Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Tossa Formula GT:ssä joutuu ihan tosissaan hanskaamaan, Monacossakin vasta kolmas:mad:

Itselleni helpotin ajamista laittamalla vaihteet automaatille. En koskaan ole tykännyt ajaa formulaa manuaali vaihteilla. Jotenkin tuntuu, että joutuisi kokoajan vaihtamaan vaihdetta kun moottorin vääntö on niin pienellä kierros alueella. Ja aika jännä kun sadekelin kisoissa itsellä ai-kuskit tulivat varikolle jo ekalla kierroksella vaihtamaan renkaita.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Vaihda renkaiksi Racing Soft, niin voi auttaa jo melko selvästi siihen kääntymiseen.

Kiitokset tästä, Nyt kääntyy:)

Historic: Monaco: Dodge Challenger
Viimeksi näin paljon hikoili ja tärisi kädet kun... Niinnno, kyllähän oli ihan sick pitää takanaan täydet viisi kierrosta Monacossa tuo Chaparral 2J '70:eek: Ei mitään järkeä. Kävi varmaan tuuri kun AI spinnaa yhdessä mutkassa 4/5 kierroksella ja näin ollen saan ajaa kaikki ½kierrosta rauhassa. Vikalla kierroksella rintarinnan viivan yli...voitan 0,300 turvin....

Ei suotta mene kansioon tämän kisan replay:cool:

* **!!!TUULETUSTA!!!** *

PS. Harmi, että chaparral karkaa taas tuossa syvän metsän kisassa jo lähtö suoralla tavoittamattomiin...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

PS. Harmi, että chaparral karkaa taas tuossa syvän metsän kisassa jo lähtö suoralla tavoittamattomiin...

En tiedä, mitä minä tein tuossa kisassa toisin, mutta tuntui helpommalta kuin Monaco, kun mahtui ohittelemaan. Oli muistaakseni vielä siisti kisa, ilman mitään sikailuja että pääsi kärkeen. Eikä moottorissakaan ollu ku 1 ja 2 stage -viritykset, kolmosen asensin vasta eilen kun yritin B-kuskilla pärjätä samaisissa kisoissa todella heikolla menestyksellä.

Ehkä mulla on vaan erilainen ajotyyli. Kovin kummoinen kuski en kuitenkaan ole. Challenger on kyllä ylitehokkaaksi takavetoiseksi jenkkilullaksi yllättävän helppo ajettava.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Tääl oli jossain säädöt tohon, ihan helpot sunnuntaiajelu voitot.

Mulla riitti Monacossa siivet täysille ja välitykset sopivaksi, helppo voitto. Muissakin kisoissa siipien ja välitysten säätö sopivaksi riittää. Voiton menettääkseen joutuu jo spinnaamaan moneen otteeseen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

PS. Harmi, että chaparral karkaa taas tuossa syvän metsän kisassa jo lähtö suoralla tavoittamattomiin...
Itse läpäisin tämä arpaonnella.
Menin valikon kautta aina aloittamaan uudelleen, niin silloinhan siinä ne autot vaihtuu. Ja jos chaparal oli siellä edessä n 1-5 ja ei siitä päässyt alussa ohitse niin uusi arvonta. Kertaalleen sattui että se oli alle 7 ruudussa. Niistä muista kun pääsi lähdössä ohitse niin chaparall pääsi muista AI kuskeista ohitse vasta 4 kierroksella. Suorilla kun kiilasi eteen niin mutkissa sai vähän taas etumatkaa.
Kerran pari se ohitti viimeisellä kierroksella kun iski kantaan 2 kertaa samassa paikassa 4 kierrokseaal ja ohitse. Tässä vaiheessa kun käytti restarttia niin sehän oli sitten aina lähdössä takana. Ja sitten jo 3lla kerralla osasin peitellä paremmin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Hehheh. Hauskaa pelata A-Speciä managerina. Pistin veljen ajelemaan noit endurance kisoi, ku ite ei välttist jaksa :D Nytki siel ajaa 4h tsukubaa tappiin viritetyl matzdal. Täytyy välil käydä huutelemas pacea ettei ajele pitkin seiniä :). Veli siis 12w ja laitoin kaikki ajoavut pois paitsi abs 1 ja ajolinjat. Ja tietty manu vaihteet :D dfgt rattilla ajelee. Käyttäkää siis isoveljet/isosiskot sitä pienempää veljeä/siskoa kuskina noissa enduraceissa, jos itse ette jaksa ajella niitä :DD
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Tuli ehkä otettua turhan tehokas auto ekaan endurance eventtiin. Kakkonen jäi 29 kierrosta:D ja loppuaika oli 70min. Ei liene vaikea arvata mikä auto oli alla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Suzukan 172 kierrosta takana. 3h 50min aika tarkkaan. Olis mennyt nopeemminkin, mutta tuli salmiakkikossupullo juotua kisan aikana.

Tzukuban 9h seuraavana ohjelmassa ehkä lauantaina aloitan ja sunnuntaina loput. Muutaman kierroksen kokeilin äsken ja AI kuskit vetää 60 sekan kierroksia ja X2010 vetää helposti 33 sekan kiekkoja, joten 5h ajamista riittää voittoon.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Kyllä tuo expertin historic tuottaa harmaita hiuksia. Lamborghinilla sain hikisen hopean molemmista kisoista... samoten tuo GT allstars-kisa, Corvette Z1 racing modilla ja tappiin viritettynä lähes 900hp, nyrressä lähes mahdoton pärjätä tuolla, kun on niin kuoppanen rata. Taidanpa etsiä käytetyn Zondan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Kyllä tuo expertin historic tuottaa harmaita hiuksia. samoten tuo GT allstars-kisa, Corvette Z1 racing modilla ja tappiin viritettynä lähes 900hp, nyrressä lähes mahdoton pärjätä tuolla, kun on niin kuoppanen rata. .
Itse voitin kyseisen kisan kyseisellä autolla. Laita säädöt vain kuntoon, niin pitäisi onnistua.. Ja omassa on kyllä yli 900hv.:confused:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Laitat vaan ne ZR-1:n aerodynamiikat täysillä niin pysyy auto tiessä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Njoo, täytynee löysentää alustaa nyrreä varten tuolla. Tehohan tuossa autossa muuttuu, kun muuttaa laatikosta välityksiä, mutta tuning parteja ostaessa maksimitehot oli jotakin tyyliin 890hp. Pompuissa tuo menee välillä lähes kyljellään nyrreä ajaessa, ne racing carit vetelee samaiset töyssyt kuin vettä vaan..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

No voi harmi. Kovalla vaivalla ja tuskassa levutin A-specin tasolle 30 Red Bull X1'stä varten vain huomatakseni, että se on aivan mahdoton padilla. Kai se ratti pitää ostaa. :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Kyllä ratti on aivan ehdoton, moni kisa olisi jäänyt kultaamatta padilla omalla kohdallani... tulee sitä tekemisen meininkiä :)

Rupesi corvetellakin pärjäämään, kun sääti laatikon maksiminopeuteen, alusta matalimmalle, aerot täysille, camberit n. -2/-2.4 ja jarrubalanssi 9 etu, 2 taka. Tuohon kaveriks pari pykälää luistonestoa, niin johan jäi porukka nyrressäkin.

Nyt meni sitten Experttikin läpi, tuo historicci jäi hopealle, mutta kultaan sen sitten, kun Toyota 7 löytyy tallista... oli riittävästi hommaa tuossa vikassa championshipissäkin corvetella :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Huhhuijaa, tulipahan vihdoin läpäistyä tuo Gran Turismo All-Stars! Ties kuinka paljon kulutin rahaa eri autojen virittämiseen :D Ennakkotilaajan etuna tullut Mazda 787B Stealth Model kuitenkin hoiteli homman. Että hupsista vaan, auto on ollu julkaisusta asti tallissa :eek:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Milläs olette ansainneet tuon Formula GT:n? Oletteko maksaneet kiltisti vaan sen 4,9 miljoonaa tuolta online dealershipistä, vai mistä olette moiset hommanneet? Hirveästi ei napostelisi maksella tommosta hintaa autosta, jolla ei tule koskaan kuitenkaan juuri ajamaan.. :p
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Milläs olette ansainneet tuon Formula GT:n? Oletteko maksaneet kiltisti vaan sen 4,9 miljoonaa tuolta online dealershipistä, vai mistä olette moiset hommanneet? Hirveästi ei napostelisi maksella tommosta hintaa autosta, jolla ei tule koskaan kuitenkaan juuri ajamaan.. :p

Ostin ihan pyyntihinnalla, vaikka kyllähän se kirpaisi hieman. Pari iltaa B-kuskia ajatin, että sain sen verran krediittiä läjään. Toki oli reilu puoli milliä jo lähtöjäänkin "dollareita". Itse olen formulaa käyttänyt härskisti hyväkseni aina kun mahdollista, samoin kuin Mazdan 787B Stealth Modelia. Pysyy huonommallakin B-kuskilla käsissä ja pöllyttää kanssakilpailijat satanolla ilman ensimmäistäkään ohjeistusta. Ja menee vielä kisatkin nopeammin läpi. Joka paikkaanhan nuo em. autot eivät sovellu, mutta hyvin moneen kuitenkin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Kylläjoo, itselläni kovimmassa käytössä lähinnä ZR1 race modattuna, Zonda viritettynä sekä tuo Toyota Minolta race car, ajanevat saman asian, kuin formulakin, kierroksen-kaksi jää vastustajat B-Specissä 10 kierroksen kisoissa... Noh, kai se on uhrattava, vielä pari miljoonaa puuttuu :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Nonii, nyt joutuu eka kerran grindaileen, level on 29 ja kaikki mahdollinen kullattuna. Level 30 avaa vissiin sen vettel-haasteen ja seuraavan endurance-eventin. Siihen ei hirveästi tarvi grindailla, mutta noiden jälkeen vissiin joutuu jo tovin ajeleen, että pääsee taas seuraavaan enduranceen:(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Ei muutakun joku Zonda tai Minolta alle ja championshippejä jauhamaan. Tulee aivan törkiät expat vrt. yksittäiset kisat, ellei sitten ole vielä special eventtejä jauhettavana..
 
Ylös Bottom