Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 -kokemuksia

Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

itse juurin tarvitsen analoogisia nappeja koska en pidä sutimisen estoja sun muitakaan yleensä, ja on kiva leikkia kaasulla, se tosiaan onnistuu pelkän X napin kanssa kun sitä aina harrastaa, samaten ohjaus. Eräs henkilö kerran kysyikin että millä ratilla pelaan nähtyään uusinnan, ehei pelaan ristillä ja napeilla :D

Minusta tuo lisenssiosuus on tehty kompromissisesti hyvin, huonot kuskit pääsee läpi ja pro kuskeille löytyy kullan saamiseksi töitä, hyvä! Mutta on totta että niitä on ehkä hieman liikaa..

Kattelin aluksi rataosuutta ja tuntui jotenkin vaisulta, mutta parin sekunnin päästä aivoihin vilahti tieto että niitähän tulee pelatessa lisää.

Eka auto: Nissan 300ZX 2 seater 318hp + sälää ja kevennystä.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

WoPe sanoi:
Minusta tuo lisenssiosuus on tehty kompromissisesti hyvin, huonot kuskit pääsee läpi ja pro kuskeille löytyy kullan saamiseksi töitä, hyvä! Mutta on totta että niitä on ehkä hieman liikaa..
.

Oon samaa mieltä tosta hyvin toimivasta kompromissiratkaisusta.
Mielestäni lisenssejä ei ole liikaa. Itselläni ne toimivat jo GT3:ssa ja Proloquessa hyvin harjoituksina, kun siirryin itse kisaamisessa korkeammalle vaikeustasolle. Mielestäni myös GT4:ssä eri lisenssiluokkien välillä on edellä mainittun tarkoituksen täyttävä kehityskulku ainakin kolmen ensimmäisen lisenssin osalta (muita en ole vielä kokeillut). Edelleen siis siirrytään nopeampiin autoihin ja radan kohtiin. Kröhöm, kun pelaa vähemmän pelanneen kaverin kanssa niin lisenssit on hyvä tapa avustaa hänen ajamistaan nopeasti.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Lisensseissä on se hyvä puoli että saa ajaa aitoja joihin ei pääse käsiksi kun vasta pidemmän pelaamisen jälkeen..

Saako mission hallin tehtäviä ajettua missä tahansa järjestyksessä? Kysyn siksi että pääsen käsiksi GT4:jään vasta perjantaina prkl :mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Missä ihmeessä pidätte noita rattejanne kiinni, harvalla on olohuoneessa sopivaa pöytää siihen?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Warra sanoi:
Missä ihmeessä pidätte noita rattejanne kiinni, harvalla on olohuoneessa sopivaa pöytää siihen?
Mulla on keittiöjakkara. Siihen ei suoraan saa rattia kiinni, joten siinä on kiinni ruuvipuristimilla isompi levy, jossa ratti on sitten kiinni. Toimii yllättävän hyvin.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Minulla tuntuisi olevan jotain häikkää tattien kanssa. Eli kun asetan vasemman tatin kaasuksi ja jarruksi ja oikean tatin VAIN ohjaamaan niin siitä huolimatta oikea tatti MYÖS kaasuttaa ja jarruttaa. Tarkoittaa sitä että jos vedän tattia hieman vinoon renkaita kääntääkseni niin kaasutus katkeaa tai auto jopa jarruttaa... Kokeiltu kahdella eri ohjaimella. Häiritsee aika hitosti kun ei aina huomaa vetää ihan suoraan sivulle. Ovatko muut huomanneet vastaavaa? Onko bugi vai enkö vaan osaa (konffata oikein)

Kyseessä tämä uusin, pieni PS2 malli, viikon vanha
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

jess tänään pääs vähän testaamaan kaverilla, ostettiin '86 Carina :D ja sillä piti yrittää harjata sitten. Nordschleiffea kokeillessa ihmetytti miten tommosella autolla voikin olla niin vahva vauhdin tuntu.

Täytyy varmaan oma hankinta siirtää tuonne kirjotusten jälkeen, vaikka siellä jo DF Pro odottaa malttamattomana pöydällä :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Eipä ole vieläkään saatu kunnolla mallinnettuja lukkiutuvia jarruja. Harmillista. Muuten fysiikka tuntuu näin ensitunnelmissa hyvinkin toimivalta. Tosin autojen niiausta jarrutuksessa on ehkä vähän liioiteltu, tai ainakin sitä miten se näkyy ajajan kuvakulmasta. DFPro on kyllä ehdottomasti hintansa arvoinen, uskomattoman hyvin toteutettu force feedback! Ja sen välityksellä myös autojen ohjaustuntumassa on havaittavissa todella selviä eroja.

Ja voi pojat miten on nättiä grafiikkaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

DeltaS4 sanoi:
Saako mission hallin tehtäviä ajettua missä tahansa järjestyksessä?
Saa. Tosin tietty satsi pitää ajaa, jotta saa palkintoauton.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Onko löytyny "helppoa rahaa" kisoja. GT3:ssa oli esim turbo kisa josta sai 50.000 cr ja sen voitti melkein millä tahansa autolla... :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

värisee aika kiitettävästi advanced kaapelil,johtuukohan toi mun vanhast telkust
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Illan verran tullut pelattua ja todella hienoa on ollut, DFP + GT4 = teh_win

Warra sanoi:
Missä ihmeessä pidätte noita rattejanne kiinni, harvalla on olohuoneessa sopivaa pöytää siihen?
Silityslaudassa :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Oonpa pelaillut puoliltapäivin lähtien tänään.
Aivan mahtavan tuntuinen peli!!!

Oon tahkonnut tuota ringeniä vähän kaikenmoisilla ajoneuvoilla ja eipä tuohon rataan kyllästy, upeasti mallinnettu!!
Ja eipä ole moitteen sanaa noista lisensseistäkään, jopa minä sain ekan testin kaikki hopialle, joten ei nuo kovin vaikeita ole... sitten jos haastetta haluaa, niin eiköhän tuosta kulta-tasosta sitäkin löydy riittämiin!

Nyt jalkapallon pariin... sitten on yö aikaa ajella taas... onneksi olen sairaslomilla! :p
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

No nyt rupesi tuo ratti ihmetyttämään tosissaan.
Pitkin päivää ihmettelin, että johan on kun ohjaamisesta ei tule mitään. Force Feedbackia ei saa pois päältä, eikä edes näppäinten paikkoja muutettua! Vain L1 tai X-näppäin katsoo taakse, mutta muut näppäimet eivät suostu tekemään mitään. Ehdin jo epäillä, että sain itselleni rikkoutuneen ratin kunnes kokeilin GT3:sta.

Jossa kaikki sitten sujuukin täydellisesti... Force Feedback meni pois päältä. Näppäimet menevät juuri niinkuin ne olen laittanutkin. Ja ohjaaminen... Se on sujuu helvetin hyvin. Totuin ohjaukseen melkein samantien. Olin aika hämminnäli miten nelosessa jatkuva seinien halailusta ei ollut tietoakaan, vaan ohjaaminen sujui täysin moitteitta.

Driving Force on kyllä nelosenkin tukema ratti, joten missä hemmetissä vika? En usko, että tätä saa kunnolla toimimaan mitenkään, joten lienee sama heittää ratti nurkkaan ja ottaa taas padi kouraan. Perkele.

Harmittaa muutenkin mitenkä Turismojen hauskin osuus, eli alku oli vesitetty täydellisesti. Sen sijaan, että pitäisi taas etsiä alusta sitä parasta teho/raha -suhdeautoa niin ajoin kaikki lisenssit paitsi viimeisen ja sain tietenkin palkintoautot. Viimeisestä saatu NISMO:n Nissani onkin sitten sen verran kovatasoinen auto, että olen heti alussa ylilyöntiasemassa. Perseestä.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Niitä autoja ei tarvitse ajaa, hei. ;) Senkun jätät autotalliin pölyttymään.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

divi sanoi:
Onko löytyny "helppoa rahaa" kisoja. GT3:ssa oli esim turbo kisa josta sai 50.000 cr ja sen voitti melkein millä tahansa autolla... :)
Suht kevyesti tuunatulla Honda Civicillä (esim. mun käyttämä Civic SiR-II) voittaa Hondan "toimistolta" löytyvän Civic Racen aika helposti. Civic Racesta tulee pääpalkinnoksi Honda Mugen Motul Civic Si Race Car '87, jolla taas on hyvä osallistua Capri Rallyyn, kunhan vaan pysyy hereillä niin Capri on Mugen Motulilla TODELLA helppo. Capri Rallyssä ajetaan sama rata kahteen eri suuntaan, molemmilla kerroilla 2 kierrosta. Voittamalla molemmat saa palkinnoksi Toyota RSC Rally Raid Car '02:n, jonka voi myydä pois 265k hintaan ja auton voi tietysti voittaa niin monta kertaa kuin vain haluaa.....
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Millane toi GT:n paljonpuhuttu uramoodi on?onko vastustajat kenties nimetty jotenki tjn...
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Niitä autoja ei tarvitse ajaa, hei. Senkun jätät autotalliin pölyttymään.

Jep. EIkös se kuulu GT perinteeseen vuodesta 1998 saakka että pitää alottaa jollain kauheella shitillä ja lähtee vääntämään sunday cuppia Mazda Demioita vastaan? :rolleyes:

Löyty muuten tuolta käytettyjen autojen varastoista pari vanhaa nostalgian helmeä... (no toinen niistä nyt ei oo niin vanha mut kumminki) elikkäs '97 Starlet Glanza ja '86 Corolla Levin. Ihan siinä alkuperäisessä tohon ensimmäiseen sai järkyttävän hienot salamamaalaukset, kun taas Corolla oli... noh... ruma ;) . Mut ne tuunattiin sillon täysille ja ajettiin Memory Card Battleja vielä sillon kun ei osattu kummosesti pelata :) ulosajoo ja spinniä tuli minkä kerkes... mut hemmetin hauskaa kyllä oli.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Grandi sanoi:
Jep. EIkös se kuulu GT perinteeseen vuodesta 1998 saakka että pitää alottaa jollain kauheella shitillä ja lähtee vääntämään sunday cuppia Mazda Demioita vastaan? :rolleyes:

Ehdottomasti. Sitten siihen romurautapeliin saa ensimmäisen turbonsa... uudet renkaat... paremmat jarrut... Aaah. Sitten sitä saa hieman paremman auton ja alkaa kaahata jotain samaa kisaa, että rahat riittäisi siihen Nissanin Skylineen.


Lisäys: Onko nyt kellään muulla tätä Driving Forcea, vai pelaavatko kaikki joko padilla tai Driving Force Prolla? Kiinnostaisi kovasti olenko ainut jolla on ongelmia ratin kanssa.
 
Ylös Bottom