Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 hype

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dj Vuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
No niin. Nyt lähti Gran Turismo 4: Prologue (JAP) tulemaan. Pelin pitäisi saapua tänne ensiviikon puolella. Täytyy katsoa jos jonkinsorttista juttuakin tänne irtoaisi...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Näytti olevan Anttilassa tuo ratti myynnissä 149 euron hintaan.
Itse en Anttilassa enkä sen puoleen prismassakaan tuota rattia nähnyt. Oletko varma, että kyseessä oli juuri tuo uusi GT Force pro ratti?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Itse en Anttilassa enkä sen puoleen prismassakaan tuota rattia nähnyt. Oletko varma, että kyseessä oli juuri tuo uusi GT Force pro ratti?

Itseasiassa se oli Pelit-lehden Anttila-mainoksessa:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
No niin. Nyt lähti Gran Turismo 4: Prologue (JAP) tulemaan. Pelin pitäisi saapua tänne ensiviikon puolella. Täytyy katsoa jos jonkinsorttista juttuakin tänne irtoaisi...

Sama juttu, kirjotellaan fiiliksiä jahka saadaan peliä vähän testattua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dapht
Sama juttu, kirjotellaan fiiliksiä jahka saadaan peliä vähän testattua.

Eipä näytä Logitechin MOMO (se punainen) toimivan tuossa vaikka on muissa peleissa ja edellisissä turismoissa toiminu GT Forcena. Olis voinu noi vanhat GT3 musat ja kisan alkuluritukset vaihtaa jo uusin, rasittavaa

:mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mlappi
Eipä näytä Logitechin MOMO (se punainen) toimivan tuossa vaikka on muissa peleissa ja edellisissä turismoissa toiminu GT Forcena. :mad:

No huh huh!!!
Pitääkö tässä nyt vielä uusi rattikin tuon pelin takia ostaa.
Selvää rahastusta!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Itseasiassa se oli Pelit-lehden Anttila-mainoksessa:)

Noita ratteja on myynnissä ainakin Akateemisen alakerrassa. Loota vaikutti painavalta. Harmi, etten päässyt testaamaan vekotinta.
 
Harmillinen takaisku jos punainen MOMO ei toimi. Lisäksi luin jostain, että DS2:n oikea tikku ei toimisi kaasuna (ainakaan Prologuessa), eli vain nappikaasu ja -jarru. En tiedä varmasti, mutta vanhahko Logitechin Wingman FF GP-ratti (PC-ratti) saattaa huhujen mukaan toimia.

Mikäli muutamat saavat käsiinsä Prologuen ja voivat testata juttuja, niin olisi kiva saada kommentit seuraavista:
- toimiiko punainen MOMO
- toimiiko Logitech Wingman FF GP
- toimiiko DS2:n oikea tikku kaasuna ja jarruna
- jos oikea tikku toimii, voiko sen konfiguroida (= liike sivusuuntaiseksi; esim. kaasu vasemmalle ja jarru oikealle)

Jos lopullisen GT4:n kanssa ei alkuperäinen MOMO eikä Wingman toimi ja jos DS2:lla pitää vielä käyttää nappeja oikealla kädellä (tai edes ylös/alas-tikkua), niin minulta taitaa jäädä GT4 kaupan hyllylle. On silkkaa rahastusta, jos pitäisi ostaa kolmas ratti. :mad:

-------
Wingman on ihan hyvä ratti muoviratiksi. Tietysti se kuluu aika nopeasti verrattuna MOMOon, koska ohjausakselin laakerointi on toteutettu pelkästään muovisten "liukulaakereiden" avulla. Ohjaustarkkuudessa se ei oikeastaan häviä yhtään MOMOlle. Poljinosa on hieman huonompi kuin MOMOssa, koska se tahtoo liikkua jalkojen alta pois helpommin kuin MOMOn pedaali, joka on raskaampi ja jonka polkimet on suunnattu eri lailla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla

Jos lopullisen GT4:n kanssa ei alkuperäinen MOMO eikä Wingman toimi ja jos DS2:lla pitää vielä käyttää nappeja oikealla kädellä (tai edes ylös/alas-tikkua), niin minulta taitaa jäädä GT4 kaupan hyllylle. On silkkaa rahastusta, jos pitäisi ostaa kolmas ratti. :mad:

Toivottavasti ei ole totta että pitäisi vielä alkaa napeilla kaasuttelemaan:(
 
Minä ainakin ostan tuon uuden ratin. Eikös ratti ole kehitetty nimenomaan GT4 tekijöiden toivomuksesta. Luulis, että pelikokemus jää hieman vaisummaksi ilman tuota 900asteen kääntöä. Eikä toi ratti ole edes ÄLYTTÖMÄN kalliskaan.
 
Ihme homma jos MOMO ei toimi, minä kun luulin sen olevan ajuriteknisesti täysin identtinen tuon Logitechin alkuperäisen GT3-ratin kanssa (joka siis huhujen mukaan toimii. Vahvistus tähän olisi hyvä saada).

Kuitenkin täytyy muistaa, että kyse on lähinnä tavallista laajemmasta demosta, ei valmiista pelistä. Jo musiikit kertovat keskeneräisyydestä, joten ehkäpä myös rattitukea laajennetaan. Syytä ainakin olisi...

Itse olen kyllä onneksi hyvässä asemassa, sillä omistan tuon alkuperäisen GT3-ratin ja padilla ajan aina napeilla kaasutellen. Sääli silti jos tämä on lopullinen tilanne. Tosin tuo GT4-ratti voi olla aika pakkohankinta, sen verran tunnelmaa se varmasti tuo.
 
Minäkin pelaan napeilla, samoin ristillä, ei oo aikaa alkaa opetella tattisysteemia, joskus sitäkin kokeilin ja oli liian epämukava ja liian paljon kului aikaa radalla risti+nappi konfeihin nähden että jätin sen samantien :) onneksi ovat analogisia.. GT4 ratti houkuttelee siinäkin mielessä että mulla ei vielä ole kunnon rattia..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Minä ainakin ostan tuon uuden ratin. Eikös ratti ole kehitetty nimenomaan GT4 tekijöiden toivomuksesta. Luulis, että pelikokemus jää hieman vaisummaksi ilman tuota 900asteen kääntöä. Eikä toi ratti ole edes ÄLYTTÖMÄN kalliskaan.

900 astetta on melko paljon, vajaat kolme kierrosta. Kun aika monessa mutkassa joutunee kuitenkin kääntämään ns. tappiin asti, otaksuisin ajamisesta muodostuvan työnomaista tuollaisella ratilla.

Itse olen GT3:ssa vannoutunut perusohjaimen painonappuloiden kannattaja.
 
Se 900 astetta ei ole varmastikaan käytössä kuin niiden autojen kohdalla joissa on todellisuudessakin niin laaja kääntösäde. Jos haluaa mahdollisimman autenttisen kokemuksen niin se on vain kaivetta kuvetta.
 
Millä sitä kääntyvyyttä (ratin) sitte rajoitettais? Tuskinpa ainakaan feedbackin moottoreilla, eihän ne sitä jaksa pitää jos on joku kaappi pelaamas.

Taas nousee vanha hyvä MadCatz kunniaan kun seuraa tätä keskustelua että mitkä ratiti ei toimi GT4:ssa. Se kun tunnistaa MadCatzin pelkkänä peruohjaimena eli Analog Controllerina.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -Youngboy-
Millä sitä kääntyvyyttä (ratin) sitte rajoitettais? .
Eihän sitä tarvitse rajoittaa, riittää ettei ratin kääntäminen vaikuta renkaiden kääntymiseen. Ja voihan olla että feedback ottaa vähän kovemmin vastaan kun kääntösäde loppuu. Siitä jos väkisin kääntää yli niin siinähän kääntää - omapa on rattinsa ;)

Jos joku tietää asiasta paremmin, voisi kertoa..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -Youngboy-
Taas nousee vanha hyvä MadCatz kunniaan kun seuraa tätä keskustelua että mitkä ratiti ei toimi GT4:ssa. Se kun tunnistaa MadCatzin pelkkänä peruohjaimena eli Analog Controllerina.

No onpa tuo Logitechin perus-FFkin toiminut ongelmitta kaikissa peleissä. Tuskin ostan tuota GT4-rattia, vaikka anttilassa käpälöidessä tuntuikin todella laadukkaalta peliltä. Ja siinä esillä ollessa ei muuten kääntynyt enempää kuin vieressä ollut vanha perusmallikaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla

Mikäli muutamat saavat käsiinsä Prologuen ja voivat testata juttuja, niin olisi kiva saada kommentit seuraavista:
- toimiiko punainen MOMO
- toimiiko Logitech Wingman FF GP
- toimiiko DS2:n oikea tikku kaasuna ja jarruna
- jos oikea tikku toimii, voiko sen konfiguroida (= liike sivusuuntaiseksi; esim. kaasu vasemmalle ja jarru oikealle)


Punaista MOMO:a ehkä tulee testailtua tässä joululomalla, että toimiiko. FF GP:tä en ehkä pääse testailee. DS2:n oikea tikku ei toimi prologuessa ja ei sitä pysty konfiguroimaan. Tämä prologue on raakile konffauksen suhteen verrattuna siihen koko versioon uskosin, joten eiköhän ne ongelmat poistu sitten, kun saadaan GT4 käsiin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom