Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mijo sanoi:Mahtoikohan pelata peliä simulaattoriohjaus- ja simulaatiorengasasetuksilla...
Padilla pelaaminenkin on hieman eri juttu kuin force feedback -ratin vääntäminen.
No, se siitä. Voisi vain todeta, että Top Gear on tosiaan mahtava ohjelma, kun tekevät tuollaisiakin juttuja. Joku kanava saisi näyttää sitä Suomessakin kokonaisina jaksoina.
Pikemminkin padilla autopelin pelaaminen on sama kuin tähtäisi RK:lla hiirellä. Et sä oikeatakaan autoa aja padilla.Grandi sanoi:Juu padilla ohjaus on kuin ampus rk:lla sarjaa yhellä kädellä.
Minäpä tiedän ja aika hemmetin monta. Eikä vain edes maukkaampi, vaan myös kertaheitolla realistisempi.Tiedän monia ajopelejä joissa ohjaustuntuma on GT:n padituntumaa maukkaampi... mutten yhtään joissa se voittaisi GT:n tuettuna DFP:llä.
Jos Jeremy olisi ajellut ratin kanssa, niin kierrosero oikeaan elämään olisi ollut vieläkin suurempi. Toisin sanoen GT4:hän olisi ollut tuossa Top Gearin jaksossa vain entistäkin naurun alaisempi, kun pelin kierrosaika olisi ollut täysin epärealistista luokkaa.Kierrosaikaerotkin ovat selviä (jotkin hullut tosin ajavat oikeasti lujaa padilla).
Tuskimpa oli eka kerta kun Jeremy pelaa ko. peliä. Ja taatusti harjoitteli oikeallakin radalla ko. autolla, kaikkea ei vaan aina näytetä ohjelmassa.Täytyy kyllä nostaa hattua jos joku vetää arcadessa(ensimmäinen honda nsx) ilman ajoapuja simplellä economy renkailla ensimmäisen puhtaan kierroksen aikaan 1'41.
Ja minäkö en sitten ole ikinä pelannu GT. Toki jos tuossa todistettiin, että Pertti peruspelaaja ei voi saada samanlaisia aikoja oikealla radalla kuin saa GT:essä supersoft renkailla ja ajoavuilla, niin toki sen allekirjoitan. Kun GT:essä kaikki säädöt laitetaan lähelle oikeaa myös ajatkin ovat hyvin lähellä oikeaa ajamista.FZ50 sanoi:Tuskimpa oli eka kerta kun Jeremy pelaa ko. peliä. Ja taatusti harjoitteli oikeallakin radalla ko. autolla, kaikkea ei vaan aina näytetä ohjelmassa.
Siitä on jo aikaa kun tuon videopätkän näin, mutta ideanahan on oli siinä katsoa, että voiko pelin avulla harjoitella oikean elämän ajamista varten samalla radalla. No miksei voisi, vielä kun olisivat tajunneet valita verrokkipeliksi jonkun oikean simulaation näiden ns. konsolisimujen ulkopuolelta. Mutta taisipa olla Sonyn sponsorointia tjsp. Kyllähän ne siinä aikaakin vertasi, mutta sehän on turhaa kun tiedetään että GT4:n ajat heittää ja aika reilusti verrattuna oikean elämään aikoihin (esim. alle 5 minuutin Nyrbällä, yeah right).Koala sanoi:Ja minäkö en sitten ole ikinä pelannu GT. Toki jos tuossa todistettiin, että Pertti peruspelaaja ei voi saada samanlaisia aikoja oikealla radalla kuin saa GT:essä supersoft renkailla ja ajoavuilla, niin toki sen allekirjoitan. Kun GT:essä kaikki säädöt laitetaan lähelle oikeaa myös ajatkin ovat hyvin lähellä oikeaa ajamista.
oletko ees kokeillu sekä DS2 että DFP? siltäpä toi vähän kuulostaa... tarkkuusero ja throttle control on aivan eri tasoa. DFP + GT4 nyt on muutenkin ensimmäinen oikeesti toimiva yhistelmä ps2:lla, pc taas on eri asia.FZ50 sanoi:Pikemminkin padilla autopelin pelaaminen on sama kuin tähtäisi RK:lla hiirellä. Et sä oikeatakaan autoa aja padilla.
Olisi tietenkin kiva tietää mihin peleihin viittaat. RBR, F1 '99-'02, GPL, GTR? Tuossa muutamia pc:n laadukkampia teoksia... tiedän kyllä ihmisiä jotka pelaavat/ovat pelanneet kaikkia edellisistä GT:n rinnalla.FZ50 sanoi:Minäpä tiedän ja aika hemmetin monta. Eikä vain edes maukkaampi, vaan myös kertaheitolla realistisempi.
Mitäpä sanot Nordschleifen 2% sisällä olevista oikeista kierrosajoista? On nimittäin oikeat kilpakuskit testannu.FZ50 sanoi:Jos Jeremy olisi ajellut ratin kanssa, niin kierrosero oikeaan elämään olisi ollut vieläkin suurempi. Toisin sanoen GT4:hän olisi ollut tuossa Top Gearin jaksossa vain entistäkin naurun alaisempi, kun pelin kierrosaika olisi ollut täysin epärealistista luokkaa.
En ymmärrä mitä meinaat, mutta johan mä sanoin epäsuorasti edellisessä viestissä, että ratti on ainoa oikea peliväline simuihin (tosin GT4:han ei sellainen ole).Grandi sanoi:oletko ees kokeillu sekä DS2 että DFP? siltäpä toi vähän kuulostaa... tarkkuusero ja throttle control on aivan eri tasoa. DFP + GT4 nyt on muutenkin ensimmäinen oikeesti toimiva yhistelmä ps2:lla, pc taas on eri asia.
Vaikka niihin kaikkiin. Lisäksi vielä LFS ja GTL. Ja kohta pari muuta lisää kunhan ilmestyvät..Olisi tietenkin kiva tietää mihin peleihin viittaat. RBR, F1 '99-'02, GPL, GTR? Tuossa muutamia pc:n laadukkampia teoksia... tiedän kyllä ihmisiä jotka pelaavat/ovat pelanneet kaikkia edellisistä GT:n rinnalla.
Vai että 2 %? Hienoa että uskot noita tekijöiden paskapuheita.Mitäpä sanot Nordschleifen 2% sisällä olevista oikeista kierrosajoista? On nimittäin oikeat kilpakuskit testannu.
FZ50 sanoi:En ymmärrä mitä meinaat, mutta johan mä sanoin epäsuorasti edellisessä viestissä, että ratti on ainoa oikea peliväline simuihin (tosin GT4:han ei sellainen ole).
FZ50 sanoi:Vai että 2 %? Hienoa että uskot noita tekijöiden paskapuheita.
GT4 - 04:50.070 Toyota Minolta 88C-V
oikea elämä - 6:25.91 Derek Bell / Stefan Bellof (Porsche 956)
Että ei taida puolitoista minsaa ihan mennä 2 % sisään. Jo alle 6 minuutin aika olisi täysin naurettava, puhuttamakaan viidestä minuutista. Tuo siksi vertailuna, että sattuu olemaan ainoa virallinen rataennätys rata-autolla. Ja kumpikin autoista on Group C -luokan autoja.
FZ50 sanoi:Vai että 2 %? Hienoa että uskot noita tekijöiden paskapuheita.
GT4 - 04:50.070 Toyota Minolta 88C-V
oikea elämä - 6:25.91 Derek Bell / Stefan Bellof (Porsche 956)
Että ei taida puolitoista minsaa ihan mennä 2 % sisään. Jo alle 6 minuutin aika olisi täysin naurettava, puhuttamakaan viidestä minuutista. Tuo siksi vertailuna, että sattuu olemaan ainoa virallinen rataennätys rata-autolla. Ja kumpikin autoista on Group C -luokan autoja.
Käske Polyphony Digitalin ensin keksiä edes sellainen pelin sisällä tapahtuva vaurionmallinnus. GT4:ssa ei siis tarvitse olla vaurionmallinnusta, koska sitä ei voisi tehdä tarpeeksi realistiseksi nykytekniilla? Just.Grandi sanoi:Jos puhut esim. vaurionmallinnuksesta niin olet oikeassa, ajotuntuma on eri asia. Ja keksipä peli joka simuloi ajajaan kohdistuvan normaali- ja tangentiaalikiihtyvyyden.
Kysymys kuuluukin, että miksi peliin on laitettu epärealistinen rengasseos.4.50 ajettu jollain SS quick tunella. Kuinkahan monta kertaa ittensä nortilla tappais että saa jonkun oikeasti kovan ajan jollakin "normaalilla rengasseoksella"? Koittasit huvikses vaikkapa vähän kovemmalla renkaalla ja stock autolla.
Ja miksiköhän sen voi ajaa GT4:ssa kaasu pohjassa? Siksi ettei auto hajoa tai edes ole mitään pelkoa ulosajosta.Eipä oo Bell ja Bellofkaan varmaan Flugplatzia kaasu pohjassa ajanu 300km/h+ . Miksköhän? Vaikkapa sen 50/50 eloonjääntitodennäköisyyden takia.
Hemmetin hienoa, että missasitte koko pointin tuossa ajan vertaamisessa. Teidän mielestänne GT4 on maailman realistisin simulaatio, mutta silti sitä ei saa verrata tosielämään? Simulaatio yrittää simuloida tosielämää niin sitä pitää myös verrata siihen. Heti kun niin tekee, niin puolustaudutte "et sä voi niin tehdä oikeassa elämässä kun sä kuolisit". No pelithän ei ainakaan toistaiseksi ole aiheuttaneet kuolemaa, mutta pointti on se, että GT4:n fysiikat on niin epärealistiset, että mahdollistaa noin epärealistiset ajat radoilla. Alle 5 min aika yksinkertaisesti on aivan mahdotonta ajaa. Nykyformulakaan ei noin möykkyisellä radalla pysyisi ehjänä sataa meriä.Itekin olen alle 4.50 pintaan nortin ajanu ja voin sanoa että jokainen GT-kuski, olkoon miten kova tahansa, olisi tappanut itsensä lukemattomia kertoja tuollaisten alle 5min aikojen saavuttamisessa. Pidemmälle kisalle sopivalla rengasseoksella (sh) ja kohtuullisella itsesuojeluvaistolla luulen ettei tuo 6.25 ole kovinkaan kaukana totuudesta.
Se viittaa mun mulkun kokoon.jussi28 sanoi:Ps.nimimerkkisi viittaa johonkin 50kuutioiseen laitteeseen...eli... no antaapa olla.
Ootko nyt ihan varma, että mikä tuo Porsche 956 on? Johan mä sanoin jo edellisessä viestissä, että kumpikin on 80-luvulla pyörineen FIA Group C -sarjan autoja. Tosin vuosimalli taitaa olla eri. Etsikää parempi aikojen vertauscombo.Lynx sanoi:Onhan noi vertailuajat ajettu ihan eriluokan autoilla, joten turha niitä on edes verrata ja se vielä kun toinen on todellisuutta ja toinen peliä. Sitä voi kokeilla ajaa suunnilleen jollain vastaavalla autolla ja todellisen tuntuisilla säädöillä kuin tuo Porsche 956 on ja aika voisi olla silloin jotain 7 min luokkaa.
FZ50 sanoi:Käske Polyphony Digitalin ensin keksiä edes sellainen pelin sisällä tapahtuva vaurionmallinnus. GT4:ssa ei siis tarvitse olla vaurionmallinnusta, koska sitä ei voisi tehdä tarpeeksi realistiseksi nykytekniilla? Just.
Kysymys kuuluukin, että miksi peliin on laitettu epärealistinen rengasseos.
Ja miksiköhän sen voi ajaa GT4:ssa kaasu pohjassa? Siksi ettei auto hajoa tai edes ole mitään pelkoa ulosajosta.
Hemmetin hienoa, että missasitte koko pointin tuossa ajan vertaamisessa. Teidän mielestänne GT4 on maailman realistisin simulaatio, mutta silti sitä ei saa verrata tosielämään? Simulaatio yrittää simuloida tosielämää niin sitä pitää myös verrata siihen. Heti kun niin tekee, niin puolustaudutte "et sä voi niin tehdä oikeassa elämässä kun sä kuolisit". No pelithän ei ainakaan toistaiseksi ole aiheuttaneet kuolemaa, mutta pointti on se, että GT4:n fysiikat on niin epärealistiset, että mahdollistaa noin epärealistiset ajat radoilla. Alle 5 min aika yksinkertaisesti on aivan mahdotonta ajaa. Nykyformulakaan ei noin möykkyisellä radalla pysyisi ehjänä sataa meriä.
Koska peli on aina peli, niin ei aika voi koskaan olla 1:1 oikean elämän ajan kanssa, mutta tollanen reiluhko 1½ minuutin ero on aika helvetin paljon. Vertauksena voisi sanoa, että vaikka GTR:n ajat heittää vain 3-5 sekuntia radalla kuin radalla ja vastaavan kauden autoilla.
.