Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 -kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Mutta jos jättää kuskin ajamaan nyrreä ja on sellaset renkaat että ajaa kaks kierrosta, niin kuski ei välttis tajua tulla varikolle vaikka ne on keltaset, sitten punottaa jo ennen puoltaväliä ja AI kämmii joka mutkan koska on niin pitkä rata :D

Tietääkö kukaan tuoko toi bensa lisäpainoa tai jotain eroa ajosuoritukseen, itse ainakin ajan aina enduranceissa niin vähäisellä tankilla kun mahollista, ihan loogisesti, siinä on kumminkin myös No fuel vaihtoehto, onko se vaan huvin vuoksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

RHead sanoi:
Huomasin muuten, että tautapeilistä ei näy ns "suojatieviivoja" onko muilla myöskin samaa vikaa vikaa :(

ootko muuten huomannu että esim.new yorkissa ja muissa isoissa kaupungeissa ei näy edes taloja peilissä?
pelkkä rata ja reunat :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Jos ovat kerta tehneet avomalleihin hienot sisustat (ainaki mitä replaysta voi päätellä) niin miks hemmetissä niitä ei pääse lähemmin katselee tai vastaavaa, vieläki ihmetyttää myös se että mihin jättivät prologuesta sen ylimmän kuvakulman :/
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

löytyykö niitä aikoja? :)
hitto näin poikasena joutuu mieste hommii!! :)
ajoin 7 kiekkaa ja lopetin

tokalla kiekalla ajoin 7.35 kurautellen, oisko 6 kiekka ollu niin olin ex-muhlen kohilla 4s haamuani edellä mutta kurautin loppuosalla viduiks...

7.33.001 oli paras
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Vielä en ole ehtinyt hinkata kunnolla, mutta pääsin 8 minsaa 1 sekka ja rapiat. :) Näin vähän arvelinkin että turpaan tulee. :)

Toi auto on ihan mahtava, sillä näkee kuka osaa ajaa, ja kuka ei. Voitit fair and square. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Vielä en ole ehtinyt hinkata kunnolla, mutta pääsin 8 minsaa 1 sekka ja rapiat. :) Näin vähän arvelinkin että turpaan tulee. :)

Toi auto on ihan mahtava, sillä näkee kuka osaa ajaa, ja kuka ei. Voitit fair and square. :)

ajoitko manuaali lootalla?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Automaagilla. Manuskalla mä pyörin joka hemmetin mutkassa. :P :) Manuskalla mä pääsin 9 minsaa 10 sekkaa. :P :) Olen aina ajanut automaagisella, niin toi muutos oli ihan hirveä. Tuo olisi kyllä semmoinen opeteltava taito tuo manuskan käyttö.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Automaagilla. Manuskalla mä pyörin joka hemmetin mutkassa. :P :) Manuskalla mä pääsin 9 minsaa 10 sekkaa. :P :) Olen aina ajanut automaagisella, niin toi muutos oli ihan hirveä. Tuo olisi kyllä semmoinen opeteltava taito tuo manuskan käyttö.

mä taas huomasin ettei tolla voi ajaa automaattina! sutii koko ajan ja koska auto vetää tiukasti 3500 jälkee nii eipä tainnu monessa paikassa 2 edes käyttää

jotku ajaa äänen perusteella, sillo ku kone pieree nii mennää kovaa, mutta tosi asiahan on että joskus kun mennään hiljaa mennäänkin kovaa

pari hyvää esmerkkiä autoista joilla pääsee manuaalina kovampaa oli gt2 rx7 LM ja chryslerin konsepti auto LM tehot laski 7000 ku lehmänhäntä ja automaatti vaihtaa vasta 8500 kohilla, joskus kokeilin niin ajat oli pari sekkaa nopeampia radalla
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Tuli mieleen, pitäisi varmaan kokeilla pitää noi vaihteet aina pykälän isommalla kuin normaalisti. Sillä sais noi rykäisyt hiukan enemmän kuriin, ja koko ajan olisi taas enemmän vääntöä mutta vähemmän kierroksia takapyörillä?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Sillä sais noi rykäisyt hiukan enemmän kuriin, ja koko ajan olisi taas enemmän vääntöä mutta vähemmän kierroksia takapyörillä?
Kyllä sitä vääntöä takapyörillä on vähemmän kun isommalla vaihteella ajaa. Mutta se juuri onkin monissa paikoissa etu, automaatti vaihtaa kakkoselle ja pienikin kaasunpainallus repäisee pyörät sutimaan, kun kolmosella taas sitä vääntöä on vähemmän tarjolla pyörille ja voi keskittyä enemmän siihen ohjaamiseen kuin kaasun hivelyyn.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Jeps. :) Käsitin homman väärinpäin, mutta idis on oikea. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

huonompaan suuntaan GT1 nää uudemmat on menny täysin säädettävän vaihdelootan suhteen. 1 näki suoraa ruudulta maksimi nopeudet mutta Gt4 joutuu arvaamaan että missä ne menee. eilenkin kun kokeilin R92 nisukalla huippuja niin asteikko loppuu noin 350km/h kohille ja pari säätö reissua vaati että 500km/h meni rikki
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

sai gt4 luvan olla ensimmäinen autopeli, jota pelaan ratilla. ostin kyytipojaksi DFP:n ja ajotuntuma on mahtava, voisi ruveta keräämään kolehtia niille jotka joutuvat tätä padilla pelaamaan :)
mutta, mutta miten tuota toyota mr2sta pitää oikein säätää/ajaa, ku se perhana pyörähtää joka vähääkään nopeammassa mutkassa mäkeen ku pikkasen kaasua painaa :p ä
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

hyeena sanoi:
7.33.001 oli paras
Täytyy kyllä nostaa hattua. On tuo nimittäin melkoinen aika. Padillako tuo on vielä ajettu?

Ratilla ja manuaalivaihteilla pääsin aikaan 7:49.747, olihan siinä vielä lukuisia virheitä mutta ei ole taito niin kohdallaan että täysin ehjää kierrosta saisi.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

hyeena sanoi:
huonompaan suuntaan GT1 nää uudemmat on menny täysin säädettävän vaihdelootan suhteen. 1 näki suoraa ruudulta maksimi nopeudet mutta Gt4 joutuu arvaamaan että missä ne menee. eilenkin kun kokeilin R92 nisukalla huippuja niin asteikko loppuu noin 350km/h kohille ja pari säätö reissua vaati että 500km/h meni rikki

Mitkäs säädöt toimii noin? Itselläni taitaa olla juuri tuo Nissani.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Padillä pelasin vain 4 ekaa lisenssi testiä ja sitten päätin pulttaa ratin kiinni jakkaraan,
ja välittömästi noissa neljässä ekassakin lisenssissä mitalli kirkastui.
Sen jälkeen en ole padiin koskenu.
National B:stä ja A:sta sain Hopea-palkintoautot, International B ja A meni pronssille, pari "vahinko" hopeaa tuli niihin, myöhemmin täytyy katsoo jos jaksaa kirkastaa noita mitalleja enemmän.
Special lisenssiä en ole vielä edes kokeillut ja vasta eilen aloin kisoja pelaa.
En tätäkään ratilla pelais, ellei veli olisi tuota Formula Force GP rattia ostanut jonkun PC pelin takia. Ennen tätä olen vain Prologueta vähä ratilla vääntäny.

ps: Kiitos Janus ja Lastsoul Porsche virityspaja tiedoista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Meisseli sanoi:
Kyllä sitä vääntöä takapyörillä on vähemmän kun isommalla vaihteella ajaa. Mutta se juuri onkin monissa paikoissa etu, automaatti vaihtaa kakkoselle ja pienikin kaasunpainallus repäisee pyörät sutimaan, kun kolmosella taas sitä vääntöä on vähemmän tarjolla pyörille ja voi keskittyä enemmän siihen ohjaamiseen kuin kaasun hivelyyn.

aika lähellä... takapyöräthän sitä autoa ohjaa
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Launtaina 24h Nürburgring A-Specillä. Tällänen hulluhko idea ollu jo hetken aikaa mieles.
Tällä hetkellä on 21% pelattu eli muutama kisa vielä tänään ja huomenna niin voi valmistautua kunnon koitokseen. Eilen tuli jo tienattua Toyota 7, niin ei oo autostakaan enää pulaa.

Nyt meen kuitenki hinkkaamaan Nürreä tolla Cobralla, kattoo sitte minkälaisia aikoja tulee.

EDIT: Racing-Lineen on lisätty GT4-osio ja ainoastaan 7!!! on vasta ilmottanu aikojaan tonne.
Eli jos kunnon haastetta haluaa niin nokka kohti seuraavaa osoitetta:

http://www.racing-line.org

EDIT2: Nyt näköjään endurance-kisojenkin aikoja saa ilmotella tonne. Extreme challenge: Kuka ajaa Nürren 24h-kisan nopeiten :D
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Tulikettu sanoi:
Launtaina 24h Nürburgring A-Specillä. Tällänen hulluhko idea ollu jo hetken aikaa mieles.
Tällä hetkellä on 21% pelattu eli muutama kisa vielä tänään ja huomenna niin voi valmistautua kunnon koitokseen. Eilen tuli jo tienattua Toyota 7, niin ei oo autostakaan enää pulaa.

Nyt meen kuitenki hinkkaamaan Nürreä tolla Cobralla, kattoo sitte minkälaisia aikoja tulee.

BOWBOWBOW!! big up!

hitsi mulla ois nortti 4h ajamatta, jos siellä kisassa ois taas M3 gtr race car joka vanhasta muistista ajelee 7,30+ aikoja nii sinnehä vois mennä vakio kuntosella ac cobralla pärisyttää tukka putkella...

racing line on tuttu paikka. mulla oli aikanaa gt2 tahiti road aika 41,739 jolla sai 1st placen
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Itellä taas GT: Conceptissa oli ja on varmaan vieläkin monta ykköspaikkaa ajetuna ABT:n Audilla ;)
Olihan sielä muitaki ykköspaikkoja. No niin mutta ei enää selitetä vaan meen ajamaan sitä meidän kisaa.
 
Ylös Bottom