Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Näytti ainakin että melko helposti lähtevän auto käsistä soralla. Pitoo ei näyttänyt olevan juurikaan. Mutta joka tapauksessa näytti erittäin hyvältä varsinkin ralli pätkän loppu kun aurinko laski ja tuli pimeää. Ui ui ui ui.........

Seilaus johtui surkeista ratin asetuksista ja kun ei deadzonea oo yhtään niin läksi seilailee jarruissa ja suorilla

No ei tietenkään ole. Miksi siinä pitäis deadzonea olla? Eikö se oo niin että kun rattia käännetään niin autonkin pitää kääntyä.

No ei tietenkään ole. Miksi siinä pitäis deadzonea olla? Eikö se oo niin että kun rattia käännetään niin autonkin pitää kääntyä.

koitappa omalla autolla tehdä suoralla tiellä sentin liike ratilla...ei tapahdu yhtään mitään...sit jarruta kovasti ni auto pysyy suorassa...tossa kun ei saanu yhtään liikkua ratti, ja jos liikku ni jarruissa auto oli heti poikittain

YouTube - GT5 Expert Expo Helsinki vid1

Tossa mun ajoa... oisin halunnu kunnon videota aikaan, mut vaimo joutu pitää lasta sylissä, sit se kuvas pystyasennossa (vaik pitäis vaakaan), ja näyttää ettei oo ees sit tarkentanu ollenkaan, joten surkeaa videota siitä sitte :(

Tässä viel kaks videota jotka mä kuvasin randomisti ku jotkut muut ajaa..eipä näissäkää mitää ihmeellistä oo.

YouTube - GT5 Expert Expo Helsinki vid2
YouTube - GT5 Expert Expo Helsinki vid3

koitappa omalla autolla tehdä suoralla tiellä sentin liike ratilla...ei tapahdu yhtään mitään...sit jarruta kovasti ni auto pysyy suorassa...tossa kun ei saanu yhtään liikkua ratti, ja jos liikku ni jarruissa auto oli heti poikittain
Kilpa-autoilla vauhdit on yleensä kovempia ku tavallisella autolla ja ohjaus paljon tarkempi. En sitten tiedä oliko ratin säädöissä jotain vialla, mutta deadzone pitää mun mielestä aina olla autopeleissä niin minimissä kun mahollista. Vaikka mun on viel vaikee sanoo ku en oo GT5:ttä ite päässy testaa :D

Kilpa-autoilla vauhdit on yleensä kovempia ku tavallisella autolla ja ohjaus paljon tarkempi. En sitten tiedä oliko ratin säädöissä jotain vialla, mutta deadzone pitää mun mielestä aina olla autopeleissä niin minimissä kun mahollista. Vaikka mun on viel vaikee sanoo ku en oo GT5:ttä ite päässy testaa :D

No siis katuautoilla ainakin itse tuossa ajelin, vaikka urheiluautoja olikin, kyllä niis on ihan sama juttu et deadzonea on hieman, täysveriset kilpurit on ihan eri juttu, mutta downforcea on kans hiukan eriluokkaa.

Esim prolossa jos helppasit ratista, niin auto oli jorpakossa deadzonen takia...tässä ei aivan sitä tehnyt, mutta jarruissa se ongelma siltin korostui ja oli äärimmäisen vaikea hallita ihan sen vuoksi ja pyörimisiä tuli todella paljon, ja pistän kyllä täysin ratin säätöjen piikkiin ne.

sen verran tosta ratista vielä, et vaikka vastusta hieman olikin, niin mitään tärinöitä ei ollut yhtään, ja tod. näk oli kaik kytketty pois päältä, joten siksikin tuntuma oli surkea.

pelistä itsessään niin nurmikko oli edelleen aivan jäätävän liukas, ja nurmikolla kaasunrajoitin oli käytössä :( Samoin ärsytti kun rooman radalla monet ajeli kaasupohjassa pisin seiniä ja pysty sen avulla ohittelemaan muita, normi online peleissä sit on niitä pellejä jotka vetelee sieltä :( onneks on privaservut keksitty

Nonni tänään tuli käytä Expert Expo:ssa kokeilemassa GT5.
Aivan mahtava peli, vaikka olikin demo. Ajotuntuma oli hyvä.
Latausajat olivat tarpeeksi nopeat. Grafiikka oli kaunista ja
paljon yksityiskohtia. Paljon samaa mieltä Mäksän kanssa.

Kuvia Expert Expo 2010 GT5 Paikasta:
http://i470.photobucket.com/albums/rr67/nevalju/18092010409.jpg
http://i470.photobucket.com/albums/rr67/nevalju/18092010411.jpg
http://i470.photobucket.com/albums/rr67/nevalju/18092010410.jpg
http://i470.photobucket.com/albums/rr67/nevalju/18092010412.jpg

Ja videot:
YouTube - Gran Turismo 5 Gameplay 1 (Cam N95)
YouTube - Gran Turismo 5 Gameplay 2 (Cam N95)
YouTube - Gran Turismo 5 Gameplay 3 (Cam N95)

Kuvat ja videot otettu Nokia N95 :)

Heh... pätkät 1 ja 3 ovat kahdesta GT5-ensikertalaisesta kaveristani... pitipä heti ilmoittaa heille että ovat julkkiksiksi päässeet ;)

Nyt kun peli on lähestymässä, pitäisikö tosissaan alkaa miettimään noita sarjoja? Itse olisin täysillä mukana Super GT sarjassa, Le Mans sarjassa ja jossakin semmoisessa missä käytetään pieniä autoja(vaikkapa minejä). Myös ralli ja jonkinlainen jokamiesluokka kiinnostaisi. Esim le mans sarja olis kiva jos se kisa oikeasti veis sen 2-4h.

Onko muute gt:ssä kuskin vaihtaminen mahdollista?

Mitä ihmettä !? Täällähän vaaditaan ohjaukseen kuolleita alueita. :eek:

Kyllä se deadzone on mulla aina niin lähellä nollaa kuin mahdollista. Mitä sitä rattia nyt suoralla tai jarruissa vatkailemaan. Tehdään rauhallisia ja tarkkoja liikkeitä, eikä täristä ratin kanssa moneen suuntaan ;). Muutenkin jos jarrussa lähtee perä vaeltamaan, on se helpompi korjata kun auto reagoi heti ohjaukseen. Jos ohjaus on liian herkkä, käydään pienentämässä steering lockia.

Itteeki kiinnostaisi jonkinnäköinen "vakioautosarja" wtcc tyyliin mut käy ihan normi autot joihin vähä pistetään puhtia, ja niillä voisin kyl ajella ihan minkäpituisia kisoja vaan, myös kestävyyskisoja, 2-4 h voisin ajella siten et on yö myös mukana

Mitä ihmettä !? Täällähän vaaditaan ohjaukseen kuolleita alueita. :eek:

Kyllä se deadzone on mulla aina niin lähellä nollaa kuin mahdollista. Mitä sitä rattia nyt suoralla tai jarruissa vatkailemaan. Tehdään rauhallisia ja tarkkoja liikkeitä, eikä täristä ratin kanssa moneen suuntaan ;). Muutenkin jos jarrussa lähtee perä vaeltamaan, on se helpompi korjata kun auto reagoi heti ohjaukseen. Jos ohjaus on liian herkkä, käydään pienentämässä steering lockia.

No siis prolo oli mahdoton sen deadzonensa kanssa, ja samaa ongelmaa oli tossakin mutta pienemmässä määrin, muissa peleissä en vastaavaa ole kokenut

Viimeksi muokannut moderaattori:

No siis prolo oli mahdoton sen deadzonensa kanssa, ja samaa ongelmaa oli tossakin mutta pienemmässä määrin, muissa peleissä en vastaavaa ole kokenut

Ootko nyt aivan varma että tiedät mitä deadzone tarkoittaa? :D
Koska jos autopeleissä on deadzonea niin ajaminen hankaloituu todella paljon. Ohjauksen lineaarisuus sitten erikseen, että pienempi liike vaikuttaa vähä ja sitten isompi liike vasta enemmän. Jos deadzonea taas on esim. 5% niin rattia saa kääntää yli 5% ennenkuin sillä on minkäänlaista vaikutusta. Mulla ainakin prologuessa ja GT5 time trial challengessa ohjaus tuntu luonnolliselta ja auto vastasi ratin kääntämiseen just niinku odottikin. Ite en oo oikein deadzonen hyötyä ymmärtäny ikinä ja aina oon sitä nollassa pitäny kun mahollista.

Nimenomaan, suoralla prolossa ratti alkoi hakkaamaan puolelta toiselle todella pahasti ja joutui ihan tosissaan auton pitämään suorassa (irrottamalla otteen auto lähti heti lapasesta), tätä ongelmaa ei ollut TT:ssä ja tässä nyt taas tuntuis sitä hieman olevan, ja siihen riittää se 1% deadzone jolloin sitä ei tapahdu

Nimenomaan, suoralla prolossa ratti alkoi hakkaamaan puolelta toiselle todella pahasti ja joutui ihan tosissaan auton pitämään suorassa (irrottamalla otteen auto lähti heti lapasesta), tätä ongelmaa ei ollut TT:ssä ja tässä nyt taas tuntuis sitä hieman olevan, ja siihen riittää se 1% deadzone jolloin sitä ei tapahdu

Se vatkaaminen johtuu forceista, ei deadzonesta. Ja ongelmana hyvin pieni ja ilmeni lähinnä kun vaihtoi suoralla kovassa vauhdissa linjaa. Sai kiinni nopeasti ja ei tarvinnut suuriakaan ajajan lahjoja taltuttamiseen. Joku liian suuri deadzone on x^(n+1) kertaa suurempi ongelma ja pilaa ajonautinnon (esim. SSV8nc). Autoilussa monet ongelmat voivat löytyä myös ratin ja penkin välistä. ;)

Se vatkaaminen johtuu forceista, ei deadzonesta. Ja ongelmana hyvin pieni ja ilmeni lähinnä kun vaihtoi suoralla kovassa vauhdissa linjaa. Sai kiinni nopeasti ja ei tarvinnut suuriakaan ajajan lahjoja taltuttamiseen. Joku liian suuri deadzone on x^(n+1) kertaa suurempi ongelma ja pilaa ajonautinnon (esim. SSV8nc). Autoilussa monet ongelmat voivat löytyä myös ratin ja penkin välistä. ;)

Joo tota vatkaamis ongelmaa oli prolossa joissain autoissa, mutta säätämällä pelin asetuksia sitä sai vähennettyä. Se johtuu force feedbackeistä ei deadzonesta. Ei toi kyllä mulle ikinä sellanen ongelma ollu ettei peliä ois voinu pelata.

Ssv8:n ja nollan välissä on välimuotojakin...

Kuten sanottu, en oo viel ainuttakaan autoa ajanu mis ei olis "deadzonea"..

Mut jos tuo johtui forceista, niin jännä, koska messuilla forceja ainakaan mulla ollu yhtään ratissa, tosin ajoin vain yhdessä penkissä

Edit: Tuli korkeammalta taholta käsky sanoa et larzi on oikeassa, minä väärässä :) joten jatketaan keskustelua muusta aiheesta kuin deadzonesta :)

Ssv8:n ja nollan välissä on välimuotojakin...

Kuten sanottu, en oo viel ainuttakaan autoa ajanu mis ei olis "deadzonea"..

Mut jos tuo johtui forceista, niin jännä, koska messuilla forceja ainakaan mulla ollu yhtään ratissa, tosin ajoin vain yhdessä penkissä

Edit: Tuli korkeammalta taholta käsky sanoa et larzi on oikeassa, minä väärässä :) joten jatketaan keskustelua muusta aiheesta kuin deadzonesta :)
Puhuinkin liian suuresta deadzonesta. Pienen kanssa pystyy elämään, mutta ei siitä hyötyäkään ole. Oikeissa autoissa toi väljyys tulee monista syistä. Mitä laadukkaampi biili, sen vähemmän sitä on. Turha tommoista featurea lähteä mallintamaan ja mittailemaan, kuinka paljon corsassa on tyhjää verrattuna 5-sarjalaiseen bemariin. Forcejen puuttuminen on myös hyvin todennäköinen syy auton arvaamattomaan käytökseen jarruissa. Problem solved, case closed.

Olen aina oikeassa. :)

Mitä mä oon rateilla pelannut gt sarjaa ja muita, ni en mä näkis tota ongelmaa deadzones vaan siinä, et hyvin usein se kääntäminen on liian herkkää siinä 0-kohdan ympärillä. Eli ku huomaat että auto ei mee suoraan ja vahingossa auto kääntyykin enemmän kuin kuvitteli, joten korjaat vastaan ja huomaat että siitä tulee pian loputonta vastaheittelyä ja pam, olet seinässä. Jopa driftaaminen oli gt 3-4:ssa helpompaa ku täysin suoraa ajaminen, varmaan senkin takia vedinkin perä rinnalla lähes joka kisan.:D

Olis ollu kiva tietää millä autolla siinä vedettiin, mut toi kuulosti kyl niin rumalta et ei helkatti. No onneks ei kuitenkaan ollu vissiin uusinta matskua. Tosiaan se aikasempi prolo video kuulosti tuhat kertaa paremmalta.

Sen mitä minä messuolosuhteissa kuulin, niin Nissan Motulin äänet olivat paljon paremmat kuin muilla. Saisi kyllä olla kuulokkeet messuilla, millä sitten kuunnella ;)

Ylös Bottom