Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]
No kun ei ole edes kunnolla sen suhteen. Ja vaurionmallinnus on joka tapauksessa osa simulaatioita, ei tärkein osa-alue mutta yksi tärkeimmistä.Grandi sanoi:En ole missään vaiheessa sanonut GT:n olevan simulatiivinen vaurionmallinnuksen, vaan ajo-ominaisuuksien suhteen.
Miten hotlappaus liittyy tähän mistä me nyt väiteltiin?Pointti koko pelissähän ei ole se, että yritetään 150 kertaa joista kerran saadaan huippuaika ja ehjä kierros. Pointti on se, että ajetaan kierros/kierroksia, jotka pystyy ajamaan omien taitojensa sisällä, mahdollisimman nopeasti, niissä rajoissa.
Ei se mihinkään lopu, niin kauan kuin seinään ajamisesta ei tapahdu muuta kuin ajan menetys. Olisi jo suuri edistys jos auton edes saisi edes tekemään voltteja kolareissa, mutta ei tapahdu mitään, pelissä kun ei ole edes fysiikoita tehty sitä varten. Mielenkiintoista nähdä miten GT-fanien mielipide muuttuu GT Onlinen myötä, vai muuttuuko mihinkään, tuon kolaroinnin suhteen. Tähän asti on ainakin saanut kuulla näitä "kolarointi ei kuulu kilpa-ajoon" selityksiä mikä on aika naurettava, tosin ei se varmaan niin haittaakaan GT4:ssä kökkö-AI:n takia. GT Onlinessa bump-drafting saa varmaan uudet merkitykset, kun voi ottaa tukea ja vauhtia muiden pelaajien autoista...Tämä korostuu viimeistään GT Onlinen rantauduttua, jolloin hullut riskinotot luultavimmin viimeistään loppuvat (myös GT4:n sisältämän arcaden drive through -penalty sekä aikarangaistus olisivat hyödyksi).