Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 -kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Oliver sanoi:
En ainakaan itse ole vielä törmännyt tapaukseen. Tosin noita varikkokäynneillä varustettuja kisoja on tullut käytyä vasta muutama.
Teinibemarit on vähissä. Löytyy 330i '05, M3 '04, M3 CSL '03, M3 GTR '03, 320i Touring Car '03 ja M3 GTR Race Car. Palkinnoksi jostain on luvassa 2002 Turbo '73.

M Coupea ei siis näy? Hmm, jossain japanilaisella autolistalla se kyllä oli, tai sitten vaan katsoin väärin :(
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Se ois just täydellinen, meinaan e36 M3 coupe. Ulkoa teini, mutta konehuoneesta ihan jotain muuta...ilmottakaa heti, jos semmosen saa vaikka palkinnoks jostain.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Juzecko sanoi:
Se ois just täydellinen, meinaan e36 M3 coupe. Ulkoa teini, mutta konehuoneesta ihan jotain muuta...ilmottakaa heti, jos semmosen saa vaikka palkinnoks jostain.

Offtopic: Mitä vikaa muka E36:n ulkonäössä? Aika perinteisen näköinen BMW kaikin puolin.
Ja E36 M3 taitaa kaikkine variaatioineen muuten olla M3-historian heikoin lenkki ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Ootkos muuten saanut jo S lisenssin, Oliver?
Oh Yeah! Eli not. (Tulette vielä ymmärtämään tämän ;))

Kokeilin tuossa hermolepona B-Specciä.
AI-kuskia komennetaan siis viidellä eri käskyllä, Slow pace, Reduced pace, Medium pace, Increased pace ja Push hard (valitaan nuolilla), Kolmiolla käsketään ohittamaan ja ympyrällä varikolle.
En kyllä tiedä onko tuosta mitään hyötyä esim. kestävyysajoissa, sillä AI-kuskilla on aika kevyt kaasujalka ja itselle sopivantehoisella autolla sille tekee suuria vaikeuksia pysytellä muiden vauhdissa. Jos taas liian kauan komennat Push hard ja/tai yrittämään ohitusta, iskee kuskiin paniikkihäiriö ja kohta ollaan hiekalla. Tosin esim. viritetty vanha Ginetta ei meinannut pysyä sillä hanskassa edes Slow pacella. :)

Sopivalla autolla sopivassa kisassa tuo voi olla ihan taktistakin touhua.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Lastsoul sanoi:
Offtopic: Mitä vikaa muka E36:n ulkonäössä? Aika perinteisen näköinen BMW kaikin puolin.
Ja E36 M3 taitaa kaikkine variaatioineen muuten olla M3-historian heikoin lenkki ;)

Siis siinähän ei ole mitään vikaa (itselläni on 94 vuoden e36 325), mutta sen verran pitää olla itseironiaa, että pystyy "omaa" autoa kritisoimaan. Mielestäni se on hintaisekseen komein auto mitä voi saada, juuri minun makuuni. Teinien suosikkihan se nykyään on, enkä ihmettele miksi. Ja jos jostain ihmeen syystä saisin palkankorotuksen ostaisin heti e36 M3:n. Se ei vaan ole ihan halvimmasta päästä pitää :rolleyes: , joten siksi toivoisinkin että pääsisi edes virtuaalisesti sillä kaahailemaan...

Tuleeko kisoissa sanktioita härskeistä mutkien oikasuista? Ja voiko autoja vieläkään maalata itse mieluisan väriseksi? Taitaa olla tuo tallipäällikkö vouhotus lyhytaikaista hupia...
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Juzecko sanoi:
Tuleeko kisoissa sanktioita härskeistä mutkien oikasuista? Ja voiko autoja vieläkään maalata itse mieluisan väriseksi?
Ei härskistä oikaisusta mitään sanktiota tule, mutta hiekka vaikuttaa entistä upottavammalta, joten sitä kautta ajamalla ei välttämättä mitään hyödy. Myös jotkin kanttarit vaikuttavat olevan aikaisempaa korkeampia, joten varsinkin rata-autoilla niitä kannatta vältellä.

Autoja ei pääse edelleenkään maalailemaan jälkikäteen. Takaluukkuun voi ruuvata spoilerin, jotka tosin kaikki näyttävät liian leveiltä. Spoilerin lisäys antaa tosin mahdollisuuden säätää downforcea.
Vannevalkoima on vanha tuttu.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Oliver sanoi:
Oh Yeah! Eli not. (Tulette vielä ymmärtämään tämän ;))

Kokeilin tuossa hermolepona B-Specciä.
AI-kuskia komennetaan siis viidellä eri käskyllä, Slow pace, Reduced pace, Medium pace, Increased pace ja Push hard (valitaan nuolilla), Kolmiolla käsketään ohittamaan ja ympyrällä varikolle.
En kyllä tiedä onko tuosta mitään hyötyä esim. kestävyysajoissa, sillä AI-kuskilla on aika kevyt kaasujalka ja itselle sopivantehoisella autolla sille tekee suuria vaikeuksia pysytellä muiden vauhdissa. Jos taas liian kauan komennat Push hard ja/tai yrittämään ohitusta, iskee kuskiin paniikkihäiriö ja kohta ollaan hiekalla. Tosin esim. viritetty vanha Ginetta ei meinannut pysyä sillä hanskassa edes Slow pacella. :)

Sopivalla autolla sopivassa kisassa tuo voi olla ihan taktistakin touhua.

eli ilmeisesti tarttee itse ajaa ne 24t ajot kun yleensä ajan kaikki endurance kisat senverran ylivoimaisella autolla että en vahingossakaan häviä ja jos viritetty rassi ei tekoälyllä pysy hanskassa niin saattaa tulla koettua elämän pisimmät 24 tuntia :rolleyes:

olikos niitä 24t ajoja oikeasti 4 kappaletta kuten jossain täällä sanottiin?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

pelle sanoi:
eli ilmeisesti tarttee itse ajaa ne 24t ajot kun yleensä ajan kaikki endurance kisat senverran ylivoimaisella autolla että en vahingossakaan häviä ja jos viritetty rassi ei tekoälyllä pysy hanskassa niin saattaa tulla koettua elämän pisimmät 24 tuntia :rolleyes:
Kyllä viritetty auto AI:n hanskassa pysyy, mutta tuo Ginetta on tappiin viritettynä aika hirveä hanskattava itsellekin. :D

olikos niitä 24t ajoja oikeasti 4 kappaletta kuten jossain täällä sanottiin?
Endurance Hall aukeaa vasta, kun on pelannut 25%. Ehkä jo ensi viikonloppuna...
Ainakin kolme 24h-kisaa pitäisi olla, sekä esim. 9h- ja 8h-kisat, pari 1000km-kisaa jne.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Osaisko Oliver heittää mitää arviota minkä verran tehoa revitään Suprasta tai Skylinesta tänä vuonna? Tai jostain vanhasta Camarosta tai Chevellestä? Itse veikkaan että huipputehot on laskenu sitte GT3:sen.

Offtopic: Tuli eilen täräytettyä Tsukubaan pohjat GT40:lla, puolen sekunnin gapilla toiseen... ;)
Racing-lines siis.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Tulikettu sanoi:
Osaisko Oliver heittää mitää arviota minkä verran tehoa revitään Suprasta tai Skylinesta tänä vuonna? Tai jostain vanhasta Camarosta tai Chevellestä? Itse veikkaan että huipputehot on laskenu sitte GT3:sen.
Pitää tsekata himassa. Muistelisin ainakin Nismo 400R:n tehojen hiukan laskeneen. Tosin Option Stream Z:sta saipi ulos yli 900 heppaa. :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Olisivat saaneet sisällyttää myös Audin uusia malleja, koska BMW:ltäkin on. Onhan noi RS- ja S-vehkeet ajomielessä kovia, mutta vähän rumia... No, onneksi on ainakin tuo Audi Le Mans Quattro - hieno!
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Auditko rumia? What-what, what-what? Kuinka noin esteettisen neutraalista bauhausilaisuuden ilmentymästä ruman voi saada?

Meni iteltä Pleikkarikin hajoamaan juuri sopivasti, eipä ainakaan turhan halvaksi GT4:n hankinta ratteineen kaikkineen tule... :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

About 75% modattu Z06 '00: 806bhp. Tälle ei ole vielä tehty NA muutoksia.. Bloweri on ruuvattu. Suurimmalla NA modilla päästään yli 900bhp.

Ärsyttävää tässä on:

Chippi
Moottori balanssi
Hoonaus

Vieläkään et voi porata GMn moottoreita, joka on standardi tehon lisäys roddauksessa. Myöskään sulla ei voi olla NA modit + bloweri. Toi on ihan kökkö. :P Samoin et voi turbottaa Vetteä... Ainakaan Z06 '00.. '63n voi turbottaa. :P Muttei laittaa bloweria.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Eikö se oo aika selvä ettei NaturalAspirationia ja turboa/bloweria voi olla yhtä aikaa?
Ei oikeastikka oo mitää järkeä virittää vaparia, jolloin esimerkiksi puritussuhde nousee hyvin varmasti yli kympin tai vaikka 12:sta sti, ja siihen lyödä remmiä tai turboa kaveriksi. Saat ettiä mäntiä ja venttiileitä naapurimaasta...
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Jeps. Tiedän tasan tarkkaan mikä NA on. Toisaalta, hyvin usein moottoria viritetään jopa ennen blowerin laittoa, jopa ennen turboa. Nääs nuo männät sun muut vaihdetaan moottorin sisältä. :) Ja ottaen huomioon että eri turboja on 3-4 eri tyyppiä (vieläkään ei ole tupla/tripla/quad mahdollisuutta) ja bloweria on vain yksi kappale, niin ei kauheasti tuo innosta. Nääs. Itse haluaisin trimmata moottoria ennen blowerin asentamista, sitten puristetaan loput ulos blowerilla. :) Näitä virityksiä on tullut nähtyä jonnin verran.

Muistaakseni bloweri GT4ssa melkein tuplaa tehot. Olisi vaan ihan kiva oikeasti virittää sitä myllyä ensi, eikä vaan chipata, puhdistaa ja tasapainoittaa. Voi sitä kehittää eteenpäin enemmänkin kuin vain nuo. Sitten läntätään se mötti siihen päälle. Muutenkin tuo huvittaa, saat enemmän tehoja turbolla tai NAlla kuin blowerilla. Missään en muista nähneeni graffoja siitä, että onko alkupäässä enemmän vääntöä blowerilla.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Missään en muista nähneeni graffoja siitä, että onko alkupäässä enemmän vääntöä blowerilla.
Ainakin mun pikku MX-5 lähtee liukkaammin blowerilla kuin turbolla, vaikka turbolla saisikin muutaman kymmentä heppaa enemmän.

zetor sanoi:
Onko siihen tullut konepelti kuvakulmaa?
Uudessa kuvakulmassa näkyy kapea viipale katon etureunaa ja konepelti. Varsin toimiva kuitenkin, vaikka onkin itse tullut käytettyä pääasiassa tuota etupuskurinäkymää.

Tulikettu sanoi:
Osaisko Oliver heittää mitää arviota minkä verran tehoa revitään Suprasta tai Skylinesta tänä vuonna?
Juu, jääpi Skylinejen tehot jäävät sinne 700 hepan korville. Tosin Amusen virityspajasta voi ostaa CarbonR-tykin, josta saa irti yli 800 hp.
Supraa saa vain käytettynä, enkä päässyt sitä vielä testaamaan, kun myynnissä oli vain SZ-R -malli, johon ei turboa saa. Turbon saa vain RZ:taan.

Toiselle muistikortille tallentaminen on tehty tavallaan mahdottomaksi. :mad:
Garagessa tallennus onnistuu vain ekaan slotiin laitetulle kortille eli toiselle kortille ei saa suoraan laitettua backuppia. Jos sitten vaihdat kortin, huomaa peli tämän, eikä tallennukseen saa mukaansa autotallinsa sisältöä. :( (ajossa olevan auton kyllä saa).
Kaipa tässä on jokin idea, mutta pitäisin kyllä mielelläni tallessa useampaa tallennusta kovaa työtä vaativasta pelistä. Korruptoitumista on tosin osunut kodalle vain kerran ja sekin vähän omaa syytä....

Juzecko sanoi:
Miltäs varikkokäynnit vaikuttaa? Meneekö tietokone vielä ääliömäisesti viimeisellä kierroksella sisään, vaikka johtaisi kisaa reilusti? Näinhän Ai usein tippui sitten monta sijaa alas päin.
Edellä olevia kirjoittaessa ajelin B-Specillä yhden kymmenen kierroksen kisan Amusen CarbonR:llä. Pahvipää-kuski päätti sitten ihan omatoimisesti tulla varikolle kierroksella yhdeksän. :rolleyes: Olihan ne nakit punaisella, mutta olisi niillä nyt yhden kierroksen vielä luistellut. Auto oli kuitenkin ylivoimainen, joten johto oli reilu. Koko ajan menin medium pacella ja annoin yhden ohituskomennon, kun palikka vain nojasi puoli kierrosta edellä ajavan takakonttiin... Tymä kuski...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Huoh tulisipa jo nopeasti julkaisu päivä :p
En kyl oo ihan varma aionko heti hankkia tuota, mutta olisi kiva kyl saada toi GT4
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Konepeltikuva on itseasiassa tehty siten, että kamera on tuulilasin yläosassa, joten periaatteessa kyseessä on kattokuva. Kuva on vielä korkeammalta, kuin esimerkiksi NFSU2ssa, mutta samaa tyyliä. Tämä kuvakulma on pakollinen C-luokassa (Le Mans/ALMS) ja formuloissa. Muuten kamera on niin matalalla että ajaminen on käytännössä mahdotonta. Mutkat näkisi vasta kun olet niiden keskellä, ja kun vauhtia on 350-400kmh, niin tuo pysähtyminen ei ole kaikkein nopeinta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Jos kukaan enää muistaa Prologuen kuvakulmista mitään, niin takaa oleva kuvakulmahan oli ainakin omasta mielestä aivan liian matalalla. Horisontti oli suurinpiirtein katon tasolla.
Onko GT4:ssa takaa oleva kuvakulma sama mikä Prologues, vai onko "kameraa nostettu"?
 
Ylös Bottom