Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 hype

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dj Vuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan fuCKYou
Ois hauska jos tossa pelissä vois laittaa omat rekkarit noihin autoihin niin kun oliko se nyt project gotham racingissä.

Toi olis muuten aika jees.
onko tos sun nimes muuten viitteitä Camp Kill Yourself:iin? :D
 
Hmm.... 500 autoa ja yli 100 rataa ...

kuulostaa pahaenteiseltä.

GT3:ssa on kai jotain 150 autoa (+/- 30 autoa, ei sen väliä) ja noin 40 rataa, kun lasketaan väärään suuntaan ajettavat mukaan. Minulla kesti GT3:n pelaaminen "läpi" (ei loppuun, sillä GT-sarjan pelejä on aika vaikea pelata loppuun) yli kaksi kuukautta ja käytin siihen lähes päivittäin aikaa ihan riittämiin. Jos GT4:ssa on kilpailuja samassa suhteessa, ei sitä saa pelattua läpi ennen juhannusta 2004, jos peli tulee ensi jouluksi markkinoille.

:D

Kaikesta hypestä huolimatta olen hieman huolissani siitä, kuinka paljon Polyphony on saanut korjattua GT3:n pahimpia vikoja. Ei nimittäin ole kovin hauskaa pelata satoja kisoja, jos esimerkiksi vastassa on samanlainen raiteilla kulkeva idiootti-AI kuin GT3:ssa.

Edelleenkin nimittäin noissa ennakokuvissa on näkynyt teksti real driving simulator. Sanaa racing ei ole näkynyt. :( Ajofysiikka ei siis liene mikään suuri ongelma, koska se on ollut melko lailla kohdallaan jo aiemmissa versioissa.

Siis jäitä hattuun, ettei tule paha mieli. :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Hmm.... 500 autoa ja yli 100 rataa ...

kuulostaa pahaenteiseltä.

GT3:ssa on kai jotain 150 autoa (+/- 30 autoa, ei sen väliä) ja noin 40 rataa, kun lasketaan väärään suuntaan ajettavat mukaan. Minulla kesti GT3:n pelaaminen "läpi" (ei loppuun, sillä GT-sarjan pelejä on aika vaikea pelata loppuun) yli kaksi kuukautta ja käytin siihen lähes päivittäin aikaa ihan riittämiin. Jos GT4:ssa on kilpailuja samassa suhteessa, ei sitä saa pelattua läpi ennen juhannusta 2004, jos peli tulee ensi jouluksi markkinoille.

:D

Kaikesta hypestä huolimatta olen hieman huolissani siitä, kuinka paljon Polyphony on saanut korjattua GT3:n pahimpia vikoja. Ei nimittäin ole kovin hauskaa pelata satoja kisoja, jos esimerkiksi vastassa on samanlainen raiteilla kulkeva idiootti-AI kuin GT3:ssa.


Edelleenkin nimittäin noissa ennakokuvissa on näkynyt teksti real driving simulator. Sanaa racing ei ole näkynyt. :( Ajofysiikka ei siis liene mikään suuri ongelma, koska se on ollut melko lailla kohdallaan jo aiemmissa versioissa.

Siis jäitä hattuun, ettei tule paha mieli. :p

Kyllä kolmostakin vain jaksoi jauhaa, vaikka tekoäly ei mitään loistavaa ollutkaan. Juuri se palkitsevuus eli raha ja autot, joita saadaan palkinnoiksi ovat ratkaiseva tekijä. Jaksaa ajaa kun tietää että saa sen tietyn auton tai lisää tehoa tahi paremmat renkaat. Ja maratonkisoissa jaksoi ajella yrittäen aina vain ajaa parempaa kierrosaikaa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Kyllä kolmostakin vain jaksoi jauhaa, vaikka tekoäly ei mitään loistavaa ollutkaan. Juuri se palkitsevuus eli raha ja autot, joita saadaan palkinnoiksi ovat ratkaiseva tekijä. Jaksaa ajaa kun tietää että saa sen tietyn auton tai lisää tehoa tahi paremmat renkaat. Ja maratonkisoissa jaksoi ajella yrittäen aina vain ajaa parempaa kierrosaikaa
Joo, kyllä ainakin minä olisin ollut hieman pettynyt, jos kolmonen olisi ollut "pienempi" kuin edellinen versio, siis pelattu 100%:iin nopeammin. En ole pelannut sitä kuin yhden kerran läpi noin kaksi vuotta sitten, mutta sen jälkeen olen kyllä muuten käyttänyt pelin pelaamiseen enemmän aikaa kuin aikanaan tuon 100%:n saamiseen.


Toivottavasti AI osaisi edes väistää. Hard core-pelureilla on ollut toiveita, että pelin vaikeustasoa voisi jotenkin säätää, mutta muistaakseni herra Yamauchi sanoi jossain haastattelussa aikaa ennen GT3:sta, että hän ei pidä PC-pelien tapaisesta "optioviidakosta".
 
http://gearhead.bravepages.com/gt4cars.txt.html
Siinäpä taas yksi autolista, jonka todenperäisyydestä ei ole tietoa.
Chevrolet Chevelle SS 454 ei ainakaan kuvien mukaan ole '68 vaan '70, eikä Pontiac GTO vuoden '70 "The Judge" vaan 1965-mallia.

Tässä uusi Real Video mittaus- ja ajosessioista: http://www.jp.playstation.com/psworld/game/special/motor/ram/gt4lap1.ram
Ja täältä kuvia: http://www.granturismo3.de/forums/showthread.php?t=5074&page=1
Veikkaisin, että sen vihreän Lotus Elisen vieressä vähän näkyvä punainen auto saattaa herättää joidenkin innostuksen, mutta jäitä nyt vaan hattuun. :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Tässä uusi Real Video mittaus- ja a...om/psworld/game/special/motor/ram/gt4lap1.ram
Ja täältä kuvia: http://www.granturismo3.de/forums/showthread.php?t=5074&page=1
Veikkaisin, että sen vihreän Lotus Elisen vieressä vähän näkyvä punainen auto saattaa herättää joidenkin innostuksen, mutta jäitä nyt vaan hattuun. :cool:

Siis.... ... ... voiko... olla... mahdollista...? :confused:

F355, siitä ei voi erehtyä. Ja jos siinä on F355, se tuskin on ainoa Ferrari. Toisaalta, useissa listoissa on esiintynyt Maserateja ja Ferrarihan tunnetusti omistaa nykyisin kyseisen firman. Joten miksi ei? Tosin nyt täytyy muistaa, että Maseratejakaan ei taida olla näkynyt missään kuvissa.

Eikä ole Lamborghinejakaan, mutta Audeja on. Ja Audihan omistaa Lamborghinin nykyään, joten mahdollisuudet ovat hyvät.

Taitaa olla parempi, että myyn PS2:n jo nyt. GT4 saattaa olla minulle vähän liian rajua tavaraa. :)
 
Kiitos saku linkistä. Arvio on juuri sitä, mitä pelkäsinkin.

1, 2, 3, 4, .... laskee kymmeneen, jotta ei tulisi kirjoitettua kaikkea, mitä ajattelee foorumille, jossa on myös alaikäisiä lukijoita

:mad: :mad:


Tuntemieni/tietämieni GT3-pelaajien joukossa on aika monta, jotka ovat siirtyneet viimeisen vuoden aikana pelaamaan PC-ajopelejä onlinena (GPL, GTR2002, Alfa mod, jne). Pelaamme myös GT3:sta eräässä porukassa nykyään kerran kuussa I-linkillä ja arviot ovat usein olleet, että "tuskin ostan GT4:sta". Osa näistä kavereista on ulkomaalaisia, ja heidän kommenttinsa ovat ollet samansuuntaisia.

Näyttää siis siltä, että aika on jo ajanut GT4:n ohi, jos se ei pysty näyttämään jotain todella poikkeuksellista. Online-peli kuudella pelaajalla ei ole mitään uutta.

Kaiken lisäksi tarvittaneen jokin himmeli, jotta PS2:n saa liitettyä verkkoon. :mad: Tietääkö joku, toimiiko PS2 Ethernet-verkossa tuolla himmelillä???
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Kaiken lisäksi tarvittaneen jokin himmeli, jotta PS2:n saa liitettyä verkkoon. :mad: Tietääkö joku, toimiiko PS2 Ethernet-verkossa tuolla himmelillä???
Ainakin siinä on mahdollisuudet tarvittaviin asetuksiin. Pitää tietää proxyn IP-osoite ja tarvittavien porttien pitää olla palomuurissa auki.
Voisin tuota joskus duunissa testata, mutta varmasti törmään viimeistään palomuuriin.

Niin, ja itse en vielä demon perusteella huolestu tuosta uudesta tekoälystä. Kauheasti Kazunori jo E3-messuilla sen suhteen kyllä lupaili, mutta demossa sitä ei ollut mukana.
Tiedä sitten, oliko PlayStation Experiencessä/ECTS:ssä tuoreempi demo. Ainakin kuulema netti-peliä Polyphony halusi E3-messujen jälkeen demoonkin säätää.
 
Voi vitale! toivottavasti tuo ei vaan ole jonkun tiimijäsenen työauto :(

No positiivinen asia kuitenkin, toivo elää!
 
Kai ne rahalla saavat Ferrarin sinne jos todella haluavat.
Varmasti myy peli muutaman kappaleen lisää, mikäli tuo punainen auto on todella mukana.

Ferrari
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Oliver, jos se toimii periaatteessa samalla tavalla kuin PC & F1 2k2 (joka on siis myös GTR2002:n ja Alfa-modin nettikoodi), niin sitten se on OK. Olen pari kertaa kokeillut luoda pelin noille ja se tosiaan vaatii muutamia reikiä palomuuriin ja tietysti IP-osoitteen jakamisen peliin tuleville. Mitä tuo palikka mahtanee maksaa, eli saako sitä jo Suomesta.

Toivottavasti AI:lle on tehty parannuksia, koska nykyisellään GT3:ssa se on tosi tyhmä. Olen pelannut kaikkia GT-pelejä ja minusta paras AI on toistaiseksi ollut ensimmäisessä versiossa. Se ei odotellut, vaan laski menemään suunnilleen sen mitä itsekin ao. autoilla pääsi. En nyt muista, kuinka hyvin se osasi väistellä, mutta kuminauhaa sillä ei ollut. Tietysti aika voi kullata muistot, koska GT1 oli ensimmäinen peli, jota olen pleikkarilla pelannut ja taidoista ei paljon voinut puhua. Olen tosin myöhemmin testannut sitä ja kuminauhaa ei todellakaan ole 1-versiossa.


Tuota... noista kuvista. Jos niitä laittaa näytille omille web-sivuille , niin eikö niitä voisi pienentää hiukan. Yleensä "800 x jotain (600)" -koko on sellainen, että lähes kaikkien ruuduilla kuva näkyy kokonaisena, eikä selaimen tarvitse skaalata sitä. Selain skaalaa kuvan jollain algoritmilla, joka yleensä huonontaa kuvan laatua enemmän kuin kuvankäsittelyohjemien skaalausalgoritmit. Samalla latausaika pienenisi modemikäyttäjillä (ainakin vähän). Noin vain vihjeeksi. ;)


Rattiasiaa: en ole jaksanut lukea/en muista, mitä nykyisistä Logitechin FF-rateista on mahdollisesti sanottu GT4:n yhteydessä. Onko siitä tullut mitään uutta tietoa? Siis toimivatko ne eli ei?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Oliver, jos se toimii periaatteessa samalla tavalla kuin PC & F1 2k2 (joka on siis myös GTR2002:n ja Alfa-modin nettikoodi), niin sitten se on OK. Olen pari kertaa kokeillut luoda pelin noille ja se tosiaan vaatii muutamia reikiä palomuuriin ja tietysti IP-osoitteen jakamisen peliin tuleville. Mitä tuo palikka mahtanee maksaa, eli saako sitä jo Suomesta.
Pleikkarin verkkoadapteri tuli Suomessa kauppoihin 13.8. ja hintaa on noin 45. Tuolta BBS:n Online-osastoilta löytyy vastauksia useimpiin kysymyksiin.
Peleissä nuo Online-systeemit on toteutettu vaihtelevalla menestyksellä. Mm. Midnight Club 2:ssa ei toteutus ole paras mahdollinen, sillä "vajaassa"-pelissä (max. 8) ei uusia pelaajia pääse liittymään seuraavaan kisaan, vaan lisäpelaajia varten on pistettävä kokonaan uusi peli pystyyn. Esim. SOCOM:issa on näppärää, että kesken olevaan peliin voi liittyä "kummituksena" (seurata peliä muiden silmin) ja seuraavaan taistoon voi sitten osallistua täysipainoisesti.
Vastaavaa toivoisin autopeleihinkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Yleensä "800 x jotain (600)" -koko on sellainen, että lähes kaikkien ruuduilla kuva näkyy kokonaisena, eikä selaimen tarvitse skaalata sitä. Selain skaalaa kuvan jollain algoritmilla, joka yleensä huonontaa kuvan laatua enemmän kuin kuvankäsittelyohjemien skaalausalgoritmit.
Vaihtoehtona on myös laittaa tuo skaalaus pois päältä (löytyy asetuksista) ja liikuttaa ikkunan sisältöä vaaka- ja pystysuunnassa vanhaan tapaan ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Tietääkö joku, toimiiko PS2 Ethernet-verkossa tuolla himmelillä???
:mad: Eihän tuo nyt ihan niin heittämällä toiminutkaan, kuin luulin.
Lähimmäksi pääsin, kun jaoin vanhan PC:n verkkoyhteyden Pleikkarille, mutta homma tyssäsi meidän firmassa sitten palomuuriin.
Tässä jotain ohjeen pätkää: http://fi.playstation.com/networkgaming/story.jhtml?storyId=300350_fi_FI_GUIDES&linktype=MPC
Tarkoitus oli testailla muitakin yhdistelmiä, mutta Microsoftin käsitys avoimista järjestelmistä* poisti taas tekemisen puutteen duunissa vähäksi aikaa.

*Niin, kannattaa käydä taas Windows updatessa hakemassa tilkettä uusimpiin reikiin. Ja miksikö hommasin kotiin Mäkin...
 
Meillä on kotona jo nyt reitin/palomuuri, joka verkottaa kotikoneet, sekä ADSL-yhteys nettiin. Tuohonkin tapaan kytkeä PS2 nettiin löytyi ohjeet noilta samoilta sivuilta. Ainoa ongelma on, että reititin on makuuhuoneessa ja PS2 on olohuoneessa. Pitänee vetää toinen pitkä kaapeli olohuoneeseen tai hommata olkkariin hub, johon voi kytkeä toisen PC:n ja PS2:n. :eek:

Edit
Kun tarkemmin luin tuota sivua linkin takana, niin siellä näyttää olevan yksi-porttinen reititin! Lisäksi siellä mainitaan keskitin. Hieman sekavaa! Anyway, meillä on 4-porttinen palomuuri/kytkin, jossa on portti ADSL-modemille (max 10Mbit/s) ja neljä porttia 100 Mbit/s Ethernet-lähiverkkoon. Näyttää siltä, että laittamalla PS2:n eetterijohdon kytkimeen ja avaamalla tarvittavat reiät palomuuriin homma pelittää.

Sori vaan, jos on off topic. ;) Yritän kaivella lisää juoruja GT4:sta, kunhan vain löydän yhdeltä sivustolta pari juttua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Uusi previkka ign.com:ssa Sony Gamers Day 2003-tapahtumasta.

"The game was also playable via LAN network, and we entered into a three-way race, which, happily, I was able to win. Using the Logitech Driving Force Pro, which offers a more accurate turning radius (900 degrees of rotation, which means two and a half times around, exactly like a real car steering wheel turns), a sturdier feel and a heavier feedback response, I could tell that much fine tuning had been implemented in GT4, which felt better, more subtle and more responsive than the version we played at E3. "
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom