Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 Skabat.

Camshaft beta

New Member
Säännöt

Joka viikko tulee uusi kisa. Viimeisimmän viikon voittaja saa valita seuraavan viikon radan, auton ja mahdolliset säädöt, renkaat ja muut viritykset. (eli esim. viikon 12 voittaja valitsee viikon 13 skaban jne).
Skaban maksimipituus on 1 kierros Nurburingiä, ja radasta riippuen 2-3 kierrosta muilla radoilla.
Voittajan on ilmoitettava skaba seuraavan viikon maanantaihin mennessä. Mikäli voittajaa ei ilmaannu, saa ensimmäinen kello 24.00 jälkeen ehdotuksen lähettänyt kuski vallan. ;)
Skabaksi mielellään arcaden time trial, lisenssi tai gran turismo modesta joku inhimillisen hintainen auto, koska kaikilla ei ole välttämättä halua/rahaa hankkia skabaa varten 100000Cr autoa.
Autoa ei saa säätää mitenkään esim quick tunesta, ellei toisin mainita.
Mutkia ei saa oikoa, eikä seinäkosketuksia sallita, mikäli se nopeuttaa ajoa. Vähintään 2 pyörää on oltava radalla koko ajan (paitsi tietysti hypyissä), ellei toisin mainita. Vanhoja aikoja saa myös yrittää parantaa tai ajaa myöhemminkin, se päivitetään sitten tänne ylös vähintään kerran viikossa.


Huom!, ilmoitathan aina, JOKA KERTA ajoitko ratilla vai padilla, ettei tarvitse laittaa siihen kohtaan kysymysmerkkiä.
Kun listaat skabaa, niin listaa siihen kaikki oleellinen informaatio (mitä renkaita käytetään, saako luistonestoa käyttää ynnä muuta, jottei tule sekaannusta.


(ehdottakaa sääntöihin toki muutoksia/parannuksia.)








Viikot 11-23


Viikko 11

Viikon 11 voittaja TULIKETTU

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Nurburing
-Auto: AC Cobra
-Renkaat: Oletusrenkaat

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Tulikettu
7.24.802
Ratti&polkimet

*2
Hyeena
7.27.662
Padi/ratti ???

*3
Tombad
7.32.662
Padi

*4
Camshaft beta
7.37.358
Ratti&polkimet

*5
Joujou
7.41.033
Ratti&polkimet

*6
Meisseli
7.43.410
Ratti&polkimet

*7
Wope
7.46
Padi/ratti ???

*8
Neidhart
7.47
Padi/ratti ???

*9DeltaS4
7.54.354
Padi

*10
Janus
8.01
Padi



Viikko 12

Viikon 12 voittaja RAMO

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Suzuka circuit east
-Auto: Honda Civic Type-R 04
-Renkaat: Oletusrenkaat

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Ramo
1.00.436
Padi

*2
Ismo[FMJ]
1.00.439
Padi

*3
Wope
1.00.621
Padi/ratti ???

*4
Grandi
1.00.671
Ratti&polkimet

*5
Tulikettu
1:00.674
Ratti&polkimet

*6
Hyeena
1.00.714
Padi

*7
Lonely Driver
1.00.790
Ratti&polkimet

*8
Meisseli
1.00.996
Ratti&polkimet

*9
Camshaft beta
1.01.113
Ratti&polkimet

*10
Gaze
1.01.135
Padi/ratti ???



Viikko 13

Viikon 13 voittaja: GRANDI

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Laguna seca raceway
-Auto: Opel astra touring car
-Renkaat: Oletusrenkaat

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Grandi
1.20.740
Ratti&polkimet

*2
Ramo
1.21.190
Padi

*3
Camshaft beta
1.21.374
Ratti&polkimet

*4
Bandit
1.21.393
Ratti&polkimet

*5
Heuli
1.21.507
Padi

*6
Ismo[FMJ]
1.21.935
Padi/ratti ???

*7
Lonely_Driver
1.22.281
Ratti&polkimet

*8
Tulikettu
1.22.522
Ratti&polkimet

*9
DeltaS4
1.23.483
Padi

*10
--



Viikko 14

Viikon 14 voittaja: CAMSHAFT BETA

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Grand valley speedway REVERSE
-Auto: Honda NSX-R -02
-Renkaat: Oletusrenkaat
-Driving aids: None

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Camshaft beta
2.03.644
Ratti&polkimet

*2
Grandi
2.03.779
Ratti&polkimet

*3
M.V.
2:04:415
Ratti&polkimet

*4
Lonely_Driver
2.04.778
Ratti&polkimet

*5
Alavilla
2:04.888
Ratti&polkimet

*6
Tombad
2.04.910
Padi

*7
marD
2.04.926
Padi

*8
Edhunter
2.05.153
Ratti&polkimet

*9
Sorcerer_86
2.06.168
Padi

*10
Ismo[FMJ}
2.07.624
Padi


Viikko15

Viikon 15 voittaja:HYEENA

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: El capitan
-Auto: Toyota supra castrol tom's
-Renkaat: Oletusrenkaat [Racing hard]
-Driving aids: None

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Hyeena
1.35.417
Padi

*2
Grandi
1.35.432
Ratti&polkimet

*3
M.V.
1.35.551
Ratti&polkimet

*4
Tulikettu
1.36.077
Ratti&polkimet

*5
Camshaft beta
1.36.201
Ratti&polkimet

*6
Ramo
1.36.347
Padi

*7
Tombad
1.36.811
Padi

*8
marD
1:37.420
Padi

*9
Lonely_Driver
1.37.486.
Ratti&polkimet

*10
Ismo[FMJ]
1.39.252
Padi

Viikko 16

Viikon 16 Voittaja: TULIKETTU


-Pelitila: Arcade single race
-Rata: Nurburing
-Auto: Honda takata nsx
-Renkaat: Racing medium
-Driving aids: None

-Lisätiedot/ohjeet:

*Auton tehoa säädetään quick-tunesta -15% alaspäin
*painoa lisätään +10%

*kisa asetukset laitetaan arcade settingsistä seuraavanlaisesti:
2 lap
Tyre wear: strong
penalty speed limiter

*jotta pääsisit edes listalle, sinun on oltava maalissa kisan loputtua ensimäisenä. aika tietysti ratkaisee.
*Team orecan viperin pitää olla ennen kisan alkua lähtöruudussa 2

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Tulikettu
13.53.244
Ratti&polkimet


*2
Hyeena
13,57.650
Ratti/padi ???

3
--
4
--
5
--
6
--
7
--
8
--
9
--
10
--

Viikko 17

Viikon 17 Voittaja: TULIKETTU

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Tsukuba circuit
-Auto: Mazda RX-7 Type R Bathurst R
-Renkaat: Sports hard
-Driving aids: saa käyttää jos haluaa
-Vaihteisto: Saa valita vapaasti

-Quick tune:
Teho +20%
Paino -10%

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Tulikettu
00.59.361
Ratti&polkimet

*2
Lonely_Driver
0.59.510
Ratti&polkimet

*3
Grandi
0.59.542
Ratti&polkimet

*4
Ismo[FMJ]
0.59.786
Padi

*5
Camshaft beta
0.59.799
Ratti&polkimet

*6
Sorcerer_86
1.00.015
Padi

*7
M.V.
1.00.100
Ratti&polkimet

*8
--
*9
--
*10
--


Viikko 18

Viikon 18 voittaja: GRANDI

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Infineon raceway (Sports car course)
-Amuse S2000 R1
-Renkaat: Sports medium
-Driving aids: OFF
-Vaihteisto: Saa valita vapaasti
- 1 Kierros

-Quick tune:
Teho +20%

Kuski, Aika, ohjain TOP 10



*1
Grandi
1.37.276
Ratti&polkimet

*2
Tulikettu
1.37.672
Ratti&polkimet

*3
Lonely_Driver
1.37.956
Ratti&polkimet

*4
Vilperi
1.38.174
Ratti&polkimet

*5
M.V.
1.38.414
Padi/ratti ???

*6
Bandit
1.38.507
Ratti&polkimet

*7
--
*8
--
*9
--
*10
--



Viikko 19

Viikon 19 voittaja: GRANDI

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Suzuka circuit
-Auto: Motul pitwork Z JGTC (nissan 350z)
-Renkaat: Racing medium

-Quick tune:
Teho: +20%
Paino: -10%
Huippunopeus: Vapaavalintainen

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Grandi
1.47.296
Ratti&polkimet

*2
Bandit
1.48.324
Ratti&polkimet

*3
Lonely_Driver
1.49.032
Ratti&polkimet

*4
Keho
1.49.091
Ratti&polkimet

*5
Camshaft beta
1.49.337
Ratti&polkimet

*6
Tulikettu
1.49.551
Ratti&polkimet

*7
M.V.
1.50.432
Padi/ratti ???

*8
Ismo[FMJ]
1.52.032

9
--
10
--



Viikko 20

Viikon 20 voittaja: GRANDI

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Tokyo R246
-Auto: Bmw M5
Driving aids: OFF
Quick tune:
-Power: +10%
Tyres
-Front tyres: Sports soft -Rear tyres: Sports hard

Kuski, Aika, ohjain TOP 10


*1
Gaze_GT4
1.44.215
Ratti&polkimet

*2
Grandi
1.44.277
Ratti&polkimet

*3
Hyeena
1.44.623
Padi/ratti ???

*4
Camshaft beta
1.45.330
Ratti&polkimet

*5
TomasFIN
1.45.606
Ratti&polkimet

*6
Bandit
1.47.568
Ratti&polkimet

*7
-
*8
-
*9
-
*10
-


Viikko 21

Viikon 21 voittaja: GRANDI

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Circuit de la Sarthe II
-Auto: Cadillac Cien (voitettavissa Citta di Aria -rallista (easy)
-Renkaat: Sports soft

-Quick tune:

-Power +20%
-Weight -10%
- Huippunopeus: vapaavalintainen

Muuta:
2 pyörää radalla, joka tarkoittaa sitä, että kanttarittomilla alueilla radan raja on valkionen reunaviiva

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Grandi
3.19.570
Ratti&polkimet

*2
Hyeena
3.20.308
Padi/ratti ???

*3
Bandit
3.24.891
Ratti&polkimet

*4
M.V
3.30.348
Padi/ratti ???

*5
Lonely_Driver
3.31.136
Ratti&polkimet

*6
-
*7
-
*8
-
*9
-
*10
-

Viikko 22

-Pelitila: Arcade time trial
-Rata: Costa di afalmi
-Auto: Toyota Supra RZ
-Renkaat: Normal road
-Driving aids: OFF

Muuta: seinäkosketuksia ei sallita

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Ismo{FMJ]
2.20.998
Padi

*2
Grandi
2.21.983
Ratti&polkimet

*3
Lonely_Driver
2.25.102
Ratti&polkimet

4
-
5
-
6
-
7
-
8
-
9
-
10
-


Viikko 23

Viikon 23 voittaja: TULIKETTU

]-Pelitila: GT Modessa Free Run
Rata: Autumn Ring Reverse
--Auto: Subaru Impreza Rally Car "99
-Renkaat: Racing Super hard
-Säännöt: Kaksi rengasta radalla
-Alkuperäiset tehot.
Saa vähän alustaa säädellä kunhan vaan ei rupea virittelemään.

Kuski, Aika, ohjain TOP 10

*1
Tulikettu
1.20.052
Ratti&polkimet

*2
Grandi
1.20.191
Ratti&polkimet

*3
Lonely_Driver
1.24.254
Ratti&polkimet

*4
Ismo{FMJ]
1.25.094
Padi/ ratti ???




Viikko 24

Ajetaan Arcade Modessa
Auto: Spyker C8 Laviolette
Rata: Midfield Raceway
Renkaat: Edessä: Sports Soft, Takana: Sports Medium

Quick Tune:
Teho: +20
Paino: -10 tai -20, niin paljo pois kuitenki ku pystyy
ASM ja TCS KIELLETTY
Vaihteiston välitystä EI saa säätää Quick Tunesta
Vaihteisto: Vapaavalintainen

Kuski, Aika, ohjain TOP 10
*1
Tulikettu
1.14.599
Ratti&polkimet
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Oma aika 7:45 Nürrellä AC Cobralla. Pistetäänkö joku toinenki skaba pystyyn jo? Jollain hieman helpommalla radalla, Infineon Raceway?

Ja sitäkin ehdottaisin että ketjun aloittaja pitää ekas viestis jotain taulukkoa mistä näkee heti ku avaa ketjun, että mikä on tilanne missäkin kisas, ettei tartte käydä tässäki kaikki viestejä läpi.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Nyrre arcadessa AC Cobralla vakiokumeilla 7.32.662.
Padilla ajoin poiketen säännöistä, eli varmaan helpompi.

Vois hieroa ton tänään jos jaksaa alle 7.30 =)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Tulikettu sanoi:
Oma aika 7:45 Nürrellä AC Cobralla. Pistetäänkö joku toinenki skaba pystyyn jo? Jollain hieman helpommalla radalla, Infineon Raceway?

Ja sitäkin ehdottaisin että ketjun aloittaja pitää ekas viestis jotain taulukkoa mistä näkee heti ku avaa ketjun, että mikä on tilanne missäkin kisas, ettei tartte käydä tässäki kaikki viestejä läpi.

Ajoitko ratilla vai padilla?

Joo, ajattelin että homma vois mennä kutakuinkin näin:
Mä listaisin kaikki skabat ja ajat tuohon ekaan viestiin, jonka ajat mä päivittäisin vaikka viikon välein. ja viikon välein uusi skaba. kuitenkaan ei varmaan miljoonaa eri skabaa oo järkeä olla, tuo max 1 per viikko rajais vähän sitä.. onko ehdotuksia?
seuraavat asiat ainakin voisi listata..


-rata
-auto
-viritykset
ohjain padi/ratti

jotain säännönpoikasta voisi kehitellä myös.?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Tulikettu sanoi:
Ja sitäkin ehdottaisin että ketjun aloittaja pitää ekas viestis jotain taulukkoa mistä näkee heti ku avaa ketjun, että mikä on tilanne missäkin kisas, ettei tartte käydä tässäki kaikki viestejä läpi.

Samaa mieltä, tuo on ehottomasti paras tapa pitää tuloksia yllä. Oma threadi joka kisallekin olisi tietenkin vaihtoehto, mutta voi olla että vie vähän liikaa tilaa täältä ajopeliosastolta... erillinen GT skaba foorumi ois ihan kova.

Kisaehdotuksia (vaikkei itellä vielä peliä löydykään) :rolleyes: :

- Grand Valley Speedway / Castrol Tom's Supra / Turbo 1

- La Sarthe (vanha, ei mulsannen shikaaneja) / Nissan R92CP / stock

- Suzuka / Polyphony Formula Gran Turismo / stock (mitäpä muutakaan) :)

- Hong Kong / Pagani Zonda C12S 7.3 / kaikki paitsi moottori- ja ahdinviritykset
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Ehdotan jotain Helppoa ja "kansan automaista":

Suzuka Circuit East autona Civic Type-R 04

Arcade,vakio ja medium renkaat.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Ajoin ratilla. Tässä oon kyllä Darwinin kans samoilla linojilla. Itseä ei ainakaan kiinnostaa suurimmissa määrin ajaa tollasilla autoilla mitä ei tartte ajaa, kunhan painaa vaan kaasua. Tuo AC Cobralla ajo oli justiin sen takia niin hyvä skaba tai on, että siinä pitää jo vähä hallita sitä autoa. Eli omasta mielestä ennemmin tavallisia autoja kuin kilpa-autoja, toki kilpureillakin sitte jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Tulikettu sanoi:
Ajoin ratilla. Tässä oon kyllä Darwinin kans samoilla linojilla. Itseä ei ainakaan kiinnostaa suurimmissa määrin ajaa tollasilla autoilla mitä ei tartte ajaa, kunhan painaa vaan kaasua. Tuo AC Cobralla ajo oli justiin sen takia niin hyvä skaba tai on, että siinä pitää jo vähä hallita sitä autoa. Eli omasta mielestä ennemmin tavallisia autoja kuin kilpa-autoja, toki kilpureillakin sitte jossain vaiheessa.
Nojoo kyllähän tavallisilla autoillakin mukava huristella, mutten kyllä voi yhtyä tohon kommenttiin, että noita autoja ei tartte ajaa.. jos mielestäsi esim. C-ryhmän autoja ajaessa kaasun painaminen riittää, eikös suurempien nopeuksien tullessa ajolinjat, mutkayhdistelmät ja varsinkin ulostulot nouse suurempaan merkitykseen? IMHO nopeammissa ja tehokkaammissa autoissa vasta tosissaan katotaan kuka on kuka.

Ja jos tuntuu että 600-heppanen Zondan siviilimalli on sellanen mitä ei tarvii ajaa niin vähän ihmettelen..

ei millään pahalla ;) vaan oman mielipiteeni aattelin ilmaista
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Racingline- tyyppisen suomalaisen sivuston jos joku jaksaisi laittaa pystyyn, niin olis kyllä pop.
http://www.racing-line.org/
on tässä pyörinyt muutama idea, mitäs olisitte mieltä:

skabat olis ainakin näin aluksi joko lisenssi tai sitten noita arcade puolen time trial kisoja, koska kaikilla ei välttämättä ole massia ostaa esim jotain 1000000Cr hintaista tykkiä näitä skaboja varten. tai sitten skabataan jollakin inhimillisen (lue alle 100000Cr) hintaisilla "kauppakasseilla".

viimeisimmän skaban voittanut saa valita seuraavan skaban(mikäli äijää ei näy, saa ehdottaa tietenkin muita).

""Itseä ei ainakaan kiinnostaa suurimmissa määrin ajaa tollasilla autoilla mitä ei tartte ajaa, kunhan painaa vaan kaasua. Tuo AC Cobralla ajo oli justiin sen takia niin hyvä skaba tai on, että siinä pitää jo vähä hallita sitä autoa. Eli omasta mielestä ennemmin tavallisia autoja kuin kilpa-autoja, toki kilpureillakin sitte jossain vaiheessa.""

Samaa mieltä..

koitan kehittää tuohon ekaan viestiin jonkinnäköistä. sanokaa mielipiteenne.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Tulikettu sanoi:
Ajoin ratilla. Tässä oon kyllä Darwinin kans samoilla linojilla. Itseä ei ainakaan kiinnostaa suurimmissa määrin ajaa tollasilla autoilla mitä ei tartte ajaa, kunhan painaa vaan kaasua. Tuo AC Cobralla ajo oli justiin sen takia niin hyvä skaba tai on, että siinä pitää jo vähä hallita sitä autoa. Eli omasta mielestä ennemmin tavallisia autoja kuin kilpa-autoja, toki kilpureillakin sitte jossain vaiheessa.

I disagree. Jos kerran kunnon kilpureilla ei tartte ku painaa kaasua ni mikset mene ja aja samantien special lisenssiä kultaiseksi. En tiedä onko s-lisenssissä kilpureita mutta oletan ainakin niin. Entäs driving missionit? Oletko mennyt kaikki läpi? Jos olet, good for you. Kilpa-autoilla ehkä pysyy helpommin radalla verrattuna stockeihin mutta se ei tarkoita sitä että hyvän kierrosajan ajaminen olisi mitenkään helpompaa. Ja kuten joku jo mainitsikin niin kovissa nopeuksissa ajolinjojen merkitys korostuu sillä se on samantien pusikkoon jos ei ole kunnollisella ajolinjalla. Tämä ei tietenkään päde jos ei ajele kilpureilla aivan limiteillä. Ei minulla ole mitään ongelmaa stockien kanssa ajamisen suhteen mutta uskon että niitä eroja kyllä syntyy kilpa-autoilla ajettaessakin.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Neidhart sanoi:
I disagree. Jos kerran kunnon kilpureilla ei tartte ku painaa kaasua ni mikset mene ja aja samantien special lisenssiä kultaiseksi. En tiedä onko s-lisenssissä kilpureita mutta oletan ainakin niin. Entäs driving missionit? Oletko mennyt kaikki läpi? Jos olet, good for you. Kilpa-autoilla ehkä pysyy helpommin radalla verrattuna stockeihin mutta se ei tarkoita sitä että hyvän kierrosajan ajaminen olisi mitenkään helpompaa. Ja kuten joku jo mainitsikin niin kovissa nopeuksissa ajolinjojen merkitys korostuu sillä se on samantien pusikkoon jos ei ole kunnollisella ajolinjalla. Tämä ei tietenkään päde jos ei ajele kilpureilla aivan limiteillä. Ei minulla ole mitään ongelmaa stockien kanssa ajamisen suhteen mutta uskon että niitä eroja kyllä syntyy kilpa-autoilla ajettaessakin.

totta kyllä tuokin.. mutta ac cobralla ajo on haasteellisempaa kun esim stock nissan skylinellä. ainakin minusta.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Camshaft beta sanoi:
totta kyllä tuokin.. mutta ac cobralla ajo on haasteellisempaa kun esim stock nissan skylinellä. ainakin minusta.

Tietenkin toisia autoja on helpompi hallita kuin toisia mutta kun lataisee tarpeeksi kovan kierrosajan vaikka test coursella niin ei sen ajan voittaminen ole yhtään sen helpompaa kuin kovan ajan voittaminen ac cobralla vaikka nyrrellä.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

No elähän kimpaannu Neidhart. Kärjistin liikaa tuota "ei tartte ajaa" juttua. Sanotaan sitte vaikka näin, että ainakin itse pystyn kilpa-autolla tahkoamaan vähintään puolen sekunnin sisään montakin kierrosta peräkkäin ja se vie sen mielekkyyden siitä hommasta. Kun taas sillä edellä mainitulla Cobralla saa ajaa aivan tosissaan jos meinaa ihan limitillä ajaa koko ajan hyviä kierroksia. Siinä mielessä kilpa-auton ajaminen on helpompaa.
Driving Missionit on ajettu viimeistä lukuunottamatta jos se sua jostain syystä kiinnostaa.

"Tietenkin toisia autoja on helpompi hallita kuin toisia mutta kun lataisee tarpeeksi kovan kierrosajan vaikka test coursella niin ei sen ajan voittaminen ole yhtään sen helpompaa kuin kovan ajan voittaminen ac cobralla vaikka nyrrellä."

Eli tämän perusteella ovaalin kiertäminen on sun mielestä yhtä vaikeaa tai helppoa kuin Nürburgringin ajaminen? Eihän auton säätämisessä ovaalille tai Nürrelle ookkaan mitään eroa, nehän on melkein ihan samanlaisia ratoja.

Eiköhän lopeteta sitte se paskanjauhaminen tähän. Ketjun perustamisen ehtona oli kuitenkin se, ettei aleta jutustelemaan täällä mitään turhia.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Camshaft beta sanoi:
totta kyllä tuokin.. mutta ac cobralla ajo on haasteellisempaa kun esim stock nissan skylinellä. ainakin minusta.
No stock Skyline GT-R ei kyllä kilpa-autoo juuri sen enempää muistuta ku Cobra, mutta yhdyn kyllä tuohon että Cobralla ajaminen on haastavaa, onhan kyseessä voimakas takavetoinen, vanhanmallinen tykki. Skyline on (kuten top gearissakin joskus sanottiin) £50 000 Playstation 2 neljällä pyörällä. Sitä vain sanon kuten Neidhartkin että mentäessä siellä puolen sekunnin sisällä auton absoluuttisesta kierrosajasta kyseisellä radalla niin nopeilla autoilla nuo erot tahtoo joskus kertautua ja virheitä on ehkäpä hieman helpompi tehdä. Nopeilla autoilla optimaalisten kierrosaikojen ajaminen on entistä vaikeampaa (tämän sanon joskus aikoinaan Apricot Hilliä F1:llä koko päivän ajaneena.. äärimmäisen hankalaa oli aikojen optimointi).

Neidhart sanoi:
Tietenkin toisia autoja on helpompi hallita kuin toisia mutta kun lataisee tarpeeksi kovan kierrosajan vaikka test coursella niin ei sen ajan voittaminen ole yhtään sen helpompaa kuin kovan ajan voittaminen ac cobralla vaikka nyrrellä.

No ei se varmasti helpompaa ole, mutta voidaan tietenkin puhua siitä kuinka paljon ajotaitoa vaatii tuollainen test coursen ajaminen? Sanoisin että ainoa ajotaitoon liittyvä sillä radalla on alkukiihdytyksen vaihdot. loput 99% tuloksesta on säätöjen kanssa pelehtimistä. Arvostus haastavia ratoja (kuten Nordschleife, Suzuka yms.) kohtaan on sen sijaan ainakin minulla aika roima... esim. Suzukan 130R- tai lusikkamutkan ajaminen täydellisesti vaatii paljon reeniä, kärsivällisyyttä ja ohjaimen / ratin kestävyyttä ;)

---

Itse arvostan ehkäpä eniten kisoja, jossa säätöeroja kilpailijoiden välille ei tule (ts. ajetaan stockeilla arcade-autoilla), vaikka tottakai se säätäminenkin on olennainen osa peliä.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Darwin sanoi:
Ehdotan jotain Helppoa ja "kansan automaista":

Suzuka Circuit East autona Civic Type-R 04

Arcade,vakio ja medium renkaat.

Mulle kelepaa tuo ehdotus mainiosti. Alanpa heti kopeloimaan illemmalla kyseistä settiä.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

En väitä etteikö nyrre olisi haastavampi kuin test course eikä siitä sen enempää. Tosiaankin itsekin olen arvostanut Suzukaa heti ensimmäisestä ajokerrasta lähtien kuten myös nyrreä. Kummassakin radassa ajolinja on kaikkein tärkein. Suzukassa ajautuu todella helposti hiekan puolelle kun painelee oikein tosissaan menemään. Ringillä taas saa pidettyä auton suhteellisen helposti radalla mutta ajautuu helposti pois ajolinjalta. Infinion raceway on myös hankala ehkä jopa stressaava sillä aina tulee tehtyä pieni virhe jossain. Nyt loppu off-topic.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Tuli tossa testattua ringia ac cobralla ja paras kierros tällä hetkellä 7:47. Ei toi ac cobra ollut läheskään niin paha ohjata kuin odotin sen olevan itseasiassa oikein asiallinen menopeli. Opetteluvaihe edelleen menossa ringissä ja vielä on muutamia kurveja jossa paukauttaa aina pihalle. Olin tossa äsken 7 sekuntia edellä tuota aikaani mutta tuli varmisteltua liikaa kun en tiennyt koska ne pahat kurvit tulee. Ringissä on se vikana että mitä enemmän sitä pelaa niin sitä enemmän sitä haluaa pelata. Kyllä 7:40 menee rikki vielä tänään.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Nurnburgi ac Cobra... ratti , polkimet ja manuaali vaihteet 7.09.840 :)
ps.laatikko hiukan venytetty ja eikös se nyt niin ollut että avut pois päältä!?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Eipä taida olla sääntöjen ja normien mukanen tuo sun Cobra. Vai onko säännöt muuttunu?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat.

Tulikettu sanoi:
Eipä taida olla sääntöjen ja normien mukanen tuo sun Cobra. Vai onko säännöt muuttunu?
hupsista juu....en huomannu että arcadea piti ajaa :p...prkl muutama tunti menny ihan hukkaan.....no nyt arcaden kimppuun :eek:
 
Ylös Bottom