpi sattuu olemaan nopeampi, voi toinen ottaa mallia ja jahdata pelissä nopeamman ghostia näissä hot lap-kisoissa. ;)

Vagrant! Mikä Viper tarkalleen ottaen se oli, jota käytit Test Coursella? Voisitko kokeilla samaa autoa nopeustestissä (siinä, joka on GT-moden puolella) ja yrittää säätää auto kulkemaan parasta vauhtia. En ole itse paljon kokeillut nopeustestiä, koska autojen säätämiseen kuluu minulla yleensä turhan paljon aikaa enkä jaksa tehdä sitä.

Dodge Viper GTS vauhtihirmuni olen säätänyt tälläiseksi jos haluat tietää:

Spring Rate: 16,4 ja 14,8
Ride Height: minimi minimi
Damber Bound: 7 ja 7
Damber ReBound: 7 ja 7
Camber Angle: 4,0 ja 2,5
Toe Angle: 0,0 ja 0,0
Stabilizers: 4 ja 4

Brake Balance: 25% molempiin päihin

Vaihteistoa en vielä ole saanut säädettyä kovin hyväksi, sillä Viperillä pääsisi varmasti vieläkin lujempaa jos välitykset saisi paremmiksi. Mutta pitääpä tässä säädellä jos saisi kulkemaan lujempaa. Tässä yhdenlaiset säädöt:

GEAR SETTINGS
Gear Ratio
Auto Setting: 100% Wide
1st: -20
2nd: -40
3rd: -60
4th: -80 (Jos pysähtyy, jätä siihen)
5th: -100 (sama kuin edellä)
6th: -ALL
Final: 35-50% (päätä itse)

Seuraavat säädöt eivät ole välttämättömiä koska niitä kaikkia ei tavallisiin autoihin pysty tekemään.

Downforce 75% ja 25%
ASM: 3
TCS: 3

Renkaat: Racing Medium Tires

Toivottavasti tuosta tajuaa edes jotain:D

PS. Auto ei ole sitten oikein muuhun ajamiseen kuin nopeuden keräämiseen hyvä.

Ja mun GT-Onessa oli jotain tällästä ne säädöt:

Spring rate: molemmat minimiin
Maavara: minimiin molemmat
Välitykset: Final tappiin loppuun asti
Downforce: edestä minimiin ja takaa maksimiin
ASM ja TCS nolliin.

Tollakaan ei todellakaan muuta kuin huippuja kerätä, mulla jotain vähän yli 1600km/h. :p

Olen itsekkin saanut GT-Onen kulkemaan tuota vauhtia, mutta keskityn mieluimmin tavallisiin autoihin sillä niiden rajojen etsiminen on paljon hauskempaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Nakke! Kun saat Xportin toimimaan, niin haluasitko tarkistaa noita replaytäni? Vastaavasti voin tarkistaa sinun replaytäsi, jos haluat. Riippuen siitä kumpi sattuu olemaan nopeampi, voi toinen ottaa mallia ja jahdata pelissä nopeamman ghostia näissä hot lap-kisoissa. ;)

Juu, tottahan toki, mutta en välttämättä tähän skabaan ehdi. Ja en taitaisi vielä kyydissäkään pysyä, kun viimeisestä gt-sessiosta on varmaan yli 2 vuotta. Mutta jospa ne rata-autot jotenkin sais taittumaan, kun rallipelejä olen tuon pari vuotta tahkonnut.

BTW löytyykö tuohon gt3:een x-portilla hyvää valikoimaa autoja, joissa ois kunnon säädöt valmiina, kun olen aika tumpelo "tuunailija" . Vois sitten lähteä kokeilemaan taitojaan racing-lineen:rolleyes: :)

Pitihän tuota Alavillan Super Speedway -haastetta hiukan kokeilla.
1,5 tunnin jälkeen alkaa ajolinjat jo löytymään. Vielä kun saisi ajettua kaikki hyvät kierrokset samassa kisassa.:rolleyes:
Pistän kyllä aikoja tulemaan ennen deadlinea.

Lancerin viskominen Trial Mountainilla on hauskaa. Jos kysessä olisi ollut NFSU:n Drift-kisa, niin pisteitä olisi kyllä ropissut, mutta ajat jäivät kyllä aika heikoiksi.:) Palaan kyllä siihenkin.

Ylös Bottom