Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 -kokemuksia

Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Tulikettu sanoi:
http://www.racing-line.org/calcRatings.php?Game=GT4

Pikku hiljaa sieltä noustaan ;)

Nyt on muuten muutama tunti pelattu sen jälkeen ku alotin uudestaan ja B- sekä A-lisenssit on nyt saatu kultaselle, illemmalla sitte IB:tä yrittämään.


tuolla toi S16 aika on kohillaan!!!
ite päristelin 6.59.292 ja siitä vois pari sekkaa vielä irrota....

kyllä se o hommattava ratti ei tästä tuu mittää
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Nyt oon ajellu lisenssejä paremmiksi ja aika helpostihan ne paranee padillakin.

Ostin eilen keskiseltä Madcatzin RGB kaapelin pleikkaan, ei uskois että kuvanlaatu voi parantuu yhellä kaapelilla noin paljon! :eek: Sitten aattelin et miksiköhän pleikan ohjees lukee et tota kaapelia ei voi käyttää DVD:iden kans, vastaus löyty kun kokeili, kuva muuttuu vihreesävyseks. Noh, onneks täs kaapelis sitten on kytkin mistä voi vaihtaa AV:n ja RGB:N välillä, ei tartte vaihtaa kaapelia joka kerta. Ja samalla sai hyvin vertailtua AV:n ja RGB:n laatueroja peleis! Makso 14.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Joo noiden johtojen kans kikkailulla saa kyllä selvän eron kuvaan. Ite vaihdoin ton tavallisen piuhan samaiseen AV-piuhaan joka oli kylläkin johtojen osalta 3 kertaa alkuperäisiä johtoja paksumpi ja lisäksi kullatuilla liittimillä. Eron huomas kyllä helposti silmällä.

Niin ja noista lisensseistä sen verran että itellä on menny parhaimmillaan jotain 5-6 lisenssiä niin että on menny heti kerralla kultaseksi :p Sitte on ollu ehkä yks välis mitä on pitäny yrittää kahdesti.
Kiva ilmiö ku vetää kaikki heti kerralla kullalle, niin saa 3 palkintoautoa peräkkäin.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Noniin! Nyt on sitten käyty tuolla helsingin stockmannilla kattomassa miten kovaa porukka siellä ajoi. Näinhän siinä pääsi käymään, että ei sieltä ketään kovempaa löytynyt ja meitsi lähti sieltä voittajana kotio! :) Nyt vaan odotellaan, että ne tuo sieltä mulle sen GT4-simulaattorin. :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Ostin jo PS1 aikana sonyn oman RGB johdon ja huomasin kuvassa todella suuren eron, vieläkin tuo maaginen 450mk johto käytössä, toimii moitteetta PS2:n kanssa.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

minä en ymmärrä tuota RGB:n kehumista, ostin cubeen sellasen ja prkle telsussa kuvan valoisuus nousi hemmetist ja värit haalistu, ja vaikka kuin yritti telsusta säätää takas kohilleen niin ei auttanut.
ihan sama juttu kaverin xboxin ja broidin dvd soittimen kanssa.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

pelle sanoi:
minä en ymmärrä tuota RGB:n kehumista, ostin cubeen sellasen ja prkle telsussa kuvan valoisuus nousi hemmetist ja värit haalistu, ja vaikka kuin yritti telsusta säätää takas kohilleen niin ei auttanut.
ihan sama juttu kaverin xboxin ja broidin dvd soittimen kanssa.

Paska kaapeli ei varmaan ole syy, jos kerran kolme eri laitetta tekee saman, joten todettakoon että paska telkkari. Minäkin ostin Cubeen RGB-kaapelin (muissa laitteissa jo sellainen olikin) ja johan löytyi peleistä ihan uutta väriloistoa sekä tarkkuutta.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Meisseli sanoi:
Paska kaapeli ei varmaan ole syy, jos kerran kolme eri laitetta tekee saman, joten todettakoon että paska telkkari. Minäkin ostin Cubeen RGB-kaapelin (muissa laitteissa jo sellainen olikin) ja johan löytyi peleistä ihan uutta väriloistoa sekä tarkkuutta.

Sanokaapas mimmonen johto pitäs ostaa esim. verkkokaupasta tai puolenkuun pelistä jotta kuva paranisi huomattavasti? Itse pelailen 42" plasma telkkarista ja parempi kuvanlaatu tietysti kiinnostaisi ;) Rahaa en ihan hirmuisesti viittisi laittaa kaapeliin..
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Manti sanoi:
Sanokaapas mimmonen johto pitäs ostaa esim. verkkokaupasta tai puolenkuun pelistä jotta kuva paranisi huomattavasti? Itse pelailen 42" plasma telkkarista ja parempi kuvanlaatu tietysti kiinnostaisi ;) Rahaa en ihan hirmuisesti viittisi laittaa kaapeliin..

Kannattaa ostaa ihan se aito RGB kaapeli. Kahdesta kohtaa suojattu ja kaikki. Onhan se kalliimpi, mutta aito on aina aito.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Sen verran täytyy sanoo et ellei Sonyn omas kaapelis ole vaihtokytkintä tavallisen ja RGB:n välillä niin kannattaa miettii tota MadCatzin tekemää, siin on vaihtomahdollisuus niin ei tartte ainakaan kaapelia joka kerta vaihtaa kun haluaa DVD:itä kattella, pleikalla. Ei ole EHKÄ yhtä hyvä mutta ainakin paree kun tavallinen ja halvempi. Kattelin MadCatzin kotisivuilta niin ei löytyny laittesta kuvaa, tiedä sitten onko muualla myynnis.

Itse olisin ostanu Sonyn tekemän kaapelin mutta Keskisellä ei sitä myyty.... Eikä sielä muutenkaan kyllä hirveesti oo varusteita pleikkaan. Josko laajennuksen myötä tulis enemmän. :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

DeltaS4 sanoi:
Sen verran täytyy sanoo et ellei Sonyn omas kaapelis ole vaihtokytkintä tavallisen ja RGB:n välillä niin kannattaa miettii tota MadCatzin tekemää, siin on vaihtomahdollisuus niin ei tartte ainakaan kaapelia joka kerta vaihtaa kun haluaa DVD:itä kattella, pleikalla. Ei ole EHKÄ yhtä hyvä mutta ainakin paree kun tavallinen ja halvempi. Kattelin MadCatzin kotisivuilta niin ei löytyny laittesta kuvaa, tiedä sitten onko muualla myynnis.

Jos heppu pelaa 42" plasma-tölsöstä, on hänellä todennäköisesti varaa myös oikeaan dvd-soittimeen ;)
Ja huomasin muuten pienen kikan tässä taannoin. Jos käytät rgb-kaapelia ja haluat katsella ps2:lla dvd-elokuvia, johtoa ei tarvitse vaihtaa, vaan riittää kun vedät johtoa vähän pois sieltä ps2:n päästä. Kokeilee vähän, niin löytää helposti oikean asennon missä johdon kuuluu olla, että kuva näkyy vihertämättömänä. En johtojen tekniikkaan ole perehtynyt, että en tiedä mistä tämä johtuu, mutta näin saa kätevästi näkymään normaalin kuvan rgb-johdolla dvd-elokuvien katsomisen ajaksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Hehkuttaa pakko on.

Overall tilanne Racing-Lines:
http://www.racing-line.org/calcRatings.php?Game=GT4

Ja lisenssiaika josta olen suht koht ylpeä:
http://www.racing-line.org/courseselect.php?SelectedGame=GT4&SelectedCourse=IA16

Piti tos IA15-lisenssis nostella kaasua todella mones kohtaa, ettei aja perään tai ohi/failed.
Siinä vaiheessa ku ajoin Seat Leonilla yhdes lisenssis sen Skylinen ohi niin tuli oikeasti mieleen, että kummankohan täs kannattais opettaa ja ketä... :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

No niin, uuden koneen hommasin ja nyt toimii GT4.

- Missä vauriomallinnus?
- Missä dynaaminen sää?
- Missä online-pelitila?
- Missä tekoäly?

Aloitin ajamalla ekan lisenssin. Voitettu Volkkari oli liian lussu jopa Sundaycupin parasta autoa vastaan. Myin sen ja ostin jonkun käytetyn ruoskan. Sen ylivoima taas vei mielenkiinnon parista ekasta turnauksesta. Miksei koneen autot voi olla saman tasoisia kuin oma?

GT4 on kyllä taas valitettavasti autopeli eikä ajopeli. Kazunori Yamauchia lainaten (Pelaaja) "Gran Turismo 4 on enemmän kuin pelkkä jatko-osa". Niin, pelkältä lisälevyltähän tämä tuntuu.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Ei taida olla Shaban automiehiä. Sitäpaitsi ei GT4:ään luvattukaan vaurionmallinnusta, dynaamista säätä tai online-pelitilaa eli miksi itkeä sellaisista asioista mitä ei oo edes luvattu? Sama ku valittais siitä ettei GTA:s pääse pelaamaan jääkiekkoa SM-liigan joukkueilla...

Huikea tekoäly luvattiin ja onhan se GT3:seen verrattuna parantunu monelta osin, joskin silti aika säälittävä.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Tulikettu sanoi:
Ei taida olla Shaban automiehiä. Sitäpaitsi ei GT4:ään luvattukaan vaurionmallinnusta, dynaamista säätä tai online-pelitilaa eli miksi itkeä sellaisista asioista mitä ei oo edes luvattu? Sama ku valittais siitä ettei GTA:s pääse pelaamaan jääkiekkoa SM-liigan joukkueilla...

Huikea tekoäly luvattiin ja onhan se GT3:seen verrattuna parantunu monelta osin, joskin silti aika säälittävä.

Pelailin tossa kautta eteenpäin ja huomasin että special conditionissa on yks sadekisa. Onko näitä sadekisoja lisää? Ja saako ton sadekisan kaksinpeliin? Voin vain kuvitella kaverin kanssa ajavani viritetyllä M3 GTR:llä :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Tulikettu sanoi:
Ei taida olla Shaban automiehiä. Sitäpaitsi ei GT4:ään luvattukaan vaurionmallinnusta, dynaamista säätä tai online-pelitilaa eli miksi itkeä sellaisista asioista mitä ei oo edes luvattu? Sama ku valittais siitä ettei GTA:s pääse pelaamaan jääkiekkoa SM-liigan joukkueilla...

Minulle GT4 on peli siinä missä mikä tahansa muu. Ei mikään epäjumala tai antikristus. Pelinä siinä on selviä virheitä, joita tuossa yläpuolella jo luettelin (sitäpaitsi, online-pelitila luvattiin ennen kuin se kerettiin perua jo ennen julkaisua).

Vertauksesi GTA:n on harvinaisen typerä, sillä jääkoronalla ei ole mitään tekemistä GTA:n kanssa. Nuo luettelemani ominaisuudet ovat suorastaan edellytyksiä hyvällä kilpa-ajopelille. Toki GT4:ssä on hyvä ajettavuus ja hieno grafiikka (vaikkakin sahalaitoja on ikävästi ja vilkkumista on paljon, kaipaisi ilmeisesti HDTV:n). Samat virheet ovat kuitenkin ollut ensimmäisestä GT:stä asti. Onko se muka joku tekosyy, ettei Polyphonyllä ole ollut aikamustakaan niitä korjata? Mielestäni lähinä päin vastoin. Turha myöskään selittää autovalmistajien vastahakoisuudesta. Kyllä ne autot hajoavat kilpailijoissa.

Juuri tällä hetkellä voitin Fairlady Z Concept LM 02. 0-200km/h alle 10 sekuntia. Turha tuolla on vielä tässä vaiheessa lähteä kisaamaan, kun muut autot jäävät kahden kierroksen kisassa puolisen minuttia. Kerrassaan nerokasta.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Shaban sanoi:
Minulle GT4 on peli siinä missä mikä tahansa muu. Ei mikään epäjumala tai antikristus. Pelinä siinä on selviä virheitä, joita tuossa yläpuolella jo luettelin (sitäpaitsi, online-pelitila luvattiin ennen kuin se kerettiin perua jo ennen julkaisua).

Vertauksesi GTA:n on harvinaisen typerä, sillä jääkoronalla ei ole mitään tekemistä GTA:n kanssa. Nuo luettelemani ominaisuudet ovat suorastaan edellytyksiä hyvällä kilpa-ajopelille. Toki GT4:ssä on hyvä ajettavuus ja hieno grafiikka (vaikkakin sahalaitoja on ikävästi ja vilkkumista on paljon, kaipaisi ilmeisesti HDTV:n).

Juuri tällä hetkellä voitin Fairlady Z Concept LM 02. 0-200km/h alle 10 sekuntia. Turha tuolla on vielä tässä vaiheessa lähteä kisaamaan, kun muut autot jäävät kahden kierroksen kisassa puolisen minuttia. Kerrassaan nerokasta.
Ei ole mikään pakko pelata jos et kerran pelistä pidä. Ainakin tuo mielipide tuntuu paistavan teksteistäsi läpi.

Itse pidän ERITTÄIN realistisista ajopeleistä paljon, kuten papyruksen NASCAR ja live for speed (tosin ei vauriomallinnusta). F1 simut ovat kanssa aina miellyttäneet minua. Silti GT sarja iskee ja kolahtaa kovemmin kuin mikään muu ajopeli minuun, vaikka monta osa-aluetta on nascareissa tehty paljon paremmin. Oikeastaan voi sanoa että pelinä GT4 on aivan helvetin hyvä, toisinkuin nämä pc simulaattorit. Näissä simulaattoreissa on pelaajan löydettävä lähes poikkeukseksetta itse motivaatio oman ajo suorituksensa hiomiseen, aikojen parantamiseen ja auton säätelyyn. (toisinkuin gt sarjassa peli palkitsee autoilla, rahalla jne)

Siis GT:issä on syvyyttä, mitä en ainakaan itse ole pc ajopeleistä löytänyt.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

hyeena sanoi:
pidä auto 6-vaihteella, ajaa toisen puskurissa kii ja ohita vasta vikassa mutkassa

Mulla jää aina 0,7 sekkaa eroa johtavaan autoon :mad:
Vaikka mitä yrittäis niin ei homma ota onnistuakseen...Koko matkan ajan toisen perseessä kiinni, mutkissa mennään about 262 ja suorilla huippu/loppunopeus käväsee noin 275. Mitäs kannattais vielä tehdä toisten?

Ja siis kyseessä driving mission 23, jossa skylinellä ajetaan
 
Ylös Bottom